Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
mattman wrote:

T. Roses wrote:
Toch raar dat er in de tekst niets staat over headliner.
Zou het in eerste instantie de bedoeling zijn geweest dat hij sub zou zijn voor RHCP?


Post Malone als sub voor RHCP? Denk dan eerder andersom.

Nu overdrijf je.

Nee hoor. Ben er echt van overtuigd dat Malone tegenwoordig gewoon groter is dan RHCP. Die laatste glijden jaar na jaar verder weg toch? Die kregen in België de vorige keer niet eens het Sportpaleis uitverkocht en de laatste keer stonden ze op RW ook gewoon als voorlaatste. Voor Editors godbetert. Zie ze nu, mochten ze er staan, ook alleen maar op de lineup van RW verschijnen als co-headliner met een grote naam ernaast.

Uiteraard kijk ik zoals je ziet vanuit een Belgisch referentiekader. Maar ook qua genre voelt zo'n popnaam logischer aan als laatste van de dag.

Maar goed, loze discussie misschien. RHCP is de headliner van vrijdag, Post Malone die van zaterdag.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.516
Denk dat je gelijk hebt en dat Malone vele malen groter is dan de RHCP tegenwoordig maar denk niet dat Pinkpop het had aangedurfd om hem na de Peppers te plaatsen. Maar het was idd wel logisch geweest.

Wel echt jammer dat ze nu dus niet samen op 1 podium staan.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Die laatste glijden jaar na jaar verder weg toch? Die kregen in België de vorige keer niet eens het Sportpaleis uitverkocht en de laatste keer stonden ze op RW ook gewoon als voorlaatste. Voor Editors godbetert.

In Nederland verkochten ze in 2016 gewoon 2x de Ziggo Dome uit... Misschien dat ze hier gewoon populairder zijn dan? Ik merk in ieder geval niks van afnemende interesse, ze vallen hier nog altijd erg in de smaak naar mijn ervaring.

Op Werchter waren ze ook gewoon headliner toch? Ik zie Editors meer als een soort "dance-afsluiter" erna.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Op Werchter waren ze ook gewoon headliner toch? Ik zie Editors meer als een soort “dance-afsluiter” erna.

Ze waren allebei (co-)headliner idd. Speelden daarom ook alletwee even lang. Weet niet hoe je in Editors een 'dance afsluiter' kan zien. ;-) RHCP lijkt gewoon ver over hun hoogtepunt heen en zijn niet meer de grote megaheadliner die ze ooit waren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

T. Roses wrote:
Toch raar dat er in de tekst niets staat over headliner.
Zou het in eerste instantie de bedoeling zijn geweest dat hij sub zou zijn voor RHCP?


Post Malone als sub voor RHCP? Denk dan eerder andersom.


Nu overdrijf je.

Nee hoor. Ben er echt van overtuigd dat Malone tegenwoordig gewoon groter is dan RHCP. Die laatste glijden jaar na jaar verder weg toch? Die kregen in België de vorige keer niet eens het Sportpaleis uitverkocht en de laatste keer stonden ze op RW ook gewoon als voorlaatste. Voor Editors godbetert. Zie ze nu, mochten ze er staan, ook alleen maar op de lineup van RW verschijnen als co-headliner met een grote naam ernaast.

Uiteraard kijk ik zoals je ziet vanuit een Belgisch referentiekader. Maar ook qua genre voelt zo’n popnaam logischer aan als laatste van de dag.

Maar goed, loze discussie misschien. RHCP is de headliner van vrijdag, Post Malone die van zaterdag.
Afglijden kwa kwaliteit misschien wel, maar niet kwa publiciteit.

Ik denk als Mojo kan kiezen om RHCP in het Goffert te zetten en Post Malone in Ziggo ipv andersom dat ze altijd voor de eerste optie kiezen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

T. Roses wrote:
Toch raar dat er in de tekst niets staat over headliner.
Zou het in eerste instantie de bedoeling zijn geweest dat hij sub zou zijn voor RHCP?


Post Malone als sub voor RHCP? Denk dan eerder andersom.


Nu overdrijf je.


Nee hoor. Ben er echt van overtuigd dat Malone tegenwoordig gewoon groter is dan RHCP. Die laatste glijden jaar na jaar verder weg toch? Die kregen in België de vorige keer niet eens het Sportpaleis uitverkocht en de laatste keer stonden ze op RW ook gewoon als voorlaatste. Voor Editors godbetert. Zie ze nu, mochten ze er staan, ook alleen maar op de lineup van RW verschijnen als co-headliner met een grote naam ernaast.

Uiteraard kijk ik zoals je ziet vanuit een Belgisch referentiekader. Maar ook qua genre voelt zo’n popnaam logischer aan als laatste van de dag.

Maar goed, loze discussie misschien. RHCP is de headliner van vrijdag, Post Malone die van zaterdag.

Afglijden kwa kwaliteit misschien wel, maar niet kwa publiciteit.

Ik denk als Mojo kan kiezen om RHCP in het Goffert te zetten en Post Malone in Ziggo ipv andersom dat ze altijd voor de eerste optie kiezen.

Waarom? Omdat daar altijd meer rockheadliners staan? Of omdat het Goffert standaard een ouder publiek trekt?
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.047
1.894
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

T. Roses wrote:
Toch raar dat er in de tekst niets staat over headliner.
Zou het in eerste instantie de bedoeling zijn geweest dat hij sub zou zijn voor RHCP?


Post Malone als sub voor RHCP? Denk dan eerder andersom.


Nu overdrijf je.


Nee hoor. Ben er echt van overtuigd dat Malone tegenwoordig gewoon groter is dan RHCP. Die laatste glijden jaar na jaar verder weg toch? Die kregen in België de vorige keer niet eens het Sportpaleis uitverkocht en de laatste keer stonden ze op RW ook gewoon als voorlaatste. Voor Editors godbetert. Zie ze nu, mochten ze er staan, ook alleen maar op de lineup van RW verschijnen als co-headliner met een grote naam ernaast.

Uiteraard kijk ik zoals je ziet vanuit een Belgisch referentiekader. Maar ook qua genre voelt zo’n popnaam logischer aan als laatste van de dag.

Maar goed, loze discussie misschien. RHCP is de headliner van vrijdag, Post Malone die van zaterdag.


Afglijden kwa kwaliteit misschien wel, maar niet kwa publiciteit.

Ik denk als Mojo kan kiezen om RHCP in het Goffert te zetten en Post Malone in Ziggo ipv andersom dat ze altijd voor de eerste optie kiezen.

Waarom? Omdat daar altijd meer rockheadliners staan? Of omdat het Goffert standaard een ouder publiek trekt?

Omwille van het totale ouvre...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

T. Roses wrote:
Toch raar dat er in de tekst niets staat over headliner.
Zou het in eerste instantie de bedoeling zijn geweest dat hij sub zou zijn voor RHCP?


Post Malone als sub voor RHCP? Denk dan eerder andersom.


Nu overdrijf je.


Nee hoor. Ben er echt van overtuigd dat Malone tegenwoordig gewoon groter is dan RHCP. Die laatste glijden jaar na jaar verder weg toch? Die kregen in België de vorige keer niet eens het Sportpaleis uitverkocht en de laatste keer stonden ze op RW ook gewoon als voorlaatste. Voor Editors godbetert. Zie ze nu, mochten ze er staan, ook alleen maar op de lineup van RW verschijnen als co-headliner met een grote naam ernaast.

Uiteraard kijk ik zoals je ziet vanuit een Belgisch referentiekader. Maar ook qua genre voelt zo’n popnaam logischer aan als laatste van de dag.

Maar goed, loze discussie misschien. RHCP is de headliner van vrijdag, Post Malone die van zaterdag.


Afglijden kwa kwaliteit misschien wel, maar niet kwa publiciteit.

Ik denk als Mojo kan kiezen om RHCP in het Goffert te zetten en Post Malone in Ziggo ipv andersom dat ze altijd voor de eerste optie kiezen.

Waarom? Omdat daar altijd meer rockheadliners staan? Of omdat het Goffert standaard een ouder publiek trekt?
Ze mogen er beide staan wat mij betreft. Nogmaals ik ben voor vernieuwing, en ik vind het GOED dat Post Malone headliner is.

Maar laten wel even realitisch blijven en enig historisch besef gebruiken dat RHCP een veel grotere status van dienst heeft dan Post Malone.

Post Malone moet nog heel wat hitjes maken, en RHCP nog heel veel kut albums omdat in te halen.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:
Op Werchter waren ze ook gewoon headliner toch? Ik zie Editors meer als een soort “dance-afsluiter” erna.

Ze waren allebei (co-)headliner idd. Speelden daarom ook alletwee even lang. Weet niet hoe je in Editors een ‘dance afsluiter’ kan zien.
1f609.svg
RHCP lijkt gewoon ver over hun hoogtepunt heen en zijn niet meer de grote megaheadliner die ze ooit waren.

Geen echte dance-afsluiter natuurlijk, ik bedoelde meer qua positie en status. Maar Editors en België is natuurlijk een apart verhaal op zich. In Nederland zou Editors toch echt eerder als sub gezien worden.

Over hun hoogtepunt heen klopt, maar dat geldt denk ik voor de meerderheid van de Pinkpop headliners. En dat wil nog niet zeggen dat ze niet meer hearlinerwaardig zijn. Nogmaals, ze mogen dan geen hits meer scoren maar hebben nog steeds een gigantische fanbase en onverminderde populatiteit bij een breed rock-publiek. Snap nog steeds niet waarom een band als Pearl Jam meer headlinerwaardig zou zijn.

Afglijden kwa kwaliteit misschien wel, maar niet kwa publiciteit.
Ik ga de discussie over de afglijdende kwaliteit van de band niet nog een keer beginnen, maar ook dat vind ik dus wel meevallen. En inderdaad, ze hebben onverminderd grote publiciteit (hier in Nederland tenminste).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.516
Maar laten wel even realitisch blijven en enig historisch besef gebruiken dat RHCP een veel grotere status van dienst heeft dan Post Malone.

Grotere staat van dienst zeker. Maar denk dat Matt gelijk heeft als hij zegt dat Malone tegenwoordig de grotere act is.

Beiden verkopen trouwens never nooit niet het Goffert uit.De Anderhalve Ziggo maar dat is het ook wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
De RHCP verkopen toch never nooit niet het Goffert meer uit?
Malone net zo min trouwens. Beide anderhalve Ziggo maar dat is het ook wel toch?
https://www.setlist.fm/search?query=red+hot+chili+peppers+goffertpark

https://www.setlist.fm/search?query=post+malone+goffertpark
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
De RHCP verkopen toch never nooit niet het Goffert meer uit?
Malone net zo min trouwens. Beide anderhalve Ziggo maar dat is het ook wel toch?
In 2016 2x uitverkochte Ziggo, zal nu met een nieuw album weinig anders zijn denk ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.516
@Indiaantje

Vandaar het woord meer. Toen wellicht wel maar acht en dertien jaar geleden is een behoorlijke tijd terug....

Denk dat Goffertpark anno 2020 voor beide te hoog gegrepen is.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Wat is de capaciteit van Goffert, zo'n 50k?
Ongeveer 3x Ziggo dus. Dat zie ik de Peppers eerlijk gezegd nog wel doen. T zal niet meteen uitverkopen maar wel goed vol zijn uiteindelijk.

Denk dat 3x Ziggo trouwens beter zou verkopen dan 1x Goffert, want het is wel een band waar fans graag meerdere shows van willen zien denk ik. Ze wisselen nog best wel af qua setlist en oudere/zeldzamere nummers.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
@Indiaantje

Vandaar het woord meer. Toen wellicht wel maar acht en dertien jaar geleden is een behoorlijke tijd terug….

Denk dat Goffertpark anno 2020 voor beide te hoog gegrepen is.
Nee RHCP krijgt het nog redelijk ver gevuld.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken