Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Minstens twee van die acts gaan waarschijnlijk gewoon naar Goffert volgend jaar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Minstens twee van die acts gaan waarschijnlijk gewoon naar Goffert volgend jaar.

Game on. We gaan het zien. Ik heb vertrouwen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Twenty One Pilots zie ik nog vóór RHCP aangekondigd worden gezien ze reeds werden bekend gemaakt voor Mad Cool hoewel het wel meerdere keren is gebleken hoe onconventioneel ze zijn tov andere festivalorganisatoren in Europa en dan heb je factor Coldplay natuurlijk ook nog waarbij dat album op 22/11 zou vallen, een (volgens de bronnen eerder korte) tournee aankondigen kort na de release lijkt me tevens vrij logisch.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.957
529
Ik vind het nog steeds opvallend dat een act die in het Pinkpop weekend al twee shows heeft staan als zekerheidje gezien wordt. Ze moeten dan dus wel bereid zijn om 3 dagen achter elkaar te spelen. Natuurlijk is dat wel mogelijk, maar om het nu al als een zekerheidje te bestempelen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Het hele idee van een vvk zou m.i. juist zijn om deze niét afhankelijk te stellen van de aankondiging van een band.
liefst wel natuurlijk.

echter, lijkt het er op dat de voorverkoop start na de eerste aankondiging.
zoals volgens mij Boutique in België ook gedaan heeft en volgens mij normaal gezien Graspop, TW en RW ook doen.
Anders dan Rock am Ring in Duitsland of Hellfest Frankijk, die echt een "voor verkoop" doen.
Ik heb het vermoeden dat Pinkpop aanhaakt bij de Belgische concollega's
 

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
149
114
Iemand een idee wanneer Goffertpark haar acts bekend gaat maken? Als ik voor mezelf mag spreken hangt daar mijn keuze wel vanaf om wel of niet naar Pinkpop te gaan en denk dat meer mensen daar mee zitten. Enige reden voor mij om naar Pinkpop te gaan is dat ze daar een AC/DC, Guns, Coldplay of een Bruce neerzetten. Zo niet, dan zal het voor mij een avondje Goffert worden met Green Day in Groningen erbij. Ik als student, vond afgelopen editie echt te gek en snap alle kritiek niet. Je wilt toch graag acts als Fleetwood Mac en The Cure zien i.p.v. 21pilots en KOL. Maar dat is mijn mening en Pinkpop kan natuurlijk niet elk jaar met zulke grootheden komen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
Ga er maar vanuit dat van de acts die jij noemt er zeker 2 in de Goffertpark staan. GnR verwacht ik daar niet maar uit het rijtje AC/DC Coldplay Springsteen gaan er denk ik 2 naar de Goffertpark en 1 zal headliner zijn op PP. Pearl Jam zou ook nog in de Goffertpark kunnen maar dat verwacht ik niet.
Alles is afhankelijk van wanneer een tour bekend gemaakt.
Normaal gesproken volgens de kenners komen AC/DC PJ GnR in december met tournieuws. Echter in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.........
Springsteen kwam bij zijn laatste passage op het Malieveld pas in februari.... Coldplay zal gezien hun nieuwe album ook wel snel met tournieuws komen.
 

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
149
114
Dat is dan toch een enorme struggle voor de meeste liefhebbers? Ik zou het persoonlijk niet kunnen opbrengen om beide te doen (goffert en pp)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
Maar voor PP is het niet te doen om 3 headliners te boeken zoals Springsteen Coldplay en AC/DC. Zou wat zijn zeg...... :wink:
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
wenteldave wrote:

mattman wrote:

wenteldave wrote:

Daantje wrote:
rhcp vergane glorie, zeker zonder John f.


Ga toch weg, man.


Vond hun vorige passage op RW in ieder geval maar een slappe hap, nadat hun shows in 2012 en 2007 ook al redelijk saai en suf waren. En aangezien John f. er in 2007 al bij was (en op het heel teleurstellende Stadium Arcadium speelde), zou ik de schuld niet op hem steken.

Zonde, want vind dat deze band een paar geweldige nummers en platen gemaakt heeft. Maar na 2016 hoeft het niet meer voor mij…


Betekent nog niet dat het ‘vergane glorie’ is. Kan saai en suf zijn, maar het is nog steeds ontzettend goed. Ik begrijp natuurlijk dat iedereen iets anders wil van een optreden (energiek of kwalitatief goed), maar ‘saai en suf’ heeft toch niks met ‘vergane glorie’ te maken. Of zie ik dat verkeerd…?

Saai en suf is toch dodelijk commentaar voor een band als de Peppers? Heeft toch juist alles te maken met vergane glorie?
Laatste keer Werchter waren ze redelijk (aeroplane!), met een sterk einde van de set (give it away), keren daarvoor matig.

Misschien een beetje laat, maar ik moet het toch nog even voor RHCP opnemen.

Toegegeven, Anthony's live zang is niet altijd geweldig en soms gewoon niet best (al heeft hij ook goede dagen). Dit is naar mijn idee echter altijd al zo geweest, en dus niet echt een teken van vergane glorie. Bovendien heeft hij nog steeds een energie op het podium die prijzenswaardig is voor iemand van zijn leeftijd. Instrumentaal gezien heeft de band wat mij betreft nauwelijks verval. Natuurlijk is John er al 10 jaar niet meer bij, maar Josh is een buitengewoon getalenteerde artiest en een meer dan behoorlijke vervanger. De hardcore JF-aanbidders zullen misschien nooit blij met hem zijn puur omdat hij geen John is, maar net als John is hij creatief, energiek en veelzijdig op het podium (eerder dit jaar speelde hij tussendoor nog een solo cover van Radiohead's Pyramid Song op de piano). Zeker geen vergane glorie dus. En dan Flea + Chad, die al 30 jaar een van de strakste en meest constante ritmesecties in rock zijn. I rest my case. In 2016 in de Ziggo Dome heb ik gewoon een strakke en energieke band gezien, en is Anthony me ook niet in negatieve zin opgevallen. Allesbehalve suf en saai!

Wat betreft albums zal ik niet beweren dat de output in het afgelopen decennium hun beste werk is, maar slecht was het naar mijn mening zeker niet. In vergelijking met andere bands van hun leeftijd en statuur heeft RHCP eigenlijk weinig tot geen echte dieptepunten in de discografie. (Stadium Arcadium is overigens mijn persoonlijke favoriet van ze, en volgens mij van veel andere fans ook, en is júist het album waarop John het beste tot zijn recht kwam. Maar dit terzijde). We weten bovendien nog niet hoe hun nieuwe materiaal gaat klinken.

Kortom, ik vind RHCP nog steeds gewoon een goede headliner bij uitstek voor festivals als Pinkpop en Werchter. Een inmiddels zo goed als 'klassieke' rockband met bekendheid bij jong en oud en hits die iedereen kan meezingen / -springen. Wat mij betreft hebben ze absoluut dezelfde status als vrienden en tijdgenoten Pearl Jam, maar dan nog met meer bekende hits voor de gemiddelde festivalbezoeker. Bovendien hebben ze slechts 2x op Pinkpop gestaan deze eeuw.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Volledig mee eens. Dat de zang niet altijd top meer is, geef ik zo toe, maar zoals hier boven gezegd, dat was altijd al wel. Maar een RHCP optreden saai en suf noemen.. dan weet ik niet waar diegene die dat zegt ze gezien heeft, want RHCP is alleen "saai" vergeleken met P!nk of Rammstein met die bombastische shows. De energie die die mannen van RHCP hebben is ongeëvenaard. 3 jaar terug gezien in Sportpaleis, en was echt wel een goeie show met een lekkere setlist. Dat laatste album is echt wel sterk en Josh groeit steeds meer in zijn rol van de band. En kom op, Frusciante vervangen.. dat is onmogelijk.
Ik zou het zeker toejuichen en ze mogen ook langs komen bij Werchter.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
zullen we anders donderdag 10:00 de eerste headliner maar doen

(althans hoop ik, maar zal wel finaal langs de pot glippen)

we hebben dan in ieder geval wel duidelijkheid over weer een afvaller, zegt men hier
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Lekker vaag haha.
Na de vorige 2 weken die tegenvielen wil ik wel wat meer info. :wink: :p

Waar en wat wordt er aangekondigd?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.466
2.955
Ik ga uit van de touraankondiging van Iron Maiden. Die is in elk geval een donderdag.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
Donderdag 18:00 uur Iron Maiden. Wie weet al wat eerder als ze ergens op een festival staan of zal alles om 18:00 uur zijn?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Volledig mee eens. Dat de zang niet altijd top meer is, geef ik zo toe, maar zoals hier boven gezegd, dat was altijd al wel. Maar een RHCP optreden saai en suf noemen.. dan weet ik niet waar diegene die dat zegt ze gezien heeft, want RHCP is alleen “saai” vergeleken met P!nk of Rammstein met die bombastische shows. De energie die die mannen van RHCP hebben is ongeëvenaard. 3 jaar terug gezien in Sportpaleis, en was echt wel een goeie show met een lekkere setlist. Dat laatste album is echt wel sterk en Josh groeit steeds meer in zijn rol van de band. En kom op, Frusciante vervangen.. dat is onmogelijk.
Ik zou het zeker toejuichen en ze mogen ook langs komen bij Werchter.


3x op Werchter. Waarvan met name 1x echt suf was. De heren stonden er alleen om hun cheque op te halen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Volledig mee eens. Dat de zang niet altijd top meer is, geef ik zo toe, maar zoals hier boven gezegd, dat was altijd al wel. Maar een RHCP optreden saai en suf noemen.. dan weet ik niet waar diegene die dat zegt ze gezien heeft, want RHCP is alleen “saai” vergeleken met P!nk of Rammstein met die bombastische shows. De energie die die mannen van RHCP hebben is ongeëvenaard. 3 jaar terug gezien in Sportpaleis, en was echt wel een goeie show met een lekkere setlist. Dat laatste album is echt wel sterk en Josh groeit steeds meer in zijn rol van de band. En kom op, Frusciante vervangen.. dat is onmogelijk.
Ik zou het zeker toejuichen en ze mogen ook langs komen bij Werchter.

Werchter 2016 was nog redelijk.
https://www.demorgen.be/tv-cultuur/red-hot-chili-peppers-hadden-meer-fut-kunnen-gebruiken-op-rock-werchter~b612eba2/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

In 2006 viel het echt tegen: http://www.kindamuzik.net/live/rock-werchter/rock-werchter-dag-1/13327/

Ik heb ze verder nog in 2004 gezien (Arena), daar begonnen ze sterk, maar kakten ze later wat in. Omdat ik die dag terug was gekomen uit Mexico, hakte dat er bij mij wel aardig in.

Op Werchter 2012 was de encore erg sterk en zoals ik ze graag zie, maar daarvoor ook wat mindere gedeeltes. Echt het gevoel dat ze er grotendeels stonden voor hun bankrekening.
https://www.humo.be/festivalitis/144560/review-red-hot-chili-peppers-op-rock-werchter-2012
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken