Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Tame Impala gaat niet gebeuren op Pinkpop. Te groot voor het tafellaken, te klein voor het servet. Ideale headliner voor LL/BKS/DTRH.

Met die paar lasers van Tame Impala (wat zijn al die afkortingen verschrikkelijk altijd) is een ‘gruwelijk lichtplan’ nogal wat te enthousiast. Qua lichtshow valt het reuze mee, het is juist het gebrek aan licht wat de show zo speciaal maakt. En dat kan alleen in het donker want dan zie je enkel de silhouet van de bandleden.

Dat is natuurlijk een mening. Ik vond het Licht plan gruwelijk. Wat ik vooral tof vond was het gebruik van veel licht van voren ipv van achter. En ik vond de lasers bij Elephant echt te geg, zeker icm de visuals er achter.

mdekens wrote:
Met die paar lasers van Tame Impala (wat zijn al die afkortingen verschrikkelijk altijd) is een ‘gruwelijk lichtplan’ nogal wat te enthousiast. Qua lichtshow valt het reuze mee, het is juist het gebrek aan licht wat de show zo speciaal maakt. En dat kan alleen in het donker want dan zie je enkel de silhouet van de bandleden.

Dat is natuurlijk een mening. Ik vond het Licht plan gruwelijk. Wat ik vooral tof vond was het gebruik van veel licht van voren ipv van achter. En ik vond de lasers bij Elephant echt te geg, zeker icm de visuals er achter.

Dat nummer is zelfs met ogen dicht gruwelijk (en nu zet ik de fanboy-modus uit)

Normaal gezien zou ik zeggen, over exact 3 weken de perspresentatie.

Dit jaar dus niet, maar wat ik wel verwacht is een volledig affiche met podium indeling?
Dus, wat ik eigenlijk wil zeggen, dat Pinkpop nog 3 weken de tijd heeft voor circa 26 namen, moet kunnen toch?

Wat ik trouwens ook vreemd vind, er is nog niet echt naar buitengebracht door Pinkpop dat zowel RHCP als ook GnR hier Benelux Exclusief zijn.
Dat is toch iets wat je toch best met een beetje trots mag uiten?

Kan je net zo goed Post Malone en Marshmello ook daarbij zetten als Benelux Exclusief vooralsnog.

Pinkpop hoeft er in mijn ogen eigenlijk niet mee te koop te lopen, deden ze met andere exclusieve acts ook nooit.

Kan je net zo goed Post Malone en Marshmello ook daarbij zetten als Benelux Exclusief vooralsnog.

Pinkpop hoeft er in mijn ogen eigenlijk niet mee te koop te lopen, deden ze met andere exclusieve acts ook nooit.
oh idd... Ik dacht dat Malone al een BE datum had aangekondigd, (nog) niet dus...

Marshmello al op Tommorrowland in Belgie trouwens.

Maar, toch, als je het zo bekijkt.
Heeft Pinkpop momenteel (nog) Red Hot Chili Peppers, Post Malone en Guns N Roses als Benelux-only staan.
Ik zou, als ik Pinkpop was, "exclusieve show voor de Benelux" als uithangbord gaan gebruiken als dat werkelijk in kwestie is.

Roman wrote:

oh idd… Ik dacht dat Malone al een BE datum had aangekondigd, (nog) niet dus…

Heeft Pinkpop momenteel (nog) Red Hot Chili Peppers, Post Malone en Guns N Roses als Benelux-only staan.
Ik zou, als ik Pinkpop was, “exclusieve show voor de Benelux” als uithangbord gaan gebruiken als dat werkelijk in kwestie is.
Als dat contractueel zo bedongen is natuurlijk.

Denk niet dat benelux exclusive voor de marketing in deze veel uitmaakt toch?

Zoals het nu lijkt komt Post Malone er op Werchter nog bij. Dan zou het alleen voor RHCP en GnR gelden. In het geval van GnR is Benelux exclusive volgens mij ook niet helemaal waar omdat ze de Not in This Lifetime tour ook al in Belgie hebben gespeeld toch? Dan zou dat enkel Benelux Exclusive 2020 zijn.

Roman wrote:

oh idd… Ik dacht dat Malone al een BE datum had aangekondigd, (nog) niet dus…

Ik zou, als ik Pinkpop was, “exclusieve show voor de Benelux” als uithangbord gaan gebruiken als dat werkelijk in kwestie is.

Min of meer het punt dat Timmetje al maakte, maar: zo'n "exclusive" stempel werkt enkel als dat ook enige betekenis en overtuigingskracht heeft. Taylor Swift is een van de grootste popsterren op deze planeet en stond al 5 jaar niet meer in Nederland. Ik kan me inbeelden dat ook een pak Nederlanders overwegen om naar Werchter te reizen.

Omgekeerd zie ik veel minder mensen de oversteek maken voor een act die vorig jaar nog 2 keer in België stond (Post Malone), een reünie die reeds 2 keer in België passeerde (GnR), en een band die met elke nieuwe plaat 1 à 2 keer in België staat (RHCP).

Nieuwe toevoegingen aan Hurricane en Southside (tijdens Pinkpop).
Sum 41 | Sam Fender | MODESELEKTOR (OFFICIAL SITE) Live | Catfish and the Bottlemen | Fontaines D.C. | Frittenbude | FIL BO RIVA | Oh Wonder | Half Moon Run | KOLLEKTIV TURMSTRASSE Live | Schrottgrenze | hot milk

Misschien zijn Oh Wonder en Half Moon Run nog een optie voor Pinkpop?

Sum 41 | Sam Fender | MODESELEKTOR (OFFICIAL SITE) Live | Catfish and the Bottlemen | Fontaines D.C. | Frittenbude | FIL BO RIVA | Oh Wonder | Half Moon Run | KOLLEKTIV TURMSTRASSE Live | Schrottgrenze | hot milk

Fil bo riva vind ik nog wel een interessante naam. Verder is wat m.i. interessant is al elders geboekt.

Van de Hu/SO en de Sziget poster zou ik ook nog wel wat willen zien komen.

Sum41, Fontaines D.C., Half Moon Run, Dua Lipa, Foals en Clutch bijvoorbeeld...

Kleine toevoeging...
Bombay Bicycle Club ook naar Southside en staat niet op Hurricane
Sam Fender dus Hurricane (zoals hierboven genoemd) maar niet op Southside.

Geen idee of dit al ter sprake is gekomen (kreeg het in elk geval niet terug gevonden hier) maar weet iemand of se Black Keys nog een optie kan zijn? Volgens mij zouden ze dit jaar nog naar Europa komen en hun Noord Amerikaanse tour eindigt half mei.

Even terug komend op de Nederlandse namen. Wie verwachten jullie nog meer op de Line-up? Verwacht zeker nog snelle + live band, suzan en freek en racoon en hoop dat het daarbij blijft. Zou snelle en racoon nog wel leuk vinden.

Geen idee of dit al ter sprake is gekomen (kreeg het in elk geval niet terug gevonden hier) maar weet iemand of se Black Keys nog een optie kan zijn? Volgens mij zouden ze dit jaar nog naar Europa komen en hun Noord Amerikaanse tour eindigt half mei.
Blijven 2020 in Amerika. Auerbach had in een interview eind 2019 aangegeven enkel in VS te touren voorlopig.

Even terug komend op de Nederlandse namen. Wie verwachten jullie nog meer op de Line-up? Verwacht zeker nog snelle + live band, suzan en freek en racoon en hoop dat het daarbij blijft. Zou snelle en racoon nog wel leuk vinden.
Omdat Snelle al op ParkCity Live Heerlen staat lijkt hij me eerder groot afvaller. Racoon lijken de kleinere festivals aan te doen. Maar weet het nooit he...
Suzan en Freek lijken alleen nog de 21e te kunnen.
Helaas Within Temptation al op Pop on Top Valkenburg, en helaas De Dijk al op Bospop had ik eigenlijk wel op gehoopt. De Staat hebben ook al veel data staan, waaronder de 19e op Rock for People.
Ik zou denken aan Glen Faria, Joe Buck, Diggy Dex. Maar moeilijk te voorspellen verder...

Ik ben stiekem een beetje fan van Racoon, ja het is eruit :P Als die een uur spelen dan komen er eigenlijk alleen maar hits voorbij die vrijwel iedereen wel kent, vind dat toch wel knap voor een Nederlandse band. En ben erg nieuwsgierig naar het Nederlandse album wat ze aan het maken zijn. Eerste nummer daarvan is iig al lekker.

Snelle is ook heel leuk ja. Suzan en Freek mogen wel thuisblijven.

Users who are viewing this thread