Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
nt hun nummer ‘Welcome to the Black Parade’ toch wel? Dat nummer is zo ongeveer aan kop met ‘Mr. Brightside’ als de grootste klassieker van het millennium.
Ik kende het niet, heb het zojuist een keer geluisterd en moet zeggen dat ik het graag zo had willen houden...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
Dennis1808 wrote:
nt hun nummer ‘Welcome to the Black Parade’ toch wel? Dat nummer is zo ongeveer aan kop met ‘Mr. Brightside’ als de grootste klassieker van het millennium.

Ik kende het niet, heb het zojuist een keer geluisterd en moet zeggen dat ik het graag zo had willen houden…
Ik kende het ook niet, hoor. Geen probleem. Heb wel hetzelfde gevoel als je, dat ik dat graag zo had willen houden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
Yannick wrote:

Joslittel wrote:

Dennis1808 wrote:

bcmrmaybe wrote:
Is My Chemical Romance niet een optie? Zet die samen neer met Twenty One Pilots en je dag is gegarandeerd uitverkocht.


Wie? Ik heb nou niet echt muzikaal onder een steen gelegen maar echt bekend komt me dat nou niet voor.


Wat? Je kent hun nummer ‘Welcome to the Black Parade’ toch wel? Dat nummer is zo ongeveer aan kop met ‘Mr. Brightside’ als de grootste klassieker van het millennium.


Hierbij in een notendop waarom My Chemical Romance niet op Pinkpop thuishoort.


Letterlijk àlles kan op Pinkpop, waar heb je ’t over?
1f606.svg


Ik ben het met ‚m eens… als je Black Parade niet kent….
Vergelijkbare klassieker als Mr Brightside indeed, als iemand die niet kent moet je per direct de vriendschap verbreken…
Zijn aardig wat vriendschappen verbroken dan. Echt niemand uit mijn kring, inclusief ikzelf, kent die nummers.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.423
6.088
Verbazingwekkend hoeveel mensen Mr Brightside van The Killers niet kennen! Dat is echt een klassieker.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.950
510
marcopoloo wrote:

Yannick wrote:

Joslittel wrote:

Dennis1808 wrote:

bcmrmaybe wrote:
Is My Chemical Romance niet een optie? Zet die samen neer met Twenty One Pilots en je dag is gegarandeerd uitverkocht.


Wie? Ik heb nou niet echt muzikaal onder een steen gelegen maar echt bekend komt me dat nou niet voor.


Wat? Je kent hun nummer ‘Welcome to the Black Parade’ toch wel? Dat nummer is zo ongeveer aan kop met ‘Mr. Brightside’ als de grootste klassieker van het millennium.


Hierbij in een notendop waarom My Chemical Romance niet op Pinkpop thuishoort.


Letterlijk àlles kan op Pinkpop, waar heb je ’t over?
1f606.svg



Ik ben het met ‚m eens… als je Black Parade niet kent….
Vergelijkbare klassieker als Mr Brightside indeed, als iemand die niet kent moet je per direct de vriendschap verbreken…

Zijn aardig wat vriendschappen verbroken dan. Echt niemand uit mijn kring, inclusief ikzelf, kent die nummers.
Wut? Ik kan me ergens nog voorstellen dat je Black Parade niet kent, maar Mr. Brightside? Ben je aan het trollen of ken je die echt niet?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Christiaan wrote:

Dennis1808 wrote:
nt hun nummer ‘Welcome to the Black Parade’ toch wel? Dat nummer is zo ongeveer aan kop met ‘Mr. Brightside’ als de grootste klassieker van het millennium.


Ik kende het niet, heb het zojuist een keer geluisterd en moet zeggen dat ik het graag zo had willen houden…

Ik kende het ook niet, hoor. Geen probleem. Heb wel hetzelfde gevoel als je, dat ik dat graag zo had willen houden.
Ik kende het ook niet. Ik had zelf nog nooit van MCR gehoord voor deze reünie (kan ook aan de leeftijd liggen) en ik vind er precies ook niet veel aan om eerlijk te zijn.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.192
4.410
Ik heb net een nieuw bandje ontdekt, The Beatles, erg toffe en frisse sound, denk dat zij nog wel kunnen groeien.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.092
307
My Chemical Romance heeft in Nederland nooit in grotere zalen gespeeld als 013/Paradiso. Leuk zo’n reünie, maar in NL zijn ze niet eens een sub-headliner

Met de kanttekening dat dit in een pre-Ziggotijdperk was waar wel meer grote bands enkel in Paradiso of 013 stonden.

Betekent overigens ook dat weinig Nederlanders de band aan het werk hebben gezien. Wat exclusiviteit is iets om rekening mee te houden als festival. Waarschijnlijk ook een van de redenen waarom reünietours het zo goed doen.

Zou MCR in ieder geval een goede en logische naam vinden voor Pinkpop. Schat ze in als Noordafsluiter of rond etenstijd op het hoofdpodium, niet per se als sub inderdaad.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.864
8.476
Ik heb al van de naam My Chemical Romance gehoord, maar ik zou geen enkel nummer kunnen noemen. Lijkt me hier niet echt een heel bekende band te zijn? In België in ieder geval niet. Het hoogste dat ze ooit gestaan hebben was als tweede op de main van Rock Werchter. :lol: Opvulnaam at best.
 

marcopoloo

Campingartiest
19 nov 2018
68
0
marcopoloo wrote:

Yannick wrote:

Joslittel wrote:

Dennis1808 wrote:

bcmrmaybe wrote:
Is My Chemical Romance niet een optie? Zet die samen neer met Twenty One Pilots en je dag is gegarandeerd uitverkocht.


Wie? Ik heb nou niet echt muzikaal onder een steen gelegen maar echt bekend komt me dat nou niet voor.


Wat? Je kent hun nummer ‘Welcome to the Black Parade’ toch wel? Dat nummer is zo ongeveer aan kop met ‘Mr. Brightside’ als de grootste klassieker van het millennium.


Hierbij in een notendop waarom My Chemical Romance niet op Pinkpop thuishoort.


Letterlijk àlles kan op Pinkpop, waar heb je ’t over?
1f606.svg



Ik ben het met ‚m eens… als je Black Parade niet kent….
Vergelijkbare klassieker als Mr Brightside indeed, als iemand die niet kent moet je per direct de vriendschap verbreken…

Zijn aardig wat vriendschappen verbroken dan. Echt niemand uit mijn kring, inclusief ikzelf, kent die nummers.

*slaps you in da face*
Time to wake up!
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.387
1.893
Ik heb al van de naam My Chemical Romance gehoord, maar ik zou geen enkel nummer kunnen noemen. Lijkt me hier niet echt een heel bekende band te zijn? In België in ieder geval niet. Het hoogste dat ze ooit gestaan hebben was als tweede op de main van Rock Werchter.
1f606.svg
Opvulnaam at best.
In 2011 vielen ze in voor een annulatie (noisettes?). In 2007 op de donderdag zag het er toen zo uit, Main stage: Billy Talent, Zornik, My Chemical Romance, Marilyn Manson, Björk, Muse. En dat waren 2 van slechts 4 optredens in België. En vermits streams toch zo belangrijk zijn, kijk maar eens hoeveel streams het album The Black Parade heeft. Als deze komen is het de positie 1 max 2 onder de sub.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.192
4.410
Offspring was afsluiter Noord, en SUM 41 niet, toch?
Ik zou MCR met allebei wel kunnen vergelijken eigenlijk.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Wut? Ik kan me ergens nog voorstellen dat je Black Parade niet kent, maar Mr. Brightside? Ben je aan het trollen of ken je die echt niet?

Ik ben ontzettend slecht met titels. Echt gewoon erg slecht maar ik zal em nu ff luisteren. Zit toch op spotify. Zal ff kijken of ik deze ken.

Het komt me wel vaag voor maar goed ik ben ook geen fan van The Killers. Maar De titel zei me echt helemaal niks.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Mr. Brightside (en Black Parade ook wel, maar wat meer in bepaalde kringen...) zijn wel echt millenial anthems, dus ik denk dat het een generatie-dingetje is :p

My Chemical Romance lijkt me overigens een typische band voor het Pinkpop van de afgelopen jaren. Er is volgens mij elk jaar wel een pop-punk achtige band bij die een heel trouw (niche) publiek meeneemt maar ook voor een gemiddelde bezoeker nog wel te pruimen is. Inderdaad goed vergelijkbaar met Sum 41, of bijvoorbeeld BMTH. En ook een goede overlap met 21 Pilots fans, dus die zie ik zeker op dezelfde dag komen.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Het gaat nu echt tijd worden voor de eerste naam. Precies een jaar geleden werd Fleetwood Mac bekend gemaakt.
https://www.1limburg.nl/fleetwood-mac-sluit-jubileumeditie-pinkpop-af
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Het gaat nu echt tijd worden voor de eerste naam. Precies een jaar geleden werd Fleetwood Mac bekend gemaakt.
morgen maar doen dan ?

:twisted:

( mijn hoop / wilde gok hoor, geen hint verder )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken