Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Misschien Ac/DC tour aankondiging samen met Graspop?

Die komen altijd in december met tournieuws. Zelfde geld voor Pearl Jam. Vraag me niet waarom. Bij Pearl Jam is het al 10 jaar zo en ook de laatste tours van AC/DC werden in december bekend gemaakt.

RHCP

Misschien een gedeelde headliner met Graspop:
Volbeat of Nightwish

Out of the blue:
21 Pilots
Pearl Jam
Maroon 5

Meegaand op de hype van albumrelease deze week:
Kensington (hele kleine kans, misschien als sub erbij)

Wishful thinking:
AC/DC

Ken zei gisteren nog wel in het RW topic op efestivals dat ze moeten wachten omdat bepaalde acts alles tegelijk willen bekend maken. Kan dus ook wat anders dan RHCP zijn. :-o

Ken zei gisteren nog wel in het RW topic op efestivals dat ze moeten wachten omdat bepaalde acts alles tegelijk willen bekend maken. Kan dus ook wat anders dan RHCP zijn.
1f62e.svg

Ja maar RW wil vast hun grootste namen snel na elkaar kunnen delen. Kan goed zijn dat hij bedoelt dat ze hun eerste naam relatief dicht bij de bekendmaking van die ‘hele tour in een keer’ naam delen. Als ze beginnen zie ik ze wel weer snel een naam of 6 delen binnen een redelijk korte tijdspanne.

RHCP en Kensington zou gelet op hun albumrelease deze week ook voor de hand liggen ja. Een eventuele vvk lijkt mij dan toch 23-11 te zijn. De dag na veel uitbetalingen van lonen (en 13e maand).

RHCP en Kensington zou gelet op hun albumrelease deze week ook voor de hand liggen ja. Een eventuele vvk lijkt mij dan toch 23-11 te zijn. De dag na veel uitbetalingen van lonen (en 13e maand).

Qua datum vvk zeg ik ja. Qua artiest niet. Dat is niet genoeg om festivalgangers over de streep te trekken. Als je nu een groet klepper bekend maakt met wat subs dan zeg ik ja anders gaan echt nog heel mensen op hun geld zitten

Ik denk dat zowel de RHCP als Kensington een hoop kaarten doen verschuiven. Neem daarbij de Pinkpppganger die elk jaar gaat die zijn kaarten eerder wil hebben en de vvk is een goed op gang.

Los daarvan zie ik die hele vvk niet gebeuren en schrijf ik het vooralsnog af als een te vroege opmerking van Smeets die uiteindelijk niet doorgaat als gepland. Daar staat ie immers een beetje om bekend.

Lionel Richie is wellicht ook wel weer een optie voor Pinkpop na 2016 (uiteraard geen headliner). Staat in juni in de UK.

Ik zie het ook nog niet zo gauw gebeuren, maar áls lijkt de 23e me een perfecte datum. En ik denk dat het hele idee van de vvk dus ook niet perse is dat je die doet nadat je dé klapper al bekend hebt gemaakt. Daarnaast zou RHCP prima wat kaarten verkopen en Kensington eventueel ook. Dan heb je de mensen die sowieso wel kaarten kopen, al komt Rapper Sjors.

Plus, een voorverkoop kan voor meerdere 'hype-momenten' zorgen. Want, je hebt nu dan een aankondiging van de kaartverkoop en dan in maart wordt de grote buts namen bekendgemaakt en dan kun je nog een keer de aandacht trekken.

Neemt niet weg dat ik meer reken op Tims laatste opmerking over Smeets

Ik ben om. Verder speculeren heeft geen zin meer. Zou logisch zijn. Vanuit PP gedachte mbt kaartverkoop...... RHCP en die andere band verkopen veel kaarten en met die nieuwe albums.................

Qua datum vvk zeg ik ja. Qua artiest niet. Dat is niet genoeg om festivalgangers over de streep te trekken. Als je nu een groet klepper bekend maakt met wat subs dan zeg ik ja anders gaan echt nog heel mensen op hun geld zitten
Red Hot Chili Peppers zou voor mij juist perfect zijn om als eerste bekend te maken.
Geen ultime boost in de voorverkoop.
Maar wel een "echte" Pinkpop act om als eerste aan te kondigen, zal de 6e keer worden.
Soort sympathie aankondiging.
Maar ook niet onverwacht, Firenze is al aangekondigd, dus Pinkpop kan gewoon er achteraan komen zonder te moeten wachten op andere aankondigingen van andere acts.

Hoop wel dat ze meteen naast de dagkaarten ook de weekendkaarten in de verkoop doen en niet wachten op die headliners????

Zowel dagkaarten als weekendkaarten gaan in de verkoop als ze een vvk doen. :)
Alleen dagkaarten in vvk zou zeer onlogisch zijn. Dan koopt vrijwel niemand een ticket.

Ik vind het toch opvallend dat Jan Smeets nog geen enkele uitspraak heeft gedaan. Normaal zie ik al ergens interviews voorbij komen, DJ's die Jan bellen of iets anders. Dit jaar is het vrij rustig.

Ik hou er stiekem ook wel rekening mee dat ze enkel met een naam komen en met geen woord spreken over een voorverkoop.

Door al die cijfers zo op een rijtje te zetten heeft het ook wel wat weg van de laatste EP’s die de Foo Fighters naar buiten hebben gebracht.

Door al die cijfers zo op een rijtje te zetten heeft het ook wel wat weg van de laatste EP’s die de Foo Fighters naar buiten hebben gebracht.

O damn.
Je hebt helemaal gelijk.

Morgen de Foos als eerste headliner? :-|

Gedeeld met Graspop?

O damn.
Je hebt helemaal gelijk.

Morgen de Foos als eerste headliner? ?

Gedeeld met Graspop?

Dat zou een echte verrassing zijn

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread