Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Die zaterdag vind ik wel erg pijnlijk op deze manier.
Misschien moeten ze gewoon net als Lokerse feesten zich meer op een genre per dag focussen ?

Ik bedoel zet Deftones & Floor erbij op zondag en Dermot en Zara erbij op zaterdag.
Dan is die zaterdag lekker poppy en die zondag zou ik misschien nog wel gaan dan.

Danny Vera – Chef’ Special – Crowded House – Rag N Bone Man – Post Malone – Mershmello

Rag N Bone man echt als subhead? Lijkt me een wel heel hoge spot voor 'm.

Zou de volgende worp wel eens voor de zondag kunnen worden?
Deze week ook is nog bij KINK de mogelijkheid om kaarten voor de Pinkpop zondag te winnen, dus een beetje promotie/aanvulling die dag kan best nog komen imo...
Nu blijft, na de aankondiging voor de zaterdag, het aantal namen voor zondag juist weer een beetje achter.
Ontbreekt ook nog een NL act die dag, de enige dag zonder NL naam? Dat is ook wel opvallend imo.
Within Temptation of De Staat past misschien bij deze mainstage zondag??
Of bijvoorbeeld Biffy Clyro zou ook een mooi voorprogramma zijn voor Guns en gezien de "ontwikkeling" op hun site lijkt daar iets te gebeuren?
zondag
mainstage
??? – ??? – Disturbed – Volbeat – Guns N Roses
IBA Parkstadstage / Noord
Dermot Kennedy – Inhaler – Of Monsters and Men – Zara Larson – Anderson Paak
Birghtlandstent
The Marcus King Band – The Pretty Reckless – ??? – ??? – Goijra
( ??? 4 x Stage 4 en 1x Garden of Love )
lijkt idd wel plek voor als deze stage-gok klopt??

Zou de volgende worp wel eens voor de zondag kunnen worden?
Deze week ook is nog bij KINK de mogelijkheid om kaarten voor de Pinkpop zondag te winnen, dus een beetje promotie/aanvulling die dag kan best nog komen imo…
Nu blijft, na de aankondiging voor de zaterdag, het aantal namen voor zondag juist weer een beetje achter.
Ontbreekt ook nog een NL act die dag, de enige dag zonder NL naam? Dat is ook wel opvallend imo.
Within Temptation of De Staat past misschien bij deze mainstage zondag??
Of bijvoorbeeld Biffy Clyro zou ook een mooi voorprogramma zijn voor Guns en gezien de “ontwikkeling” op hun site lijkt daar iets te gebeuren?

DennisvdBr wrote:
zondag
mainstage
??? – ??? – Disturbed – Volbeat – Guns N Roses
IBA Parkstadstage / Noord
Dermot Kennedy – Inhaler – Of Monsters and Men – Zara Larson – Anderson Paak
Birghtlandstent
The Marcus King Band – The Pretty Reckless – ??? – ??? – Goijra
( ??? 4 x Stage 4 en 1x Garden of Love )

lijkt idd wel plek voor als deze stage-gok klopt??
Dan moet biffy voor disturbed anders zie ik geen plek voor hun en weet niet of biffy clyro dat accepteert aangezien ze ook als headliner op somige festivals staan

tja, dat kan ook idd...
al stond Biffy Clyro in 2017 nog voorlaatste op Noord, zou mainstage in 2020 best een mogelijkheid kunnen zijn?

Of The Smashing Pumpkins, zei doen support in VS bij enkele data. Ze hebben trouwens ook een opvallend gat in het tourschema tijdens de EU tour van Guns. Maar of The Smashing Pumpkins zich nog vroeg om main laten zetten, dat is ook maar net zo goed de vraag?

tja, dat kan ook idd…
al stond Biffy Clyro in 2017 nog voorlaatste op Noord, zou mainstage in 2020 best een mogelijkheid kunnen zijn?

Of The Smashing Pumpkins, zei doen support in VS bij enkele data. Ze hebben trouwens ook een opvallend gat in het tourschema tijdens de EU tour van Guns. Maar of The Smashing Pumpkins zich nog vroeg om main laten zetten, dat is ook maar net zo goed de vraag?
Beide zou mij top lijk op een dag die voor mij al goed is maar heb dus om die reden nog niet zo veel hoop

Hey mensen, ik heb er zelf vrij weinig verstand van maar ik zie bij tame impala een lege plek tussen 14 juni en midden juli, zou er een kans zijn dat hij aangekondigd word voor pinkpop?

Hey mensen, ik heb er zelf vrij weinig verstand van maar ik zie bij tame impala een lege plek tussen 14 juni en midden juli, zou er een kans zijn dat hij aangekondigd word voor pinkpop?

Ik help het je hopen! Maar hoewel er een maandje niks gepland is in hun agenda, lijken ze zich in de vroege zomer enkel in de VS te bevinden.
Verder zou Tame Impala in mijn ogen niet minder zijn dan headliner. Er zijn op dit moment weinig relevantere namen dan Tame Impala. Misschien dat ze nog voor Post Malone Noord kunnen afsluiten, al is dat ook heel erg wishfull thinking, daar zijn ze te groot voor.

Overmorgen komt hun album uit, wellicht dat ze dat gat in hun agenda dan opvullen.

sembarelds wrote:

Ik help het je hopen! Maar hoewel er een maandje niks gepland is in hun agenda, lijken ze zich in de vroege zomer enkel in de VS te bevinden.
Verder zou Tame Impala in mijn ogen niet minder zijn dan headliner. Er zijn op dit moment weinig relevantere namen dan Tame Impala. Misschien dat ze nog voor Post Malone Noord kunnen afsluiten, al is dat ook heel erg wishfull thinking, daar zijn ze te groot voor.

Overmorgen komt hun album uit, wellicht dat ze dat gat in hun agenda dan opvullen.

Twenty one pilots is volgensmij groter dan tame impala en die zijn ook geen headliner

Ik verwacht trouwens niet dat Nothing But Thieves IBA afsluit. Rock Werchter 2019 nog 2de op Mainstage. Zijn ze zoveel groter geworden om dan op Pinkpop IBA af te sluiten?

Nou ja, wat is groter? Ze zullen beide een Ziggo vullen, en zullen ook beide headlinen op nagenoeg alle festivals. Dat Pinkpop TOP wegzet als Sub is knap, maar Tame Impala is gewoon een band die in het donker moet spelen.

Ik verwacht trouwens niet dat Nothing But Thieves IBA afsluit. Rock Werchter 2019 nog 2de op Mainstage. Zijn ze zoveel groter geworden om dan op Pinkpop IBA af te sluiten?
het punt is de volgorde op de site, normaal gesproken klopt die doorgaans wel met de topdownprogrammering...
De site staat duidelijk opgedeeld van : vrijdag / zaterdag / zondag, waarbij volgens mij dezelfde regel (dus vrijdag-zaterdag-zondag) in het zelfde tijdslot/stage hoort. Dat klopt voorgaande jaren ook wel. Vandaar Nothing But Thieves gelijke hoogte met Paak, ik denk dus afsluiter IBA.
Waar ik alleen niet geheel uit kom is met de zaterdag.
Nou weet ik niet of dat komt door Marshmello en dat daardoor alles 1 pot/stage hoger komt te staan?
Nou kan dat betekenen dat Rag N Bone man IBA/Noord staat, echter stond hij dat vorige keer ook en verwacht ik een hogere spot. Waar hij ook niet lijkt te passen bij de IBA namen van die dag maar juist meer aansluit in de Mainstage programmering?
Maar zo staat het nu op de site, met achter de -> de stage die ik zelf denk?

RHCP / Post Malone-Marshmello / GnR -> Mainstage
TOP / ??? / Volbeat -> Mainstage
NBT / ??? / Anderson .Paak -> IBA
??? / Rag N Bone / ??? -> Mainstage of IBA
Kensington / Crowded House / Disturbed -> Mainstage
5SOS / ??? / Zara Larsson -> IBA
??? / Chef’Special / ??? -> Mainstage of IBA
Keana / Deftones / ??? -> Mainstage of IBA
Lost Frequencies / ??? / Gojira -> Brightlands
??? / James Arthur / ??? -> Brightlands of Stage 4
??? / Floor Jansen / ??? -> IBA of Brightlands
??? / Liam Payne / The Pretty Reckless -> Brightlands
??? / ??? / Of Monsters and Men -> IBA
Supergrass / ??? / ??? -> IBA
Balthazar / Mabel / Marcus King -> IBA of Brightlands
??? / Joost / ??? -> Brightlands of IBA
??? / Frank Carter / Inhaler -> IBA of Brightlands
??? / Danny Vera / ??? -> Mainstage of IBA
JC Stewart / ??? / Dermot Kennedy -> Brightlands (of Stage 4)
Elle Hollis / ??? / ??? -> Brightlands

Nou moet ik zeggen, ik heb nog niet vol overtuiging echt verwachtingen in Stage 4 gezet. Daar kan misschien nog een verschuiving inzitten.

Er zal binnenkort wel nieuws komen. Van Biffy Clyro. Hun site is veranderd. B C erop zondag bij dan heb je een mooie dag !!

Ik kan me niet voorstellen dat Tame Impala op een moment speelt dat het nog licht is. Die hele show van hun is gebouwd voor in het donker!

De show van TI was vorig jaar op lowlands was 100 keer zo sterk als de show van TOP.

Ik kan me niet voorstellen dat Tame Impala op een moment speelt dat het nog licht is. Die hele show van hun is gebouwd voor in het donker!

De show van TI was vorig jaar op lowlands was 100 keer zo sterk als de show van TOP.

Het zou oprecht ook gewoon zonde zijn om hen om 19:00 te laten spelen. Misschien is TOP wel een naam die beter past op (het hedendaagse) Pinkpop.
Ik heb TOP nooit live gezien, maar kan me bijna niet voorstellen dat ze de liveshow van Tame Impala benaderen.
Neemt overigens niet weg dat Pinkpop met TOP een hele flinke naam als sub heeft gestrikt.

TOP zijn show is groots door vlammenwerpers, Bivakmutsen, Springfeestjes, Bandleden die boven het publiek drummen enz...

De show van TI is groots door kwaliteit en een gruwelijk lichtplan!

Met die paar lasers van Tame Impala (wat zijn al die afkortingen verschrikkelijk altijd) is een 'gruwelijk lichtplan' nogal wat te enthousiast. Qua lichtshow valt het reuze mee, het is juist het gebrek aan licht wat de show zo speciaal maakt. En dat kan alleen in het donker want dan zie je enkel de silhouet van de bandleden.

Met die paar lasers van Tame Impala (wat zijn al die afkortingen verschrikkelijk altijd) is een ‘gruwelijk lichtplan’ nogal wat te enthousiast. Qua lichtshow valt het reuze mee, het is juist het gebrek aan licht wat de show zo speciaal maakt. En dat kan alleen in het donker want dan zie je enkel de silhouet van de bandleden.

Op Glastonbury hadden ze wel meer dan een paar lasers bij. Al is het geen lichtshow als bij dj's als Eric Prydz inderdaad.

Users who are viewing this thread