Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Inderdaad, als er dan toch Nederlandse namen moeten staan, dan graag Eefje, Spinvis en Typhoon.

Spinvis en Typhoon krijg ik al rillingen van. Typhoon van die achterlijke springmuziek. En Spinvis is gewoon zeikmuziek

Typhoon zou nog wel passen maar Spinvis moet gewoon bks of dtrh doen

En Spinvis is gewoon zeikmuziek

Check die laatste show op Lowlands eens. Hier krijg ik rillingen van in goede zin. Was ik heel graag bij geweest. https://www.youtube.com/watch?v=oo8LRQnGIdw

Zou ook op Pinkpop moeten kunnen hoor.

Kom terug is een heerlijk nummer, maar verder is het allemaal bijzonder saai. Past totaal niet bij Pinkpop. Direct/Racoon en dergelijke komen daar beter tot hun recht.

Kom terug is een heerlijk nummer, maar verder is het allemaal bijzonder saai. Past totaal niet bij Pinkpop. Direct/Racoon en dergelijke komen daar beter tot hun recht.

Zou kunnen hoor. Oostende is ook echt een machtige opener. Ben echt een sukkel voor deze muziek.

Racoon en Direct ken ik niet, als Belg. Van die 3 namen is alleen Spinvis gekend in België

tom93 wrote:

Zou kunnen hoor. Oostende is ook echt een machtige opener. Ben echt een sukkel voor deze muziek.

Racoon en Direct ken ik niet, als Belg. Van die 3 namen is alleen Spinvis gekend in België
Je moet Racoon en Di-rect ook helemaal niet willen kennen.

Spinvis is een absolute toevoeging op elk festival.
Prachtige muziek om bij weg te dromen.

tom93 wrote:

alhoewel ik denk dat Pinkpop eerder kiest voor Di-rect of Racoon op mainstage, dan dat je kan verwachten dat Spinvis een zwoele set in Brighlands speelt...

Persoonlijk zou ik het toejuichen hoor, eindelijk Spinvis op Pinkpop, maar denk dat hij dan wel goed geplaatst moet worden (als tegenhanger van een rockact of danceact). In Brightlands of Stage 4 zou imo perfect zijn, misschien Brighlands iets meer omdat je daar met verlichting meer kan doen. Maar stiekem vind ik Garden of Love eigenlijk ook wel een meer intieme setting voor Spinvis...

Deze gedachte vat echt perfect samen waarom Pinkpop ook totaal niet bij mij past. Een festival waar de gemiddelde bezoeker blijer wordt van Direct en Racoon dan van Spinvis... Brrrr!

tom93 wrote:

Deze gedachte vat echt perfect samen waarom Pinkpop ook totaal niet bij mij past. Een festival waar de gemiddelde bezoeker blijer wordt van Direct en Racoon dan van Spinvis… Brrrr!

Prima toch? Genoeg festivals die alternatiever programmeren: Lowlands, DTRH, BKS.

Alles kan, maar het Pinkpop-publiek loopt meer warm voor de bands die ik noem. Bij Spinvis krijg je geen vol veld. In de tent zou wel kunnen zoals Dennis aangaf.

Spinvis is echt wel meer dan ‘kom terug’ hoor. Zoiets in de Garden Of Love wegstoppen is echt schandalig. Dat ze in een tent het best tot hun recht komen is absoluut waar. Doe maar, laatste dag, rond een uur of 15/16 in de tent, lekker man. Beste Nederlandse act imo.

Spinvis is echt wel meer dan ‘kom terug’ hoor. Zoiets in de Garden Of Love wegstoppen is echt schandalig. Dat ze in een tent het best tot hun recht komen is absoluut waar. Doe maar, laatste dag, rond een uur of 15/16 in de tent, lekker man. Beste Nederlandse act imo.

Doe Maar zie ik graag komen ja

Alleen zou Doe Maar op Mainstage of Noord staan ipv de tent ;) LOL

Zou ook niet gek zijn eigenlijk, vrijwel alle zaalshows zijn uitverkocht (alweer)... Terug komen naar Pinkpop, Doe Maar hoor. Is toch al 2016 de laatste keer.

Deze gedachte vat echt perfect samen waarom Pinkpop ook totaal niet bij mij past. Een festival waar de gemiddelde bezoeker blijer wordt van Direct en Racoon dan van Spinvis… Brrrr!

Ik wordt acuut depressief van Spinvis.

Wat denken jullie, kunnen wel nog een paar grote internationale acts verwachten? Of zou de bovenkant nu wel al vol zijn en komen er nog enkele Nederlandse namen én een deel van de undercard?

Wat denken jullie, kunnen wel nog een paar grote internationale acts verwachten? Of zou de bovenkant nu wel al vol zijn en komen er nog enkele Nederlandse namen én een deel van de undercard?
Vooral op zaterdag verwacht ik nog wel minstens 1 grote naam, de afsluiter van IBA/Noord.
Maar ik denk dat de namen die nu op de lineup staan al voor grootst gedeelte de namen voor IBA/Noord en Mainstage zijn.
Vooral namen voor Stage 4 en Brightlands (en Garden of Love) verwacht ik nog, dus niet echt de "grote" namen meer.
Vooral voor zondag verwacht ik nog NL namen, daar staan er nu nog 0, beetje vreemd...

Wat betreft NL namen, korte blik op de llineup afgelopen jaar, waren er 17 NL namen.
Van deze 17 waren 4 Nationale acts (Kovacs, Boef, Duncan en DeWolff) die Internationale acts vervingen.
Oorspronkelijk dus maar 13 NL acts.

In 2018 waren het 16, waar Di-rect vervanger was van The Kooks. Oorspronkelijk 15.
In 2017 waren het 14 NL acts.

Kortom, ik verwacht rondom/circa 15 NL namen.
Er staan er pas 6. Ik kijk er dus niet gek van op als er nog, 8 a 10 NL acts bij komen.

Overigens qua Belgische namen staan er laatste jaren 2, dit jaar al Balthazar en Lost Frequencies. Dus of er nog BE namen bij komen, daar kunnen we over twijfelen.

Als je zegt dat Spinvis niet op pinkpop staat omdat het zeur muziek is ben je toch teveel met jezelf bezig. Spinvis kan toch prima op Pinkpop gewoon in de tent? Denk dat de tent rammetje vol staat. Dat het misschien iets beter past bij andere festivals is iets anders.
Maar hoop dat Pinkpop dit soort namen wel blijft boeken voor de afwisseling.

Users who are viewing this thread