Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

meh...

TOP gaat imo niet headlinen op de vrijdag, dat verwacht ik niet op een schooldag/werkdag.
Dus zo fixed lijkt mij dat totaal niet.

(vind het trouwens niet zo fijn als quote's geedit worden btw ;) )

rickhuissen wrote:

Indiaantje89 wrote:

rickhuissen wrote:
Springsteen is een veel logischer keuze voor PP dan Neil Young of AC/DC, dus zet je geld dan maar op The Boss…

Waarom zou AC/DC geen “logische” Pinkpop naam zijn? Als ze festivals willen doen dan is nog steeds gewoon een grote band.

Oh dat baseer ik eigenlijk op het gegeven dat AC/DC naar mijn weten nooit zo’n hele goede match was met festivals, vanwege bijvoorbeeld aparte podia en special effects en dat soort werk. Hebben volgens mij (mede daarom) naar verhouding ook veel vaker eigen concerten gegeven t.o.v. van festival dan Bruce bijvoorbeeld doet/deed. Maar ik begeef me op glad ijs, want ik baseer dit op wat ik hier en daar weleens lees, dus als ik er naast zit hoor ik het graag.

Ooit moet de eerste keer zijn. Bruce was ook geen fan van festivals, tot hij een keer op Pinkpop stond, en kwam graag toen nog een keer terug.

Oh, maar AC/DC zou ik een uitstekende naam vinden hoor! Laat maar doorkomen!

rickhuissen wrote:

Indiaantje89 wrote:

rickhuissen wrote:
Springsteen is een veel logischer keuze voor PP dan Neil Young of AC/DC, dus zet je geld dan maar op The Boss…

Waarom zou AC/DC geen “logische” Pinkpop naam zijn? Als ze festivals willen doen dan is nog steeds gewoon een grote band.

Oh dat baseer ik eigenlijk op het gegeven dat AC/DC naar mijn weten nooit zo’n hele goede match was met festivals, vanwege bijvoorbeeld aparte podia en special effects en dat soort werk. Hebben volgens mij (mede daarom) naar verhouding ook veel vaker eigen concerten gegeven t.o.v. van festival dan Bruce bijvoorbeeld doet/deed. Maar ik begeef me op glad ijs, want ik baseer dit op wat ik hier en daar weleens lees, dus als ik er naast zit hoor ik het graag.

Ooit moet de eerste keer zijn. Bruce was ook geen fan van festivals, tot hij een keer op Pinkpop stond, en kwam graag toen nog een keer terug.

In het geval van AC/DC gaat het echter niet om festivals niet fijn vinden, wel om het meebrengen van een eisenpakket waar festivals niet aan kunnen/willen voldoen.

Download betaalde 4+ miljoen in een periode dat Coldplay op 1,2 miljoen geraamd werd. Daarnaast moest een apart podium opgezet worden dat geen enkele andere act mocht gebruiken, moest AC/DC merch in aparte stands verkocht worden en mocht Download de naam AC/DC niet vermelden op de eigen (verkochte) merch.

Misschien dat ze zoveel jaar later wat bijgedraaid zijn. Maar het lijken geen simpele jongens om te overtuigen...

TOP gaat imo niet headlinen op de vrijdag, dat verwacht ik niet op een schooldag/werkdag.
Stel je eens voor dat MOJO hun boekingen zouden gaan laten afhangen of hun publiek al dan niet nog school zou hebben. Volgens mij begon op de vrijdag altijd het festival wat later, dus lijkt me niet echt een issue om dat nu opnieuw toe te passen. (in 2018 begon het om 15u en in 2016 om 15u50).

meh…

(vind het trouwens niet zo fijn als quote’s geedit worden btw
1f609.svg
)

Doet er volgens mij niet zoveel toe of het een school of werkdag is. PP begint toch pas om 16u.

Twenty One Pilots kun je met dikke stift opschrijven als headliner vrijdag.

RHCP dan op za of zondag.

De rest is nog een vraagteken.

DennisvdBr wrote:
meh…

(vind het trouwens niet zo fijn als quote’s geedit worden btw
1f609.svg
)

Doet er volgens mij niet zoveel toe of het een school of werkdag is. PP begint toch pas om 16u.

Twenty One Pilots kun je met dikke stift opschrijven als headliner vrijdag.

RHCP dan op za of zondag.

De rest is nog een vraagteken.

Grappig probleem: Ik zou er best een pinkpopfrietje om willen verwedden dat TOP EN RHCP sowieso niet BEIDEN headliner zijn op Pinkpop 2020. Het probleem is echter, dat als ik ongelijk heb, ik komend jaar wellicht niet aanwezig ben om uit te betalen vanwege de matige headliners :D

Stel je eens voor dat MOJO hun boekingen zouden gaan laten afhangen of hun publiek al dan niet nog school zou hebben. Volgens mij begon op de vrijdag altijd het festival wat later, dus lijkt me niet echt een issue om dat nu opnieuw toe te passen. (in 2018 begon het om 15u en in 2016 om 15u50).
het gaat ook niet om specifiek het issue of het qua tijd past.
het gaat er om dat ze voorheen op vrijdagen wel acts als head neerzette waarmee een "garantie" verwacht werd op goed verkochte dag.
naar mijn idee, is Twenty One Pilots niet van zo'n danige "grote" dat ze een vrijdag kunnen dragen.
in 2018 stond Pearl Jam op de vrijdag, of 2006 Metallica, 2010 Rammstein.
toegegeven in 2015 Muse en 2016 RHCP, maar dat vind ik toch meer stevaste headliners, dat heb ik met TOP niet.
In 2018 stond Snow Patrol sub, dat vind ik meer een passende vergelijking met TOP.

het gaat er om dat ze voorheen op vrijdagen wel acts als head neerzette waarmee een “garantie” verwacht werd op goed verkochte dag.
naar mijn idee, is Twenty One Pilots niet van zo’n danige “grote” dat ze een vrijdag kunnen dragen.

Als je met miljarden streams en wereldwijd festival headline shows nog steeds niet groot genoeg bent om op Pinkpop af te sluiten - maar Volbeat wel - dan is er al iets mis

DennisvdBr wrote:
het gaat er om dat ze voorheen op vrijdagen wel acts als head neerzette waarmee een “garantie” verwacht werd op goed verkochte dag.
naar mijn idee, is Twenty One Pilots niet van zo’n danige “grote” dat ze een vrijdag kunnen dragen.

Als je met miljarden streams en wereldwijd festival headline shows nog steeds niet groot genoeg bent om op Pinkpop af te sluiten – maar Volbeat wel – dan is er al iets mis
Streams op je zolderkamertje kijken is natuurlijk altijd nog iets anders dan live naar een optreden komen. Twenty One Pilots vind ik ook een twijfel gevalletje. Maar hoe vaak gaan we deze discussie nog voeren eigenlijk?

Jack wrote:

DennisvdBr wrote:

Als je met miljarden streams en wereldwijd festival headline shows nog steeds niet groot genoeg bent om op Pinkpop af te sluiten – maar Volbeat wel – dan is er al iets mis

Streams op je zolderkamertje kijken is natuurlijk altijd nog iets anders dan live naar een optreden komen.

Das echt een nonargument van jewelste en totaal niet relevant. Wat Jack zegt is dat ze veel groter zijn dan dat sommigen hier denken. En daarin heeft hij gelijk.

Als de Pilots op PP komen dan zijn ze headliner.
Anders komen ze niet.

Laat ik het zo zeggen:

*de laatste Europese arena tour van 21P was zo goed als volledig uitverkocht. Hetzelfde geldt voor de US tours
*Op Lowlands, Pukkelpop en Reading & Leeds hebben ze dit jaar als headliner gestaan (onder andere dus, want de landelijke Lollapaloozas sluiten hier ook aan naast een heleboel andere majors)
*15 miljoen luisteraars per maand op Spotify (ter vergelijking - Neil Young 5m, Volbeat 3m, Iron Maiden 5m)
*Een massa aan highly dedicated fans die alles doen om hun favoriete band live te zien, al moeten ze een dagje school missen ;)

En dit is geen headliner? Ik ben zelf niet een mega fan maar je kan nu niet zeggen dat twenty one pilots niet geschikt zijn om op Pinkpop als headliner te staan.

(Ik zou eind gesprek nu willen zeggen maar we moeten nog 150 pagina's halen)

allemaal mooie woorden, maar ik zie er geen headliner in (TOP)

edit : en Snollebollekes staan in de middag op Pop on Top, dan zijn ze geen optie als Pinkpop headliner natuurlijk

Indiaantje89 wrote:

Jack wrote:

DennisvdBr wrote:

Streams op je zolderkamertje kijken is natuurlijk altijd nog iets anders dan live naar een optreden komen.

Das echt een nonargument van jewelste en totaal niet relevant. Wat Jack zegt is dat ze veel groter zijn dan dat sommigen hier denken. En daarin heeft hij gelijk.

Als de Pilots op PP komen dan zijn ze headliner.
Anders komen ze niet.
Dat is zeker wel een argument. Het verkopen van kaarten en aantal streams lopen enkel verder en verder uit elkaar. Ja ze zijn populair, en je ze kunnen geboekt worden als headliner. Maar dan heb je gewoon een “kleine” headliner aan kwa kaartverkoop.

Twenty One Pilots gaat geen Pinkpopdag alleen uitverkopen, hoeveel streams ze ook hebben. Dat is simpelweg geen veldenvuller, vandaar dat er twijfel over is.

Volbeat is trouwens ook veel groter in andere landen dan de meeste hier denken, maar ook gaan geen Pinkpop uitverkopen. Heeft niks met sympathie voor de band te maken, want ze hebben best wel wat toffe nummers. Maar ondanks ze het goed doen, is het geen gedroomde Pinkpop headliner.

Als ze er staan dan is het alleen als kleinste van de 3. Dus ik zie nog wel 1 jaartje bivakkeren als sub wat ook geen schande is. In Duitsland staan ze ook onder Deichkind wat De Jeug Van Tegenwoordig van onze oosterburen is.

allemaal mooie woorden, maar ik zie er geen headliner in (TOP)

edit : en Snollebollekes staan in de middag op Pop on Top, dan zijn ze geen optie als Pinkpop headliner natuurlijk

Sorry Dennis, maar dan ben je écht blind.

(Dat van Snollebollekes was overduidelijk een grap, trouwens)

Users who are viewing this thread