Wat moet er nog meer gebeuren om een band uit te sluiten van Pinkpop? Green Day komt niet, komt nooit meer.
nooit meer is natuurlijk ietwat overdreven, maar 2020 mag heel gerust een streep door.
Vorig jaar zouden The Who, Volbeat en/of AC/DC komen als we Dennis moesten geloven. En was The Cure op voorhand uitgesloten. We weten allemaal hoe dat is afgelopen,
ik ben idd heel lang in het idee blijven hangen dat The Cure wel BKS zou doen, klopt. Ook had ik niet verwacht dat ze de dag na Dublin al over zouden komen. Verder, stukje onderschatten, ja...
In die periode lag er natuurlijk een gat, The Cure was een vrij last minute beslissing door de cancel van de tour van Eminem in december. Het denken dat bijvoorbeeld The Who in dat gat zat was vrij logisch, een gat in het tourschema en op dat moment was die ene Europese gig in Wembley nog niet exclusief. Volbeat had maar twee shows staan en van AC/DC druppelde de eerste reünie geruchten binnen. Daar zit weldegelijk een gedachte achter.
Was sowieso een rare aanloop, tour cancels, tour uitstel of tour verschuivingen. Zoals Coldplay die al in eerder stadium een tour uitstelde. Of Young die een maand later naar Europa kwam en de vierde dag niet doorging.
Dan kan je inderdaad op een dwaalspoor hangen.
Voor 2020 verwacht ik betere tijden.
Verwacht ik niet echt usual suspects. Maar goed, of dat klopt, zien we wel als bijvoorbeeld Muse of Pearl Jam met tours komen.