Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Dus het gaat niet alleen over de oorlog maar ook de aanleiding daarvoor. Ze overtreffen zichzelf wat diepgang betreft wel hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Tuurlijk, Deutschland gaat ook over oorlog, maar ook over de verschillende gebeurtenissen die zich in de Duitse historie hebben afgespeeld. Het is meer dan alleen die scène in een concentratiekamp, waarvan ik het vermoeden heb dat dat de enige scène is die je je kan herinneren.
Het begint bij het ontstaan van Germania bij de limes.
De politieke situatie in de Weimarrepubliek (1918-1933) wordt oook behandeld, evenals de economische crisis met de hyperinflatie.
Dit linkje zou je wel moeten helpen om de video te begrijpen: https://www.loudersound.com/features/we-got-an-oxford-university-professor-to-explain-what-the-fcks-going-on-in-that-rammstein-video

Ja, heb de video helemaal gezien. Is ook een mooie video. Uiteindelijk komt het toch gewoon neer op: ons geliefde Duitsland heeft een donker verleden, want ze hebben dit en dit gedaan. Punt. Maar geloof zeker dat ze creatief kunnen zijn, op het podium en in hun video's. Alleen zo jammer dat hun muziek (toch het belangrijkste) zowat de minst creatieve is die er bestaat. Radio ook... letterlijk het slechtste onding dat ik dit jaar al heb gehoord. Maar goed, zie dat we niet in het Rammstein topic zitten. Entschuldigung! :)

Ze overtreffen zichzelf wat diepgang betreft wel hoor.

De lat lag daar niet bepaald hoog he. Ze komen van 'you have a pussy, i have a dick. So what's the problem, let's do it quick.'
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Wenteldave haalt me de woorden uit de mond.
Welke nummers bedoel je Mattman? Ik kom zo snel oprecht niet verder Links 2 3 4 (is militaristisch maar gaat niet eens zozeer over oorlog), Zerstören (over de oorlogszucht van George W Bush destijds), en Stripped (beelden gebruikt van Olympische Spelen in Berlijn 1936). Niks over WOII verder..
Ik denk dat je je echt vergist in de band.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Wenteldave haalt me de woorden uit de mond.
Welke nummers bedoel je Mattman? Ik kom zo snel oprecht niet verder Links 2 3 4 (is militaristisch maar gaat niet eens zozeer over oorlog), Zerstören (over de oorlogszucht van George W Bush destijds), en Stripped (beelden gebruikt van Olympische Spelen in Berlijn 1936). Niks over WOII verder..
Ik denk dat je je echt vergist in de band.

Tja, het thema oorlog in het algemeen hé. Het thema 'ik heb kritiek op mijn land want mijn land heeft stoute dingen gedaan' is niet bepaald nieuw, zeker niet voor een metalband. Dacht ook inderdaad meteen aan nummers als Links 234 of Feuer Frei. Verder ben ik allesbehalve een Rammstein kenner, dus wil me niet té diep in de discussie mengen. ;-) En wil verder ook niet meer te veel ranten op de band. Het is minder mijn ding, maar wel die van jou (en vele andere). Prima zo. ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
8 mei, nog 31 dagen ofwel nog 1 maand tot Pinkpop.

tijdschema? waar blijf je?
doen ze vast om ons te pesten!?!

plattegrond zal toch ook wel binnenkort komen, rond start opbouw (20 mei)
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
8 mei, nog 31 dagen ofwel nog 1 maand tot Pinkpop.

tijdschema? waar blijf je?
doen ze vast om ons te pesten!?!

plattegrond zal toch ook wel binnenkort komen, rond start opbouw (20 mei)

Vorige jaren was dat tijdschema er toch al veel eerder?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.607
5.008
8 mei, nog 31 dagen ofwel nog 1 maand tot Pinkpop.

tijdschema? waar blijf je?
doen ze vast om ons te pesten!?!

plattegrond zal toch ook wel binnenkort komen, rond start opbouw (20 mei)
Vanavond is een informatiebijeenkomst voor vrijwilligers.
Wellicht dat daarna pas weer meer informatie openbaar wordt gemaakt?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Vorige jaren was dat tijdschema er toch al veel eerder?
26 april vorig jaar, met destijds Pinkpop zelfs week later (15-17 juni)

Vanavond is een informatiebijeenkomst voor vrijwilligers.
Wellicht dat daarna pas weer meer informatie openbaar wordt gemaakt?
Laat gerust iets weten, zou ik zeggen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Wat betreft de plastic discussie.
Blijkbaar erger om je tent achter te laten dan een paar bekertjes!
*ASSOCIATION OF INDEPENDENT FESTIVALS: TAKE YOUR TENT HOME*

Jaarlijks worden er duizenden tenten achtergelaten op festivals. Een gemiddelde tent weegt 3,5 kg en is voornamelijk gemaakt van plastic. Dit staat gelijk aan 8750 rietjes of 250 drankbekers. Tenten kunnen vaak niet gedoneerd of gerecycled worden. Daardoor eindigen ze vaak op een stortplaats. Neem je tentje na het festival mee naar huis en gebruik hem opnieuw! Say no to single use plastic!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Of je nou je tent of je beker achterlaat op de grond, het blijft aso. Beide schadelijk voor het milieu.

Goed dat ze mensen er even op wijzen maar eigenlijk schandalig dat dat uberhaupt nodig is.

Nog steeds geen tijdschema idd. Zou Fleetwood nog wel komen en dat ze daarom zolang wachten?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Tickets trouwens inmiddels 200 op de Swap.
Nog even en ik sla mijn slag. Gaat de goede kant op zo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Nog steeds geen tijdschema idd. Zou Fleetwood nog wel komen en dat ze daarom zolang wachten?
Die komen!
Staan eerst nog 6 juni gewoon in Berlijn en 8 juni op Boutique.
Er zijn heus geen zorgen voor Pinkpop. Geen idee waar die twijfel vandaan zou komen?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Wat betreft de plastic discussie.
Blijkbaar erger om je tent achter te laten dan een paar bekertjes!

*ASSOCIATION OF INDEPENDENT FESTIVALS: TAKE YOUR TENT HOME*

Jaarlijks worden er duizenden tenten achtergelaten op festivals. Een gemiddelde tent weegt 3,5 kg en is voornamelijk gemaakt van plastic. Dit staat gelijk aan 8750 rietjes of 250 drankbekers. Tenten kunnen vaak niet gedoneerd of gerecycled worden. Daardoor eindigen ze vaak op een stortplaats. Neem je tentje na het festival mee naar huis en gebruik hem opnieuw! Say no to single use plastic!

Met het verschil dat de organisatie tenten niet kan weren maar plastic bekertjes wel, maar laten we de discussie niet weer te oprakelen ;).
Eens met Timmetje, laten we in ieder geval zélf common sense gebruiken.

Wat de tenten betreft, een paar jaar geleden op Sziget kon je tenten (en ander materiaal) die je niet meer zou gaan gebruiken inleveren en die werden dan ingezameld en gebruikt voor vluchtelingen die in erbarmelijke omstandigheden in Hongarije leefden. Kan me voorstellen dat het daar met Orbán niet meer mag, maar in Nederland hebben we (nog) geen xenofobe leiders, dus misschien is het wel een idee om zo'n inzamelpunt in het leven te roepen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Dat was op Lowlands geloof ik ook al. Maar ik vraag me af hoeveel tenten er nog te redden zijn. En teten weren kan gewoon... Het begint tijd te worden dat ieder festival gewoon een huge festival hotel krijgt ;).
 

Thijsvdn

Campingartiest
7 feb 2017
65
7
Op Paaspop stond een initiatief dat kleding/dekens voor vluchtelingen e.d. maakte van slaapzakken en tenten. Goed iets wel.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Dat was op Lowlands geloof ik ook al. Maar ik vraag me af hoeveel tenten er nog te redden zijn. En teten weren kan gewoon… Het begint tijd te worden dat ieder festival gewoon een huge festival hotel krijgt ;).

Dat zijn nog eens ideeën!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Zie kunnen me bellen. Ik zie oprecht in de toekomst nog wel giga loodsen komen waar ze festivals in houden ofzo. Ik las op 3voor12 dat er heel veel klachten zijn in Amsterdam met geluidsoverlast op festivals. Dat zou ooit in de toekomst misschien best een degelijke optie zijn.

Anyway... het is wel jammer dat er geen dagkaart camping is o.i.d. Ik ben (zoals eerder aangegeven) een groot Armin van Buuren fan. En ik zit ook echt te twijfelen om een dagkaartje te kopen voor die dag. Maar eenmaal Armin is afgelopen en je bent bij de auto. Dan moet ik nog ongeveer 2 uurtjes naar huis rijden. Dat is niet echt prettig in de nacht.

Een hotelletje erbij is al helemaal een prijzig grapje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Zie kunnen me bellen. Ik zie oprecht in de toekomst nog wel giga loodsen komen waar ze festivals in houden ofzo. Ik las op 3voor12 dat er heel veel klachten zijn in Amsterdam met geluidsoverlast op festivals. Dat zou ooit in de toekomst misschien best een degelijke optie zijn.

Anyway… het is wel jammer dat er geen dagkaart camping is o.i.d. Ik ben (zoals eerder aangegeven) een groot Armin van Buuren fan. En ik zit ook echt te twijfelen om een dagkaartje te kopen voor die dag. Maar eenmaal Armin is afgelopen en je bent bij de auto. Dan moet ik nog ongeveer 2 uurtjes naar huis rijden. Dat is niet echt prettig in de nacht.

Een hotelletje erbij is al helemaal een prijzig grapje.
dat is wel een verbeterpunt hoor.
een Pinkpop camping voor dagbezoekers.
overigens zie ik ook wel de opties met campers en caravan, is imo best mogelijkheden voor.

al is er natuurlijk ook wel een camping in de omgeving te vinden.
check bijvoorbeeld hier eens, https://www.campingdewatertoren.nl/overnachten/pinkpop-2019

het 'vervelende' is dat je een andere camping buiten de Pinkpop campings nog apart moet betalen.
onderzoek dan op zijn minst de mogelijkheid om bijvoorbeeld A en B weekend te maken en C voor dagkaarten.
of eventueel de mogelijkheid om een camping D terug in het leven te roepen, maar dan voor de dagbezoekers?

zit wel verbeterpuntje in
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Dat was op Lowlands geloof ik ook al. Maar ik vraag me af hoeveel tenten er nog te redden zijn. En teten weren kan gewoon… Het begint tijd te worden dat ieder festival gewoon een huge festival hotel krijgt ;).

Oh hell no! Juist het lekker kamperen maakt voor mij de festivalervaring compleet! Een hotel zou echt niet de enige mogelijkheid moeten zijn. Ik snap wel dat die tenten voor overlast zorgen maar zoals al eerder aangegeven zijn daar ook voldoende opties voor, gewoon zelf netjes opruimen en mee naar huis nemen (doe zelf al jaren met dezelfde tent, zie niet in wat daar zo moeilijk aan is) of initiatieven waarbij de achtergebleven zooi naar een goed doel gaat.
 

gijske46

Playlistbediener
17 jan 2018
18
3
Je kunt toch ook gewoon achter in een busje slapen op de parkeerplaats? En dan ‘s ochtends weer naar huis rijden...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken