Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Na een verdeeld forum wat betreft de pieten discussie ben ik blij dat één traditie ons gelukkig altijd samen zal brengen: met z’n allen de line-up van Pinkpop afzeiken!

Ik wacht eerst alles even af. Ik hoop op een 2014 vibe en line-up met FM op de ouwelullen stek van de RS, Mumford op de AM stek en de grote stadion act.

En even over FaTM. Voor mij hoeft het niet. Ik heb het een paar uur luisteren gegeven maar is niet mijn ding. Florence mag van mij wel thuis blijven.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Smashing Pumpkins zou een echt toffe throwback act zijn. De muziek uit mijn jeugd....Mellon Colli, Siamese, topalbums
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Oasiss wrote:
Is Coldplay, behalve hier, ooit concreet geweest?

Zeer zeker

Nee joh. Dat was gewoon ijdele hoop van het forum. Meer niet. Dat was echt niet reel.
En dus ook al geen Smashing Pumpkins. Waar zijn die programmeurs in vresesnaam mee bezig (geweest)? Wat een zwaktebod.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
T. Roses wrote:
The Smashing Pumpkins op 11 juni AFAS

Gemiste kans, niet alleen voor Pinkpop.
Die had ik wel verwacht maar dus ook al niet. Ben nu toch ook wel benieuwd naar die laatste headliner. Ik heb niks met Eminem of Kendrick dus die mogen van mij echt wel ergens anders staan. Dan maar hopen dat ze nog iets exclusiefs uit de hoge hoed toveren.........
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.336
1.778
Even: Is Smashing Pumpkins met een boeking in de AFAS dan meteen afgeschreven voor Pinkpop? Hoeft toch niet per se? Of staan ze in het Pinkpopweekend al alle dagen elders?
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Even: Is Smashing Pumpkins met een boeking in de AFAS dan meteen afgeschreven voor Pinkpop? Hoeft toch niet per se? Of staan ze in het Pinkpopweekend al alle dagen elders?

Alles is mogelijk, maar het lijkt mij sterk. Als b.v. hun show in de AFAS binnen 10 minuten uitverkoopt, dan kan het een dikke boost voor Pinkpop zijn om 1 week eerder The Smashing Pumkins ook te hebben.

Maar lijkt mij sterk..

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
ChiquitaChaser wrote:

Oasiss wrote:
Is Coldplay, behalve hier, ooit concreet geweest?


Zeer zeker

Nee joh. Dat was gewoon ijdele hoop van het forum. Meer niet. Dat was echt niet reel.
En dus ook al geen Smashing Pumpkins. Waar zijn die programmeurs in vresesnaam mee bezig (geweest)? Wat een zwaktebod.

Ik moet eerlijk zeggen dat er enorm veel op tour is in de maand juni in Europa. Maar je moet ook kijken naar waar alles gaat optreden. Je hebt nu eenmaal ook artiesten die losse shows geven en geen festivals. Daarbij kan je ook wel weer de opmerking maken waarom Werchter bv wel p!nk heeft en ze bij ons in de Arena staat... Alles heeft ook te maken met beschikbaarheid en tourschema’s. Mumford vind ik oké, Fleetwood is echt een goede boeking en geloof me dat ze daar diep voor in de buidel hebben moeten tasten. Die doen bijna nooit meer festivals. Desondanks loop ik van de rest wat bekend is ook niet echt warm. Ik verwacht/hoop dat ze nog exclusiefs hebben. Voor een 50e editie is het nog niet fantastisch maar geeft het ook nog even geduld.. Om nu al te spreken van zwaktebod is misschien wat snel.....
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Raskolnikov wrote:
Even: Is Smashing Pumpkins met een boeking in de AFAS dan meteen afgeschreven voor Pinkpop? Hoeft toch niet per se? Of staan ze in het Pinkpopweekend al alle dagen elders?

Alles is mogelijk, maar het lijkt mij sterk. Als b.v. hun show in de AFAS binnen 10 minuten uitverkoopt, dan kan het een dikke boost voor Pinkpop zijn om 1 week eerder The Smashing Pumkins ook te hebben.

Maar lijkt mij sterk..

Hebben alleen nog 8 juni niets op staan. Maar dan zouden ze 7 dagen achter elkaar spelen, dus dat gaat hem niet worden.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
JeroenJ wrote:

Raskolnikov wrote:
Even: Is Smashing Pumpkins met een boeking in de AFAS dan meteen afgeschreven voor Pinkpop? Hoeft toch niet per se? Of staan ze in het Pinkpopweekend al alle dagen elders?


Alles is mogelijk, maar het lijkt mij sterk. Als b.v. hun show in de AFAS binnen 10 minuten uitverkoopt, dan kan het een dikke boost voor Pinkpop zijn om 1 week eerder The Smashing Pumkins ook te hebben.

Maar lijkt mij sterk..

Hebben alleen nog 8 juni niets op staan. Maar dan zouden ze 7 dagen achter elkaar spelen, dus dat gaat hem niet worden.

De luie zakken :D
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.002
261
ChiquitaChaser wrote:

Oasiss wrote:
Is Coldplay, behalve hier, ooit concreet geweest?


Zeer zeker

Nee joh. Dat was gewoon ijdele hoop van het forum. Meer niet. Dat was echt niet reel.
En dus ook al geen Smashing Pumpkins. Waar zijn die programmeurs in vresesnaam mee bezig (geweest)? Wat een zwaktebod.
Was de bedoeling om deze tour "uit het niets" aan te kondigen (zover dit nog kan ten tijde van sociale media en festileaks website ;) )
In Aug/Sept zijn ze in de zuid europese Live Nation afdeling wat te snel geweest.

Wat wel waar is, is dat er niets meer naar buiten komt hierover. Ofwel tour uitgesteld, ofwel goede geheimhouding...

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Overigens ook niet verwacht Phil Collins zonder zitplaatsen in goffertpark??
Meer stadionact lijkt me?

Rare move inderdaad, zal wel met contracten te maken hebben. Heb hier gelezen dat er ieder jaar 3 grote acts in de Goffertpark staan.
Dit is dan de laatste naast Muse en nog iets wat ik even vergeten ben...
Collins past natuurlijk veel beter in een Ahoy Ziggo of desnoods Arena of Gelredome...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.336
1.778
JeroenJ wrote:

Raskolnikov wrote:
Even: Is Smashing Pumpkins met een boeking in de AFAS dan meteen afgeschreven voor Pinkpop? Hoeft toch niet per se? Of staan ze in het Pinkpopweekend al alle dagen elders?


Alles is mogelijk, maar het lijkt mij sterk. Als b.v. hun show in de AFAS binnen 10 minuten uitverkoopt, dan kan het een dikke boost voor Pinkpop zijn om 1 week eerder The Smashing Pumkins ook te hebben.

Maar lijkt mij sterk..

Hebben alleen nog 8 juni niets op staan. Maar dan zouden ze 7 dagen achter elkaar spelen, dus dat gaat hem niet worden.

Nee, dat lijkt me dan ook niet....
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Misschien een hele onpopulaire mening, maar zou het niet slim zijn om wat Duitse dingen te gaan programmeren?
Landgraaf ligt vlakbij Duitsland en als je écht veel Duitsers wil trekken is dit een hele goede manier.
Ik heb het dan niet enkel over hele grote namen noch over ordinaire schlager.
Namen als: Kraftklub, Bilderbuch, Beatsteaks, Casper & AnnenMayKantereit zijn bijvoorbeeld echt enorme publiektrekkers, hoef je geen hele hoge positie te geven en weten echt wel hoe ze een feestje moeten bouwen, ook buiten Duitsland.
Van mij mag het wel, zit echt wel kwaliteit tussen hoor, stukken beter dan die Nederlandse rap wat mij betreft.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.584
585
Misschien een hele onpopulaire mening, maar zou het niet slim zijn om wat Duitse dingen te gaan programmeren?
Landgraaf ligt vlakbij Duitsland en als je écht veel Duitsers wil trekken is dit een hele goede manier.
Ik heb het dan niet enkel over hele grote namen noch over ordinaire schlager.
Namen als: Kraftklub, Bilderbuch, Beatsteaks, Casper & AnnenMayKantereit zijn bijvoorbeeld echt enorme publiektrekkers, hoef je geen hele hoge positie te geven en weten echt wel hoe ze een feestje moeten bouwen, ook buiten Duitsland.
Van mij mag het wel, zit echt wel kwaliteit tussen hoor, stukken beter dan die Nederlandse rap wat mij betreft.

Waarom zou je dat doen? Pinkpop verkoopt vast wel weer uit.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Misschien een hele onpopulaire mening, maar zou het niet slim zijn om wat Duitse dingen te gaan programmeren?
Landgraaf ligt vlakbij Duitsland en als je écht veel Duitsers wil trekken is dit een hele goede manier.
Ik heb het dan niet enkel over hele grote namen noch over ordinaire schlager.
Namen als: Kraftklub, Bilderbuch, Beatsteaks, Casper & AnnenMayKantereit zijn bijvoorbeeld echt enorme publiektrekkers, hoef je geen hele hoge positie te geven en weten echt wel hoe ze een feestje moeten bouwen, ook buiten Duitsland.
Van mij mag het wel, zit echt wel kwaliteit tussen hoor, stukken beter dan die Nederlandse rap wat mij betreft.

Waarom zou je dat doen? Pinkpop verkoopt vast wel weer uit.

Dat vraag ik me met de twee headliners die er nu staan af. Komt natuurlijk nog van alles bij, maar vind dit nou niet echt spannend. Vorig jaar hadden ze gewoon belachelijk goede headliners die het mindere dagprogramma meetrokken, maar een dag met M&S als headliner waarvan de meeste fans eerder naar de Ziggo show gaan... Ga er maar aan staan..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Misschien een hele onpopulaire mening, maar zou het niet slim zijn om wat Duitse dingen te gaan programmeren?
Landgraaf ligt vlakbij Duitsland en als je écht veel Duitsers wil trekken is dit een hele goede manier.
Ik heb het dan niet enkel over hele grote namen noch over ordinaire schlager.
Namen als: Kraftklub, Bilderbuch, Beatsteaks, Casper & AnnenMayKantereit zijn bijvoorbeeld echt enorme publiektrekkers, hoef je geen hele hoge positie te geven en weten echt wel hoe ze een feestje moeten bouwen, ook buiten Duitsland.
Van mij mag het wel, zit echt wel kwaliteit tussen hoor, stukken beter dan die Nederlandse rap wat mij betreft.

Voor een ander jaar een goed idee. Dit jaar niet nodig. Verkoopt vanwege het jubileumjaar zelfs met een zwak programma wel uit. Puur voor de mensen die dan kunnen zeggen dat ze erbij geweest zijn geweest. En daarnaast natuurlijk nog de mensen die het elk jaar als vaste prik zien. Dat loopt wel los.

Verwacht dat ze met die gedachte ook weinig bijzonder boeiends met het programma zullen doen / hebben gedaan. Het idee van "jubileum dus verkopen doet t toch wel."

Lief Mojo. Als je dit leest. Met alle respect, maar Pink had gewoon op PP moeten staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken