Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

precies indiaan, dat bedoel ik...

Maar, dan vind ik ook Volbeat is ook al wat langer bezig te groeien als headliner. Twenty One Pilots komt net om de hoek piepen in mijn ogen.
Beide zijn overigens prima als Noord afsluiters.
Qua formaat Ziggo en een tijdslot van 1:15.
Dat lijkt me ook heel logisch en geen risico om een headline spot te verspelen.

edit: ik ben niet blind Jack, ik heb een mening

TOP zou idd de op papier kleinere headliner zijn, dat is bijna inherent aan nog niet zo heel lang bezig zijn. Maar ze hebben meer streams en verkopen meer kaartjes. Hoe kun je dan blijven beweren dat Volbeat een gelijkwaardige klant is.

Heb me toch weer ertoe laten verleiden me hier in te mengen. Het Scooterverhaal is zo van de pot gerukt dat ik daar niet op inga (behalve nu dan)

Het lijkt me ook niet echt relevant hoe lang bands al bezig zijn voordat ze mogen mainen. Gaat voornamelijk om kwaliteit en populariteit.

21 Pilots is populairder dan Volbeat ondanks dat ze minder lang bezig zijn.

21 Pilots is headliner populair.
Volbeat sub populair.
Het is niet anders.

Twenty One Pilots heeft noord afsluiter written al over them.

Of de plek waar Imagine Dragons de vorige keer stond.

Ik vind de gedachtegang hier soms echt wat moeilijk te volgen.

Vooropgesteld: Van mij hoeven de Pilots niet zo nodig PP te headlinen. Ik heb ze in Ziggo al gezien en verwacht dat de show niet zo heel veel anders zal zijn. Geef mij maar iets anders in 2020.

Maar dat een band met letterlijk miljarden streams, overal uitverkochte shows, die op elke festival waar ze staan waar headlinen niet Pinkpop zou kunnen headlinen omdat ze nog niet lang genoeg bezig zijn die vat ik echt niet. Waarom op letterlijk elke major waar ze staan wel maar Pinkpop niet?

Ik zou het juist een hele sterke zet vinden.

Ze zouden beter eens wat bekend maken.
Al dat gezeur over 21 piloten
1f600.svg
Zal nog wel twee weken duren. Wat een armoe.

Vooropgesteld: Van mij hoeven de Pilots niet zo nodig PP te headlinen. Ik heb ze in Ziggo al gezien en verwacht dat de show niet zo heel veel anders zal zijn.

Maar dat een band met letterlijk miljarden streams, overal uitverkochte shows, die op elke festival waar ze staan waar headlinen niet Pinkpop zou kunnen headlinen omdat ze nog niet lang genoeg bezig zijn die vat ik echt niet. Waarom op letterlijk elke major waar ze staan wel maar Pinkpop niet?

Dit dus. We hebben het hier over een band die nergens voor minder dan een headliner komt. Wat maakt Pinkpop zó speciaal of belangrijk dat ze alleen in Landgraaf sub/Noord afsluiter/'s middags spelen?

Ze zijn alleen headliners op festivals waar The 1975, Swedish House Maffia, The Prodigy, Post Malone ook headliners zijn. Absoluut no big deal dus.
Ze zouden headliner kunnen zijn, de kleinste van de 3 (als dat niet is heb je een slecht jaar als Pinkpop zijnde..) maar sub onder een grote act lijkt me plausibeler. Ze staan geprogrammeerd op Sziget, met 7 dagen voor headliners beschikbaar, als sub onder een grote band als Foo Fighters...
Vanaf het moment dat ze Glatsonbury, Rock Werchter hebben geheadlined zijn ze onbetwist headliner voor Pinkpop, nu alleen voor een slecht jaar of als zwakste van de drie.

Vooropgesteld: Van mij hoeven de Pilots niet zo nodig PP te headlinen. Ik heb ze in Ziggo al gezien en verwacht dat de show niet zo heel veel anders zal zijn. Geef mij maar iets anders in 2020.

Ik zou het juist een hele sterke zet vinden.
Ik geloof zeker dat ze best Pinkpop kunnen headlinen, maar ik denk toch dat er een aantal redenen zijn waarom ze in 2020 ook even goed een positie lager kunnen terechtkomen:
- Hun festival headlineshow lijkt me in de eerste plaats gewoon te kort (headlineset van 1h15 gebeurt dat op Pinkpop ooit?)
- Het zou hun derde show in NL zijn met hetzelfde album. Ik vermoed dat de meeste mensen hen wel gezien hebben met het album.

Kortom zou ik zeggen. Voorlopig balanceren ze nog op het randje van al dan niet headliner. Persoonlijk zou ik wachten hen te boeken tot het volgende album. Zet de eerste show ter promotie van dat album neer op Pinkpop en je hebt een onbetwiste headliner. (Zouden ze geen kleine kans hebben om op DTRH te spelen?)

Ze zijn alleen headliners op festivals waar The 1975, Swedish House Maffia, The Prodigy, Post Malone ook headliners zijn. Absoluut no big deal dus.
Ze zouden headliner kunnen zijn, de kleinste van de 3 (als dat niet is heb je een slecht jaar als Pinkpop zijnde..) maar sub onder een grote act lijkt me plausibeler. Ze staan geprogrammeerd op Sziget, met 7 dagen voor headliners beschikbaar, als sub onder een grote band als Foo Fighters…
Vanaf het moment dat ze Glatsonbury, Rock Werchter hebben geheadlined zijn ze onbetwist headliner voor Pinkpop, nu alleen voor een slecht jaar of als zwakste van de drie.

Post Malone zou, als hij op PP staat geboekt, ook op PP headliner zijn....

Vraag me af wat de reacties zouden zijn als de line-up over een maand straks ineens:

21 Pilots - RHCP - Post Malone
Volbeat - Kensington - Within Temptation

Blijkt te zijn. :lol:

(Zou nog best kunnen trouwens gezien de geruchten en tourdata)

RubenFrusciante wrote:
Ze zouden headliner kunnen zijn, de kleinste van de 3 (als dat niet is heb je een slecht jaar als Pinkpop zijnde..) maar sub onder een grote act lijkt me plausibeler. Ze staan geprogrammeerd op Sziget, met 7 dagen voor headliners beschikbaar, als sub onder een grote band als Foo Fighters…

Post Malone zou, als hij op PP staat geboekt, ook op PP headliner zijn….
Nee joh, daar voor zit Pinkpop nog teveel in de 'conservatieve' hoek in een festivalland. Is voor Mojo ook veel interessanter om zo'n act in de Randstad weg te zetten of als grote klapper van Woo-Hah!

RubenFrusciante wrote:

Post Malone zou, als hij op PP staat geboekt, ook op PP headliner zijn….
Sure ook op een vergelijkbaar festival als Rock Werchter zeker, waar die vorig jaar ergens in de middag in een tent stond...
21 Pilots heeft ook meer streams dan Pearl Jam en Rammstein samen, no shit met pop-muziek, daar luistert de meerderheid naar.. alleen zijn die twee wél onbetwist headliner overal.
Ik zie het best gebeuren hoor, maar als duidelijk minste van de 3 headliners. Zeker met als 3e show in NL met dit album..

TOP zou idd de op papier kleinere headliner zijn, dat is bijna inherent aan nog niet zo heel lang bezig zijn. Maar ze hebben meer streams en verkopen meer kaartjes. Hoe kun je dan blijven beweren dat Volbeat een gelijkwaardige klant is.

Heb me toch weer ertoe laten verleiden me hier in te mengen. Het Scooterverhaal is zo van de pot gerukt dat ik daar niet op inga (behalve nu dan)
Nogmaals omdat streams niet per definitie gelijk staat aan kaarten verkopen.

Grootste publiek wat ik ooit heb gezien was overigens op Rock Am Ring in Mendig. 92.000+ man stonden toen naar headliner Volbeat te kijken.

https://www.buropinkpop.nl/communicatievacature/

Buro Pinkpop zoekt nog een medewerker communicatie voor Pinkpop 2020. Wat ik wel interessant vind is de sluitingsdatum van de advertentie. Does 22 november ring a bell?

Greg in het RW forum: Don't show up.
Dit zal wel Dua Lipa zijn met haar laatste nummer Don't start now. (Credits to vendum die hem zo snel vond)
https://www.youtube.com/watch?v=oygrmJFKYZY

Dus misschien de combo Dua Lipa - Coldplay toch wel?

Users who are viewing this thread