Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

mika

Playlistbediener
15 jan 2019
41
0
Raskolnikov wrote:

Mr-Pronk wrote:

Timmetje wrote:
Er staat nergens hiphop geprogrammeerd.


Dit vind ik juist een goed teken. Ik kom naar een muziek festival en niet naar een playbackshow. Tot nu toe zijn er maar weinig hiphop acts die ik live ook maar iets muzikaals heb zien brengen. De meest trieste variant die voorbij komt is het mee zingen/rappen over een backing track waarbij ook de vocale hoorbaar zijn. Dan kunnen ze net zo goed gewoon een Spotify playlist afspelen en kosten besparen op de artiest.


Gewoon uit nieuwsgierigheid: welke hiphopartiestennheb je live zien optreden dan?

Goeie vraag. Ook wel benieuwd naar.

Wat wel opvalt is dat er hier een hoop users zijn die absoluut geen hiphop op Pinkpop willen. Dat vind ik dan wel weer jammer en ietwat closed minded.

Zingen/rappen over een track heeft ook niets te maken met een playbackact trouwens. Het is niet alsof de artiest dan niets doet he.

Zou je ook niet naar het optreden van Eminem kijken dan?
 

mika

Playlistbediener
15 jan 2019
41
0
nog ff terugkomen op het stukje voorverkoop.

ik denk dat er bij het bekendmaken van het tijdschema nog enige publiciteit komt.
Dat zal misschien nog een kleine tik kunnen geven in de verkoopcijfers.

Maar wat denken jullie?
A – Blijven we hangen op 45 duizend bezoekers per dag?
B – Krijgen we toch nog 50 a 55 duizend bezoekers per dag?
C – Gaat uiteindelijk 60 duizend nog gehaald worden er dag?

Roept u maar…

B, Door allerlei radioacties etc. en doordat het het jubileum is denk ik toch wel dat 55 duizend per dag gehaald zal worden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.041
Raskolnikov wrote:

Mr-Pronk wrote:

Timmetje wrote:
Er staat nergens hiphop geprogrammeerd.


Dit vind ik juist een goed teken. Ik kom naar een muziek festival en niet naar een playbackshow. Tot nu toe zijn er maar weinig hiphop acts die ik live ook maar iets muzikaals heb zien brengen. De meest trieste variant die voorbij komt is het mee zingen/rappen over een backing track waarbij ook de vocale hoorbaar zijn. Dan kunnen ze net zo goed gewoon een Spotify playlist afspelen en kosten besparen op de artiest.


Gewoon uit nieuwsgierigheid: welke hiphopartiestennheb je live zien optreden dan?

Goeie vraag. Ook wel benieuwd naar.

Wat wel opvalt is dat er hier een hoop users zijn die absoluut geen hiphop op Pinkpop willen. Dat vind ik dan wel weer jammer en ietwat closed minded.

Zingen/rappen over een track heeft ook niets te maken met een playbackact trouwens. Het is niet alsof de artiest dan niets doet he.
Een genre kan je nu eenmaal niet liggen, denk ook niet dat iedereen op zware metalen ligt te wachten hoewel ik dan weer niets liever heb, anderen hebben dan weer niets met acts als zo'n Van Buuren.
Hoewel dat niet weg neemt dat alle hip hop/RnB e.a. consoorten daarom op voorhand slecht zijn maar het is bij mij eerder een zeldzaamheid.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
De verwachtingen vooraf van Pinkpop met hun 50jarig bestaan waren hoog. Velen vinden het een tegenvallen maar wat dachten jullie van het 50jarig jubileum van Woodstock…..

De eerste dag is zeer de moeite waard met oudgedienden van de eerste editie maar zogenaamde klappers als Coldplay, U2, Bruce enz ontbreken hier ook. Al met al kunnen wij best tevreden zijn met Pinkpop 2019. Glastonbury heeft als exclusieve act Jannet Jackson. Denk dat Fleetwood Mac een mooiere en exclusievere boeking is!!

https://www.woodstock.com


Benieuwd hoeveel de kaarten gaan kosten........zal echt wel prijzig gaan worden denk ik.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Cypress Hill, House of Pain en Beastie Boys vond ik live erg goed en leuk maar dan hebben we het over tig jaar terug.

Ik luister verder weinig hiphop (soms wat RunDMC en BB) dus ik zou er geen oordeel over kunnen vellen
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.181
De verwachtingen vooraf van Pinkpop met hun 50jarig bestaan waren hoog. Velen vinden het een tegenvallen maar wat dachten jullie van het 50jarig jubileum van Woodstock…..

De eerste dag is zeer de moeite waard met oudgedienden van de eerste editie maar zogenaamde klappers als Coldplay, U2, Bruce enz ontbreken hier ook. Al met al kunnen wij best tevreden zijn met Pinkpop 2019. Glastonbury heeft als exclusieve act Jannet Jackson. Denk dat Fleetwood Mac een mooiere en exclusievere boeking is!!

https://www.woodstock.com

Vind die Woodstock lineup stukken beter dan die van Pinkpop....maar da's persoonlijk. Iig voor mij veel leukere headliners.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik mag niet beweren dat de gemiddelde Pinkpop bezoeker close minded is.

Jij gaat uit van een andere context vandaar.

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat Hip-Hop niet muzikaal zou zijn. Het is juist een heel erg lastige kunst. Of je het leuk vindt of niet is wat anders.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Ga me met Mattman’s Spotify list in the Cure verdiepen. Benieuwd of mijn mening verandert.
Je komt er achter dat wat ze op plaat hebben staan live precies zo wordt gespeeld. Die gasten zijn live echt goed. Wat mij betreft was The Cure de act om te boeken dit jaar. En Pinkpop heeft ze binnen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.706
The Cure is de beste headliner die dit jaar tourt, ook voor Pinkpop ja.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.181
Timmetje wrote:
Ga me met Mattman’s Spotify list in the Cure verdiepen. Benieuwd of mijn mening verandert.


Je komt er achter dat wat ze op plaat hebben staan live precies zo wordt gespeeld. Die gasten zijn live echt goed. Wat mij betreft was The Cure de act om te boeken dit jaar. En Pinkpop heeft ze binnen.

Ik heb ze in 2016 in de Ziggo Dome gezien en heb me toen echt ruim twee uur (tot de toegift) verveeld. Was toen met anderen mee die enorme fan waren. Aangezien ik vrij weinig tot niets van de band kende en het vrij last minute was dat ik meeging had ik ook niet echt de tijd me in te luisteren. Voelde een beetje alsof ze twee uur lang hetzelfde nummer speelden terwijl er op het podium ook vrijwel niets gebeurde. Wil het nog wel een kans geven en dat moet zeker lukken met Mattman's Spotify list. Nogmaals dank daarvoor!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
Ik mag niet beweren dat de gemiddelde Pinkpop bezoeker close minded is.

Jij gaat uit van een andere context vandaar.

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat Hip-Hop niet muzikaal zou zijn. Het is juist een heel erg lastige kunst. Of je het leuk vindt of niet is wat anders.

Fair enough. Ik vatte dat lijstje van SXSW anders op, als een oprechte aanbeveling. Maar hoe het ook bedoeld was, er staat nog steeds voor iedereen wat leuks tussen denk. Dus nog steeds jammer het zo af te serveren.

En natuurlijk, hiphop kan je smaak niet zijn, dat is helemaal okay. Ik ben ook meer rock dan hiphop fan. Waar ik op reageer is de directe afkeer tegen nieuwe dingen, die hier vaak lijkt te heersen. Het is natuurlijk prima om jezelf te vermaken met je eigen bekende hoekje van het muzieklandschap, lekker in je eigen achtertuin te blijven zitten met je benen over elkaar, en af en toe een rondje door het stadspark te lopen (ofwel mainstream radio luisteren) om wat “nieuwe” dingen te ontdekken. Ik zou daar zelf helemaal gek van worden, ik ga liever op ontdekkingsreis door de wildernis. Om maar even in de “landschap” metafoor door te gaan :)

Wat hiphop/muzikaliteit betreft ging ik inderdaad in op die andere reactie. Goed om te zien dat jij die fout niet maakt!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
LL 1994 Cypress Hill en Biohazard op 1 stage....dat ging als een tiet.

Offtopic....wat een ontzettend geile line-up was dat toen..
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
The Cure is wel een beetje een band die je of geweldig of helemaal niets vindt, de muziek is niet voor iedereen heel toegankelijk. De klasse van de band en hoe strak ze hun liedjes live spelen kan je dan vrij makkelijk ontgaan. En als je van een headliner een feest verwacht met ballonnen, vuurwerk en confettikannonen dan snap ik dat je liever wat anders ziet. De muziek is wel feest, zeker in het donker met mooie verlichting.

Overigens is er wel variatie in de liedjes, maar binnen een bepaalde sound: een Why Can't I Be You of The Lovecats klinkt heel anders dan een Pictures of You of A Forest, die op hun beurt weer heel anders klinken dan Friday I'm In love en The Walk.

Heb The Cure zelf op Werchter mogen zien, echt fenomenaal. Voor mij na Bruce Springsteen '09 het beste festivaloptreden dat ik ooit heb gezien. Maar ook in al die jaren daar nog nooit zo'n lege weide gezien tijdens een headliner..

Wil ze dit jaar nog een keer zien, maar twijfel nog tussen Hurricane, Pinkpop of Werchter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.018
8.662
Wil ze dit jaar nog een keer zien, maar twijfel nog tussen Hurricane, Pinkpop of Werchter.

Zou de timetables daarvoor eens afwachten. Al denk ik dat de sets allemaal ongeveer even lang zullen zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Voor zover ik het nu zie geen clashes.

Wel fokkin hard rennen tussen Lenny, Die antwoord en The Cure

Die Antwoord lijkt me zo ontzettend fout live....echt helemaal los

https://clashfinder.com/s/pinkpop19/?user=0iqogt.k4
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.958
1.736
Ik mag niet beweren dat de gemiddelde Pinkpop bezoeker close minded is.

Diezelfde pagina wordt het hele hiphop genre afgeserveerd omdat het “niet muzikaal” zou zijn.

I rest my case.

Jij mag alles beweren hier. En ik ook. Maar jij noemt de gemiddelde Pinkpopganger closed-minded, en dit baseer je in dit specifieke geval op één forumbezoeker (die ook Pinkpopganger is) die een specifieke lijst artiesten, die als gemeenschappelijke factor hebben dat ze alternatief, out of the box en/of vernieuwend zijn, compleet als 'meuk' bestempeld.

Ik ben zelf ook een Pinkpopganger, maar ik zie een aantal prachtige namen in die lijst staan. Ik kan me dus totaal niet vinden in jouw comment, want ik vind dat je generaliseert en kort door de bocht gaat.

Geeft verder niet. Overkomt mij ook vaak zat. Als het over rappers gaat bijvoorbeeld...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
Dr. Hannibal wrote:
Ik mag niet beweren dat de gemiddelde Pinkpop bezoeker close minded is.

Diezelfde pagina wordt het hele hiphop genre afgeserveerd omdat het “niet muzikaal” zou zijn.

I rest my case.

Jij mag alles beweren hier. En ik ook. Maar jij noemt de gemiddelde Pinkpopganger closed-minded, en dit baseer je in dit specifieke geval op één forumbezoeker (die ook Pinkpopganger is) die een specifieke lijst artiesten, die als gemeenschappelijke factor hebben dat ze alternatief, out of the box en/of vernieuwend zijn, compleet als ‘meuk’ bestempeld.

Ik ben zelf ook een Pinkpopganger, maar ik zie een aantal prachtige namen in die lijst staan. Ik kan me dus totaal niet vinden in jouw comment, want ik vind dat je generaliseert en kort door de bocht gaat.

Geeft verder niet. Overkomt mij ook vaak zat. Als het over rappers gaat bijvoorbeeld…

Ik baseer het niet op die ene comment heh, baseer het op wat ik jarenlang hier voorbij zie komen.

Verder doe je nu zelf precies waar je mij van beticht: op basis van 1 voorbeeld (jij zelf) zeggen dat iets níet voor de gemiddelde bezoeker geldt.

Was mijn statement kort door de bocht? Jazeker. Zit er een kern van waarheid in? Volgens mij wel. Ga hier niet alles wat ik zeg onderbouwen met een volledig essay. Nu wel weer genoeg woorden hieraan vuilgemaakt.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
The Cure is de beste headliner die dit jaar tourt, ook voor Pinkpop ja.

Tame Impala lijkt me toch een stukje relevanter...
Dat zeg ik als fan van The Cure en ik kijk zeker uit naar hun optreden, maar Kevin en co. lijken me momenteel (zeker met nieuwe muziek op komst) toch echt de mooiste en relevantste headliner van deze festivalzomer.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.181
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik vind P!nk (los van haar belachelijke eisenpakket) dan weer de beste headliner die dit jaar tourt. Dat gaat dé festivalshow van dit seizoen worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken