Popijn wrote:
wenteldave wrote:
DennisvdBr wrote:
mattman wrote:
wenteldave wrote:
Ook wordt in sommige gevallen, waaronder Rammstein, de muziek er niet slechter op
Ze brengen nieuwe muziek uit, dus in die zin zijn ze wel terug. Maar daar blijft het ook bij… Hun muziek wordt er niet slechter op omdat de muziek gewoon hetzelfde blijft.
Ongelofelijk hoe deze band zo lang kan teren op dezelfde truukjes. (Ook op het podium altijd maar weer datzelfde schuimkanon en diezelfde vuurvleugeltjes. Zijn ze die onzin zelf nog niet kotsbeu?) Heel dat Deutshland hebben ze al een keer of 5 uitgebracht in een net iets andere vorm. Ik weet dat je als band niet perse het wiel moet heruitvinden, maar iets meer creativiteit mag toch.
en toch blijf ik wel genieten van Rammstein.
Ga ze niet zien dit jaar, maar aanstaande vrijdag wel naar tributeband Stahlzeit.
Het is niet zo dat ik enorm fan ben, maar kan “dezelfde truukjes” enorm waarderen.
Tja, aan de andere kant, waarom zou je je succesformule veranderen? (Zal nu al voor leuke reacties zorgen…)
Stahlzeit is erg vermakelijk. Heb ze nu twee keer gezien, maar het verveelt nooit.
Het schuimkanon tijdens Pussy gebruiken ze al een paar jaar niet meer. Maar het neemt inderdaad niet weg dat Rammstein de laatste jaren veel van hetzelfde heeft gedaan. Hun laatste studioalbum is van 2009, waarna ze daarmee t/m 2011 getourd hebben. Van 2012 t/m 2018 hebben ze constant een soort ‘best-of-tour’ gehad, met veelal dezelfde nummers. Over twee weken echter komt hun nieuwe album uit met een geheel vernieuwde tour, hun eerste grote Europese stadiontour. Nieuw podium, nieuwe nummers, alles nieuw. Ready voor Pinkpop 2020..
Wat betreft Deutschland, niet eens met Mattman. Ze hebben zich naar mijn idee nooit eerder op deze manier bezig gehouden met Duitse geschiedenis icm identiteit. Of doel je meer op het muzikale gedeelte? Maar goed, dit wordt te veel off-topic.
Heb het inderdaad vooral over de muziek ja.
Het lijkt wel alsof ze zichtzelf weer coveren.
Maar qua thema is dit toch ook niets nieuws, ook niet voor Rammstein? Tenzij ik iets mis, gaat dit toch gewoon weer het zoveelste metalnummer dat over oorlog gaat. Meer dan ‘ons land heeft veel in oorlog gelegen’ zeggen ze hier toch niet? Over oorlogen, en WO2 in het bijzonder, hebben ze ook al genoeg nummers over gemaakt (zelfs de bandnaam is een referentie daarnaartoe). Of mis ik een dubbele bodem? Ik weet wel dat Rammstein de laatste band is om te veel diepgang bij te zoeken, maar toch.