Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.209
790
En ook De Jeugd Van Tegenwoordig naar Park City Live. Die kunnen we dus ook afstrepen voor Pinkpop. Persoonlijk vind ik dat goed nieuws :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.281
Paddy wrote:
5 namen bekend. Conclusies over welk festival beter is bezet, kun je helemaal nog niet trekken. Hoogstens kun je de headliners vergelijken.

Als je als vrijwel enig festival in de Benelux (plus Duitsland) pas rond half maart de meeste namen in je lineup bekend maakt dan moet je niet raar opkijken als mensen dit soort vroege conclusies trekken en dan maar voor een ander festival kaarten kopen. Tegen de tijd dat je je lineup bekend maakt kunnen die andere festivals namelijk al lang en breed zijn uitverkocht. Mensen kopen liever zsm kaarten. Als je dan ook als vrijwel enig festival geen early bird hebt dan moet je helemáál niet raar opkijken van dit soort reacties.

Bewijst maar weer dat die hele perspresentatie hopeloos achterhaalt is.

Eens, maar dat betekent nog steeds niet dat je de conclusie kan trekken dat de line up van Pinkpop ruk is. Want die is nog niet bekend.
Dat Pinkpop zich hiermee een keer in de vingers zal snijden is voor mij wel duidelijk. Precies om de redenen die jij noemt.
 

rubberenrobbie

Playlistbediener
26 feb 2018
35
3
Paddy wrote:
5 namen bekend. Conclusies over welk festival beter is bezet, kun je helemaal nog niet trekken. Hoogstens kun je de headliners vergelijken.

Als je als vrijwel enig festival in de Benelux (plus Duitsland) pas rond half maart de meeste namen in je lineup bekend maakt dan moet je niet raar opkijken als mensen dit soort vroege conclusies trekken en dan maar voor een ander festival kaarten kopen. Tegen de tijd dat je je lineup bekend maakt kunnen die andere festivals namelijk al lang en breed zijn uitverkocht. Mensen kopen liever zsm kaarten. Als je dan ook als vrijwel enig festival geen early bird hebt dan moet je helemáál niet raar opkijken van dit soort reacties.

Bewijst maar weer dat die hele perspresentatie hopeloos achterhaalt is.

Je slaat de spijker op zijn kop. Ik ben het helemaal met je eens.
Ik ga af en toe wel eens naar Pinkpop, als de line-up goed is. Maar ook geen zin om te wachten met kaarten voor Pinkpop als er al andere mooie affiches bekend zijn. Die late vvk begint me mateloos te irriteren, lijkt een soort hoogmoed. Maar toe....net of iedereen op Pinkpop gaat lopen wachten.... Dan moet je echt met bijzondere affiches komen. En laat dat nou net een punt zijn waar ze moeite mee hebben.
Nu heeft DTRH al een prachtige eerste lichting bekend gemaakt en heb ik daar meteen kaarten voor gehaald. Meestal doe ik 1 groot festival en wat kleinere erbij. Daarnaast early birds (85 euro) voor het Hello Festival in Emmen tegelijk met Pinkpop. Aangezien daar ook veel namen zullen staan die ook op Pinkpop komen. Earring is al bekend, maar schrijf Lenny Kravitz en Dewolff ook maar op voor Pinkpop.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Hoe later Pinkpop haar namen bekend maakt hoe beter:

- Is de line-up heel erg goed? Dan heb je een iets grotere kans dat je ook daadwerkelijk kaarten kunt bemachtigen omdat een hoop mensen niet hebben gewacht en al kaarten voor andere concerten/festivals hebben gescoord.

- Valt de line-up heel erg tegen? Dan blijft Pinkpop met heel veel kaarten zitten, en zullen ze snappen dat ze niet de goede weg in zijn geslagen, en zal er wellicht van geleerd worden voor de komende edities. Wellicht dat er dan iets verbeterd aan line-up, early birds, ticketprijs, bekendmaking artiesten etc.


Zo zie je maar, je kunt overal ook een positieve draai aan geven, in plaats van keer op keer programma, aanpak of professionaliteit in twijfel trekken. Want totdat we het gros van de namen kennen, blijft het slechts speculeren...
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Paddy wrote:
5 namen bekend. Conclusies over welk festival beter is bezet, kun je helemaal nog niet trekken. Hoogstens kun je de headliners vergelijken.

Als je als vrijwel enig festival in de Benelux (plus Duitsland) pas rond half maart de meeste namen in je lineup bekend maakt dan moet je niet raar opkijken als mensen dit soort vroege conclusies trekken en dan maar voor een ander festival kaarten kopen. Tegen de tijd dat je je lineup bekend maakt kunnen die andere festivals namelijk al lang en breed zijn uitverkocht. Mensen kopen liever zsm kaarten. Als je dan ook als vrijwel enig festival geen early bird hebt dan moet je helemáál niet raar opkijken van dit soort reacties.

Bewijst maar weer dat die hele perspresentatie hopeloos achterhaalt is.

Jup precies...
Ik merk gewoon dat veel locals nu opeens switchen naar ParkCity Live. Omdat het stuk goedkoper is en Pinkpop tot nu toe niet echt wow is.
Best logisch toch?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
En ook De Jeugd Van Tegenwoordig naar Park City Live. Die kunnen we dus ook afstrepen voor Pinkpop. Persoonlijk vind ik dat goed nieuws ?

Hear hear, uitgemolken......tijd voor iets anders
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
@rickhuissen Ik heb dit ook liever..laat de locals maar naar PCL gaan. Boeit me echt niet. Ik zie bij de Persconferentie wel of ik het de moeite waard vind.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Hoe later Pinkpop haar namen bekend maakt hoe beter:

– Is de line-up heel erg goed? Dan heb je een iets grotere kans dat je ook daadwerkelijk kaarten kunt bemachtigen omdat een hoop mensen niet hebben gewacht en al kaarten voor andere concerten/festivals hebben gescoord.

– Valt de line-up heel erg tegen? Dan blijft Pinkpop met heel veel kaarten zitten, en zullen ze snappen dat ze niet de goede weg in zijn geslagen, en zal er wellicht van geleerd worden voor de komende edities. Wellicht dat er dan iets verbeterd aan line-up, early birds, ticketprijs, bekendmaking artiesten etc.

Zo zie je maar, je kunt overal ook een positieve draai aan geven, in plaats van keer op keer programma, aanpak of professionaliteit in twijfel trekken. Want totdat we het gros van de namen kennen, blijft het slechts speculeren…

Fijn die positiviteit! Steeds blijven roepen dat het niets wordt heeft geen nut (en wordt ook een beetje vermoeiend). Ook wanneer de line-up tegenvalt (wat natuurlijk ook geheel subjectief is!), is de professionaliteit of aanpak van een festival in twijfel trekken niet nodig lijkt me. Je weet nooit wat de oorzaak van een eventuele tegenslag is. Laten we hopen op nog een handjevol namen vóór de persconferentie!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.207
4.447
Ik ben volgens mij de enige hier die heel blij is als (of dat) Within Temptation niet komt. Herrie die sowieso te hoog op het affiche komt.
Maar goed, het feit dat ik al zeg dat ik de enige ben, geeft aan dat dit heel subjectief is ;).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
ParkCity Live een festival met capaciteit van 17.500 mensen…
Strikt Afrojack, Within Temptation, Ilse De lange, Fischer- Z , Queerbeat en De Dijk!
En nog veel acts moeten worden aangekondigd.
Petje af hoor…hoor veel mensen uit mijn omgeving zeggen ‘beter dan Pinkpop tot nu toe’.
Naja als je deze namen voor maar 77 euro(weekend) kan gaan zien…

Als Pinkpop met Armin van Buuren komt als afsluiter voor een dag waar ik 110 euro voor betaal dan weet ik toch waar mensen liever heen gaan…
Nou nou, niet overdrijven..
Zijn een paar leuke namen voor dit kleine, gezellige festival, maar als Pinkpop met deze namen zou komen, zouden vele mensen hier weer over elkaar heen vallen om ze af te kraken ("te Nederlands", "te oud", "niet meer relevant", "hoort niet op Pinkpop", "kan ik gratis zien op Bevrijdingsfestival", etc.).
En ga nou niet doen alsof Querbeat (niet 'Queerbeat') een grote naam is, of dat je ze überhaupt al kende (ik ben redelijk bekend met Kölsche (e.o.) muziek, maar heb ze ook moeten googlen).
Fischer-Z kun je ook met regelmaat voor een paar tientjes in het theater in Heerlen zien.

Zeker, ParkCity Live heeft al wat aardige namen gedropt, en er zullen nog een paar leuke bijkomen, maar van de beloofde '2 dagen, 3 podia, 60 acts' zal het overgrote merendeel toch echt pure opvulling zijn (oftewel cover-/tribute-bandjes, lokale artiesten, derderangs rappers, feest-DJ's, etc.). Het uiteindelijke programma zal dan ook niet kunnen tippen aan dat van Pinkpop .

Neemt overigens niet weg dat ik waarschijnlijk beide festivals een/meerdere dagen zal bezoeken (als ik zaterdag kaarten kan bemachtigen, PCL is de afgelopen jaren steevast binnen enkele uren uitverkocht...). :)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Het toont wel aan dat door zo lang wachten met de lineup dat mensen sneller de keuze maken voor PCL, scheelt toch weer een hoop bezoekers voor PP.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
festivalddictsam wrote:
ParkCity Live een festival met capaciteit van 17.500 mensen…
Strikt Afrojack, Within Temptation, Ilse De lange, Fischer- Z , Queerbeat en De Dijk!
En nog veel acts moeten worden aangekondigd.
Petje af hoor…hoor veel mensen uit mijn omgeving zeggen ‘beter dan Pinkpop tot nu toe’.
Naja als je deze namen voor maar 77 euro(weekend) kan gaan zien…

Als Pinkpop met Armin van Buuren komt als afsluiter voor een dag waar ik 110 euro voor betaal dan weet ik toch waar mensen liever heen gaan…

Nou nou, niet overdrijven..
Zijn een paar leuke namen voor dit kleine, gezellige festival, maar als Pinkpop met deze namen zou komen, zouden vele mensen hier weer over elkaar heen vallen om ze af te kraken (“te Nederlands”, “te oud”, “niet meer relevant”, “hoort niet op Pinkpop”, “kan ik gratis zien op Bevrijdingsfestival”, etc.).
En ga nou niet doen alsof Querbeat (niet ‘Queerbeat’) een grote naam is, of dat je ze überhaupt al kende (ik ben redelijk bekend met Kölsche (e.o.) muziek, maar heb ze ook moeten googlen).
Fischer-Z kun je ook met regelmaat voor een paar tientjes in het theater in Heerlen zien.

Zeker, ParkCity Live heeft al wat aardige namen gedropt, en er zullen nog een paar leuke bijkomen, maar van de beloofde ‘2 dagen, 3 podia, 60 acts’ zal het overgrote merendeel toch echt pure opvulling zijn (oftewel cover-/tribute-bandjes, lokale artiesten, derderangs rappers, feest-DJ’s, etc.). Het uiteindelijke programma zal dan ook niet kunnen tippen aan dat van Pinkpop .

Neemt overigens niet weg dat ik waarschijnlijk beide festivals een/meerdere dagen zal bezoeken (als ik zaterdag kaarten kan bemachtigen, PCL is de afgelopen jaren steevast binnen enkele uren uitverkocht…).
1f642.svg

Precies, dit zijn toch geen festivals om met elkaar te vergelijken? Los dat er best paar namen staan die best ook op Pinkpop hadden gekund.
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
The Good, The Bad & The Queen op 6 juni in Paradiso, kaartverkoop volgende week vrijdag. Concert zelf wordt nog officieel aangekondigd. De donderdag voor het Pinkpopweekend. Mooie naam voor erbij?
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Ik ben volgens mij de enige hier die heel blij is als (of dat) Within Temptation niet komt. Herrie die sowieso te hoog op het affiche komt.
Maar goed, het feit dat ik al zeg dat ik de enige ben, geeft aan dat dit heel subjectief is ;).

Nee, je bent niet de enige! Heb er helemaal niks mee dus voor mij hoeft het ook niet :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik ben volgens mij de enige hier die heel blij is als (of dat) Within Temptation niet komt. Herrie die sowieso te hoog op het affiche komt.
Maar goed, het feit dat ik al zeg dat ik de enige ben, geeft aan dat dit heel subjectief is ;).

Subjectiviteit is een understatement hahaha...

Kijk je kunt het niet wat vinden (DJVT, Brockhampton voor mij bijv) maar het is gewoon een band die zijn sporen verdiend heeft en 1 van de besten is in hun genre. Een hoge spot op PP zou verdiend zijn. Maar goed...ik ben fan.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
ParkCity Live een festival met capaciteit van 17.500 mensen…
Strikt Afrojack, Within Temptation, Ilse De lange, Fischer- Z , Queerbeat en De Dijk!
En nog veel acts moeten worden aangekondigd.
Petje af hoor…hoor veel mensen uit mijn omgeving zeggen ‘beter dan Pinkpop tot nu toe’.
Naja als je deze namen voor maar 77 euro(weekend) kan gaan zien…

Als Pinkpop met Armin van Buuren komt als afsluiter voor een dag waar ik 110 euro voor betaal dan weet ik toch waar mensen liever heen gaan…

Inderdaad zoals Set Abominae al zegt. Ligt misschien aan mij, maar ik heb nog nooit van Fischer-Z en Querbeat gehoord. Daarnaast als Armin van Buuren komt als afsluiter op Pinkpop is het niks maar als Afrojack komt wel? Als die op Pinkpop zou staan zou er hier een hele bak ellende over gezegd worden. Within Temptation is idd een "grote" en had best op Pinkpop kunnen staan, maar doet volgens mij ook niet heel veel af aan het programma als dat niet zo is (ook een stukje persoonlijke mening). Over Ilse Delange zwijg ik maar. Ik begrijp goed dat het goedkoper is en je daarvoor ook leuke namen kan zien, maar het is totaal niet te vergelijken.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
591
548
Bewijst maar weer dat die hele perspresentatie hopeloos achterhaalt is.

Dan kan die perspresentatie achterhaald en kneuterig zijn maar ik vind het toch altijd weer een spannend moment: en een dag waar ik naar toe leef:
Luister altijd via de radio en schrijf voor mezelf per dag/stage de namen op en zo begin ik enthousiast aan m'n spoorboekje. Maak m'n eigen spotify lijst die dan in 1 keer behoorlijk gevuld is en voor uren luisterplezier zorgt, dat vind ik dan mooi aan een grote drop namen in 1 keer.

In 2017 voor het eerst zelf in Paradiso geweest en ik hoop er dit jaar weer bij te zijn. Dan bekruipt me toch weer het PP-gevoel dat dan minimaal zo'n 3 maanden blijft hangen, héérlijk! ?
(En zie ik Eric Corton van dichtbij ?)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.207
4.447
Ik ben volgens mij de enige hier die heel blij is als (of dat) Within Temptation niet komt. Herrie die sowieso te hoog op het affiche komt.
Maar goed, het feit dat ik al zeg dat ik de enige ben, geeft aan dat dit heel subjectief is ;).

Subjectiviteit is een understatement hahaha…

Kijk je kunt het niet wat vinden (DJVT, Brockhampton voor mij bijv) maar het is gewoon een band die zijn sporen verdiend heeft en 1 van de besten is in hun genre. Een hoge spot op PP zou verdiend zijn. Maar goed…ik ben fan.

Je beschrijft inderdaad subjectiviteit. Ik zeg ook niet dat ze niet goed zijn in wat ze doen, maar als je wat ze doen kut vindt, dan houdt het wel op.

Bij de Jeugd had ik me ergens halverwege de dag als de eerste biertjes hun werk gaan doen, wel prima vermaakt overigens ;-).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
Ligt misschien aan mij, maar ik heb nog nooit van Fischer-Z ... gehoord.
Kan me voorstellen.
Wel een van mijn favoriete classics.
"Worker", "So long" en een met mijn favoriete met het zeer pakkende intro het nummer "Marliese".

Aanrader hoor...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken