Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Agree! Toch wel jammer dat ze een beetje een karakteristiek van zichzelf aan het worden zijn. Gaan wat mij betreft richting Green Day.

Exact. Dat geneuzel tussendoor. Daardoor komt zo'n concert nooit eens lekker op gang.

Oasiss wrote:
Agree! Toch wel jammer dat ze een beetje een karakteristiek van zichzelf aan het worden zijn. Gaan wat mij betreft richting Green Day.

Exact. Dat geneuzel tussendoor. Daardoor komt zo’n concert nooit eens lekker op gang.

Daar ben ik het dus totaal niet mee eens, ik vind dat ze zelfs heel vaak de ene song aan de andere rijgen. Wel vond ik die drumsolo to much.
Heb ze dit jaar 2x in 1 week gezien, en geen moment spijt gehad.

Oasiss wrote:

Ik denk dat je een karikatuur bedoelt.

Valt wat mij betreft nog wel mee hoor. Ik vind die intermezzo’s met voorstelrondes, covers en ander gelul ook minder, maar ik denk dat je niet 3 uur lang vocaal kunt uithalen zoals Grohl doet in de meeste nummers, zonder dat je je stem (en dus je tour) finaal naar de klote helpt. En dus is het in ieder geval plausibel dat je even moet pauzeren, alleen mogen ze inderdaad wel eens iets nieuws verzinnen voor de invulling van die ‘pauze’.

Green Day mag inderdaad ook weleens wat anders doen dan goodies het veld in lanceren en gitaren weggeven aan kinderen…

Karikatuur uiteraard ja ;-). Maar misschien moeten ze er dan maar voor kiezen om 2,5 in plaats van 3 uur te spelen. Ik ben in ieder geval volledig afgehaakt bij het tenenkrommend rondje covers. Ben je echt fan van de band, dan neem je dat voor lief, maar ik kan me voorstellen dat de meer neutrale bezoeker (waaronder ik) er wel een beetje klaar mee is.

Luister maat: Als je een band gaat bekritiseren vanuit een muzieksmaak die vergelijkbaar is met de muzieksmaak van een eencellig organisme, getuige Oassis en dito avatar, kun je verwachten dat mensen toch even laten weten hoe ze er over denken..

Uiteraard komt Foo Fighters geen twee jaar achter elkaar spelen. Foo Fighters hoeft niet besproken te worden voor Pinkpop 2019.
Volgens mij hebben ze dit jaar bij Pinkpop 2018 juist heel erg hard staan rocken en helemaal niet zoveel geluld, Het was voor mij het beste festivalconcert van het jaar in ieder geval.
2 en een half uur lang rocken, logisch dat je dan even op adem wilt komen elk half uur.
.

Foo Fighters op PP 2018 was niet meer dan wel ok imo.
Leuk voor de fans maar dat was het ook. Had het zelf na een halfuurtje wel gezien.

Niks mis met Oasis overigens. Met rare opmerkingen nav avatars en usernames dan weer wel. Niet nodig lijkt me.

Timmetje vond het wel oke, dat is ieder zijn recht. Niet iedereen hoeft FF leuk te vinden, maar spreek dan niet voor iedereen !! Want ik denk dat heel veel mensen dit concert geweldig vonden...

Zo geweldig dat ze een jaar later met vermoedelijk vrijwel exact dezelfde show mogen terugkeren?

Ik vond Muse jaren geleden te gek maar zie toch liever een nieuwe grote headliner komen. Laat staan als ze met dezelfde show zouden komen. Die heb ik al gezien.

Oasiss wrote:

Luister maat: Als je een band gaat bekritiseren vanuit een muzieksmaak die vergelijkbaar is met de muzieksmaak van een eencellig organisme, getuige Oassis en dito avatar, kun je verwachten dat mensen toch even laten weten hoe ze er over denken..

.

Ik wist niet dat je boos werd, maar kennelijk doet het je nogal wat.

Ik hoop in ieder geval nooit de indruk gewekt te hebben dat ik probeer te voorkomen dat mensen hun voorkeur(en) uitspreken, sterker nog, ik verwácht op een dergelijk forum niet anders dan dat mensen dat doen.

Om mijn muzieksmaak (knap dat je deze zo snel hebt doorgrond) als de 'muzieksmaak van een eencellig organisme' te betitelen, vind ik wat kort door de bocht. Als je zo slecht gaat op kritiek op een band die jij wel leuk vindt, is dit misschien niet de juiste plek voor je.

Zo geweldig dat ze een jaar later met vermoedelijk vrijwel exact dezelfde show mogen terugkeren?

Ik vond Muse jaren geleden te gek maar zie toch liever een nieuwe grote headliner komen.

Zoals ik al eerder zei, komen bands nooit 2 jaar achter mekaar als headliner, en dat hoeft voor mij ook niet.
Wat betreft Muse hoop ik dat ze wel komen. Ze hebben nieuw materiaal, en dat lijkt me reden genoeg om een van de beste livebands te boeken.
Komen ze niet, jammer, maar dan wordt het ws een dagje Werchter of Goffert. Daarom is het nu net zo jammer dat PP altijd zo laat aankondigt...

Pinkpop moet wel snel een mooie naam vrijgeven.
Rock am Ring word met elke bekendmaking interessanter...

Ik heb het vermoeden (na aankondiging RaR) dat we Smashing Pumpkins wel kunnen noteren als IBA afsluiter op één van de dagen...

Ik hoop dat die Pinkpop lineup even goed wordt als die van RAR. Of op zn minst er dichtbij komt. Als PP eind november niet alle headliners bekend hebben dan geloof ik het wel en ga ik mooi daarnaartoe.

Zou mooi zijn als PP eens met de tijd meegaat. Weg met die achterhaalde perspresentatie en gewoon namen droppen. Early bird invoeren. Etc.
Maar dat zal wel nooit gebeuren.

Ik ga het ook maar gewoon zeggen… Oasis is echt een pak beter dan FF

Das appels met peren vergelijken. Dit is gewoon dom lullen. De Beatles zijn ook niet een pak beter dan Queen. Neil Young is niet beter dan Adele

Das appels met peren vergelijken. Dit is gewoon dom lullen. De Beatles zijn ook niet een pak beter dan Queen. Neil Young is niet beter dan Adele

The Beatles zijn een pak beter dan Queen.
Neil Young is een pak beter dan Adele.

Edit: beetje jammer dat je op dit forum je politieke mening uit terwijl je weet dat dit mensen kwetst, lijkt me niet helemaal de plek daarvoor.

bcmrmaybe wrote:

Edit: beetje jammer dat je op dit forum je politieke mening uit terwijl je weet dat dit mensen kwetst, lijkt me niet helemaal de plek daarvoor.

Queen was pakken beter dan the Beatles imo.

Zie trouwens ook niet hoe hij een politieke mening uit.... ben Is gewoon omdat het bijna Sinterklaas is denk ik.
Allang blij dat die Trump ava weg is :lol:

James wrote:

bcmrmaybe wrote:

Queen is pakken beter dan the Beatles.
Zie trouwens ook niet hoe hij een politieke mening uit…. ben allang blij dat die Trump ava weg is ?

Queen pakken beter dan The Beatles, hahahahaha.

En hoe is het posten van een Blackface avatar geen politieke mening?

Ik neem aan dat hij een Zwarte Piet avatar heeft omdat het bijna Sinterklaas is? Zie daar niets fout in eigenlijk. Lijkt me sterk dat hij dat met andere bedoelingen post.

Maar dit is idd niet het topic voor die discussie.

En yeah. Queen rocks.

Ik neem aan dat hij een Zwarte Piet avatar heeft omdat het bijn
a Sinterklaas is?

Ja, je kan ook een Mussolini avatar nemen als het 29 Juli is, of een Trump avatar omdat hij net de verkiezingen heeft gewonnen, maakt het niet minder provocerend/kwetsend voor een grote groep mensen.

Users who are viewing this thread