Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.516
Coldplay lijkt me echt nooit een realistische optie geweest.
Volgens mij zat Ken daar ook flink naast.

Lijkt me logischer dat Metallica eerst gepland stond voor zaterdag. Ook gezien de heavy gitaren comments.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.803
1.936
Nogmaals PJ zou er de zaterdag staan. En zondag staat er zo goed als zeker een pop artiest vast (waar ik zelf een klein beetje mijn twijfels over heb, redelijk grote act.. maar laatste jaren ook niet super actief meer).
.[/quote]


Nou daar gaan we naar aanleiding van de post van indiaantje.
Welke popartiest, redelijke grote act is de laatste jaren niet heel actief meer????????
Ik ga voor Robbie Williams zoals ik al eerder zei. Iemand anders?

Edit, het quoten ging even mis. :oops:
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik denk dat RHCP gewoon een 1e keuze was voor Pinkpop hoor. Als die een uitgebreide festivaltour doen kunnen ze natuurlijk niet ontbreken. Ik wil wel geloven dat Post origineel als sub voor RHCP stond (toch niet de duurst mogelijke headliners), vooral ook vanwege de engelstalige website (en de beschrijving bij Post die expliciet naar de Peppers verwijst).

Het zou wel typisch Pinkpop zijn om naast RHCP dan Metallica + pop-act als headliners te boeken, om beide kampen tevreden te houden. Door het afzeggen van Metallica is dan Post gepromoveerd tot zaterdag headliner, en komt er wellicht nog een vrijdag-sub voor in de plaats die redelijk wat mag kosten.

Edit: Metallica zou ook Pearl Jam kunnen zijn. Zelfde idee. Maar mij lijkt Metallica logischer.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.516
Ik denk dat Post best een dure headliner/act is....

Metallica is denk ik een serieuzere optie geweest dan Coldplay.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
Het is geen Robbie Williams.

Het zou kunnen dat RHCP naar vrijdag is verschoven, en dat PJ de vrijdag headliner zou zijn. Die informatie heb ik dan weer niet, ik ging er zelf vanuit dat PJ er die zaterdag zou staan omdat juist daar Post Malone voor in de plaats gekomen is. Maar dan is er nog meer gewisseld dan dat.

De naam die ik heb gehoord voor zondag is het ook eerlijk gezegd niet de eerst mogelijke naam waar ik zelf aan dacht. En zoals eerder geschreven heb er zelfs een beetje mijn twijfels bij. Of de info is gewoon onjuist.

We zullen maar gewoon op het affiche moeten wachten. Als ze RHCP en Post Malone op 1 dag gehad hadden dan had dat wel heel netjes geweest.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.129
376
Ik denk dat RHCP gewoon een 1e keuze was voor Pinkpop hoor. Als die een uitgebreide festivaltour doen kunnen ze natuurlijk niet ontbreken. Ik wil wel geloven dat Post origineel als sub voor RHCP stond (toch niet de duurst mogelijke headliners), vooral ook vanwege de engelstalige website (en de beschrijving bij Post die expliciet naar de Peppers verwijst).

Het zou wel typisch Pinkpop zijn om naast RHCP dan Metallica + pop-act als headliners te boeken, om beide kampen tevreden te houden. Door het afzeggen van Metallica is dan Post gepromoveerd tot zaterdag headliner, en komt er wellicht nog een vrijdag-sub voor in de plaats die redelijk wat mag kosten.

Edit: Metallica zou ook Pearl Jam kunnen zijn. Zelfde idee. Maar mij lijkt Metallica logischer.

Dit lijkt op wat er is gebeurd inderdaad, op de Engelstalige website staat Post Malone nog steeds op vrijdag. En met de twee uur latere aankondiging van Post Malone omdat er volgens de Limburger nog wat details moesten worden doorgenomen met het management lijkt me dat het meest waarschijnlijk dat hier iets verschoven is (naar zaterdagheadliner).

Coldplay, Metallica en Pearl Jam hebben geen sub van de buitencategorie nodig om kaarten te verkopen. RHCP op een vrijdag wellicht wel.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:
Ik denk dat RHCP gewoon een 1e keuze was voor Pinkpop hoor. Als die een uitgebreide festivaltour doen kunnen ze natuurlijk niet ontbreken. Ik wil wel geloven dat Post origineel als sub voor RHCP stond (toch niet de duurst mogelijke headliners), vooral ook vanwege de engelstalige website (en de beschrijving bij Post die expliciet naar de Peppers verwijst).

Het zou wel typisch Pinkpop zijn om naast RHCP dan Metallica + pop-act als headliners te boeken, om beide kampen tevreden te houden. Door het afzeggen van Metallica is dan Post gepromoveerd tot zaterdag headliner, en komt er wellicht nog een vrijdag-sub voor in de plaats die redelijk wat mag kosten.

Edit: Metallica zou ook Pearl Jam kunnen zijn. Zelfde idee. Maar mij lijkt Metallica logischer.

Dit lijkt op wat er is gebeurd inderdaad, op de Engelstalige website staat Post Malone nog steeds op vrijdag.

Coldplay, Metallica en Pearl Jam hebben geen sub van de buitencategorie nodig om kaarten te verkopen. RHCP op een vrijdag wellicht wel.

Aan de andere kant, in 2016 stond RHCP ook op vrijdag en was James Bay sub...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Toch raar dat er in de tekst niets staat over headliner.
Zou het in eerste instantie de bedoeling zijn geweest dat hij sub zou zijn voor RHCP?

Post Malone als sub voor RHCP? Denk dan eerder andersom.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.516
Malone is tegenwoordig idd groter (en ik denk ook duurder) dan de Peppers.

Either way was het tof geweest als beiden op vrijdag stonden want dan hadden ze samen ook een paar nummertjes kunnen doen.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Zelfs al zou Post duurder zijn of als laatste op de avond staan (allemaal best mogelijk), is RHCP natuurlijk zonder twijfel een grotere naam. Denk dat hij zelf de eerste zou zijn om dat toe te geven.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Was een goed co-headliner (zo beter?) duo geweest in ieder geval. Daar is vast over nagedacht. Misschien dat het op Werchter wel gaat gebeuren?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken