Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.102
smashing pumpkins, the cure, tool, slash, alice in chains, dropkick murphys, eagles of death metal, foals, graveyard, godsmack, slipknot, kiss, bon iver, slayer, dream theater, mumford and sons, disturbed, florence and he machine, kylie, the blaze, miles kane, muse, Pink. the national en fleetwood mac

al deze bands spelen in west europa, in de periode 2 weken voor- tot 3 weken na Pinkpop op festivals.
dan zijn er nog enkele artiesten (Bijv Rammstein) die losse concerten doen.

zoooo veel (goede) bands.

het mag toch echt niet zo zijn dat we dadelijk opgescheept zitten ,met namen die ik constant hoor hier:

famke louise, boef, kensington, anouk, krezip, bastille, george ezra(braak)

lieve lieve meneer smeets, maak van de 50e pinkpop aub een festival dat onthouden wordt vanwege de bands die er staan en niet vanwege de bands die allemaal zijn misgelopen!!

Ik denk dat dit inderdaad het geval gaat zijn.... want de lijst met bands die ze zijn misgelopen wordt inderdaad groter en groter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Indiaantje89 wrote:

Paddy wrote:
@Yannick, ben het niet met je eens en ik heb er langer dan 5 seconden over nagedacht. Maar ik kom naar dit forum om over muziek en festivals te hebben. Deze discussie hier is totaal off topic.


Precies 1 dag workshop maakt je ook geen professor over dit onderwerp. Daarnaast zijn het niet allemaal blank mannen op dit forum.

Maar laten we het in Jan Smeets naam het nu over Pinkpop gaan hebben.

Natuurlijk is die avatar provocerend, is hier niet nodig en je kan begrijpen dat dat reacties oproept. Het zou de mods sieren als ze zouden zeggen dat die avatar weer verwijderd moet worden, als ze zeggen dat t hier alleen over muziek moet gaan. Door dat niet te doen geven ze onbedoeld al een mening hierover.

Ik zag z'n puppy ook een stuk liever. Jij niet, @bcmrmaybe?

Laat ons zeggen dat ik de mening van bcmrmaybe niet deel en het beste wat je kan doen bij aandachtzoekers, ze geen aandacht schenken.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Ik verwacht in ieder geval binnen komende 3 weken dat we alle 3 de headliners al hebben. Dan de week er na de opener er bij na de Nu of Nooit finale. Misschien voor het nieuwe jaar nog een 5de naam.

Ik verwacht wel nieuws op zeer korte termijn…

Ik verwacht toch wel iets bijzonders eerlijk gezegd. Om nu bijvoorbeeld nog met Mumford and Sons aan te komen vind ik dan toch wel vreemd....
Het zou me niet verbazen als ze een Beyoncé Madonna of AC/DC hebben weten te strikken. Het is toch de 50e editie dus er zal vast wel iets extra budget zijn :wink:
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.224
739
er zijn nog een aantal festivals die nog 1 of meerdere headliners bekend moeten maken.
een aantal daarvan zullen uit de eerder genoemde grote groep komen.
maar er moeten wel nog nieuwe namen bij komen
isle of wight bijv boekt zelden in het harde segment, en die hebben nog geen enkele naam
glastonburry moet nog minstens 1 naam ( naast the cure)

er gaan dus nog niet genoemde namen bij komen
bruce springsteen, beyonce, justin timberlake, coldplay???
wie weet
blijft afwachten
 

marcopoloo

Campingartiest
19 nov 2018
68
0
er zijn nog een aantal festivals die nog 1 of meerdere headliners bekend moeten maken.
een aantal daarvan zullen uit de eerder genoemde grote groep komen.
maar er moeten wel nog nieuwe namen bij komen
isle of wight bijv boekt zelden in het harde segment, en die hebben nog geen enkele naam
glastonburry moet nog minstens 1 naam ( naast the cure)

er gaan dus nog niet genoemde namen bij komen
bruce springsteen, beyonce, justin timberlake, coldplay???
wie weet
blijft afwachten

Precies, ik lees al dat gemauw en het is niet eens 2019!! Open’er in Polen heeft nog niet 1 naam bekend gemaakt, maar wel al de kaartverkoop gestart in september

Zij delen normaal veel namen met Werchter, vandaar dat het verassend is dat er nog geen namen zijn.
Pinkpop zal met een redelijk oke programma komen voor iedereen wat wils, Dj-tje hier en zo’n slechte act als Famke Louise.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
nog *200* dagen tot Pinkpop 2019

tenor.gif
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
DennisvdBr wrote:
Ik verwacht in ieder geval binnen komende 3 weken dat we alle 3 de headliners al hebben. Dan de week er na de opener er bij na de Nu of Nooit finale. Misschien voor het nieuwe jaar nog een 5de naam.

Ik verwacht wel nieuws op zeer korte termijn…

Ik verwacht toch wel iets bijzonders eerlijk gezegd. Om nu bijvoorbeeld nog met Mumford and Sons aan te komen vind ik dan toch wel vreemd….
Het zou me niet verbazen als ze een Beyoncé Madonna of AC/DC hebben weten te strikken. Het is toch de 50e editie dus er zal vast wel iets extra budget zijn
1f609.svg

Maar waarom zou het vreemd zijn om nu nog met Mumford and Sons te komen? Dat is inmiddels toch wel een act die met gemak Pinkpop kan headlinen?

Ik denk dat het vreemder is om wonderen te verwachten qua programma omdat het een vijftigste editie is. En misschien zit er inderdaad nog een fraaie verrassing in het vat (dat kan natuurlijk ook), maar Mumford and Sons is gewoon een realistische naam. Een naam die veel mensen ook aanspreekt. Anders verkoop je geen Goffert uit.

Fleetwood Mac / Eminem / Mumford And Sons is helemaal geen gek rijtje. Het kan je smaak niet zijn uiteraard, maar verder?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Aan 't werk.
Ik krijg een melding dat Pinkpop iets in het evenement heeft geplaatst, dus denk dan natuurlijk. Oeh nieuwe naam!

Nog 200 dagen tot Pinkpop 2019!

Met 200 dagen te gaan vind ik toch wel dat we een nieuwe naam mogen verwachten. Festivals die verder weg zijn hebben bijna hun hele line up al rond!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
smashing pumpkins, the cure, tool, slash, alice in chains, dropkick murphys, eagles of death metal, foals, graveyard, godsmack, slipknot, kiss, bon iver, slayer, dream theater, mumford and sons, disturbed, florence and he machine, kylie, the blaze, miles kane, muse, Pink. the national en fleetwood mac

Is een schitterende rij namen waar je een prachtige Pinkpop mee kan vullen. Ik vermoed echter dat de 013 weer een drukke zomer zal gaan krijgen met veel exclusieve optredens van deze bands. Alice in Chains met Black Rebel Motorcycle Club is al de eerste.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Fleetwood Mac / Eminem / Mumford And Sons is helemaal geen gek rijtje. Het kan je smaak niet zijn uiteraard, maar verder?

Voor een normale jaargang zeg ik inderdaad ja maar voor je 50-jarig bestaan (het langstlopende muziekfestival ter wereld, iets waar we trots op mogen zijn) verwacht ik meer dan deze 3 headliners. Eminem ja. M&S nee. Ikzelf vind M&S niet speciaal genoeg

Als M&S nou op de FM dag staat en ze een Pink, Beyonce, Timberlake hebben als 3de headliner dan zeg ik volmondig ja. Maar goed MOJO kan zich mooi profileren en promoten met zo een jubileum. Laten we hopen dat ze dat doen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
PJ wrote:

DennisvdBr wrote:
Ik verwacht in ieder geval binnen komende 3 weken dat we alle 3 de headliners al hebben. Dan de week er na de opener er bij na de Nu of Nooit finale. Misschien voor het nieuwe jaar nog een 5de naam.

Ik verwacht wel nieuws op zeer korte termijn…


Ik verwacht toch wel iets bijzonders eerlijk gezegd. Om nu bijvoorbeeld nog met Mumford and Sons aan te komen vind ik dan toch wel vreemd….
Het zou me niet verbazen als ze een Beyoncé Madonna of AC/DC hebben weten te strikken. Het is toch de 50e editie dus er zal vast wel iets extra budget zijn
1f609.svg


Maar waarom zou het vreemd zijn om nu nog met Mumford and Sons te komen? Dat is inmiddels toch wel een act die met gemak Pinkpop kan headlinen?

Ik denk dat het vreemder is om wonderen te verwachten qua programma omdat het een vijftigste editie is. En misschien zit er inderdaad nog een fraaie verrassing in het vat (dat kan natuurlijk ook), maar Mumford and Sons is gewoon een realistische naam. Een naam die veel mensen ook aanspreekt. Anders verkoop je geen Goffert uit.

Fleetwood Mac / Eminem / Mumford And Sons is helemaal geen gek rijtje. Het kan je smaak niet zijn uiteraard, maar verder?
Geen verkeerd rijtje, zeker niet. Maar wat ik dan vreemd zou vinden is mocht men Mumford hebben als headliner en hun concert in ik meen Ziggo is al tijden uitverkocht waarom ze dan doodleuk zo lang wachten. Andere festivals hebben ze wel al bekend gemaakt. Ik snap die strategie dan niet helemaal. Dat bedoel ik eigenlijk te zeggen......
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Geen verkeerd rijtje, zeker niet. Maar wat ik dan vreemd zou vinden is mocht men Mumford hebben als headliner en hun concert in ik meen Ziggo is al tijden uitverkocht waarom ze dan doodleuk zo lang wachten. Andere festivals hebben ze wel al bekend gemaakt. Ik snap die strategie dan niet helemaal. Dat bedoel ik eigenlijk te zeggen……

Ah zo, dan snap ik wat je bedoelt. Kan natuurlijk te maken hebben met de volgorde waarin Pinkpop namen bekend wil maken. Maar het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat Mumford and Sons er daarom inderdaad niet staat.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.102
Ik zou de keuze voor M&S raar vinden. Ze hadden op die spot dan ook P!nk kunnen zetten. Was logischer geweest.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
4.998
Vreemd, had hier eerder een bericht geplaatst maar dat is niet meer terug te vinden.

Anyway het laatste wat ik gehoord heb is dat ze nog bezig zouden zijn met een zaterdag headliner. En dat de positie van M&S afhankelijk is van of die headliner door gaat of niet. Gaat het door dan zal M&S naar de Fleetwood Mac gaan, gaat het niet door dan moeten ze toch die zaterdag positie gaan vullen. Kan ook de late aankondiging verklaren, en het verhaal van Smeets over mogelijk een grotere naam dan Fleetwood Mac op de zondag. Maar goed, speculaties...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.102
Als ze daar nu nog mee bezig zijn dan zijn ze niet zo goed bwzig daar. Blijft een aparte organisatie.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik denk echt dat als we alle "wat zijn ze laat bij Pinkpop met hun namen" reacties zouden schrappen, dan zouden we volgens mij nog maar de helft van alles gevulde pagina's overhouden in dit forum ;-).

Pinkpop krijgt het programma echt wel vol. En ze verkopen echt wel kaarten. Ook als andere festivals al wel namen bekend hebben gemaakt en wel al kaarten verkopen. Dit gaat toch ieder jaar zo? Soms zijn ze wat vroeger, soms wat later. En de kaartverkoop voor Pinkpop is altijd pas relatief laat.

De laatste jaren is toch wel bewezen dat de werkwijze van Pinkpop succesvol (genoeg) is. Net zoals de werkwijze van andere festivals. Er zijn genoeg potentiële bezoekers om alle festivals in Nederland en België te doen vollopen, zoveel is de afgelopen jaren wel gebleken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
4.998
Natuurlijk krijgen ze het vol. Daarnaast krijgt Pinkpop steeds een grotere groep bezoekers die niet hele dagen op fora's zitten. Vorig jaar dacht ook iedereen dat het superslecht ging verkopen slechtste editie ooit enz (waren toch de reacties na de persco). Uiteindelijk was het een van de drukst bezochte edities ooit.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik keek net even via mijn mobiel naar de pinkpop site en zag er onder aan dat de teller op 199 dagen staat. Heb er helaas geen screenshot van gemaakt maar toen ik de pagina opnieuw heb geladen om te kijken of het wel echt klopte is de teller opeens weg. Zal er toch een 4 dag bij komen??

Edit : de dagenteller staat er nog steeds niet op
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Als ze daar nu nog mee bezig zijn dan zijn ze niet zo goed bwzig daar. Blijft een aparte organisatie.

Sommige acts zijn ook lastiger om te boeken. Specifieke eisen etcetc. Mocht Pinkpop aan alle eisen willen voldoen en daarvoor moet er overleg gepleegd worden kan ik me voorstellen dat het langer duurt. Dan kunnen wij op het forum hoog en laag springen maar dat zal MOJO worst wezen.

Als je toch bijvoorbeeld The Boss kunt krijgen en je moet daarvoor hemel en aarde bewegen dan doe je dat toch.

Maar goed ik snap je opmerking, eigenlijk had alles gewoon al rond moeten zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken