festivalddictsam wrote:
ParkCity Live een festival met capaciteit van 17.500 mensen…
Strikt Afrojack, Within Temptation, Ilse De lange, Fischer- Z , Queerbeat en De Dijk!
En nog veel acts moeten worden aangekondigd.
Petje af hoor…hoor veel mensen uit mijn omgeving zeggen ‘beter dan Pinkpop tot nu toe’.
Naja als je deze namen voor maar 77 euro(weekend) kan gaan zien…
Als Pinkpop met Armin van Buuren komt als afsluiter voor een dag waar ik 110 euro voor betaal dan weet ik toch waar mensen liever heen gaan…
Nou nou, niet overdrijven..
Zijn een paar leuke namen voor dit kleine, gezellige festival, maar als Pinkpop met deze namen zou komen, zouden vele mensen hier weer over elkaar heen vallen om ze af te kraken (“te Nederlands”, “te oud”, “niet meer relevant”, “hoort niet op Pinkpop”, “kan ik gratis zien op Bevrijdingsfestival”, etc.).
En ga nou niet doen alsof Querbeat (niet ‘Queerbeat’) een grote naam is, of dat je ze überhaupt al kende (ik ben redelijk bekend met Kölsche (e.o.) muziek, maar heb ze ook moeten googlen).
Fischer-Z kun je ook met regelmaat voor een paar tientjes in het theater in Heerlen zien.
Zeker, ParkCity Live heeft al wat aardige namen gedropt, en er zullen nog een paar leuke bijkomen, maar van de beloofde ‘2 dagen, 3 podia, 60 acts’ zal het overgrote merendeel toch echt pure opvulling zijn (oftewel cover-/tribute-bandjes, lokale artiesten, derderangs rappers, feest-DJ’s, etc.). Het uiteindelijke programma zal dan ook niet kunnen tippen aan dat van Pinkpop .
Neemt overigens niet weg dat ik waarschijnlijk beide festivals een/meerdere dagen zal bezoeken (als ik zaterdag kaarten kan bemachtigen, PCL is de afgelopen jaren steevast binnen enkele uren uitverkocht…).