Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Vind het gewoon wat opmerkelijk dat ik moet onderbouwen waarom Coldplay voor een run op tickets zal zorgen.
Da’s hetzelfde als moeten onderbouwen waarom de Stones voor een run op tickets zal zorgen.

”Het is Coldplay”. Is voldoende denk ik zo.

Dat is, voor mij althans, helemaal niet hetzelfde. Om het zo naar te stellen, Coldplay mag de schoenen van Rolling Stones nog geen eens poetsen. Die staan op een heel ander niveau. Vandaar mijn vraag, maar blijkbaar zie jij het anders.

De Rolling Stones is één van de grootste bands ter wereld die binnen mum van tijd zijn kaarten uitverkoopt.
Coldplay is één van de grootste bands ter wereld die binnen mum van tijd zijn kaarten uitverkoopt.

Het maakt vrij weinig uit wat je er muzikaal van vindt. Of je vindt dat Coldplay de schoenen van de Stones niet kan poetsen is irrelevant in deze.
Het is een feit dat beide grote, populaire bands zijn die binnen no time uitverkopen.
Ik snap daarom gewoon je vraag niet zo.

Ik hoop dat Pinkpop woensdag Iron Maiden aankondigd en later nog Neil Young er bij zet, dan zit ik er rustiger bij voor de voorverkoop.
Of anders, kom gewoon maar op met die voorverkoop MOJO en Pinkpop!!

Ik denk dat je dan redelijk alleen zit bij de voorverkoop.

Dat is, voor mij althans, helemaal niet hetzelfde. Om het zo naar te stellen, Coldplay mag de schoenen van Rolling Stones nog geen eens poetsen. Die staan op een heel ander niveau. Vandaar mijn vraag, maar blijkbaar zie jij het anders.

Deze begrijp ik ook niet zo goed. Uiteraard zijn de Stones een van de meest legendarische bands ooit. Ieder optreden wat ze geven zorgt voor een hausse op tickets.

Maar die hausse op tickets: daar zorgt Coldplay toch ook gewoon telkens voor? Gelredome uitverkocht, Malieveld met 68.000 bezoekers, twee keer Goffert in twee dagen met in totaal 120.000 bezoekers? En niet alleen in Nederland, maar wereldwijd is Coldplay toch een van de grotere spelers?

Los van wat je ervan vindt hoor. Ik snap het sentiment zelfs heel goed. Maar verbaasd doen hierover, dat begrijp ik dan weer niet helemaal.

Ik heb ook een afkeer van sommige bands (Metallica en Foo Fighters met name), maar ik kan hier moeilijk beweren dat het geen grote bands zijn. Dat doe ik dan ook maar niet. Dat is puur kwestie van smaak.

Ik denk dat Coldplay binnen no time een dag uitverkoopt, en dat er ook mensen zijn die een weekendticket kopen alleen voor Coldplay. Net als bij The Stones. Misschien is het wel zo dat The Stones een Arena 5 keer uitverkopen en Coldplay 4 keer, maar dat maakt in deze discussie niet zo heel veel uit, denk ik.

Het oude werk blijft gewoon geweldig van Coldplay. Vanaf Viva La Vida ging het bergafwaarts helaas. Maar ik blijf er een zwak voor hebben. 2011 was ook een erg goed optreden.

Ik denk dat nu op dit moment Coldplay sneller Pinkpop of wat voor Arena zou uitverkopen dan de Rolling Stones. Qua populariteit zit het ook meer in de regionen van mensen die naar Pinkpop zouden gaan. RS heeft een wat oudere doelgroep, Coldplay een meer gevarieerde.

Coldplayconcerten zijn net zoals Rammsteinconcerten qua verkoop. Dat is binnen no-time uitverkocht

Ik denk dat ik het even laat passeren. (Nog) Duidelijker omzetten van mijn hersenen naar papier zit er gewoon niet in.
In ieder geval speelt sentiment in m'n opmerking geen rol...

Ik denk dat nu op dit moment Coldplay sneller Pinkpop of wat voor Arena zou uitverkopen dan de Rolling Stones. Qua populariteit zit het ook meer in de regionen van mensen die naar Pinkpop zouden gaan. RS heeft een wat oudere doelgroep, Coldplay een meer gevarieerde.

Coldplayconcerten zijn net zoals Rammsteinconcerten qua verkoop. Dat is binnen no-time uitverkocht

Drie pagina's discussie Coldplay >< Rammstein incoming..

Drie pagina’s discussie Coldplay >< Rammstein incoming..Drie pagina’s discussie Coldplay >< Rammstein incoming..

hahaha..nee hoor...Wat ze gemeen hebben is dat ze hun eigen dag op Pinkpop sowieso uitverkopen...Zo zijn er nog wel een paar bands die een dag sowieso uit zouden verkopen..Rolling Stones, U2 bijv.

Bruce Springsteen, U2, Coldplay, Rammstein, Beyonce, Taylor Swift, Eminem, Adele, BTS, Metallica, Rolling Stones.... en dan hebben we het wel zo'n beetje gehad toch?

Bruce Springsteen, U2, Coldplay, Rammstein, Beyonce, Taylor Swift, Eminem, Adele, BTS, Metallica, Rolling Stones…. en dan hebben we het wel gehad toch?

Jij bent wel van de leuke grapjes. BTS, houd alsjeblieft op. De gemiddelde Nederlander kan echt geen enkel nummer van wat Zuid-Koreanen opnoemen. Sterker nog, ikzelf heb moeten opzoeken wie het waren, omdat ik er nog nog van gehoord had.

Oftewel, die mag je wel gaan onderbouwen. :wink:

https://www.artiestennieuws.nl/92383/concert-bts-ziggo-dome-uitverkocht

Concert BTS uitverkocht
Stond jij vanochtend om 9.00 uur ook in de wachtrij voor kaartjes voor de Bangtan Boys? Dan hopen we dat jij een van de gelukkige fans bent die een ticket heeft weten te bemachtigen. Het optreden van de K-popsensatie op zaterdag 13 oktober 2018 in de Ziggo Dome was namelijk razendsnel uitverkocht, dit ondanks de hoge prijzen (van 60 tot 250 euro) die fans moesten betalen voor een kaartje.

Wereldsterren. Gigantisch grote schare fans die ze overal volgen, waar ze ook staan, uit zowel Nederland als het buitenland.
Zet die op een dag neer en die dag is zo verkocht.

Past absoluut niet op Pinkpop trouwens, maar wel een voorbeeld van zo'n act die de kaartjes laat wegvliegen puur door de passionele fans.

Bruce Springsteen, U2, Coldplay, Rammstein, Beyonce, Taylor Swift, Eminem, Adele, BTS, Metallica, Rolling Stones…. en dan hebben we het wel zo’n beetje gehad toch?
Verkochten Paul McCartney, Justin Bieber en Robbie Williams hun dagen op Pinkpop (snel) uit? Dat zou ik wel verwachten, maar weet niet meer of dat inderdaad zo was. En zou Kanye West voor een run op (dag)kaartjes zorgen?

Jep, wat dat betreft zou Andre Rieu het wellicht ook kunnen.

Wat wel bij Pinkpop passende artiesten betreft hebben we Ed Sheeran nog.

...en Kensington natuurlijk :P

Paul McCartney en Ed Sheeran inderdaad ook. Dom dat ik die ben vergeten.
Vraag me af hoe populair Bieber nu nog is en of die voor een run op kaarten zou zorgen.

Robbie Williams was in het Goffertpark tot de laatste weken niet uitverkocht dus vraag het me af....

Kanye vind ik supermoeilijk. Verkoopt waarschijnlijk als een malle, maar of het op Pinkpop werkt / fans naar Pinkpop zouden gaan?
Wat denken jullie?

Robbie Williams was in het Goffertpark tot de laatste weken niet uitverkocht dus vraag het me af….

Dit is voor een deel te wijten aan de optredens die hij in de voorgaande jaren al in Nederland gaf. In 2013 de Arena, in 2014 tweemaal de Ziggo, in 2015 op Pinkpop en dan in 2017 het Goffertpark. Op een gegeven moment slaan fans ook een keer over, een overkill ligt al snel op de loer.

Hier moet Pinkpop een beetje mee oppassen als ze Guns 'n Roses boeken denk ik. Idem dito voor Muse, Foo Fighters en Pearl Jam.

Zou graag eens wat nieuwe, verfrissende acts zien. Maar misschien ben ik hierin anders dan de meeste Pinkpopbezoekers.

Ik verwacht niet dat een Pearl Jam als ‘te snel’ wordt ervaren. Vergeet niet dat het de vorige keer een explosie van vreugde was toen de mannen van Eddie Vedder werden aangekondigd, doordat het al van de prehistorie was dat ze nog op Pinopop stonden. Na een volgende passage zal de rek er wel een beetje uit zijn vermoed ik.

Users who are viewing this thread