Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
Bij reclame berichten over Pinkpop, die naar een Pinkpop-gerelateerde site linken, in de Pinkpop sectie, is blokken overdreven? Er worden toch vaak genoeg reclame berichten/topics uit de offtopic sectie verwijderd, terwijl dat toch ook offtopic berichten zijn die naar offtopic-gerelateerde websites linken, in de offtopic sectie. Is het dan ook overdreven om die te blokken?

Edit: ik like mijzelf uitsluitend per ongeluk, normaal gesproken vind ik mijzelf ook irritant.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
Geheel onopvallend is op Megaland het witte scherm van de autobioscoop verwijderd.
Het witte opvallende scherm is nog tot begin 00's als autokino in gebruik geweest en heeft op enkele latere Pinkpop editie's als buiten bioscoop gediend. Met kleine tribune kon men dan als alternatief tijdens de headliner genieten van een film.
Tegenwoordig niet meer in gebruik en het stuk terrein werd langzaam de standplaats voor Stage 4.



In het Limburgse Schaesberg (nu Landgraaf) werd in 1979 een drive-in bioscoop geopend: De Autokino . Deze autokino was gelegen naast de Draf en Renbaan (nu Megaland bekend van Pinkpop). De films werden vertoond op een groot scherm (28 x 12 meter) en het geluid werd uitgezonden via een lokale frequentie op de autoradio. Op elke parkeerplaats waren ook speakertjes aanwezig. Je reed naar binnen, hing de luidspreker aan het raam en als het koud was plaatste je het straalkacheltje in je auto. Dat laatste had tevens het voordeel dat de voorruit niet besloeg. In de pauze naar de "Imbiss" voor een lekkere friet of hamburger. De slogan van het bedrijf "Uw auto, Uw eigen loge" was wat overdreven maar toch.
De Autokino heeft het tot de winter van 2001/2002 volgehouden.
bron : https://wimederveen.blogspot.com/2012/04/autokino-schaesberg.html

In de 00's nog al eens ingebruikname op Pinkpop.


met Pinkpop's vanaf 2014 tot en met 2018 verscholen op de achtergrond van Stage 4.


nu, dus foetsie...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
Ooit nog Fight Club gekeken op dat scherm ja, good times...

Vind vooral die laatste luchtfoto erg gaaf! Brengt mooi in beeld hoeveel mensen er nou daadwerkelijk op zo'n veld staan, beter dan die abstracte getallen met 4 nullen :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
even een aanvulling...


scherm is echt weg...

leuk weetje, in 2007 tijdens Pinkpop was Tenacious D op dit scherm te zien met 'The Pick of Destiny' en Jack Black met 'Nacho Libre'.
Dit jaar Tenacious D in lijvende leven op Pinkpop ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.202
even een aanvulling…


scherm is echt weg…

leuk weetje, in 2007 tijdens Pinkpop was Tenacious D op dit scherm te zien met ‘The Pick of Destiny’ en Jack Black met ‘Nacho Libre’.
Dit jaar Tenacious D in lijvende leven op Pinkpop
1f609.svg

Man, wat heb ik genoten van die film. Spijtig dat ik ze dan niet aan het werk ga zien op Pinkpop. Heb alleen een kaartje voor zaterdag en helaas niet voor de maandag. De vriendengroep trok zich op het laatst terug voor een heel weekend.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.121
even een aanvulling…


scherm is echt weg…

leuk weetje, in 2007 tijdens Pinkpop was Tenacious D op dit scherm te zien met ‘The Pick of Destiny’ en Jack Black met ‘Nacho Libre’.
Dit jaar Tenacious D in lijvende leven op Pinkpop
1f609.svg
Heb er ooit (ergens jaren 90, een van mijn eerste Pinkpops, eerste keer op camping) 's nachts nog The Doors (met Val Kilmer) gezien.
Niks tribunes, gewoon zittend op het asfalt met ponchos/zeilen over ons heen tegen de regen.
Ding had toch wel enige nostalgische waarde inderdaad.. :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
@joszwa, is het mogelijk een account als spam te markeren? Ik ken wel iemand die daarvoor kwalificeert namelijk…

Voor volledige openheid: net een persoonlijke reactie hierop gehad van @joszwa, waarvoor dank. De samenvatting van een goede en uitgebreide argumentatie was dat er geen actie ondernomen gaat worden, omdat de inhoud van de berichten niet schadelijk is, en de frequentie van de berichten niet zo hoog dat het ontoelaatbaar wordt. Een begrijpelijk standpunt: censureren op inhoud is een grijs gebied.

Jos en ik delen de hoop dat @musiclover bij het lezen van deze reacties zelf besluit zijn plugs te stoppen, wetende dat het ongewenst is door de forumleden. Helaas geen regelgeving of actie, maar wel een beroep op onze vriend zijn eigen inzicht en redelijkheid :) Vanwege jullie bijval zullen de reacties in de toekomst in de gaten gehouden worden, om in te grijpen wanneer dat wel nodig blijkt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
ik heb een apart Pinkpop topic geopend.

Naar aanleiding van de verhalen van @musiclover en het opperen om hiervoor een gepaste spot te vinden. Plus dat ik door mijn verhaal over het scherm hierboven met de reacties over oud Pinkpop's het idee had om een soort historisch Pinkpop sectie te voorzien.

Een topic over geschiedenis van Pinkpop en oude verhalen op Pinkpop.
https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-historie-pinkpoppedia/

Dus, als iemand iets kwijt wil over oude Pinkpop's of de geschiedenis van Pinkpop...
Dit is je plek... ( Ook voor @musiclover dus ;) )
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Even om op Gijske te reageren, ik vind het ook enorm lang duren. Wat me heel erg opvalt is dat de poster, t-shirts etc. van de 2019 editie, zoals enkele paginas terug door een ander aangekaart, nog niet in de verkoop zijn. Geen idee hoe dit andere jaren was maar het valt me wel op.

Een aantal dingen die ik me kan voorstellen die redenen zijn voor het lang uitblijven van het tijdschema zijn:
- Een grote naam bovenaan het affiche valt uit en ze zoeken vervanging. Mijn inziens een goede mogelijkheid, ook in combinatie met het nog niet verkopen van de souvenirs.
- Er zijn discussies tussen The Cure en Armin van Buuren en beiden willen in het donker hun set opvoeren.
- Discussies over het laten langer laten spelen van subs zoals op Rock Werchter ook het geval is.

Als er een grote naam uitvalt en ze zoeken naar een band / artiest in hetzelfde caliber vrees ik persoonlijk voor Fleetwood Mac, zelfs na de bevestiging dat ze hun Europese tour op willen pakken. Bovendien is Fleetwood de duurste naam op dit affiche en mijn inziens het moelijkste om een waardige vervanging voor te vinden.

De tweede en derde reden zijn uiteraard mogelijkheid maar dan blijf ik het vreemd vinden dat de souvenirs nog niet verkocht worden.

Er hoeft uiteraard niks bijzonders aan de hand te zijn maar er zijn toch een aantal zaken waar ik m'n vraagtekens bij zet. Daarnaast heeft Smeets nog niet heel lang geleden aangegeven dat er 70.000 kaarten verkocht zijn. 60.000 daarvan in de eerste week van de kaartverkoop. Van deze 70.000 zijn er 20.000 zondagkaarten verkocht. In het artikel een week na de start v.d. kaartverkoop werd aangegeven 30.000 passe-partouts verkocht te hebben, ik neem even aan dat dit weekendtickets zijn. Als je een totaaltelling maakt dan kom je aan zo'n 50.000 tot 60.000 (zondag) bezoekers per dag. Een bericht de deur uit doen dat er een belangrijke naam uitvalt zonder directe vervanging zal de rest van de kaartverkoop geen goed doen.

Ben heel erg benieuwd of er iets aan de hand is, allemaal speculatie uiteraard. Misschien is er gewoon nog een klein beetje gepuzzel en is er niks van bijzonders aan de hand.

Wat denken jullie?




 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Kom op man, gewoon niks geks. Tijdschema is wat later, niks aan de hand.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
Kom op man, gewoon niks geks. Tijdschema is wat later, niks aan de hand.
Had het wel al verwacht.
Maar zo lang zal dat niet duren.
En nee, lijkt me niets aan de hand hoor.

Denk dat er andere prioriteiten zijn.
Met nog 4 weken te gaan zo en boekjes die naar de drukker moeten zal eea wel online moeten.
Souvenirs shop inmiddels aangevuld met nieuwe zonnebril en een gouden plectrum


Ook de plattegrond zal wel binnenkort te zien zijn.
Over 2 weken begint de opbouw, dan moet de plattegrond ook wel definitief naar buiten komen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.202
eloelo wrote:
Kom op man, gewoon niks geks. Tijdschema is wat later, niks aan de hand.

Had het wel al verwacht.
Maar zo lang zal dat niet duren.
En nee, lijkt me niets aan de hand hoor.

Denk dat er andere prioriteiten zijn.
Met nog 4 weken te gaan zo en boekjes die naar de drukker moeten zal eea wel online moeten.
Souvenirs shop inmiddels aangevuld met nieuwe zonnebril en een gouden plectrum


Ook de plattegrond zal wel binnenkort te zien zijn.
Over 2 weken begint de opbouw, dan moet de plattegrond ook wel definitief naar buiten komen.

Mooi ding, zo'n plectrum. Toch jammer dat ik geen instrument kan bespelen, met die dikke vingers van me...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.172
4.318
“Een aantal dingen die ik me kan voorstellen die redenen zijn voor het lang uitblijven van het tijdschema zijn:
– Een grote naam bovenaan het affiche valt uit en ze zoeken vervanging. Mijn inziens een goede mogelijkheid, ook in combinatie met het nog niet verkopen van de souvenirs.
– Er zijn discussies tussen The Cure en Armin van Buuren en beiden willen in het donker hun set opvoeren.
– Discussies over het laten langer laten spelen van subs zoals op Rock Werchter ook het geval is.”

Discussie op RW ligt anders en ging niet over subs die langer door wilden spelen. Ging meer over dat na start voorverkoop de donderdag een halve dag bleek te zijn, terwijl dat de afgelopen jaren steeds een volwaardige festivaldag was.
Je tweede punt zal het niet zijn. Voordat namen formeel naar buiten komen, zijn speelduur en plek op het programma door alle partijen al akkoord bevonden. Daarom zijn latere wijzigingen in het programma ook lastig, omdat de verschillende artiesten dan weer opnieuw akkoord moeten gaan.
Je eerste punt zou kunnen, maar als een band afzegt wordt dat meestal juist snel naar buiten gebracht. Al was het maar omdat mensen anders dagtickets kopen voor een bepaalde headliner, terwijl de organisatie al weet dat ze niet komt. Voor je reputatie dodelijk en ook juridisch niet helemaal kosjer.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Ik bedoelde als voorbeeld Rock Werchter omdat subs daar al jarenlang langer dan één uur spelen. Niet over die halve donderdag van dit jaar.

Je punt over het juist wel naar buiten brengen van de headliner kan ik begrijpen, daartegenover staat wel dat er in een maand tijd slechts 10.000 kaarten verkocht zijn waarvan 5.000 voor de zondag. Relatief weinig mensen die dagkaarten hebben gekocht dus. Je hebt wel een sterk punt over de reputatie, mocht er daadwerkelijk een grote naam uitvallen zou het logischer zijn hier transparant over te zij .

Nogmaals, allemaal reputatie van mijn kant, het kan, zoals hierboven ook aangegeven, zijn dat het tijdschema / souvenirs gewoonweg 'wat later' zijn.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
De handelswijze van Pinkpop is gewoon onnavolgbaar, zou me daar verder niet zo druk om maken.
Vorig jaar was het nog net niet zo dat de consumptieprijs live bekend werd gemaakt aan de eerste die munten ging halen.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Donderdag de pinkpopeditie van Oor in de winkel. Daar staat het blokkenschema meestal ook in toch? Dus dan zal dat deze week wel komen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Ik denk dat ze die Boef op de woensdagmiddag proberen te programmeren zodat niemand er last van heeft. Alleen is de provincie tegen...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Donderdag de pinkpopeditie van Oor in de winkel. Daar staat het blokkenschema meestal ook in toch? Dus dan zal dat deze week wel komen.

Nee staat daar niet in.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken