Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

lastig inschatten of Bospop meer geschikt is.
Veld voor maximaal 30.000 bezoekers en speeltijd headliner volgens mij minder dan 2 uur.
Op Pinkpop zijn er 30.000 dagkaarten op een veld met potentieel >60.000 en settijd van minstens 2 uur mogelijk.
Daarnaast denk ik dat dit soort headliner een prijskaartje hebben die net te duur is voor Bospop tegenwoordig. Ik denk dat daar best wat lastige onderhandeling posities zijn voor Bospop.
Nou is het ook lastig inschatten, al denk ik dat Sting sowieso concerten gaat inhalen in 2020.

Heeft Pinkpop toch de mogelijkheid dat er wat duurdere headliners geplaatst worden die voor een 2x zo groot veld willen staan. Daar is Pinkpop voor Mojo een optie naast bijvoorbeeld Goffertpark of GelreDome en al meer publiek-bereik dan een Ziggo-gig. Dan is de vraag wil de act indoor/outdoor staan en wil de act een eigen show spelen of is er mogelijkheid voor een festival.

Om nou meteen zeggen risicovol omdat kaartverkoop een punt is? De marge voor Pinkpop liggen natuurlijk ook anders in risico op kaartverkoop dan bij Bospop of een eigen gig. Daar ligt een onderhandelingspositie voor Pinkpop.
Ik denk ook niet dat je tegenwoordig nog zo maar kan zeggen, Classic act dus Bospop.
Ik denk dat de veelzijdigheid van Pinkpop nou juist kan maken dat er dan ook 1 Classic headliner kan staan. Daar liggen mogelijkheden, denk ik.

ik laat mijn voorspelling nog even staan zols die tot nu was...
https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2020-nieuws-en-geruchten/page/47/#post-254699

Het kiezen voor een classic act is risicovol als je Young of the Who kiest. Zijn allebei Bospop headliners. Enige concert van de Who verkocht bij lange na niet uit, sterker, je mocht iemand gratis meenemen om het enigszins nog vol te krijgen.

De enige act die als 75+ in aanmerking kan komen zijn de Rolling Stones. Vorige maand nog twee keer gezien in New Jersey maar die blijven nog steeds geweldig en boeien. Goed er wordt soms een akkoordje gemist, het blijft goed. Opvallend dat in de VS niet iedereen zit te ouwehoeren tijdens rustige nummers maar gewoon luisteren. Ook het geluid was perfect in een groot stadion. Ze hebben er nog steeds zin en daar ging het gerucht dat ze 2020 weer een aantal festivals gaan doen o.a. Glastonbury 50ste editie. Zou wat zijn zeg als ze Pinkpop even meepikken.

Donderdag bij Muse geweest. Wat een band en ook al doen ze twee jaar hetzelfde gewoon boeken.

Nieuwe speculatie headliners 2020:

Muse-Rolling Stones- Eminem ?

Ik zou direct een weekend ticket kopen wat zou dit geweldig zijn. Ondanks Ik Muse dit jaar al heb gezien.

System of a down:

'we are excited to announce the first of many shows in Europe next year. First up is our return to Finland for provinssi on the 25th of June.'

Kanshebber voor Pinkpop?

System of a down:

‘we are excited to announce the first of many shows in Europe next year. First up is our return to Finland for provinssi on the 25th of June.’

Kanshebber voor Pinkpop?

Dit is bijzonder goed nieuws!! Ik verwacht Graspop zeker. In Nederland is Pinkpop het enige festival waar ze logischerwijs passen als we er vanuit gaan dat Fortarock niet meer doorgaat. Anders is dat nog een kanshebber, gedroomde headliner voor hen. Anders een losse Ziggo show.

rhcp wrote:
System of a down:

‘we are excited to announce the first of many shows in Europe next year. First up is our return to Finland for provinssi on the 25th of June.’

Kanshebber voor Pinkpop?

Dit is bijzonder goed nieuws!! Ik verwacht Graspop zeker. In Nederland is Pinkpop het enige festival waar ze logischerwijs passen als we er vanuit gaan dat Fortarock niet meer doorgaat. Anders is dat nog een kanshebber, gedroomde headliner voor hen. Anders een losse Ziggo show.
FortaRock, kom er maar in....

Ik verwacht SOAD op Graspop en Hellfest waardoor Pinkpop lastig zal worden (zelfde dagen...)

edit: dat weekend ook Copenhell, kunnen ze ook vast wel staan. De kansen voor Pinkpop liggen niet gunstig wat SOAD betreft.

Timmetje wrote:
Green Day met Weezer en Fall Out Boy heeft op dit moment nog geen concert gepland in Italië.
En nog geen show op 11 juni.
En op hun website staat:
MORE DATES COMING SOON!

Ik denk dat we daar die Firenze headliner hebben.

Green Day staat de dag er voor in San Siro Milaan met Weezer.
Wel een show al in Italië en ook relatief dicht bij elkaar.
Het kan dat Firenze Rocks een losse aankondiging wilde.

Maar het kan ook een andere naam zijn. Net zo goed hoor (zie ik liever LOL)

Geen verrassing... Green Day en Weezer naar Firenze 11 juni 2020...

Voor Pinkpop niets interessants vandaag, jammer...

Door de aankondiging van Green Day en Weezer op het Firenze Rocks festival, neemt de kans dat ze naar Pinkpop komen alleen maar toe. Ze doen dus ook festivals. In Italië staan ze ook vlak na elkaar 2x, dat kan in Nederland ook gewoon. Ik zie het wel gebeuren.

Jup.
Italie twee dagen. Festivals. Gaatje vrij in hun tourschema op één van de Pinkpopdagen.

Green Day gaat imo gewoon PP headlinen en die nemen Weezer en Fall Out Boy mee voor op het programma.
Die aankondiging gaat deze week nog komen.

Jup.
Italie twee dagen. Festivals. Gaatje vrij in hun tourschema op één van de Pinkpopdagen.

Green Day gaat imo gewoon PP headlinen en die nemen Weezer en Fall Out Boy mee voor op het programma.

Voorverkoop startte in november, toch pas? Die aankondiging gaat er deze week dan echt niet al komen. Eerder eind oktober, begin november.

Timmetje wrote:
Jup.

Voorverkoop startte in november, toch pas? Die aankondiging gaat er deze week dan echt niet al komen. Eerder eind oktober, begin november.

Als ze komen beslist de band dat zelf...
Green day wacht niet graag te lang met aankondigen.

Ik verwacht een beetje:

Aankondiging 1 deze week: Green Day
Aankondiging 2 in november: Grootste headliner + Voorverkoop

Roger waters zou volgend jaar weer op tour gaan. Ik zie hem niet zo vlug op festivals staan maar je weet maar nooit.
In het artikel zegt hij zijn tour te vervolgen in Noord Amerika. Europa zal dan wel volgen...
http://www.ondamusicale.it/index.php/oggi-in-primo-piano/18900-roger-waters-sto-progettando-un-tour-in-nord-america-per-il-2020

Roger waters zou volgend jaar weer op tour gaan. Ik zie hem niet zo vlug op festivals staan maar je weet maar nooit.
In het artikel zegt hij zijn tour te vervolgen in Noord Amerika. Europa zal dan wel volgen…
http://www.ondamusicale.it/index.php/oggi-in-primo-piano/18900-roger-waters-sto-progettando-un-tour-in-nord-america-per-il-2020
De verkoop van al die Ziggo shows vorige keer gingen echt als een malle.

Het zou echt geen slechte zet zijn voor Pinkpop, al verwacht ik hem niet.

Net als Green Day, verwacht ik totaal niet.
Stonden al 2017 op Pinkpop en staan een week voor Pinkpop in Groningen... Daar komt niets meer bij...

Overigens is Green Day evenals de aankondigingen vorige tour in september weer vroeg, deden ze 2016 ook voor 2017.
System of a Down lijkt me ook vroeg met eerste aankondingen.

Nou begon Firenze vorig jaar ook in september met de eerste aankondiging.

Nou is het lastig om te zeggen of dit gaat zorgen voor een golf aan vervroegde aankondigingen.
Ik denk eigenlijk niet.
Ik denk dat Pinkpop nog wacht tot eind oktober of begin november, met de eerste naam.
Dat is geen ongewone tijdspanne.

Wat ik me wel steeds afvraag, gaan ze voorverkoop ECHT eerder starten??
Gaan ze dat gelijk doen met eerste aankondiging of is de lijn al open voor de eerste aankondiging?

Maar waarom zijn acts die in dezelfde periode op Rock am Ring of Werchter staan dan wel opties? Hoewel binnen de landsgrenzen is Groningen een stuk verder weg dan Hasselt.
Daarbij, wordt vaak genoemd dat vijver komend jaar zo vol met grote vissen gaat zitten. Ik moet dat nog maar even bezien. Jij noemt steevast Neil Young, Iron Maiden en Coldplay als headlinertrio. Iron Maiden en Neil Young acht ik zelf niet zo waarschijnlijk als jij, of als jij wil. Van Coldplay is, behalve dat naar het schijnt vorig jaar tourplannen niet zijn doorgegaan, geen enkele aanwijzing.

Dan zijn verder nog grote vissen als AC/DC, doen haast nooit festivals, misschien Guns n Roses, acht ik gelet op hun prijskaartje en wat je ervoor terugkrijgt ook niet heel waarschijnlijk. The Who? Vorige keer hebben zij de UK niet verlaten en ik zie hen nu ook niet als gedoodverfde favoriet voor Pinkpop.

Misschien is het toch niet heel gek om ook te kijken naar Green Day en/of Muse, of te wel de weinig spannende, vaste kliek headliners van Pinkpop. Van Green Day weten we in ieder geval dat ze in de buurt zijn en plek in hun schema hebben.

Misschien is het toch niet heel gek om ook te kijken naar Green Day en/of Muse, of te wel de weinig spannende, vaste kliek headliners van Pinkpop. Van Green Day weten we in ieder geval dat ze in de buurt zijn en plek in hun schema hebben.
is zeker niet gek te kijken naar usual suspects

Nou is Muse misschien nog meer likely om naar Pinkpop terug te komen.
Green Day is voor mij echt een gepasseerd station, zeker als er gezegd is dat dat de enige nerderlandse show is in Groningen.
Al heb ik bij Muse een sterk vermoeden dat ze Pinkpop niet doen, maar dat is een sterk vermoeden.
Ik heb bijvoorbeeld een vermoeden dat Hurricane / Southside Muse in optie heeft, dan valt Pinkpop af.

De harde gitaren zijn ook lastig te plaatsen, aangezien Pinkpop gelijk is met Copenhell, Hellfest en Graspop. Het enige houvast wat daar is is dat een act niet op Hellfest of Graspop staat omdat ze te recent daar stonden. Daarom zie ik bijvoorbeeld Iron Maiden als kanshebber als ze met dezelfde tour komen. Maar zo is Volbeat of SOAD ook lastig met die 3 festivals in gedrang. SOAD is al een aantal jaren grote afwezige op Hellfest en Graspop, daar zie ik een afvaller voor Pinkpop. Kan Volbeat dat ook doen, al heb ik een sterk vermoeden dat ze op Pinkpop kunnen staan in 2020.

Het is een beetje puzzelstukjes schuiven. Maar ik ben zeker dat ik een headliner uit 2019, 2018 en 2017 en ook wel 2016 durf doorstrepen als optie terug te komen als headliner op Pinkpop in 2020.

Ja, ik snap je argument wel. Ik zou het ook niet wenselijk vinden, met name gelet op jouw argument dat ze er recent nog waren (het nieuwe nummer vond ik ook tien keer niks trouwens).

Maar ik vind dat je een beetje tunnelvisie hebt met betrekking tot Iron Maiden en Neil Young. Ik zie daarin toch namen die minder groot of legendarisch zijn dan Paul McCartney, Rolling Stones, Bruce Springsteen, Fleetwood Mac of The Cure. Los van persoonlijke voorkeuren schaar ik jouw main suspects voor 2020 niet in dat rijtje, of in ieder geval niet als het erop aankomt om een mainstream major festival als Pinkpop te Headlinen.

Als Chris Martin dan toevallig nog een dochtertje heeft dat toevallig haar examenfeest in het Pinkpopweekend houdt, kan ik me helaas nog best prima voorstellen dat ze naar Green Day grijpen.

Het zou mijn voorkeur hebben als ze naar "écht" nieuwe headliners gaan kijken.
21:00 uur Bon Iver een uur en kwartier en dan om 22:45 Tame Impala een uur en een kwartier bijvoorbeeld (snap dat dit ook niet realistisch is ;) )

In het tourschema van Green Day is nu vlak voor Pinkpop wel een optreden in Tsjechië toegevoegd. Dat maakt ze toch wel onwaarschijnlijker voor Pinkpop, ondanks de eerste aankondiging van een festivalshow nu.

Verwacht trouwens dat als Coldplay al gaat touren ze net als 2016 eerder (2x) naar de Arena gaan dan naar Pinkpop komen.

Verder eens met Oasiss over de mogelijke headliners en Pinkpop er goed aan doet naar nieuwere namen te kijken.

19 juni is dan wellicht onwaarschijnlijker voor Green Day omdat ze dan 3 dagen achter elkaar spelen, maar 20 juni is nog steeds prima mogelijk.

Users who are viewing this thread