Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
Bekende van me werkt vaak bij de beveiliging op pinkpop.
Hij heeft bericht gekregen dat "wegens de tegenvallende kaartverkoop er minder beveiligers nodig zijn."
En de mensen die er werken die mogen niet t hele weekend gratis naar binnen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
lau24 wrote:
Donderdag de pinkpopeditie van Oor in de winkel. Daar staat het blokkenschema meestal ook in toch? Dus dan zal dat deze week wel komen.

Nee staat daar niet in.
idd, dat is pas in de Pinkpopgids, die komt pas weekje voor Pinkpop.
Dit is een speciale editie van OOR, doen ze elk jaar.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Bekende van me werkt vaak bij de beveiliging op pinkpop.
Hij heeft bericht gekregen dat “wegens de tegenvallende kaartverkoop er minder beveiligers nodig zijn.”
En de mensen die er werken die mogen niet t hele weekend gratis naar binnen.

Benieuwd wanneer er een dag uitverkocht zal zijn (de zondag, neem ik dan aan).

Had al lang verwacht dat ze met dit jubileum ondertussen sold out zouden zijn (en toch ook wel verdiend).
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Ik twijfel nog hevig over een ticket voor de zondag (de combi Lenny - The Cure is toch wel erg fijn). Iemand ervaring met Ticketswap? Over het algemeen wordt dit als safe beoordeeld, maar via de officiële kanalen geven festivals vaak aan om niet via derden (zoals Ticketswap) te kopen. Iemand ervaring mee dat het mis gaat? Ik wil niet drie uur naar Landgraaf rijden om bij de poort erachter te komen dat ik een ongeldig ticket heb.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
Ik heb t programna eens uitgeplozen
Ik moet zeggen dat ik vooral de maandag echt heel goed bezet vind in de breedte.
Enkel de 3 grootste namen kunnen me niet bekoren.

Maar 3 dagen lang is er een prima spoorboekje te vormen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Ik twijfel nog hevig over een ticket voor de zondag (de combi Lenny – The Cure is toch wel erg fijn). Iemand ervaring met Ticketswap? Over het algemeen wordt dit als safe beoordeeld, maar via de officiële kanalen geven festivals vaak aan om niet via derden (zoals Ticketswap) te kopen. Iemand ervaring mee dat het mis gaat? Ik wil niet drie uur naar Landgraaf rijden om bij de poort erachter te komen dat ik een ongeldig ticket heb.

Zelf regelmatig kaartjes via Ticketswap gekocht. Voor binnen- en buitenlandse concerten en ook voor festivals, nooit problemen mee gehad.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Heemstock wrote:
Ik twijfel nog hevig over een ticket voor de zondag (de combi Lenny – The Cure is toch wel erg fijn). Iemand ervaring met Ticketswap? Over het algemeen wordt dit als safe beoordeeld, maar via de officiële kanalen geven festivals vaak aan om niet via derden (zoals Ticketswap) te kopen. Iemand ervaring mee dat het mis gaat? Ik wil niet drie uur naar Landgraaf rijden om bij de poort erachter te komen dat ik een ongeldig ticket heb.

Zelf regelmatig kaartjes via Ticketswap gekocht. Voor binnen- en buitenlandse concerten en ook voor festivals, nooit problemen mee gehad.

Hier hetzelfde, nooit problemen mee gehad, meerdere keren gebruik van gemaakt ondertussen. Zowel als koper als als verkoper, die site is dikke prima!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
322
Oasiss wrote:

Heemstock wrote:
Ik twijfel nog hevig over een ticket voor de zondag (de combi Lenny – The Cure is toch wel erg fijn). Iemand ervaring met Ticketswap? Over het algemeen wordt dit als safe beoordeeld, maar via de officiële kanalen geven festivals vaak aan om niet via derden (zoals Ticketswap) te kopen. Iemand ervaring mee dat het mis gaat? Ik wil niet drie uur naar Landgraaf rijden om bij de poort erachter te komen dat ik een ongeldig ticket heb.


Zelf regelmatig kaartjes via Ticketswap gekocht. Voor binnen- en buitenlandse concerten en ook voor festivals, nooit problemen mee gehad.

Hier hetzelfde, nooit problemen mee gehad, meerdere keren gebruik van gemaakt ondertussen. Zowel als koper als als verkoper, die site is dikke prima!

Hier dezelfde, en ook in mijn omgeving enkel goede ervaringen. Om het risico op een ongeldig ticket te verkleinen zou je de verkoper tijdens het reserveren van de tickets op kunnen zoeken op facebook / google, ook is het een pre als het account al meerdere tickets heeft verkocht.

Op zich wel verrassend dat de ticketverkoop blijkbaar tegenvalt. Line-up is toch wel in orde, helemaal als je die afzet tegen andere festivals in dezelfde periode.
Misschien dat bij de verkoop van dagkaarten meespeelt dat je na afloop niet kunt kamperen en na 23:00 niet met pendelbussen / OV weg kunt komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Bekende van me werkt vaak bij de beveiliging op pinkpop.
Hij heeft bericht gekregen dat “wegens de tegenvallende kaartverkoop er minder beveiligers nodig zijn.”
En de mensen die er werken die mogen niet t hele weekend gratis naar binnen.

Met een beetje mazzel dus het hele weekend voor zo'n €100,- - €120 via de Swap.
Wel sneu voor Pinkpop maar goed, door te hoge verwachtingen te creëren ook niet heel gek natuurlijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.326
5.817
Souvenirs shop inmiddels aangevuld met nieuwe zonnebril en een gouden plectrum

Das wel een gaaf plectrum haha, zou bijna overwegen m te kopen, al ga ik niet eens naar de jubileum editie (of sws naar Pinkpop laatste jaren). Mooi design!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Ik twijfel nog hevig over een ticket voor de zondag (de combi Lenny – The Cure is toch wel erg fijn). Iemand ervaring met Ticketswap? Over het algemeen wordt dit als safe beoordeeld, maar via de officiële kanalen geven festivals vaak aan om niet via derden (zoals Ticketswap) te kopen. Iemand ervaring mee dat het mis gaat? Ik wil niet drie uur naar Landgraaf rijden om bij de poort erachter te komen dat ik een ongeldig ticket heb.
Voor mij is de score 50-50. 1 keer genaaid, 1 keer niet. En als je gepakt wordt, sta je inderdaad als een soort crimineel bij de concertzaal. koop gewoon een regulier kaartje.

En als Pinkpop dit jaar niet uitverkoopt, dan moeten ze bij de organisatie eens goed afvragen waarom dat zo is. het kan en mag natuurlijk niet zo zijn dat de jubileumeditie het begin van een nieuwe meerjarige neergaande spiraal is.......ik denk wel dat Mojo Pinkpop geen plezier doet op t moment in dit verhaal met alle Mojo-festivals die uit hetzelfde vijvertje moeten vissen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Lynette wrote:

Oasiss wrote:

Heemstock wrote:
Ik twijfel nog hevig over een ticket voor de zondag (de combi Lenny – The Cure is toch wel erg fijn). Iemand ervaring met Ticketswap? Over het algemeen wordt dit als safe beoordeeld, maar via de officiële kanalen geven festivals vaak aan om niet via derden (zoals Ticketswap) te kopen. Iemand ervaring mee dat het mis gaat? Ik wil niet drie uur naar Landgraaf rijden om bij de poort erachter te komen dat ik een ongeldig ticket heb.


Zelf regelmatig kaartjes via Ticketswap gekocht. Voor binnen- en buitenlandse concerten en ook voor festivals, nooit problemen mee gehad.


Hier hetzelfde, nooit problemen mee gehad, meerdere keren gebruik van gemaakt ondertussen. Zowel als koper als als verkoper, die site is dikke prima!

Hier dezelfde, en ook in mijn omgeving enkel goede ervaringen. Om het risico op een ongeldig ticket te verkleinen zou je de verkoper tijdens het reserveren van de tickets op kunnen zoeken op facebook / google, ook is het een pre als het account al meerdere tickets heeft verkocht.

Op zich wel verrassend dat de ticketverkoop blijkbaar tegenvalt. Line-up is toch wel in orde, helemaal als je die afzet tegen andere festivals in dezelfde periode.
Misschien dat bij de verkoop van dagkaarten meespeelt dat je na afloop niet kunt kamperen en na 23:00 niet met pendelbussen / OV weg kunt komen.

Ik vrees hierdoor dus heel erg voor de line up van komende edities. Kennelijk doen de line ups van de afgelopen twee jaren het beter dan deze, waar dit in mijn ogen de beste is sinds 2014. Als Pinkpop volgend jaar weer twee of drie klappers kan krijgen, dan verwacht ik dat ze de dagen weer met - in mijn ogen - puin gaan opvullen omdat het toch wel uitverkoopt.

Eigenlijk zou de organisatie ook gek zijn als ze dat niet zouden doen, maar het betekent wel dat ik - en volgens mij meerderen hier - kennelijk minder tot de doelgroep van Pinkpop ga behoren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Ik denk dat veel Pinkpopgangers eerder kiezen voor pakweg "Rammstein en Coldplay + kleine troep" dan een lineup als deze, die in de breedte sterker is (en met The Cure en Fleetwood ook nog eens twee kleppers heeft imo).

Al lijkt het me wel goed om gewoon deze koers te blijven varen en even door de zure appel heen te bijten. Een soort overgangsfase zeg maar. Zo afhankelijk zijn van net die grote (stadion)naam is gewoon niet meer zo toekomstgericht. Heeft Rock Werchter ook even door gemoeten, maar zie nu: net de dagen met de sterke constructies (de zondag vorig jaar, de vrijdag en zaterdg dit jaar) verkopen het snelst uit. Terwijl de Pink en Muse dagen wat achter blijven. Uiteraard: zet er volgend jaar een Rammstein en die dag verkoopt ook snel uit. Maar over het algemeen toch een mooie en gezonde evolutie.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.326
5.817
Heemstock wrote:
Ik twijfel nog hevig over een ticket voor de zondag (de combi Lenny – The Cure is toch wel erg fijn). Iemand ervaring met Ticketswap? Over het algemeen wordt dit als safe beoordeeld, maar via de officiële kanalen geven festivals vaak aan om niet via derden (zoals Ticketswap) te kopen. Iemand ervaring mee dat het mis gaat? Ik wil niet drie uur naar Landgraaf rijden om bij de poort erachter te komen dat ik een ongeldig ticket heb.

Voor mij is de score 50-50. 1 keer genaaid, 1 keer niet. En als je gepakt wordt, sta je inderdaad als een soort crimineel bij de concertzaal. koop gewoon een regulier kaartje.

Deze opmerking snap ik niet. Als je gepakt wordt? Crimineel? Je bent zelf slachtoffer van iemand anders die jou oplicht. Je wordt niet "gepakt", maar je komt er op dat moment gewoon achter dat je genaaid bent. Hartstikke kut en misschien een beetje awkward, maar jij hebt als koper nooit de intentie gehad de boel te bedriegen dus het is niet zo dat jij schuldig bent aan die situatie.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Ik denk dat het probleem niet zo zeer ligt bij het feit dat de headliners geen stadionklappers zijn maar zoals eerder gezegd meer dat geen van de drie headliners echt mainstream zijn. Fleetwood Mac en The Cure zijn beide classic acts (waarvan the Cure vrij alternatief) en van Mumford moet je houden Da's echt love it or hate it.

Pinkpop is toch wel echt een mainstream radiofestival en met deze headliners trek je dat publiek gewoon niet.

Plus daarbij dat de kaarten in vergelijking met andere festivals echt flink aan de prijs zijn natuurlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Ik denk dat het probleem niet zo zeer ligt bij het feit dat de headliners geen stadionklappers zijn maar zoals eerder gezegd meer dat geen van de drie headliners echt mainstream zijn. Fleetwood Mac en The Cure zijn beide classic acts (waarvan the Cure vrij alternatief) en van Mumford moet je houden Da’s echt love it or hate it. Pinkpop is toch wel echt een mainstream radiofestival en met deze headliners trek je dat publiek gewoon niet.

Wow, als je Fleetwood en The Cure al niet meer mainstream vindt. Die worden beide dagelijks gedraaid op de Radio 2's, Sky's en Veronica's van deze wererld. Vaker dan pakweg Pearl Jam en Rammstein. Letterlijk iedereen die ik ken, van m'n tienernichtje tot mijn opa, kent van The Cure/Fleetwood minstens 5 nummers. En Mumford is al even mainstream als de McDonalds.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.326
5.817
Timmetje wrote:
Ik denk dat het probleem niet zo zeer ligt bij het feit dat de headliners geen stadionklappers zijn maar zoals eerder gezegd meer dat geen van de drie headliners echt mainstream zijn. Fleetwood Mac en The Cure zijn beide classic acts (waarvan the Cure vrij alternatief) en van Mumford moet je houden Da’s echt love it or hate it. Pinkpop is toch wel echt een mainstream radiofestival en met deze headliners trek je dat publiek gewoon niet.


Wow, als je Fleetwood en The Cure al niet meer mainstream vindt. Die worden beide dagelijks gedraaid op de Radio 2’s, Sky’s en Veronica’s van deze wererld. Vaker dan pakweg Pearl Jam en Rammstein. Letterlijk iedereen die ik ken, van m’n tienernichtje tot mijn opa, kent van The Cure/Fleetwood minstens 5 nummers. En Mumford is al even mainstream als de McDonalds.

Hmm, ik denk dat jouw blik hierop toch wat vertekent is hoor. Ik zou zelf al moeite hebben met 5 Fleetwood Mac nummers opnoemen, bij The Cure lukt dat tegenwoordig wel maar had je me een jaar of 2 terug kwam ik ook niet veel verder dan A Forest en Boys Don't Cry. Voor veel mensen in mijn omgeving geldt hetzelfde. De namen zijn behoorlijk bekend, de muziek een stuk minder. Voor zover ik dan kan beoordelen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Ik vind The Cure en Fleetwood Mac inderdaad geen main stream bands. Veronica draait zowel The Cure als Fleetwood ook amper op de radio trouwens. Kan me ook niet voorstellen dat mensen die met name mainstream muziek luisteren zoveel nummers van FM en The Cure kennen. Wat Hannibal ook zegt. Ik kom bij FM niet verder dan Sweet Little Lies en Go Your Own Way en bij The Cure (voordat ik jou Spotify list luisterde) niet verder dan Boys Don't Cry, A Forest en Friday in Love. Van Mumford ken ik niets.

Maar misschien zitten we er daarin wel compleet naast en heb je gelijk.

Het zou voor mij iig de slechte kaartverkoop verklaren. Voor de meesten hier lijkt het een topaffiche, voor de meer mainstream festivalfan lijkt het vermoedelijk allemaal maar vaag en alternatief.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Ik vind The Cure en Fleetwood Mac inderdaad geen main stream bands. Veronica draait zowel The Cure als Fleetwood ook amper op de radio trouwens. Kan me ook niet voorstellen dat mensen die met name mainstream muziek luisteren zoveel nummers van FM en The Cure kennen. Wat Hannibal ook zegt. Ik kom bij FM niet verder dan Sweet Little Lies en Go Your Own Way en bij The Cure (voordat ik jou Spotify list luisterde) niet verder dan Boys Don’t Cry, A Forest en Friday in Love. Van Mumford ken ik niets.

Maar misschien zitten we er daarin wel compleet naast en heb je gelijk.

Het zou voor mij iig de slechte kaartverkoop verklaren.

Man, dat jullie nog zover komen bij The Cure. Ik ken alleen Close To Me, en zelfs dat vind ik niet heel geweldig. Bij Fleetwood Mac kom ik dan wel weer een stuk verder en van Mumford & Sons ken ik er ook wel een paar oudere nummers, al trekt me dat ook niet helemaal. Zal ze wel mee 'zingen' zaterdag, maar niet van harte.
Zal wel ook meespelen dat ik meer rock en metal luister i.p.v. de meer popachtige muziek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken