Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Ik gooi hier even 2 namen in.
Flogging Molly en Dropkick Murphys.
Jera heeft ze beiden proberen te boeken maar beiden hebben laten weten dat ze op een ander festival in de buurt staan.
Waarvan 1 op Pinkpop. Nou. Wie denken we?

Paul Kalkbrenner staat op Werchter, toch? Als hij in de buurt is, mag ie wat mij betreft door.
Above and Beyond vond ik tof, Robin Schultz (heet die zo?) ook wel.

Aviicii viel mij op Pinkpop ook enorm tegen, zelfde jaar op Sziget was het wel heel tof. Wel heel wrang om dan achteraf te zien wat schuilging achter zijn persoon.

Dance? Doe me dan maar iets in de trand van The Prodigy (of Faithless)
The Prodigy staat in april in Oostenrijk. Enige EU show van 2019 tot nu toe.
Ik zie ze eerder Paaspop headlinen, die komen vrijdag met namen. We zullen zien.
Faithless wil ik zelf wel echt graag eens zien. Door mijn ouders ben ik daar naar gaan luisteren. Heerlijk!

Jera heeft ze beiden proberen te boeken maar beiden hebben laten weten dat ze op een ander festival in de buurt staan.
Ik denk dat je morgen in de loop van de dag antwoord krijgt op deze vraag.

Lets go Murphys!
Lang geleden dat die er stonden

Murphy's pinkpop, Molly bospop?

Alleen nog kijken waar we Fiddlers green en Scrum laten.

Molly was 2 jaar geleden voorprogamma van Volbeat in Eindhoven dus als ze nu alle 2 weer zouden komen zo wel erg fijn zijn :-P

Er was een aantal pagina’s terug kritiek op het feit dat mensen reacties plaatsen zonder dat ze alles ervoor hebben gelezen. Maar het is serieus allemaal niet bij te houden als je gewoon een fulltime baan hebt en twee kinderen en een vrouw. 2 dagen niet gekeken en ik heb een discussie van twee pagina’s gemist over doe maar, 1 pagina over de foo’s En 3 pagina’s over zwarte piet! Dan kun je in het vervolg toch ook niet klagen over dubbele reacties. Ik blijf erbij er zijn hier teveel mensen die posten om aandacht te vragen laten we daar alstjeblieft gewoon niet op reageren. Dat maakt de boel een stuk behapbaarder!

Nog even over de elektronische namen, ik heb in het Werchter forum al de lof trompet afgestoken over the blaze! Een hele toffe elektronische life act, met dikke drops en gruwelijke visuals! Wat mij betreft het tofste wat er momenteel electronisch te boeken is. Toen opperde iemand in het Werchter forum underworld. Dat vind ik inderdaad ook heel tof maar heb ik wel al heel vaak gezien.

Edit: beetje jammer dat je op dit forum je politieke mening uit terwijl je weet dat dit mensen kwetst, lijkt me niet helemaal de plek daarvoor.

Zwarte piet. Blackface is een Amerikaans fenomeen. Sinds wanneer is dit politiek? Figuren zoals jij maken het politiek.

Ik heb het wel gehad met al die gekwetste mensen. Het suikerfeest is kwetsend voor diabetici, Kerst voor atheisten, De Gaypride voor gelovigen.

Weet je wat al die mensen eens moeten doen? Beetje haar op de tanden krijgen en niet zo snel in de slachtofferrol schieten. Sneuneuzen.

Ik vind Sinterklaas en zwarte piet een leuk feest. Net zoals ik Queen, Rammstein, Mozart als muziek erg leuk vind.

Wat een wanargumenten. Ik ben niet Anti-piet ook niet pro.
Suikerfeest kwetsend voor diabetici slaat natuurlijk nergens op. Alsof je door het woord suiker beledigd bent.
Kerst kwetsend voor atheïsten? Waarom?
Gaypride voor gelovigen? Want alle gelovige zijn tegen homoseksualiteit?

Het is gewoon een feit dat zwart piet een stereotyperend beeld is van hoe donkeremensen vroeger werden afgebeeld. Is zwarte piet hierdoor rasicstisch. Naar mijn mening niet. Ben je een racist wanneer je het sinterklaas feest leuk vindt? Dat natuurlijk ook niet. Wel sta ik open voor een verandering van "zwarte" piet. Argumenten als het is traditie of het is een kinderfeest zijn echt geen reden om het niet aan te passen. Wel ben ik van mening dat de verandering niet in 1 jaar moet plaatsvinden. Het is natuurlijk iets waar veel volwassenen een herinnering aan hebben. Dit kan je dan ook alleen maar in stappen aanpassen. Gelukkig gebeurd dat ook.

Ontopic:

Beter komt pinkpop snel met de andere 2 headliners. Smashing Pumpkins mag van mij zeker komen.

Oh god, heb ik letterlijk een hele dag workshops en colleges gevolgd mbt diversiteit, multiculturaliteit, etniciteit en gender en gaan blanke mannen op een forum gaan vertellen waarom zwarte piet nou precies niet racistisch is, jezus man.. Dit topic weet me keer op keer weer te verbazen. Het gaat niet alleen over de 'black face', het gaat om de opgetutte rode lippen, het gaat om de zwarte krullen, het gaat om de roe, het gaat om de jutten zak, het gaat om de Creoolse oorbellen, het gaat om het pak (Moorse pages).. Het is blijkbaar moeilijk voor sommigen om je even voor 5 seconden in de schoenen te plaatsen van een POC en te zien waarom zo'n figuur racistisch kan overkomen, 5 seconden. Sheesh.

En het proberen monddood te maken van deze discussie door posts te verwijderen en te verwijzen naar een ander deel van het forum dat amper wordt gebruikt laat echt de wensen over als oplossing. Als ik racisme onder eender welke vorm zie verschijnen dan is het wel laatste waar ik aan zou willen denken om door te verwijzen naar 'off-topic' om terug naar de orde van de dag te komen en verder te lullen wie er al dan niet kan headlinen en terug binnen de lijntjes te willen kleuren. En te weten dat bcmrmaybe al Trump als avatar heeft gehad, had ik een pak beter van jullie verwacht om in te zien dat dat wel puur om te provoceren was.

@Yannick, ben het niet met je eens en ik heb er langer dan 5 seconden over nagedacht. Maar ik kom naar dit forum om over muziek en festivals te hebben. Deze discussie hier is totaal off topic.

Deze discussie lijkt me weleens leuk (of niet!) in de bar, maar op een festival/muziekforum zie ik het nut al helemaal niet om het over godbetert Zwarte Piet te hebben. Elke partij heeft z'n zegje gedaan, dus misschien is het een goed plan om het weer over de Smashing Pumpkins enzo te hebben.

Hier wordt niemand iets verboden om wat te zeggen trouwens, verre van, maar misschien moeten sommigen zich zoms eens afvragen wat het algemeen nut van een tirade voor/tegen Zwarte Piet is in dit topic. Tenzij Zwarte Piet een hiphopgroep of Noorse metalband is, die weleens op Pinkpop zou kunnen verschijnen?

@Yannick, ben het niet met je eens en ik heb er langer dan 5 seconden over nagedacht. Maar ik kom naar dit forum om over muziek en festivals te hebben. Deze discussie hier is totaal off topic.
Precies 1 dag workshop maakt je ook geen professor over dit onderwerp. Daarnaast zijn het niet allemaal blank mannen op dit forum.

Maar laten we het in Jan Smeets naam het nu over Pinkpop gaan hebben.

Ik had toch op z'n minst vandaag een nieuwe naam verwacht. Wat is er met Eminem en Coldplay gebeurt? :P

Ik had toch op z’n minst vandaag een nieuwe naam verwacht. Wat is er met Eminem en Coldplay gebeurt?
1f61b.svg
Wisten we het maar. Mumford & Sons zou de naam kunnen zijn op de Fleetwood Mac dag overigens.

Ik verwacht in ieder geval binnen komende 3 weken dat we alle 3 de headliners al hebben. Dan de week er na de opener er bij na de Nu of Nooit finale. Misschien voor het nieuwe jaar nog een 5de naam.

Ik verwacht wel nieuws op zeer korte termijn...

Tja, 110 pagina's aan Pinkpop-topic met maar 1 naam bekend. Dan moet t vroeg of laat ook over de Pietendiscussie gaan. Het verbaast me niks, maar het stelt me toch een beetje teleur...

smashing pumpkins, the cure, tool, slash, alice in chains, dropkick murphys, eagles of death metal, foals, graveyard, godsmack, slipknot, kiss, bon iver, slayer, dream theater, mumford and sons, disturbed, florence and he machine, kylie, the blaze, miles kane, muse, Pink. the national en fleetwood mac

al deze bands spelen in west europa, in de periode 2 weken voor- tot 3 weken na Pinkpop op festivals.
dan zijn er nog enkele artiesten (Bijv Rammstein) die losse concerten doen.

zoooo veel (goede) bands.

het mag toch echt niet zo zijn dat we dadelijk opgescheept zitten ,met namen die ik constant hoor hier:

famke louise, boef, kensington, anouk, krezip, bastille, george ezra(braak)

lieve lieve meneer smeets, maak van de 50e pinkpop aub een festival dat onthouden wordt vanwege de bands die er staan en niet vanwege de bands die allemaal zijn misgelopen!!

Paddy wrote:

Precies 1 dag workshop maakt je ook geen professor over dit onderwerp. Daarnaast zijn het niet allemaal blank mannen op dit forum.

Maar laten we het in Jan Smeets naam het nu over Pinkpop gaan hebben.
Die ene dag heeft er in elk geval voor gezorgd dat hij t wel snapt, dus misschien is zo'n workshop ook iets voor jou. Lekker makkelijk ook, er zelf nog iets over zeggen en vervolgens zeggen dat we t maar weer over Pinkpop moeten hebben..eventjes t laatste woord afdwingen?

Natuurlijk is die avatar provocerend, is hier niet nodig en je kan begrijpen dat dat reacties oproept. Het zou de mods sieren als ze zouden zeggen dat die avatar weer verwijderd moet worden, als ze zeggen dat t hier alleen over muziek moet gaan. Door dat niet te doen geven ze onbedoeld al een mening hierover.

Users who are viewing this thread