Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Niet op Stadspark Live dus zoals Dennis voorspelde in concert aankondiging topic maar een weekje eerder in Groningen.
Dat had niemand zien aankomen.

Benieuwd wat Stadspark Live nu gaat doen.

Helaas naar Groningen in de week voor Pinkpop. Was een mooie boeking geweest, die 3 namen!

Dennis je postte het Mojo event van Stadspark Live en het Mojo event voor het Greenday event achter elkaar in het concert topic dus dacht dat je dat bedoelde.

https://www.mojo.nl/festivals/stadspark-live/

STADSPARK LIVE
ZATERDAG 20 JUNI 2020

STADSPARK GRONINGEN

Eén podium, zes populaire acts, een spannende randprogrammering en heerlijk festivalfood vormen de ingrediënten: een gloednieuw evenement om je vingers bij af te likken!

Vandaar dat ik dacht dat je dat bedoelde. :-P
Verkeerd opgevat denk ik.

Maar Dennis had dus idd gelijk over Groningen en het noorden.

Wel jammer dat ze niet op PP staan idd.

Mijn hints zijn niet altijd even duidelijk hoor…

Anders krijg ik problemen
1f609.svg
Ik vond t vrij duidelijk ?

Het nieuwe nummer van Green Day kan me in ieder geval niet bekoren. Daarvoor een mash-up van oud werk, daar zitten wel echt hele toffe nummers bij.

Vooralsnog dus niet rouwig dat Pinkpop hen niet boekt. Tenzij we het inderdaad in de Borsato's en Youngs moeten zoeken.

Verder is Groningen natuurlijk verder weg dan Hasselt, waar nog wel eens headliners mee gedeeld worden.

Opvallend is wel dat er tussen 17 juni (Antwerpen) en 21 juni (Wenen) 3 hele dagen geen optreden staat.

Voor de overige data in de Europese tour zijn dat 0, 1 of hooguit 2 hele dagen.. zou ze daarom nog niet definitief uitsluiten voor 19 juni op Pinkpop.

#NETBEVESTIGD Ze speelden in 1994 in de bovenbar van Simplon. Nu, 25 jaar later, kondigt Green Day samen met Fall Out Boy en Weezer, die in 1995 in Vera stond, de Hella Mega Tour aan op 14 juni in het Stadspark in Groningen. Het is het enige concert van de drie grootheden in Nederland.

Enige concert volgens Spot. Al is dat niet altijd waar gebleken de afgelopen jaren.

Ik verwacht ze op 19 juni ook nog steeds op Pinkpop. Nog even afwachten en we weten het.

ja, zijn uitgesloten voor Pinkpop...

wat denk je dat er allemaal tourt.
aanbod volgend jaar is goed, deze bands maken echt niet het verschil

Dat dachten we van dit jaar met het jubileum ook en dat viel enorm tegen. Mumford en Sons en Fleetwood Mac...

Ik hou iig de verwachtingen vooralsnog laag. Dan kan het alleen maar meevallen. :wink:

Je doet maar wat je goed dunkt…

Nobody said it was easy

Beetje jammer, dit deed je vorig jaar ook met Coldplay. Kun je er bij Green Day niet gewoon lekker naast zitten en echt toffe bands on point zijn ;-).

Vorig jaar zouden The Who, Volbeat en/of AC/DC komen als we Dennis moesten geloven. En was The Cure op voorhand uitgesloten. We weten allemaal hoe dat is afgelopen, daar was in de verste verte geen sprake van. Bovendien deed Ed Sheeran in dezelfde periode festivals en liep Pinkpop deze mis.

Wat ik wil zeggen: ik zou Green Day niet op voorhand uitsluiten, al zou het snel op herhaling en een zwakke boeking zijn. En ook al touren er wel goede namen, dat wil niet zeggen dat ze ook op Pinkpop staan.

Dat gat van 3 hele dagen tussen Antwerpen (17 juni) en Wenen (21 juni) in de tour van Green Day is namelijk opvallend. Die staan 19 (of 20) juni ergens in Europa op de planken. Dat dit nog niet is aangekondigd kan betekenen dat ze wachten op een festival om de aankondiging te maken en zo de publiciteit te pakken. Daarnaast geeft de band zelf aan dat er meer data volgen. Hoeft Pinkpop niet te zijn, maar kán wel.

Zo'n Spot Groningen typt een verhaal op het nu bekende tourschema waarin op dit moment geen andere Nederlandse data opgenomen zijn. Het komt - zoals gezegd - helaas vaker voor dat een exclusief aangekondigde show helemaal niet zo exclusief blijkt te zijn.

Hoeft zoals gezegd niets voor Pinkpop te betekenen, kan ook een ander optreden in hetzelfde weekend zijn. Maar zou ze dus niet met grote stelligheid afschrijven voor Pinkpop. Het blijft wel een grote band die erg in de buurt is tijdens Pinkpop en tijdens het festival een gat in het tourschema heeft.

Wat moet er nog meer gebeuren om een band uit te sluiten van Pinkpop? Green Day komt niet, komt nooit meer.

Wat moet er nog meer gebeuren om een band uit te sluiten van Pinkpop? Green Day komt niet, komt nooit meer.
nooit meer is natuurlijk ietwat overdreven, maar 2020 mag heel gerust een streep door.

Vorig jaar zouden The Who, Volbeat en/of AC/DC komen als we Dennis moesten geloven. En was The Cure op voorhand uitgesloten. We weten allemaal hoe dat is afgelopen,
ik ben idd heel lang in het idee blijven hangen dat The Cure wel BKS zou doen, klopt. Ook had ik niet verwacht dat ze de dag na Dublin al over zouden komen. Verder, stukje onderschatten, ja...
In die periode lag er natuurlijk een gat, The Cure was een vrij last minute beslissing door de cancel van de tour van Eminem in december. Het denken dat bijvoorbeeld The Who in dat gat zat was vrij logisch, een gat in het tourschema en op dat moment was die ene Europese gig in Wembley nog niet exclusief. Volbeat had maar twee shows staan en van AC/DC druppelde de eerste reünie geruchten binnen. Daar zit weldegelijk een gedachte achter.
Was sowieso een rare aanloop, tour cancels, tour uitstel of tour verschuivingen. Zoals Coldplay die al in eerder stadium een tour uitstelde. Of Young die een maand later naar Europa kwam en de vierde dag niet doorging.
Dan kan je inderdaad op een dwaalspoor hangen.

Voor 2020 verwacht ik betere tijden.
Verwacht ik niet echt usual suspects. Maar goed, of dat klopt, zien we wel als bijvoorbeeld Muse of Pearl Jam met tours komen.

Users who are viewing this thread