Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr wrote:
oh my!?!!?

als AC/DC een gerucht gaat worden voor festivals in 2020?
DAN HOU IK MIJN HART VAST?!?!?

stel! AC/DC en Coldplay op Pinkpop?
Dan moet die voorverkoop echt beginnen voordat deze namen samen zijn aangekondigd.
Daarbij, bij AC/DC fans heb ik vrees voor Stones-praktijken waar fans wél aan weekendkaart gaan denken na uitverkoop dagkaarten…

laten we hopen op beter een ook correcte acties van Mojo tav verkoop??

Denk je echt dat een optreden van AC/DC voor een zelfde gekte gaat zorgen in de voorverkoop als destijds de Stones? Coldplay zal dat wellicht wel veroorzaken, maar AC/DC toch niet? Alle respect hoor, toffe band. Maar qua bezetting niet meer compleet en toch ook gewoon op een compleet andere trede van de ladder dan de Stones?

Ga jij nou beweren dat AC/DC een kleine naam is?

Raskolnikov wrote:

DennisvdBr wrote:
oh my!?!!?

Dan moet die voorverkoop echt beginnen voordat deze namen samen zijn aangekondigd.
Daarbij, bij AC/DC fans heb ik vrees voor Stones-praktijken waar fans wél aan weekendkaart gaan denken na uitverkoop dagkaarten…

Denk je echt dat een optreden van AC/DC voor een zelfde gekte gaat zorgen in de voorverkoop als destijds de Stones? Coldplay zal dat wellicht wel veroorzaken, maar AC/DC toch niet? Alle respect hoor, toffe band. Maar qua bezetting niet meer compleet en toch ook gewoon op een compleet andere trede van de ladder dan de Stones?

Dat beweert hij nergens, toch? Hij zegt gewoon dat ACDC een stuk minder ‘wow’ is dan de Stones.

Uiteraard is zo’n band headlinewaardig, er is blijkbaar nog altijd genoeg volk die deze band wil zien. Ookal vind ik ze wat over hun houdbaarheidsdatum gaan. Da’s persoonlijk natuurlijk, maar ik vond hun laatste show ronduit saai (veel te lange solo’s, veel te weinig variatie) en totaal niet memorabel. Maar dat was natuurlijk ook met die Axl...

Aan de andere kant: het zou een leuke boeking zijn, puur omwille van het feit dat ACDC amper festivals doet. Een beetje zoals Fleetwood dus.

Raskolnikov wrote:

DennisvdBr wrote:
oh my!?!!?

Ik zie vooral niet in hoe Coldplay wel voor een 'run' op kaartjes gaat zorgen.

Raskolnikov wrote:

DennisvdBr wrote:
oh my!?!!?

Citeer me vooral waar ik dat beweer.

Paddy wrote:

Raskolnikov wrote:

DennisvdBr wrote:
oh my!?!!?

Ik zie vooral niet in hoe Coldplay wel voor een ‘run’ op kaartjes gaat zorgen.

Coldplay spreekt toch een veel breder publiek aan dan AC/DC? Net zoals dat bij de Stones het geval is? Zoals ik al schreef: alle respect voor AC/DC, maar het zal toch niet echt verrassend zijn dat Coldplay en Stones meer kaarten verkopen?

Voor de goede orde: totaal geen Coldplay fan hoor (integendeel), maar het is toch een van de populairste bands ter wereld?

Coldplay spreekt toch een veel breder publiek aan dan AC/DC? Net zoals dat bij de Stones het geval is? Zoals ik al schreef: alle respect voor AC/DC, maar het zal toch niet echt verrassend zijn dat Coldplay en Stones meer kaarten verkopen?

Voor de goede orde: totaal geen Coldplay fan hoor (integendeel), maar het is toch een van de populairste bands ter wereld?

Wat ik wel weet, is dat de populariteit van Coldplay in het niet valt vergeleken met de populariteit van The Rolling Stones.
Ik verbaas me er ook niet over dat The Rolling Stones meer kaarten zouden verkopen dan AC/DC. Dat is gewoon compleet logisch.

Verbaas me er ook niet over dat AC/DC minder kaarten zou verkopen dan een Coldplay. Mijn punt ging alleen maar over Coldplay en een eventuele storm op kaartverkoop.

Dagkaarten voor Coldplay zijn met vijftien minuten weg.
Groot gedeelte van de weekendkaarten dan ook.
Absoluut een run op kaarten op als ze komen.

Denk dat als ze in 2021 festivals gaan doen je met moeite aan je PPkaartje gaat komen.

En wil je dat hebben, als festivalganger? Loopt de helft er rond voor 1 band. Leuk festival zo.

Timmetje wrote:

En wil je dat hebben, als festivalganger? Loopt de helft er rond voor 1 band. Leuk festival zo.

Nee absoluut niet. Als die komen heb ik ze liever in Goffert.

Was een reactie op Dave die niet inzag hoe Coldplay voor een run op kaarten zou zorgen.

mattman wrote:

Timmetje wrote:

Was een reactie op Dave die niet inzag hoe Coldplay voor een run op kaarten zou zorgen.
Kan je dat onderbouwen, naast het aanspreken van een breder publiek?

Ik zou er geen grote discussie van maken maar er zijn gewoon een paar acts waardoor de kaartverkoop (veel) harder zal gaan. Bij de een krijg je een grotere run op kaarten dan de Sander maar over het algemeen kun je met grote zekerheid wel zeggen dat dit het geval is bij acts als U2 Stones Coldplay AC/DC en Springsteen. Ik vergeet misschien er nog 1 of 2 maar als Pinkpop van deze acts er 1 heeft zal de vraag naar tickets erg groot zijn.

Ik gooi deze info er maar even in. Al denk ik niet dat iets gaat worden.
https://jambands.com/news/2019/10/11/wall-street-journal-source-on-2020-black-crowes-reunion-there-might-be-something-in-the-works/

PJ wrote:
Ik gooi deze info er maar even in. Al denk ik niet dat iets gaat worden.
https://jambands.com/news/2019/10/11/wall-street-journal-source-on-2020-black-crowes-reunion-there-might-be-something-in-the-works/

Chris gaat dus weer aan het werk. Dat is wel echt vet.
Zijn Brotherhood zal daarmee wellicht voorbij zijn (al kan dat ook komen door de dood van z’n gitarist).
Van mij mogen ze komen, hoor, alleen weet ik niet zo goed waar je ze neer moet zetten.

Op Bospop! ?

Van mij mogen ze komen, hoor, alleen weet ik niet zo goed waar je ze neer moet zetten.

Op mijn allereerste Pinkpop ooit waren The Black Crowes notabene headliner. Geweldig optreden met een gaaf opgetuigd podium, waarbij op een gegeven moment de stroom een tijdje uitviel... Mooie herinneringen aan.

Bospop lijkt me nu inderdaad wat meer voor de hand liggend.

Timmetje wrote:

mattman wrote:

Timmetje wrote:

Kan je dat onderbouwen, naast het aanspreken van een breder publiek?

Ik snap niet helemaal wat je hier bedoelt.
Moet ik onderbouwen waarom Coldplay voor een run op tickets zal zorgen? Of bedoel je wat anders?

AC/DC gaat net zo goed voor run op kaarten zorgen?

Die verkopen normaal gezien binnen een uur GelreDome uit.
Nu met Brian Johnson weer terug bij Angus, is dat sowieso een niet te onderschatten touraankondiging.

Het zou mooi zijn voor Pinkpop, maar heel stiekem hoop ik dat ze op de 20ste op Graspop staan.
Dat ze geen 2 dagen achter elkaar spelen en in NL in Goffertpark of GelreDome terecht komen.

Althans, ik, kan mentaal geen kaartverkoop aan waar Coldplay en AC/DC al aangekondigd zouden zijn!

Ik hoop dat Pinkpop woensdag Iron Maiden aankondigd en later nog Neil Young er bij zet, dan zit ik er rustiger bij voor de voorverkoop.
Of anders, kom gewoon maar op met die voorverkoop MOJO en Pinkpop!!

Denk dat AC/DC niet voor zo'n gigarun op kaarten zal zorgen. Dat zal wel meevallen.
Maar zie sowieso geen Coldplay, Iron Maiden, Neil Young of AC/DC op Pinkpop staan dit jaar (en Neil Young nooit als hij niet wil subben).

Benieuwd waar ze wel mee gaan komen.
Spannende periode!

Ik snap niet helemaal wat je hier bedoelt.
Moet ik onderbouwen waarom Coldplay voor een run op tickets zal zorgen? Of bedoel je wat anders?

Duidelijk had ik het niet op kunnen schrijven.

Vind het gewoon wat opmerkelijk dat ik moet onderbouwen waarom Coldplay voor een run op tickets zal zorgen.
Da's hetzelfde als moeten onderbouwen waarom de Stones voor een run op tickets zal zorgen.

''Het is Coldplay''. Is voldoende denk ik zo.

Users who are viewing this thread