Als ik bijvoorbeeld kijk naar volgend jaar.
Dan begin ik oa bij afvallers van dit jaar en of er geruchten omtrent zijn.
Zo zie ik bijvoorbeeld
Coldplay dat al in een vroeg stadium (misschien wel voor september 2018) afviel voor Pinkpop. Maar doen er ook wel geruchten in het buitenland de ronde over shows in 2020. Kan zomaar dat de tour "alweer" een jaar is verschoven, daarbij zaten bij de geruchten van vorig jaar een aantal festivals oa ook Italië en Spanje. Dat komt niet uit mijn dikke teen gezogen.
Was er ook het gerucht om
Neil Young, circa een maand later in Europa en dat ging niet door. Inmiddels is wel bekend gemaakt dat hij komt touren in de zomer met 2 nieuwe albums met Crazy Horse. Daarbij min of meer genoemd door Eavis voor Glastonbury. Gewoon afwachten hoe om het kwartje valt hoor, maar zeker niet onmogelijk.
Dan was er
Eminem, maar is er zowat geen respons in buitenlandse geruchten, wat het eigenlijk al minder likely maakt dat die tour is versprongen.
Dan zijn er namen als
Sam Fender,
Izzy Bizu,
First Aid Kit en
Marcus King.
Vooral Sam Fender verwacht ik een booming populariteits vlucht, die zou ik zomaar nog aan
mijn voorspelling moeten toevoegen.
Zo is hoe ik het een beetje bekijk.
Wat betreft Iron Maiden. Tja, wens is de vader van de gedachte... Hebben er nog niet gestaan, wat al belachelijk is. Hebben nu een tour die geschikt is voor Pinkpop. Hebben met deze tour al op Hellfest en Graspop gestaan. Enige wat daar mis kan lopen is dat ze tijdens Pinkpop op een ander festival staan als Hu/So of Copenhell. Al verwacht ik ze niet op Hu/So. Zie ik verder geen raar idee waarom dat ze er niet kunnen staan.
Dan heb ik nog niet eens gekeken naar headliners van afgelopen jaar Lowlands, omdat die kans meestal niet groot is dat een Lowlands headliner een jaar later op Pinkpop staat. Vandaar onder andere ook daardoor dat ik een act als 21 Pilots sterk in twijfel trek voor Pinkpop.
Dan heb ik nog een lijst aan headliners die ik veel eerder een eigen show zie doen in Ziggo, Goffert of Gelredome.
Laten we zeggen, het is nog koffiedik kijken...
Maar het is september, eerste aankondigingen lopen en over 1,5 maand weten we al veel meer. Zeker weten...