Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.783
3.734
Als je denkt rustig op een forumpje over muziek kunt gaan lezen kom je tegenwoordig al bedrogen uit. Wat een land begint dit te worden/is dit al zeg. Zeik-cultuur
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.983
562
Een avatar die overduidelijk bedoeld is als politiek statement, en waarvan hij weet dat die reacties gaat uitlokken op een forum waar hij relatief geisoleerd staat in zijn politieke overtuigingen. Dat is per definitie provocerend.

Maar oh wee als we 3 posts op een rij off topic over Werchter praten in het Pinkpoptopic. Dan zijn de mods er snel bij.
Bij off topic Werchter/PP posts hoeven we nooit in te grijpen (dat doen de gebruikers doorgaans zelf) en bovendien is dat nogal een makkelijk issue voor een mod om bij te sturen. Het gaat hier om iets ingewikkelders en wij zijn dus achter de schermen ook in beraad wat we hiermee moeten. En komen er dus zeker nog op terug.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Huil huil, het valt even niet binnen je eigen politieke visie en dan moeten er gelijk dingen verwijderd en verbannen worden? Het wedstrijd meest linkse jongetje van de klas is weer begonnen zeker? Het is nog ZP, een karakter waar we allemaal aan mee hebben gedaan, en in veel delen van het land nog steeds doen. Daar mag je inderdaad een mening over hebben. Hij mag gewoon voorstander zijn, zoals jij tegenstander mag zijn. Hij roept nergens op tot geweld, hij scheld geen mensen uit, het is gewoon een fucking plaatje.

Op het moment dat je dat soort zaken gaat verbannen dan ga je dus vrijheid van meningsuiting inperken. Iets wat je niet moet willen, zo kun je enge omstandigheden creeëren.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Bij off topic Werchter/PP posts hoeven we nooit in te grijpen (dat doen de gebruikers doorgaans zelf) en bovendien is dat nogal een makkelijk issue voor een mod om bij te sturen. Het gaat hier om iets ingewikkelders en wij zijn dus achter de schermen ook in beraad wat we hiermee moeten. En komen er dus zeker nog op terug.

Ik ben erg benieuwd.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Huil huil, het valt even niet binnen je eigen politieke visie en dan moeten er gelijk dingen verwijderd en verbannen worden? Het wedstrijd meest linkse jongetje van de klas is weer begonnen zeker? Het is nog ZP, een karakter waar we allemaal aan mee hebben gedaan, en in veel delen van het land nog steeds doen. Daar mag je inderdaad een mening over hebben. Hij mag gewoon voorstander zijn, zoals jij tegenstander mag zijn. Hij roept nergens op tot geweld, hij scheld geen mensen uit, het is gewoon een fucking plaatje.

Op het moment dat je dat soort zaken gaat verbannen dan ga je dus vrijheid van meningsuiting inperken. Iets wat je niet moet willen, zo kun je enge omstandigheden creeëren.

Wie heeft het over verwijderen en verbannen dan?
Niks over tegen gekomen..
Alleen gezegd dat ik het nogal een smakeloze toevoeging vind aan dit forum.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:
Huil huil, het valt even niet binnen je eigen politieke visie en dan moeten er gelijk dingen verwijderd en verbannen worden? Het wedstrijd meest linkse jongetje van de klas is weer begonnen zeker? Het is nog ZP, een karakter waar we allemaal aan mee hebben gedaan, en in veel delen van het land nog steeds doen. Daar mag je inderdaad een mening over hebben. Hij mag gewoon voorstander zijn, zoals jij tegenstander mag zijn. Hij roept nergens op tot geweld, hij scheld geen mensen uit, het is gewoon een fucking plaatje.

Op het moment dat je dat soort zaken gaat verbannen dan ga je dus vrijheid van meningsuiting inperken. Iets wat je niet moet willen, zo kun je enge omstandigheden creeëren.

Wie heeft het over verwijderen en verbannen dan?
Niks over tegen gekomen..
Alleen gezegd dat ik het nogal een smakeloze toevoeging vind aan dit forum.
Het geschreeuw dat mods hier aan moeten doen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
Nu vraag ik mij wel af wie hier gekwetst is bij het zien van een zwarte piet.
Vanuit België kijk ik toch vol afschuw naar al die protesten.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Indiaantje89 wrote:
Huil huil, het valt even niet binnen je eigen politieke visie en dan moeten er gelijk dingen verwijderd en verbannen worden? Het wedstrijd meest linkse jongetje van de klas is weer begonnen zeker? Het is nog ZP, een karakter waar we allemaal aan mee hebben gedaan, en in veel delen van het land nog steeds doen. Daar mag je inderdaad een mening over hebben. Hij mag gewoon voorstander zijn, zoals jij tegenstander mag zijn. Hij roept nergens op tot geweld, hij scheld geen mensen uit, het is gewoon een fucking plaatje.

Op het moment dat je dat soort zaken gaat verbannen dan ga je dus vrijheid van meningsuiting inperken. Iets wat je niet moet willen, zo kun je enge omstandigheden creeëren.


Wie heeft het over verwijderen en verbannen dan?
Niks over tegen gekomen..
Alleen gezegd dat ik het nogal een smakeloze toevoeging vind aan dit forum.

Het geschreeuw dat mods hier aan moeten doen.

Ach, de taak van een moderator is dit forum in goede banen leiden, als daarbij dit soort discussies komen kijken dan kan dat, en dan is het aan hen om daarover een besluit te nemen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Als ik had geweten dat er zo'n shitstorm zou komen dan had ik niet gereageerd. Mijn excuses naar James in elk geval. Ik zat er flink naast.

Ontopic: Geen Eminem dus vandaag?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Zitten we nog in het Pinkpop-topic?
1f609.svg

Overduidelijk ;-)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Echt helemaal niks nog van Eminem. Had het eigenlijk nu wel verwacht. Mijn Pools is in ieder geval niet zo goed dat ik exact kan lezen wat er staat. Iemand goed in vertalen cq Pools?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Het heeft wel wel wat raakvlaken hoor. Een evenement van een oude man, die zich beide vast blijven houden aan tradities. De ene zegt goed smeren en de andere zegt goed schminken. En uiteindelijk is beide voor kinderen bedoeld :wink:.

(hihi mijn laatste zin is ook wel lekker provocerend). :twisted:.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.431
642
Nou. Heeft iemand een lijstje van de dingen die we met potlood, of zelfs stift, zouden kunnen opschrijven? Van de niet headliners dan.
Ik weet dat Smashing Pumpkins vrijwel een zekerheidje is. Maar verder durf ik 't nu even niet meer te zegge.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Maar verder durf ik ’t nu even niet meer te zegge.

Kyle Minogue
Golden Earring
Rowwen Heze
Bastille
Boef
George Ezra
Reunie van Krezip (ja echt serieus)
Within Temptation (hangt er van af wat Forta doet)
 

huub28

Playlistbediener
7 feb 2018
33
2
Duurt lang!!

Ugh! Weer een maandag niet een headliner bekent gemaakt in het najaar! Kom op! Het mag wel een naam!

Misschien heeft buro Pinkpop intern ook een zwarte pietten-discussie. Misschien moest de marketingteam een bersbericht versturen en grapisch mooi vormgegeven social media post publiceren, Jan Smeets met Giel Beelen bellen, een vertegenwordig van Pinkpop bellend met Adele's managment een update aan het geven met de vervulling van haar waslijst wensen, de organisatieteam zwetend gestrest geïriteerd overleggen en 200 telefoontjes plegen maar zijn alle medewerkers heftig ruziënd in discussie.
Misschien moet der heel veel gebeuren maar zijn ze in intense geschreeuw over de precieze kleur sammenstelling, dikte en tint van de pieten die ze gaan inhuren voor het bedrijsfeest. En welke woorden wel of niet zijn toegestaan bij de gedichten bijhorend bij het lotjetrekken. En kunnen we tot januari wachten op de eerste naam of ergens na 5 december.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Ondertussen blijven Rock Am Ring, Graspop en Rock Werchter vrolijk kaarten verkopen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Nou. Heeft iemand een lijstje van de dingen die we met potlood, of zelfs stift, zouden kunnen opschrijven? Van de niet headliners dan.
Ik weet dat Smashing Pumpkins vrijwel een zekerheidje is. Maar verder durf ik ’t nu even niet meer te zegge.

- The 1975
- Against The Current
- Black Rebel Motorcycle Club
- Tash Sultana
- Dropkick Murphys
- The Fever 333
- Die Antwoord
- Me First And The Gimme Gimmes
- The Tallest Man On Earth

Zouden allemaal wel goed kunnen denk ik zo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken