Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ik vind het dagprogramma erg sterk op pinkpop ,maar ik vind nog steeds dat mumford & sons gewoon geen headliner is.
en fleetwood mac ?? Die naam is de afgelopen 15 jaar niet 1 x voorbij gekomen als headliner en nu moeten we er ineens blij mee zijn.
ik heb zelf ook moeite met Mumford als headliner zien. Maar blijkbaar denken er ook 'de mensen die er verstand van hebben' (boekers) anders over, ze staan immers al hier en daar als headliner. Met het uitverkopen van Goffertpark in één van hun laatste passage's hebben ze oa laten zien dat ze het aankunnen. Van de "nieuwe headliners" is het niet een heel slechte keuze, imo niet eerste keuze, maar wie ben ik he?
Wat betreft Fleetwood, dat kan je natuurlijk op jou manier als negatief benaderen. Maar je kan ook zeggen dat het juist positief is dat ze na 15 jaar opduiken als headliner. Doen nauwelijks festivals, in juni 2015 nog headliner Isle of Wight en waren tot de aankondiging in ZiggoDome een gerucht voor Pinkpop destijds. Hebben dit jaar naast Pinkpop en Boutique geen festivals in de tour, doen in Europa zelfs maar 6 gigs. Daarnaast touren ze nauwelijks. Je kan dat als enige vorm van exclusieve kant bekijken. Daarbij geeft de band wel als headliner ook het jubileum sausje, band bestaat ook al 50 jaar en stond er al in de prille jaren van Pinkpop. Plus, imo geen band die een headliner status hoeft te bewijzen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Helemaal eens met Dennis: ik begrijp werkelijk niet dat mensen nog twijfelen aan de headlinestatus van Mumford And Sons. Of het nu wel of niet je smaak is: als je de Goffert in je eentje kunt uitverkopen, dan ben je een prima headliner voor Pinkpop. Hoezeer ik ook van the Cure houd (ik ben echt helemaal maf van die band): die lukt dat niet.

Heel veel mensen zullen Mumford And Sons heel aangenaam vinden, daar ben ik van overtuigd. Ook al is hun recente werk niet het meest aansprekend. Maar he: welke potentiële headliners van Pinkpop brengen wel nog hun beste werk uit de laatste jaren? Muse? Coldplay? Metallica? Rammstein? Green Day? Kings Of Leon?

En Fleetwood Mac is natuurlijk ook een waanzinnig interessante naam als headliner. Inderdaad classic, maar natuurlijk wel een legendarische band. En best exclusief.


 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Hey allemaal,

Vanuit All Things Loud mag ik kaarten verloten voor George Ezra in de Ahoy volgende week! Mocht je mee willen doen (omdat ie leuk is/omdat Landgraaf te ver is/want Budapest) hoop ik dat het niet erg is als ik de link even hier deel: https://www.allthingsloud.com/win-tickets-george-ezra-rotterdam/

(mocht dat niet dan mag je deze post verwijderen!)

Als Landgraaf al te ver is, dan Budapest toch helemaal? :wink:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Helemaal eens met Dennis: ik begrijp werkelijk niet dat mensen nog twijfelen aan de headlinestatus van Mumford And Sons. Of het nu wel of niet je smaak is: als je de Goffert in je eentje kunt uitverkopen, dan ben je een prima headliner voor Pinkpop. Hoezeer ik ook van the Cure houd (ik ben echt helemaal maf van die band): die lukt dat niet.

Heel veel mensen zullen Mumford And Sons heel aangenaam vinden, daar ben ik van overtuigd. Ook al is hun recente werk niet het meest aansprekend. Maar he: welke potentiële headliners van Pinkpop brengen wel nog hun beste werk uit de laatste jaren? Muse? Coldplay? Metallica? Rammstein? Green Day? Kings Of Leon?

En Fleetwood Mac is natuurlijk ook een waanzinnig interessante naam als headliner. Inderdaad classic, maar natuurlijk wel een legendarische band. En best exclusief.

Rammstein gaat hier toch niet helemaal op? Ze hebben al tien jaar geen werk uitgebracht. Ik snap dat je voorbeelden opnoemt, maar Rammstein hoort daar, in mijn opinie, dan niet tussen.
Het kan overigens ook zo zijn dat ik je tekst verkeerd interpreteer, maar dan hoor ik dat vanzelf.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Het kan overigens ook zo zijn dat ik je tekst verkeerd interpreteer, maar dan hoor ik dat vanzelf.

Bedoelde het meer in algemene zin hoor: Rammstein wordt wel als potentiële headliner gezien, maar daar is ook geen sprake van (ver)nieuw(end) materiaal. Maar ook in hun albums zat toch wel een neergaande lijn qua waardering, of zit ik dan helemaal mis?

Zelfde geldt overigens voor Metallica.

Het artistieke (sorry voor het woord) hoogtepunt hebben genoemde bands toch al wel achter hun liggen. Dat bedoel ik vooral te zeggen.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Helemaal eens met Dennis: ik begrijp werkelijk niet dat mensen nog twijfelen aan de headlinestatus van Mumford And Sons. Of het nu wel of niet je smaak is: als je de Goffert in je eentje kunt uitverkopen, dan ben je een prima headliner voor Pinkpop. Hoezeer ik ook van the Cure houd (ik ben echt helemaal maf van die band): die lukt dat niet.

Heel veel mensen zullen Mumford And Sons heel aangenaam vinden, daar ben ik van overtuigd. Ook al is hun recente werk niet het meest aansprekend. Maar he: welke potentiële headliners van Pinkpop brengen wel nog hun beste werk uit de laatste jaren? Muse? Coldplay? Metallica? Rammstein? Green Day? Kings Of Leon?

En Fleetwood Mac is natuurlijk ook een waanzinnig interessante naam als headliner. Inderdaad classic, maar natuurlijk wel een legendarische band. En best exclusief.

Waarom is iedereen zo negatief over mumfords laatste album? Delta vind ik een van de beste albums van afgelopen jaar
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
wenteldave wrote:
Het kan overigens ook zo zijn dat ik je tekst verkeerd interpreteer, maar dan hoor ik dat vanzelf.

Bedoelde het meer in algemene zin hoor: Rammstein wordt wel als potentiële headliner gezien, maar daar is ook geen sprake van (ver)nieuw(end) materiaal. Maar ook in hun albums zat toch wel een neergaande lijn qua waardering, of zit ik dan helemaal mis?

Zelfde geldt overigens voor Metallica.

Het artistieke (sorry voor het woord) hoogtepunt hebben genoemde bands toch al wel achter hun liggen. Dat bedoel ik vooral te zeggen.

De neergaande lijn bij Rammstein is er eigenlijk niet echt geweest, voor zover ik weet. Bij Metallica wel. Daar is het eerdere werk een stuk populairder dan het 'nieuwere' werk.
Ik ben het er wel mee eens dat de bands allemaal hun 'artistieke hoogtepunt' al achter zich hebben liggen. Maar goed, ze blijven wel uitverkochte shows geven, dus ze hebben wel aardig wat krediet opgebouwd.
Ook wordt in sommige gevallen, waaronder Rammstein, de muziek er niet slechter op, waar dat bij een Mumford & Sons wel het geval is.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
wenteldave wrote:
Het kan overigens ook zo zijn dat ik je tekst verkeerd interpreteer, maar dan hoor ik dat vanzelf.

Bedoelde het meer in algemene zin hoor: Rammstein wordt wel als potentiële headliner gezien, maar daar is ook geen sprake van (ver)nieuw(end) materiaal. Maar ook in hun albums zat toch wel een neergaande lijn qua waardering, of zit ik dan helemaal mis?

Zelfde geldt overigens voor Metallica.

Het artistieke (sorry voor het woord) hoogtepunt hebben genoemde bands toch al wel achter hun liggen. Dat bedoel ik vooral te zeggen.

Laatste albums van Metallica is de lijn weer omhoog. En ook van mindere albums als load en reload zijn er nummers die wel zijn aangeslagen en live regelmatig gespeeld worden.

Rammstein is met Deutschland ook weer helemaal terug. Dus wel nieuw materiaal. Wellicht niet vernieuwend, maar wel binnen het eigen genre.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ook wordt in sommige gevallen, waaronder Rammstein, de muziek er niet slechter op

Ze brengen nieuwe muziek uit, dus in die zin zijn ze wel terug. Maar daar blijft het ook bij... Hun muziek wordt er niet slechter op omdat de muziek gewoon hetzelfde blijft.

Ongelofelijk hoe deze band zo lang kan teren op dezelfde truukjes. (Ook op het podium altijd maar weer datzelfde schuimkanon en diezelfde vuurvleugeltjes. Zijn ze die onzin zelf nog niet kotsbeu?) Heel dat Deutshland hebben ze al een keer of 5 uitgebracht in een net iets andere vorm. Ik weet dat je als band niet perse het wiel moet heruitvinden, maar iets meer creativiteit mag toch.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
wenteldave wrote:
Ook wordt in sommige gevallen, waaronder Rammstein, de muziek er niet slechter op

Ze brengen nieuwe muziek uit, dus in die zin zijn ze wel terug. Maar daar blijft het ook bij… Hun muziek wordt er niet slechter op omdat de muziek gewoon hetzelfde blijft.

Ongelofelijk hoe deze band zo lang kan teren op dezelfde truukjes. (Ook op het podium altijd maar weer datzelfde schuimkanon en diezelfde vuurvleugeltjes. Zijn ze die onzin zelf nog niet kotsbeu?) Heel dat Deutshland hebben ze al een keer of 5 uitgebracht in een net iets andere vorm. Ik weet dat je als band niet perse het wiel moet heruitvinden, maar iets meer creativiteit mag toch.
en toch blijf ik wel genieten van Rammstein.
Ga ze niet zien dit jaar, maar aanstaande vrijdag wel naar tributeband Stahlzeit.
Het is niet zo dat ik enorm fan ben, maar kan "dezelfde truukjes" enorm waarderen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
mattman wrote:

wenteldave wrote:
Ook wordt in sommige gevallen, waaronder Rammstein, de muziek er niet slechter op


Ze brengen nieuwe muziek uit, dus in die zin zijn ze wel terug. Maar daar blijft het ook bij… Hun muziek wordt er niet slechter op omdat de muziek gewoon hetzelfde blijft.

Ongelofelijk hoe deze band zo lang kan teren op dezelfde truukjes. (Ook op het podium altijd maar weer datzelfde schuimkanon en diezelfde vuurvleugeltjes. Zijn ze die onzin zelf nog niet kotsbeu?) Heel dat Deutshland hebben ze al een keer of 5 uitgebracht in een net iets andere vorm. Ik weet dat je als band niet perse het wiel moet heruitvinden, maar iets meer creativiteit mag toch.

en toch blijf ik wel genieten van Rammstein.
Ga ze niet zien dit jaar, maar aanstaande vrijdag wel naar tributeband Stahlzeit.
Het is niet zo dat ik enorm fan ben, maar kan “dezelfde truukjes” enorm waarderen.

Tja, aan de andere kant, waarom zou je je succesformule veranderen? (Zal nu al voor leuke reacties zorgen...)
Stahlzeit is erg vermakelijk. Heb ze nu twee keer gezien, maar het verveelt nooit.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Hoe kom je erbij dat de muziek van M&S steeds slechter wordt? Dat is puur jouw mening. Ze maken nog steeds prima albums. En hun uitverkochte shows bewijzen dat ze nog steeds heel populair zijn. Het kan je ding niet zijn, maar ook zij hebben inmiddels een status opgebouwd in de loop der jaren, waardoor zij nu gewoon overal headliner zijn.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Hoe kom je erbij dat de muziek van M&S steeds slechter wordt? Dat is puur jouw mening. Ze maken nog steeds prima albums. En hun uitverkochte shows bewijzen dat ze nog steeds heel populair zijn. Het kan je ding niet zijn, maar ook zij hebben inmiddels een status opgebouwd in de loop der jaren, waardoor zij nu gewoon overal headliner zijn.

Dat klopt. Ik heb hier genoeg geluiden gelezen dat mensen blij zijn dat die etter banjo verdwenen is...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
roy-hekkens wrote:
Hoe kom je erbij dat de muziek van M&S steeds slechter wordt? Dat is puur jouw mening. Ze maken nog steeds prima albums. En hun uitverkochte shows bewijzen dat ze nog steeds heel populair zijn. Het kan je ding niet zijn, maar ook zij hebben inmiddels een status opgebouwd in de loop der jaren, waardoor zij nu gewoon overal headliner zijn.

Dat klopt. Ik heb hier genoeg geluiden gelezen dat mensen blij zijn dat die etter banjo verdwenen is…

Het verdwijnen van die banjo is echt een verrijking voor de muziekwereld gebleken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Heb gisteravond een tijdlang naar de muziek van Mumford geluisterd maar vind het persoonlijk toch muzikaal de leukste headliner van de drie. Blijf daar toch maar even hangen denk ik.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
DennisvdBr wrote:

mattman wrote:

wenteldave wrote:
Ook wordt in sommige gevallen, waaronder Rammstein, de muziek er niet slechter op


Ze brengen nieuwe muziek uit, dus in die zin zijn ze wel terug. Maar daar blijft het ook bij… Hun muziek wordt er niet slechter op omdat de muziek gewoon hetzelfde blijft.

Ongelofelijk hoe deze band zo lang kan teren op dezelfde truukjes. (Ook op het podium altijd maar weer datzelfde schuimkanon en diezelfde vuurvleugeltjes. Zijn ze die onzin zelf nog niet kotsbeu?) Heel dat Deutshland hebben ze al een keer of 5 uitgebracht in een net iets andere vorm. Ik weet dat je als band niet perse het wiel moet heruitvinden, maar iets meer creativiteit mag toch.


en toch blijf ik wel genieten van Rammstein.
Ga ze niet zien dit jaar, maar aanstaande vrijdag wel naar tributeband Stahlzeit.
Het is niet zo dat ik enorm fan ben, maar kan “dezelfde truukjes” enorm waarderen.

Tja, aan de andere kant, waarom zou je je succesformule veranderen? (Zal nu al voor leuke reacties zorgen…)
Stahlzeit is erg vermakelijk. Heb ze nu twee keer gezien, maar het verveelt nooit.

Het schuimkanon tijdens Pussy gebruiken ze al een paar jaar niet meer. Maar het neemt inderdaad niet weg dat Rammstein de laatste jaren veel van hetzelfde heeft gedaan. Hun laatste studioalbum is van 2009, waarna ze daarmee t/m 2011 getourd hebben. Van 2012 t/m 2018 hebben ze constant een soort 'best-of-tour' gehad, met veelal dezelfde nummers. Over twee weken echter komt hun nieuwe album uit met een geheel vernieuwde tour, hun eerste grote Europese stadiontour. Nieuw podium, nieuwe nummers, alles nieuw. Ready voor Pinkpop 2020..
Wat betreft Deutschland, niet eens met Mattman. Ze hebben zich naar mijn idee nooit eerder op deze manier bezig gehouden met Duitse geschiedenis icm identiteit. Of doel je meer op het muzikale gedeelte? Maar goed, dit wordt te veel off-topic.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
wenteldave wrote:

DennisvdBr wrote:

mattman wrote:

wenteldave wrote:
Ook wordt in sommige gevallen, waaronder Rammstein, de muziek er niet slechter op


Ze brengen nieuwe muziek uit, dus in die zin zijn ze wel terug. Maar daar blijft het ook bij… Hun muziek wordt er niet slechter op omdat de muziek gewoon hetzelfde blijft.

Ongelofelijk hoe deze band zo lang kan teren op dezelfde truukjes. (Ook op het podium altijd maar weer datzelfde schuimkanon en diezelfde vuurvleugeltjes. Zijn ze die onzin zelf nog niet kotsbeu?) Heel dat Deutshland hebben ze al een keer of 5 uitgebracht in een net iets andere vorm. Ik weet dat je als band niet perse het wiel moet heruitvinden, maar iets meer creativiteit mag toch.


en toch blijf ik wel genieten van Rammstein.
Ga ze niet zien dit jaar, maar aanstaande vrijdag wel naar tributeband Stahlzeit.
Het is niet zo dat ik enorm fan ben, maar kan “dezelfde truukjes” enorm waarderen.


Tja, aan de andere kant, waarom zou je je succesformule veranderen? (Zal nu al voor leuke reacties zorgen…)
Stahlzeit is erg vermakelijk. Heb ze nu twee keer gezien, maar het verveelt nooit.

Het schuimkanon tijdens Pussy gebruiken ze al een paar jaar niet meer. Maar het neemt inderdaad niet weg dat Rammstein de laatste jaren veel van hetzelfde heeft gedaan. Hun laatste studioalbum is van 2009, waarna ze daarmee t/m 2011 getourd hebben. Van 2012 t/m 2018 hebben ze constant een soort ‘best-of-tour’ gehad, met veelal dezelfde nummers. Over twee weken echter komt hun nieuwe album uit met een geheel vernieuwde tour, hun eerste grote Europese stadiontour. Nieuw podium, nieuwe nummers, alles nieuw. Ready voor Pinkpop 2020..
Wat betreft Deutschland, niet eens met Mattman. Ze hebben zich naar mijn idee nooit eerder op deze manier bezig gehouden met Duitse geschiedenis icm identiteit. Of doel je meer op het muzikale gedeelte? Maar goed, dit wordt te veel off-topic.

Heb het inderdaad vooral over de muziek ja. :) Het lijkt wel alsof ze zichtzelf weer coveren.

Maar qua thema is dit toch ook niets nieuws, ook niet voor Rammstein? Tenzij ik iets mis, gaat dit toch gewoon weer het zoveelste metalnummer dat over oorlog gaat. Meer dan 'ons land heeft veel in oorlog gelegen' zeggen ze hier toch niet? Over oorlogen, en WO2 in het bijzonder, hebben ze ook al genoeg nummers over gemaakt (zelfs de bandnaam is een referentie daarnaartoe). Of mis ik een dubbele bodem? Ik weet wel dat Rammstein de laatste band is om te veel diepgang bij te zoeken, maar toch.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Popijn wrote:

wenteldave wrote:

DennisvdBr wrote:

mattman wrote:

wenteldave wrote:
Ook wordt in sommige gevallen, waaronder Rammstein, de muziek er niet slechter op


Ze brengen nieuwe muziek uit, dus in die zin zijn ze wel terug. Maar daar blijft het ook bij… Hun muziek wordt er niet slechter op omdat de muziek gewoon hetzelfde blijft.

Ongelofelijk hoe deze band zo lang kan teren op dezelfde truukjes. (Ook op het podium altijd maar weer datzelfde schuimkanon en diezelfde vuurvleugeltjes. Zijn ze die onzin zelf nog niet kotsbeu?) Heel dat Deutshland hebben ze al een keer of 5 uitgebracht in een net iets andere vorm. Ik weet dat je als band niet perse het wiel moet heruitvinden, maar iets meer creativiteit mag toch.


en toch blijf ik wel genieten van Rammstein.
Ga ze niet zien dit jaar, maar aanstaande vrijdag wel naar tributeband Stahlzeit.
Het is niet zo dat ik enorm fan ben, maar kan “dezelfde truukjes” enorm waarderen.


Tja, aan de andere kant, waarom zou je je succesformule veranderen? (Zal nu al voor leuke reacties zorgen…)
Stahlzeit is erg vermakelijk. Heb ze nu twee keer gezien, maar het verveelt nooit.


Het schuimkanon tijdens Pussy gebruiken ze al een paar jaar niet meer. Maar het neemt inderdaad niet weg dat Rammstein de laatste jaren veel van hetzelfde heeft gedaan. Hun laatste studioalbum is van 2009, waarna ze daarmee t/m 2011 getourd hebben. Van 2012 t/m 2018 hebben ze constant een soort ‘best-of-tour’ gehad, met veelal dezelfde nummers. Over twee weken echter komt hun nieuwe album uit met een geheel vernieuwde tour, hun eerste grote Europese stadiontour. Nieuw podium, nieuwe nummers, alles nieuw. Ready voor Pinkpop 2020..
Wat betreft Deutschland, niet eens met Mattman. Ze hebben zich naar mijn idee nooit eerder op deze manier bezig gehouden met Duitse geschiedenis icm identiteit. Of doel je meer op het muzikale gedeelte? Maar goed, dit wordt te veel off-topic.

Heb het inderdaad vooral over de muziek ja.
1f642.svg
Het lijkt wel alsof ze zichtzelf weer coveren.

Maar qua thema is dit toch ook niets nieuws, ook niet voor Rammstein? Tenzij ik iets mis, gaat dit toch gewoon weer het zoveelste metalnummer dat over oorlog gaat. Meer dan ‘ons land heeft veel in oorlog gelegen’ zeggen ze hier toch niet? Over oorlogen, en WO2 in het bijzonder, hebben ze ook al genoeg nummers over gemaakt (zelfs de bandnaam is een referentie daarnaartoe). Of mis ik een dubbele bodem? Ik weet wel dat Rammstein de laatste band is om te veel diepgang bij te zoeken, maar toch.

Tuurlijk, Deutschland gaat ook over oorlog, maar ook over de verschillende gebeurtenissen die zich in de Duitse historie hebben afgespeeld. Het is meer dan alleen die scène in een concentratiekamp, waarvan ik het vermoeden heb dat dat de enige scène is die je je kan herinneren.
Het begint bij het ontstaan van Germania bij de limes.
De politieke situatie in de Weimarrepubliek (1918-1933) wordt oook behandeld, evenals de economische crisis met de hyperinflatie.
Dit linkje zou je wel moeten helpen om de video te begrijpen: https://www.loudersound.com/features/we-got-an-oxford-university-professor-to-explain-what-the-fcks-going-on-in-that-rammstein-video

Daarnaast de naam "Rammstein" is geen referentie naar de oorlog, maar naar een vliegtuigramp die plaatsvond bij de plaats Ramstein, waar "Rammstein" dus hun eigen draai heeft gegeven.

Een beetje zoekwerk levert je al deze informatie al op. Ga alsjeblieft niet zo lopen afgeven op Rammstein. De heren hebben creativiteit en diepgang zat.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Matt geeft toch niet af op Rammstein? Hij geeft gewoon zijn mening over de muziek. Kan het me wel in zijn mening vinden. Het klinkt lekker maar ze doen weinig vernieuwends.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken