Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

huub28

Playlistbediener
7 feb 2018
33
2
On-topic:

Mumford & Sons zijn wel headlinerwaardig, zie ik nu in. Met de stijging van de populariteit in de jaren en de urgentie en de grote die ze hebben voor hun nieuwe album. Ik vind het niet een naam voor de 50ste editie. Golden Earring, Anouk, Rowen heze en andere en Brand Bier special edition blikjes zullen wel het jubliemeditie viering vullen. Maar ik hoop toch op een oude bekende vetrouwde naam voor Pinkpop, ook al wat afgezaagd. Al heeft M&S veel sympathie bij de Pinkpop-gangers. Ik hoop naast Eminem nog op een mooie naam, hoeftzo zeer (mega)duur maar wel tof en toepasselijk voor de verjaardag.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
On-topic:

Mumford & Sons zijn wel headlinerwaardig, zie ik nu in. Met de stijging van de populariteit in de jaren en de urgentie en de grote die ze hebben voor hun nieuwe album. Ik vind het niet een naam voor de 50ste editie. Golden Earring, Anouk, Rowen heze en andere en Brand Bier special edition blikjes zullen wel het jubliemeditie viering vullen. Maar ik hoop toch op een oude bekende vetrouwde naam voor Pinkpop, ook al wat afgezaagd. Al heeft M&S veel sympathie bij de Pinkpop-gangers. Ik hoop naast Eminem nog op een mooie naam, hoeftzo zeer (mega)duur maar wel tof en toepasselijk voor de verjaardag.

Maar wat zou dan een 'toepasselijke' naam zijn voor de verjaardag van een festival, in dit geval Pinkpop? Zijn er bands wier naam en faam onlosmakelijk verbonden zijn met een bepaald festival? En dan bedoel ik vooral van bands of acts uit geredeneerd (voordat mensen Pearl Jam en Rage Against The Machine gaan roepen: die bands zijn mondiaal gezien echt niet op Pinkpop doorgebroken, ook zonder optreden op Pinkpop in respectievelijk 92 en 93 waren deze bands wel bekend geworden in Nederland).

Ik denk dat dat allemaal wel meevalt. Het enige dat Pinkpop kan proberen voor het 50-jarig jubileum is een hele mooie line-up neer te zetten. Met misschien een mooie kers extra op de taart. Maar eigenlijk mag je hopen dat een festival dat ieder jaar probeert, zeker gezien de prijs die gevraagd wordt voor een kaartje.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik zou Krezip best een willen zien hoor (voor mijn "festival" tijd). En ze hadden paar leuke nummers, maar ik zie niet snel aanleiding in dat ze komen.

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.459
Wat Smashing Pumpkins betreft, zij waren headliner op mijn eerste Pinkpop in 2007. Ik kende ze helemaal niet (eigenlijk kende ik bijna niets, maar was met vrienden, dus leuk) en toen begonnen ze met bullet with butterfly wings en toen was ik direct verkocht. Zou het wel tof vinden als ze komen, al zou ik ze toch wel zeker het grootste podium gunnen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
534
In eerste instantie vonden wij het plaatsen van een zwarte piet avatar geen reden om te reageren. Daar staan we overigens nog steeds achter. We kennen de intentie achter deze avatar niet en zelfs al is die om te provoceren, dan nog is dat voor ons geen aanleiding om daar iets over te zeggen. Provocatie kan immers ook leiden tot zinvolle discussies, zolang er geen expliciete beledigingen in gebezigd worden. Of we het gepast vinden op een forum waar muziek centraal staat, is een ander verhaal, maar er is wat ons betreft geen sprake van een onacceptabele actie.

Nu het Pinkpop topic echter gevuld wordt met de zwartepietendiscussie en wij als mods hierover rechtstreeks worden aangesproken, willen we hierbij toch een reactie geven. We willen jullie verzoeken om deze discussie niet hier te voeren. In het Pinkpop topic hoort het over Pinkpop te gaan (of over Kensington). Het staat jullie uiteraard vrij om de discussie elders voort te zetten, in het ‘Off topic’ topic bijvoorbeeld (dan houden wij daar in de gaten of alles een beetje vriendelijk blijft) of, liever nog, elders op het internet of in real life. Ik hoop dat jullie begrip hebben dat het hier vooral over muziek hoort te gaan. Dit is dan hopelijk het laatste dat wij erover hoeven te zeggen.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
on topic

Eagles of death metal zie ik wel komen. RaR en RiP en nu ook Download UK weekje later, mooi voor in tent stage

Slash / Smashing pumpkins /Dream Theater allen ook Download UK en RaR/RiP zie ik wel als IBA afsluiter of sub main
 

marcopoloo

Campingartiest
19 nov 2018
68
0
Echt helemaal niks nog van Eminem. Had het eigenlijk nu wel verwacht. Mijn Pools is in ieder geval niet zo goed dat ik exact kan lezen wat er staat. Iemand goed in vertalen cq Pools?

Wat wil je vertaald hebben? Stuur maar door en ik doe me werk :)
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Ik denk vooral dat we ons niet te hard moeten vergrijpen aan de '50 jarige jubileum'. Toen RW 40 werd en PKP 30, waren de verwachtingen ook ontzettend hoog doordat ze werden aangekondigd als jubileum jaren. En vooral toen met Pukkelpop was het maar een zeer matige lineup, dus ik zou niets anders verwachten qua intenties voor boekingen dan eender ander jaar. Winst is wat ze willen, of dat nu jaar 3, 50 of 201 is...
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Over Kensington gesproken: Zie ze nog steeds een dag subben of headlinen.

Best een leuke Nederlandse band, maar headliner??
Misschien headliner bij "Concert at Sea" of zo, maar toch niet PP?
Sub kan wel....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Wat Smashing Pumpkins betreft, zij waren headliner op mijn eerste Pinkpop in 2007. Ik kende ze helemaal niet (eigenlijk kende ik bijna niets, maar was met vrienden, dus leuk) en toen begonnen ze met bullet with butterfly wings en toen was ik direct verkocht. Zou het wel tof vinden als ze komen, al zou ik ze toch wel zeker het grootste podium gunnen.
Ik heb mijn vrouw ten huwelijk gevraagd bij SP op Glastonbury. Tonight Tonight :).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
In het Pinkpop topic hoort het over Pinkpop te gaan (of over Kensington).

Kensington.....brrrrrrrrrrr
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Zou ook écht een verademing zijn als Pinkpop een keer met iets van fatsoenlijke dance namen komt..
Oliver Heldens, Alan Walker & Don Diablo... kom op zeg..
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Zou ook écht een verademing zijn als Pinkpop een keer met iets van fatsoenlijke dance namen komt..
Oliver Heldens, Alan Walker & Don Diablo… kom op zeg..
Dat hebben ze een periode wel goed gedaan. Justice, Deadmau5, Chase & Status, Paul Kalkbrenner, The Bloody Beetroots, Pendulum etc.

Above & Beyond vond ik ook erg tof dat ze die hadden staan (maar ik ben dan ook een trance liefhebber). Avicii vond ik extreem kut, maar wel geinige naam om te boeken (idem gelde voor Kygo). Alan Walker of een Oliver Heldens heb ik ook niet echt begrepen. Martin Garrix vond ik nog wel redelijk logisch "in combinatie met".


 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Zou ook écht een verademing zijn als Pinkpop een keer met iets van fatsoenlijke dance namen komt..
Oliver Heldens, Alan Walker & Don Diablo… kom op zeg..

Dat hebben ze een periode wel goed gedaan. Justice, Deadmau5, Chase & Status, Paul Kalkbrenner, The Bloody Beetroots, Pendulum etc.

Above & Beyond vond ik ook erg tof dat ze die hadden staan (maar ik ben dan ook een trance liefhebber). Avicii vond ik extreem kut, maar wel geinige naam om te boeken (idem gelde voor Kygo). Alan Walker of een Oliver Heldens heb ik ook niet echt begrepen. Martin Garrix vond ik nog wel redelijk logisch “in combinatie met”.

Ja klopt!
Daarom juist zo zonde dat het de laatste jaren zo tegenvalt (mij althans).
Zet liever een Richie Hawtin neer op de spot waar Alan Walker stond bijvoorbeeld..

Of programmeer een Jamie xx/Justice/Underworld die zowel de liefhebbers van de alternatieve dance als de mainstream dance waarderen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken