Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

19 juni is dan wellicht onwaarschijnlijker voor Green Day omdat ze dan 3 dagen achter elkaar spelen, maar 20 juni is nog steeds prima mogelijk.
omdat ze de dag daarna in Ernst Happel stadion staan?

Als je de tour data bekijkt, dan zie je dat ze een aantal keer 2 dagen achter elkaar optreden in verschillende landen (bijv. 13 juni in Parijs, 14 juni in Groningen of 17 juni in België en 18 juni in Tsjechië). 3 dagen achter elkaar zie ik niet zo snel, vandaar dat ik 20 juni waarschijnlijker acht.

https://greenday.com/tour

Als je de tour data bekijkt, dan zie je dat ze een aantal keer 2 dagen achter elkaar optreden in verschillende landen (bijv. 13 juni in Parijs, 14 juni in Groningen of 17 juni in België en 18 juni in Tsjechië). 3 dagen achter elkaar zie ik niet zo snel, vandaar dat ik 20 juni waarschijnlijker acht.

https://greenday.com/tour

klopt...

Maar dan komen ze nog niet

Green Day komt eerder dan Coldplay.

Als in: Coldplay komt helemaal niet en Green Day gewoon niet?

Ik snap echt niet waarom de optie van Green Day hier zo actief open wordt gehouden.. Er staat een grote show in Nederland gepland rondom Pinkpop (normaal gesproken standaard reden om te schrappen), stonden er nog niet lang geleden al en stonden er sowieso al vrij vaak (maakt het niet direct een gewilde headliner) en de populariteit gaat er niet bepaald op vooruit, elk nieuw album is weer een tandje minder goed dan de vorige.

Oke, Pinkpop heeft een mooi verleden van miskleunen met boekingen (soms bewust, en soms omdat de omstandigheden hen daartoe dwongen), maar hier zit toch echt niemand op te wachten?

ik vind het vooral veel te kort door de bocht om bij een act die al vaker op Pinkpop stond als headliner bij een nieuwe tour meteen te suggereren dat ze dan ook weer op Pinkpop gaan staan headlinen.
Daarentegen ook bij een headliner die nog nooit op Pinkpop stond te suggereren dat dat ook nooit gaat gebeuren.

Vind ik gewoon kortzichtig.
Er komen nog zo veel aankondigingen aan voor 2020...

Green Day is echt het verschil niet. Daarnaast kan het zomaar dat de headliners die komen nog helemaal niets hebben aangekondigd he, is dat zo gek?

Ik denk ook niet dat Green Day headliner gaat zijn op Pinkpop 2020. Ik probeer alleen aan te geven dat het niet zo veel onwaarschijnlijker is dan andere bands die genoemd worden en waar wel het stickertje 'waarschijnlijk' op wordt geplakt.

Ik denk ook niet dat Green Day headliner gaat zijn op Pinkpop 2020. Ik probeer alleen aan te geven dat het niet zo veel onwaarschijnlijker is dan andere bands die genoemd worden en waar wel het stickertje ‘waarschijnlijk’ op wordt geplakt.

Hier hetzelfde. Ik geef gewoon aan dat ik eerder Green Day geboekt zie worden (als er een act die zich echt willen wegvalt ofzo) dan dat Coldplay ooit nog op de weide staat. Die zullen veel eerder voor een stadiontour gaan. Of het Goffert ofzo.

Of Neil Young, waarvan Mojo al heeft aangegeven dat die niet op Pinkpop zal staan omdat hij niet genoeg mensen naar het veld trekt.

Ik geef gewoon aan dat ik eerder Green Day geboekt zie worden (als er een act die zich echt willen wegvalt ofzo)
dan vergeet je bij dit argument wel, dat toen The Cure werd aangekondigd ze nog geen enkele NL datum hadden en dat er een dikke maand zat tussen de Ziggo show van Mumford en de Pinkpop gig.
De situatie is ook daar niet te vergelijken met Green Day...

Pearl Jam stond een dag voor hun optreden op Pinkpop twee dagen achtereen in de Ziggo Dome....

Ik zeg alleen dat een optreden van Green Day op Pinkpop waarschijnlijker is dan een optreden van Coldplay of Neil Young (als headliner) op Pinkpop. That's all.

Hoop iig dat je gelijk hebt en ze met drie frisse headliners komen. Maar na dit tegenvallende jubileumjaar is het even de kat uit de boom kijken imo.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar volgend jaar.
Dan begin ik oa bij afvallers van dit jaar en of er geruchten omtrent zijn.
Zo zie ik bijvoorbeeld Coldplay dat al in een vroeg stadium (misschien wel voor september 2018) afviel voor Pinkpop. Maar doen er ook wel geruchten in het buitenland de ronde over shows in 2020. Kan zomaar dat de tour "alweer" een jaar is verschoven, daarbij zaten bij de geruchten van vorig jaar een aantal festivals oa ook Italië en Spanje. Dat komt niet uit mijn dikke teen gezogen.
Was er ook het gerucht om Neil Young, circa een maand later in Europa en dat ging niet door. Inmiddels is wel bekend gemaakt dat hij komt touren in de zomer met 2 nieuwe albums met Crazy Horse. Daarbij min of meer genoemd door Eavis voor Glastonbury. Gewoon afwachten hoe om het kwartje valt hoor, maar zeker niet onmogelijk.
Dan was er Eminem, maar is er zowat geen respons in buitenlandse geruchten, wat het eigenlijk al minder likely maakt dat die tour is versprongen.
Dan zijn er namen als Sam Fender, Izzy Bizu, First Aid Kit en Marcus King.
Vooral Sam Fender verwacht ik een booming populariteits vlucht, die zou ik zomaar nog aan mijn voorspelling moeten toevoegen.

Zo is hoe ik het een beetje bekijk.
Wat betreft Iron Maiden. Tja, wens is de vader van de gedachte... Hebben er nog niet gestaan, wat al belachelijk is. Hebben nu een tour die geschikt is voor Pinkpop. Hebben met deze tour al op Hellfest en Graspop gestaan. Enige wat daar mis kan lopen is dat ze tijdens Pinkpop op een ander festival staan als Hu/So of Copenhell. Al verwacht ik ze niet op Hu/So. Zie ik verder geen raar idee waarom dat ze er niet kunnen staan.

Dan heb ik nog niet eens gekeken naar headliners van afgelopen jaar Lowlands, omdat die kans meestal niet groot is dat een Lowlands headliner een jaar later op Pinkpop staat. Vandaar onder andere ook daardoor dat ik een act als 21 Pilots sterk in twijfel trek voor Pinkpop.

Dan heb ik nog een lijst aan headliners die ik veel eerder een eigen show zie doen in Ziggo, Goffert of Gelredome.
Laten we zeggen, het is nog koffiedik kijken...

Maar het is september, eerste aankondigingen lopen en over 1,5 maand weten we al veel meer. Zeker weten...

Was er ook het gerucht om Neil Young, circa een maand later in Europa en dat ging niet door. Inmiddels is wel bekend gemaakt dat hij komt touren in de zomer met 2 nieuwe albums met Crazy Horse. Daarbij min of meer genoemd door Eavis voor Glastonbury. Gewoon afwachten hoe om het kwartje valt hoor, maar zeker niet onmogelijk.

Mojo heeft letterlijk gezegd dat ze Young niet als headliner zouden boeken. Dat maakt het imo compleet onmogelijk dat hij op Pinkpop staat.

Zo zie ik bijvoorbeeld Coldplay dat al in een vroeg stadium (misschien wel voor september 2018) afviel voor Pinkpop. Maar doen er ook wel geruchten in het buitenland de ronde over shows in 2020. Kan zomaar dat de tour “alweer” een jaar is verschoven, daarbij zaten bij de geruchten van vorig jaar een aantal festivals oa ook Italië en Spanje. Dat komt niet uit mijn dikke teen gezogen.

Dat geloof ik wel, maar ik blijf erbij dat de kans op Arena of Goffert dan vele malen groter is dan Pinkpop. Ik zie Coldplay niet snel een festivaltour doen.

Wat betreft Iron Maiden. Tja, wens is de vader van de gedachte… Hebben er nog niet gestaan, wat al belachelijk is. Hebben nu een tour die geschikt is voor Pinkpop. Hebben met deze tour al op Hellfest en Graspop gestaan. Enige wat daar mis kan lopen is dat ze tijdens Pinkpop op een ander festival staan als Hu/So of Copenhell. Al verwacht ik ze niet op Hu/So. Zie ik verder geen raar idee waarom dat ze er niet kunnen staan.

Zou kunnen, mits Fortarock doorgaat. Dan zie ik ze eerder daarnaartoe gaan.

Voor de rest helemaal eens hoor.

Mij lijkt het sterk dat je in gesprek gaat met iemand en zelfs een vierde dag er om wil bouwen, dat je ook zegt dat je die act niet wil boeken. Dat botst in mijn gedachte, helemaal als er zowaar headline spots op festivals waren en komen.

Wat betreft FortaRock. Het is jaren geen XL editie meer, de kans dat Iron Maiden er staat is niet groot en met deze productie van de LOTBtour al helemaal niet. Ik denk dat Tool of SOAD hier bij doorgang grote kans maken, misschien Nightwish met nieuwe tour. Als ik een vergelijking trek met Within Temptation, Parkway Drive en Amon Amarth (of Slayer die ze wilde hebben) gaan ze niet meer voor headliners categorie Iron Maiden, Metallica of Rammstein. Waar de mainstream festivals, zeker ook Pinkpop, absoluut wel zo'n categorie headliner kunnen plaatsen. Dat terwijl iedereen zowat Metallica en Rammstein wel bij een beetje tourgerucht voor Pinkpop durft te noemen, maar Iron Maiden niet en alleen omdat ze er nooit stonden. Je kan niet elke metal act afschepen met "zal wel FortaRock worden"... FortaRock is een lastig verhaal, wel benieuwd wat Goffertpark allemaal af snoept dit jaar. Phil Collins of Bon Jovi was wat mij betreft zeker niet mis geweest op Pinkpop.

Morgen komt Open’er met de eerste headliner, nou zitten die sneller op 1 lijn met Werchter, maar hier kan dus eventueel een Headliner toegevoegd worden.
Echter heeft GD geen gig in Polen, en een gat rond die data. Nou is GD niet een band die hier vaak gespeeld heeft...

Hou jullie op de hoogte

Vooral Sam Fender verwacht ik een booming populariteits vlucht, die zou ik zomaar nog aan mijn voorspelling moeten toevoegen.
Sam Fender, headliner? Wie is het überhaupt om eens mee te beginnen. De 718e singer-songwriter die door MOJO/Live Nation op een veel te hoog paard getild wordt om vervolgens in de vergetelheid te belanden? Dan nog liever Billie Eilish, Kensington, Green Day of van mijn part Pharrell Williams. Die laatste komt niet helemaal uit de lucht vallen; dit najaar speelt hij op Malone Fest in Amerika dacht ik.

DennisvdBr wrote:

Sam Fender, headliner? Wie is het überhaupt om eens mee te beginnen.
Nee, niet als headliner.
Was oorspronkelijk bedoeling dat hij in vroeg Brightlands stond. Vervangen door Kovacs.
Had een aantal optreden gecanceld. Verwacht wel dat er eea ingehaald gaat worden, maar iets later in Brightlands of zefs op Noord/IBA verwacht ik dan. Zijn nieuwe track Will We Talk van het album Hypersonic Missiles gaat verwacht ik ook lekker aanslaan.

Sam Fender hangt al sinds dat hij een hitje had in dezelfde populariteitsgraad, naar mijn mening is hij niet echt gegroeid en zonder 'ervaring' op Pinkpop lijkt het me niet plausibel dat hij ineens een hogere spot zou krijgen dan in eerste instantie

Morgen komt Open’er met de eerste headliner, nou zitten die sneller op 1 lijn met Werchter, maar hier kan dus eventueel een Headliner toegevoegd worden.
Echter heeft GD geen gig in Polen, en een gat rond die data. Nou is GD niet een band die hier vaak gespeeld heeft…

Hou jullie op de hoogte
NOS Alive ook.
GD nog geen gig in Portugal en Polen. Data beide festivals zijn na de Dublin show, maar na Dublin zit een gat van 2 weken tot de eerste VS show.
Het kan Green Day zijn, of SOAD.

Hoop eigenlijk op een "nieuwe" headliner voor 2020

marcopoloo wrote:
Echter heeft GD geen gig in Polen, en een gat rond die data. Nou is GD niet een band die hier vaak gespeeld heeft…

Hou jullie op de hoogte

NOS Alive ook.
GD nog geen gig in Portugal en Polen. Data beide festivals zijn na de Dublin show, maar na Dublin zit een gat van 2 weken tot de eerste VS show.
Het kan Green Day zijn, of SOAD.

Hoop eigenlijk op een “nieuwe” headliner voor 2020
Green Day en SOAD zijn natuurlijk allebei niet echt typische NOS Alive headliners.

Users who are viewing this thread