Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Foo Fighters hoeft van mij ook niet (meer), ben daar wel een beetje klaar mee.
RHCP zou ik - in tegenstelling tot velen hier - nog best oké vinden. Valt of staat ook een beetje met de overige headliners dan.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
Erg benieuwd, eindelijk eerste namen!

Lijkt me dat je als Pinkpop zijnde het liefst met een klapper in de eerste aankondiging komt. En op die manier met positieve aandacht van pers en publiek in de (sociale) media komt. En dan snel de kaartverkoop start.

En die klapper is niet een losse aankondiging van RHCP, al kan dat in een combinatie met de andere headliners voor een prima totaalpakket zorgen. Blijft toch een band die veel mensen aanspreekt en waar niet-fans meerdere nummers van herkennen.

Maar nu Coldplay afgelopen week bevestigd heeft enkele shows te doen, de sterke geruchten over Coldplay op TW Classic in hetzelfde weekend en de aankondiging dat morgen nieuws volgt: kan toch haast niet anders dat alles rond is?

Zou die aankondiging er dan ook gewoon uitgooien voordat Chris Martin en consorten zich bedenken.

Verwachtingen liggen weer erg hoog in ieder geval, dat moet je Pinkpop toch nageven. Krijgen ze elk jaar weer voor elkaar.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.964
1.750
Coldplay - RHCP - Foo Fighters

Niets nieuws, verfrissends of anders. Maar wel 3 typische Pinkpop namen. Die ook nog eens zorgen dat ik mijn vrienden over de streep krijg om weer te gaan in 2020. Van mij mag het hoor...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Zou die aankondiging er dan ook gewoon uitgooien voordat Chris Martin en consorten zich bedenken.

Lijkt me niet heel wijs een aankondiging eruit te gooien voordat een band officieel is vastgelegd. :p

Foos zou ik persoonlijk tegenvallertje vinden. Zijn net geweest en ben niet zo fan van Grohl live.

Mochten de Foos en RHCP beiden headliner zijn dan moet die derde wel niveau Coldplay of AC/DC zijn om het enigszins recht te trekken. Anders is het wel erg pover. Met 21 Pilots - Foos en RHCP kunnen ze niet aan komen zetten iig.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Coldplay – RHCP – Foo Fighters

Mag van mij ook wel, idd niks vernieuwends, allemaal de revue gepasseerd (waaronder foos en peppers recent nog), maar ik zal er niet rouwig om zijn..

Daaronder TOP, Kensington en Volbeat.
Disturbed, Underworld en Nightwish dan ook nog maar.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
742
445
Op de website van Veronica staat het volgende:

In de vroege ochtend van 12 november plaatst Pinkpop een nogal cryptisch beeld op hun website en social media. Weet jij wat het betekent?

Onthulling headliner?

Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat de organisatie de eerste headliner van Pinkpop 2020 bekend gaat maken. En als dat het geval is, dan zit de kans er dik in dat dit morgen, 13-11-'19 om 10.00 uur gaat gebeuren.

Foo Fighters op Pinkpop-podium

Áls er inderdaad een Pinkpop-headliner bekend gemaakt wordt, dan zetten wij ons geld op een optreden van de Foo Fighters. Hun nieuwste album heeft namelijk een zelfde soort code als titel: 00070725. Wij houden het voor je in de gaten.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Zou die aankondiging er dan ook gewoon uitgooien voordat Chris Martin en consorten zich bedenken.

Lijkt me niet heel wijs een aankondiging eruit te gooien voordat een band officieel is vastgelegd.
1f61b.svg


Foos zou ik persoonlijk tegenvallertje vinden. Zijn net geweest en ben niet zo fan van Grohl live.

Mochten de Foos en RHCP beiden headliner zijn dan moet die derde wel niveau Coldplay of AC/DC zijn om het enigszins recht te trekken. Anders is het wel erg pover. Met 21 Pilots – Foos en RHCP kunnen ze niet aan komen zetten iig.
Snap wat je bedoelt, maar denk dat pover niet echt juiste woordkeuze is. Naar jouw smaak/verwachting wel maar ik denk dat menig major festival erg jaloers op een headlinertrio RHCP - Coldplay - Foo Fighters zou zijn. Buiten dat Foo Fighters er kort geleden nog stonden, RHCP is dan al weer 4 edities terug, en waarschijnlijk komen ze met nieuw materiaal net als de Foo's, dus dat is objectief natuurlijk een meer dan prima bovenkant van je line up.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
tom93 wrote:
Door al die cijfers zo op een rijtje te zetten heeft het ook wel wat weg van de laatste EP’s die de Foo Fighters naar buiten hebben gebracht.

O damn.
Je hebt helemaal gelijk.

Morgen de Foos als eerste headliner?
1f610.svg


Gedeeld met Graspop?

Niet gedeeld met Graspop dan.
Verwacht Foo's eerder op RW en (volgens Zegut) op Hellfest

Na 2018, zou wel veel te snel zijn (maar wel een van mijn fova acts hoor).
Maar zou imo veel te snel zijn... Veel te snel retour.

Nummers kunnen ook gewoon afleiding zijn?
Dat geheel toevallig lijkt op de FF ep
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.743
1.902
Timmetje wrote:
Zou die aankondiging er dan ook gewoon uitgooien voordat Chris Martin en consorten zich bedenken.


Lijkt me niet heel wijs een aankondiging eruit te gooien voordat een band officieel is vastgelegd.
1f61b.svg


Foos zou ik persoonlijk tegenvallertje vinden. Zijn net geweest en ben niet zo fan van Grohl live.

Mochten de Foos en RHCP beiden headliner zijn dan moet die derde wel niveau Coldplay of AC/DC zijn om het enigszins recht te trekken. Anders is het wel erg pover. Met 21 Pilots – Foos en RHCP kunnen ze niet aan komen zetten iig.

Snap wat je bedoelt, maar denk dat pover niet echt juiste woordkeuze is. Naar jouw smaak/verwachting wel maar ik denk dat menig major festival erg jaloers op een headlinertrio RHCP – Coldplay – Foo Fighters zou zijn. Buiten dat Foo Fighters er kort geleden nog stonden, RHCP is dan al weer 4 edities terug, en waarschijnlijk komen ze met nieuw materiaal net als de Foo’s, dus dat is objectief natuurlijk een meer dan prima bovenkant van je line up.

Ieder festival die dat trio als headliners heeft is zo goed als uitverkocht. Coldplay en FF zijn een garantie voor een goede kaartverkoop.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.964
1.750
Ieder festival die dat trio als headliners heeft is zo goed als uitverkocht. Coldplay en FF zijn een garantie voor een goede kaartverkoop.

Ik ben bang dat dit mensen weer aanzet om een rijtje statistieken uit de hoge hoed te toveren die aan zouden moeten tonen dat het allemaal wel meevalt met de kaartverkoop van FF gigs...

Ik ben het gevoelsmatig echter helemaal met je eens. Dit trio is een ijzersterke bovenkant van je affiche, en de weekendkaarten en dagkaarten van de Coldplay dag zullen in een zucht uitverkocht zijn, en de andere dagen zullen ook erg goed lopen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Timmetje wrote:
Zou die aankondiging er dan ook gewoon uitgooien voordat Chris Martin en consorten zich bedenken.


Lijkt me niet heel wijs een aankondiging eruit te gooien voordat een band officieel is vastgelegd.
1f61b.svg


Foos zou ik persoonlijk tegenvallertje vinden. Zijn net geweest en ben niet zo fan van Grohl live.

Mochten de Foos en RHCP beiden headliner zijn dan moet die derde wel niveau Coldplay of AC/DC zijn om het enigszins recht te trekken. Anders is het wel erg pover. Met 21 Pilots – Foos en RHCP kunnen ze niet aan komen zetten iig.

Snap wat je bedoelt, maar denk dat pover niet echt juiste woordkeuze is. Naar jouw smaak/verwachting wel maar ik denk dat menig major festival erg jaloers op een headlinertrio RHCP – Coldplay – Foo Fighters zou zijn. Buiten dat Foo Fighters er kort geleden nog stonden, RHCP is dan al weer 4 edities terug, en waarschijnlijk komen ze met nieuw materiaal net als de Foo’s, dus dat is objectief natuurlijk een meer dan prima bovenkant van je line up.

....

Mochten de Foos en RHCP beiden headliner zijn dan moet die derde wel niveau Coldplay of AC/DC zijn om het enigszins recht te trekken. Anders is het wel erg pover.

RHCP - Coldplay - Foos is idd een sterke (enigszins saaie imo maar prima) lineup.

RHCP - (....) - Foos is alleen een sterke lineup als (....) een grote stadionband is. Als (....) een headliner van kleiner formaat is is het imo enigszins tegenvallend gezien de acts die ze hebben laten lopen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.743
1.902
Morgen gewoon RHCP, verder niets, ook geen kaartverkoop.
En dan weer geduld hebben zeg ik terwijl Eddie Vedder op radio 2 uit de speakers komt.............
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.964
1.750
gezien de acts die ze hebben laten lopen.

Of gezien de acts die ze misschien best hadden willen hebben, maar waar ze nooit een kans bij hebben gemaakt omdat ze bijvoorbeeld elders een BeNeLux exclusiefje hebben vastgelegd... Een act NIET hebben ligt niet per definitie aan de organisatie he?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Sure, alsof Coldplay de enige is die dat trio pover of top laat zijn... Foo's en RHCP spelen natuurlijk verder op Breda Barst en de Nijmeegse Vierdaagse feesten.
Hoop dat die naam die morgen bekend gemaakt wordt een andere naam is dan de headliners die nu circuleren en dat RHCP en Coldplay later bekend worden gemaakt zodat we iets nieuws hebben om over te praten al verwacht ik gewoon de Peppers.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Tim geef toch duidelijk aan dat die derde dan niet perse Coldplay hoeft te zijn, maar FF en RHCP zijn denk ik acts die Ziggo Dome uitverkopen en niet de JC Arena.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.393
5.090
RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Zou die aankondiging er dan ook gewoon uitgooien voordat Chris Martin en consorten zich bedenken.


Lijkt me niet heel wijs een aankondiging eruit te gooien voordat een band officieel is vastgelegd.
1f61b.svg


Foos zou ik persoonlijk tegenvallertje vinden. Zijn net geweest en ben niet zo fan van Grohl live.

Mochten de Foos en RHCP beiden headliner zijn dan moet die derde wel niveau Coldplay of AC/DC zijn om het enigszins recht te trekken. Anders is het wel erg pover. Met 21 Pilots – Foos en RHCP kunnen ze niet aan komen zetten iig.


Snap wat je bedoelt, maar denk dat pover niet echt juiste woordkeuze is. Naar jouw smaak/verwachting wel maar ik denk dat menig major festival erg jaloers op een headlinertrio RHCP – Coldplay – Foo Fighters zou zijn. Buiten dat Foo Fighters er kort geleden nog stonden, RHCP is dan al weer 4 edities terug, en waarschijnlijk komen ze met nieuw materiaal net als de Foo’s, dus dat is objectief natuurlijk een meer dan prima bovenkant van je line up.

….

Mochten de Foos en RHCP beiden headliner zijn dan moet die derde wel niveau Coldplay of AC/DC zijn om het enigszins recht te trekken. Anders is het wel erg pover.

RHCP – Coldplay – Foos is idd een sterke (enigszins saaie imo maar prima) lineup.

RHCP – (….) – Foos is alleen een sterke lineup als (….) een grote stadionband is. Als (….) een headliner van kleiner formaat is is het imo enigszins tegenvallend gezien de acts die ze hebben laten lopen.
Het hoeft je ding niet te zijn, en ik ben er zelf ook wel beetje op uitgekeken.

Maar voor Pinkpop begrippen zijn RHCP en Foo Fighters gewoon prima grote namen. Je dacht toch niet echt dat ze ooit eens echt gingen vernieuwen ;)?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Los daarvan; Coldplay, RHCP en FF zou voor Pinkpop een fantastisch trio zijn, waarmee ze denk ik wel uitverkopen.
Ik zou het zelf ook een niet zo heel spannende keuze vinden, maar ben het wel helemaal eens met Rick. Het enkele feit dat wij hier op het forum ook heel veel opkomende en obscure bandjes adoreren, betekent niet dat Pinkpop het gros op dit forum als graadmeter moet nemen. Sterker nog, met Bon Iver, Thom Yorke en Nick Cave, zou ik ongelooflijk blij zijn, maar zou Pinkpop waarschijnlijk niet uit de kosten komen.

Ik hoop dan ook vooral dat de onderkant een beetje interessant gaat zijn. In dat kader, vorige week Girl in Red in de Melkweg gezien, zou me een heel fijne lijken voor Stage 4 of de tent. Maar ook daarvoor geldt waarschijnlijk dat Roxeanne Hazes meer (Pinkpop)publiek trekt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
imo komen Coldplay en RHCP gewoon, ben wel 99% zeker van...

ik verwacht niet dat Foo Fighters daar nog bij gezet gaat worden, dat voelt niet Pinkpop aan.
Laatste jaren is er altijd wel een headliner bij die er nog nooit stond (afgelopen jaar misgelopen met Eminem dus)
Maar
2018, Mars
2017 Bieber
2016 McCartney
2015 misschien toch Williams, tel ik de vroege middag van 1999 niet mee
2014 Stones
2013 (slecht jaar)
2012 geen nieuwe
2011 Coldplay

met Coldplay die er 2011 al stonden en RHCP al heel recent in 2017 de vijfde keer zelfs.
zie ik behalve dat Zegut ze noemt voor Hellfest (tijdens Pinkpop) weinig aanleiding voor Foo Fighters.
Maar, kan er behoorlijk naast zitten...

Persoonlijk gezien, fucking blij als het Foo Fighters is... Maar alle orginaliteit van Mojo ontbreekt dan wel imo...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
imo komen Coldplay en RHCP gewoon, ben wel 99% zeker van…

ik verwacht niet dat Foo Fighters daar nog bij gezet gaat worden, dat voelt niet Pinkpop aan.
Laatste jaren is er altijd wel een headliner bij die er nog nooit stond (afgelopen jaar misgelopen met Eminem dus)
Maar
2018, Mars
2017 Bieber
2016 McCartney
2015 misschien toch Williams, tel ik de vroege middag van 1999 niet mee
2014 Stones
2013 (slecht jaar)
2012 geen nieuwe
2011 Coldplay

met Coldplay die er 2011 al stonden en RHCP al heel recent in 2017 de vijfde keer zelfs.
zie ik behalve dat Zegut ze noemt voor Hellfest (tijdens Pinkpop) weinig aanleiding voor Foo Fighters.
Maar, kan er behoorlijk naast zitten…

Persoonlijk gezien, fucking blij als het Foo Fighters is… Maar alle orginaliteit van Mojo ontbreekt dan wel imo…

Gelet op je laatste zin zou het dan wel weer voor de hand liggen dat ze komen ;-),
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken