Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Of Coldplay staat gewoon 1 of 2 dagen voor Werchter Classic iin Goffert natuurlijk
Ik denk dat ze enkele festivals doen en het daarbij laten.
Je kan ook eigen concerten gaan geven maar dat is dus iets wat ze blijkbaar niet willen, een complete tour. Dus hoe makkelijk is het dan niet om het alleen bij festivals te houden?
Scheelt ook qua productie denk ik?

Werchter Classic is ook niet echt een festivalfestival maar meer een concert met grote acts die voor dat concert spelen toch? Beetje hetzelfde idee als Goffertpark maar dan met iets meer acts.

@Bart Ah nee dan bedoel ik erna. Iig voor of na Pinkpop kan ook nog. Net zoals Eric Clapton.

zal ik mijn gedachtengangen er eens uitgebreider op los laten?

Wat ik denk, dat er een act sowieso afgeketst is, dat gat is imo ingevuld door RHCP.
Ik denk dat RHCP wel enkele festivals aandoet, zoals IOW, RW en PP. Lijkt RHCP door redelijk betrouwbare bron "bevestigd" voor Pinkpop (Hetiswaar).
Gerucht gaat dus Coldplay (imo vrijdag 19e) op Pinkpop en zondag 21 op TWC (Ken19), waar ze imo de faciliteiten al hebben staan ivm Boutique met Swift. Coldplay doet géén uitgebreide tour, verwacht ik dus bescheiden en daarom zijn enkele festivalstettings ideaal. Bronnen hieromtrent kunnen imo redelijk aannemelijk genoemd worden. Verwacht ook geen twee dagen achter elkaar, vrijdag en zondag in dat weekend is voor Coldplay dus wel aan te nemen.
Daarnaast verwacht ik een rock act. Maar wel een, voor Pinkpop, nieuwe naam.
Nou verwacht ik dat daar goed uitkomt dat Pinkpop gelijk zit met Graspop.
Ik verwacht voor Graspop een uitzonderlijke naam, dus wel iets bijzonderder dan Maiden of Guns N Roses, ik denk dan in onverwachte hoek. Maar niet onbekend met Dessel?
Waar ik dan aan denk is AC/DC, oa genoemd door Zegut voor stadion concert(en) in Frankrijk. Staan dus niet op Hellfest dat weekend, maar tour 2020 is vrij zeker. Zie ik Rob Trommelen van Mojo best AC/DC over kunnen halen om Pinkpop te doen, maar ook in België zie ik ze best aannemelijk AC/DC naar het jubileum van Graspop halen. Graspop heeft al headliner 18e en 20e, is aannemelijk dat SoaD op Graspop staat. SoaD kan enkel de 21e als headliner, omdat ze zelf al de 19e een gig hebben staan. Blijft over AC/DC op vrijdag 19e op Graspop. Spelen géén 2 dagen achter elkaar, zou dus perfect kunnen op zondag op Pinkpop.

Zou dan uitkomen op:
vrijdag Coldplay headliner
zaterdag Red Hot Chili Peppers headliner
zondag AC/DC headliner

geheel op mijn onderbuikgevoel momenteel... ;)

Zou Metallica de act zijn die uiteindelijk afgeketst is waardoor RHCP komen spelen?

AC/DC zie ik niet snel Pinkpop doen. Bruce of Pearl Jam wel.

Coldplay - RHCP - Bruce
Coldplay - RHCP - Pearl Jam
Pearl Jam - RHCP - Bruce
Pilots - RHCP - Bruce
Pilots - RHCP - Pearl Jam

1 van deze opties lijkt mij op dit moment het meest aannemelijk.

Al zou AC/DC supervet zijn natuurlijk!!!!

De rockact voor PP kan ik volgen maar waarom zou dat een nieuwe naam moeten zijn? Dat verwacht je maar dat hoeft niet natuurlijk. Al volg ik je beredenering wel.....

Zou Metallica de act zijn die uiteindelijk afgeketst is waardoor RHCP komen spelen?
Dat verwacht ik wel, ja. Zonde. Ik vind RHCP, als dat echt zo is, hoe pijn het ook doet om dat toe te geven, dan niet een waardige vervanger.

Mei & juni in ieder geval geen concerten in de arena.
Net bevestigd.
Zelfs geen toppers.
Wellicht ietsje meer kans voor een stadion act op pinkpop.

geheel op mijn onderbuikgevoel momenteel… ?
Goede uiteenzetting van de geruchten die momenteel de ronde doen, ik geloof je graag (mbt AC/DC). Alleen kan het nog iets opener wanneer je Coldplay naar zaterdag zou verschuiven, krijg je toch nog Twenty One Pilots op die vrijdag (mits die drie shows achter elkaar zouden willen spelen).

wenteldave wrote:

Timmetje wrote:

Dat verwacht ik wel, ja. Zonde. Ik vind RHCP, als dat echt zo is, hoe pijn het ook doet om dat toe te geven, dan niet een waardige vervanger.

Oh toch niet
Ik begin je knap vervelend te vinden, maar dat had je vast al door.
Ik heb nergens aangegeven dat ik dat niet zou vinden. Je mag best anders denken, hoor. Heb alleen gezegd dat ik RHCP een goede naam vond, alleen in vergelijking met Metallica is dat ietwat pover.

Daantje wrote:

wenteldave wrote:

Timmetje wrote:

Oh toch niet

Ik heb nergens aangegeven dat ik dat niet zou vinden. Je mag best anders denken, hoor. Heb alleen gezegd dat ik RHCP een goede naam vond, alleen in vergelijking met Metallica is dat ietwat pover

Dat mag Jij vinden, ja dat heb ik door, vandaar dat ik je reacties met extra belangstelling lees.

Pagina 137 inzake RHCP met gestrekte been: het is nog steeds ontzettend goed.

En nu matige opvolger metallica & pover.

Tja

Ongeloofwaardig

Heb zelf niets (meer) met de RHCP maar hier moet ik het echt even voor Dave opnemen.
Met alle respect, maar dat zijn toch gewoon twee verschillende dingen. Daar is niets ongeloofwaardig aan.

Dave vindt de RHCP's nog steeds ontzettend goed en een goede headliner.
Dave vindt Metallica een nog betere headliner en in vergelijking met de RHCP zijn de Peppers gewoon een wat mindere headliner.

Hij vindt de Peppers vet, maar Metallica een nog net iets vettere headliner.
Doet dus niets aan zijn eerste opmerking af. Je bent hier nu spijkers op laag water aan het zoeken. :wink:

Waarom blijven hier zoveel mensen serieus rekening houden met Coldplay? De band heeft zelf gezegd dat ze met hun nieuwe album niet touren en ze ook niet op Glastonbury staan. Ze doen alleen "a few things". Volgens mij blazen jullie hier "a few things" enorm op. Ik zou meer denken aan een intiem kleinschalig concert voor een DVD à la Ghost Stories, een benefiet op Globale Citizen en van die dingen. Na de recente uitspraken van Martin streep ik Coldplay op mijn lijstje door.

Ik vrees voor iets als:
21 Pilots - Kings of Leon - Red Hot Chili Peppers

Ik hoop uiteraard dat Bruce Springsteen ipv 21P staat.

wenteldave wrote:

Daantje wrote:

wenteldave wrote:

Timmetje wrote:

Oh toch niet

Ik heb nergens aangegeven dat ik dat niet zou vinden. Je mag best anders denken, hoor. Heb alleen gezegd dat ik RHCP een goede naam vond, alleen in vergelijking met Metallica is dat ietwat pover

Dat mag Jij vinden, ja dat heb ik door, vandaar dat ik je reacties met extra belangstelling lees.

Pagina 137 inzake RHCP met gestrekte been: het is nog steeds ontzettend goed.

En nu matige opvolger metallica & pover.

Tja

Ongeloofwaardig

Ik snap Dave ergens wel gezien de Peppers al daar waren in 2016, het is geen nieuwe act, Metallica daarintegen natuurlijk ook niet.
Zo snap ik niet dat The XX nog niet op Pinkpop heeft gestaan en zoals Tim zegt het is ook tijd voor TOP
Maar Asap Rocky, Drake en Travis Scott ook niet
Peppers zeker goede muziek, maar wel wat slapjes nu, kan ook een budget reden zijn.

Toch hoor ik ze graag, maar zou liever een nieuwe act zien

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread