Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Volgens een Poolse site begin deze week Tournieuws van Eminem...

Nou, ben benieuwd...
Dit jaar was Goffertpark, volgend jaar Pinkpop??

Ik denk dat we er snel achter komen.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Rock am ring komt vandaag ook met nieuwe namen en zeggen "make Monday great again" heb z'n klein vermoeden dat Eminem zijn tour vandaag aankondigt en dat hij op rock am ring staat Dus denk ook dat we vandaag nieuws van pinkpop kunnen verwachten
 

Joep Meijboom

Nieuw lid
14 dec 2016
1
0
De andere grote naam naast Fleedwood Mac lijkt mij John Fogerty, kijk naar TW Classic, 1+1 = 2.

Overigens juich ik dit van harte toe, een uur lang hits meebrullen!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Classic dagje met FM, John Fogerty en ZZ Top op Main?
Denk dat dit, als je al over een lijn kan spreken bij Pinkpop, haaks staat op de richting die ze aan het opgaan zijn.

Doe Maar lijkt me wat dat betreft wel een logische(re) naam. Absoluut niet mijn smaak, zou het ook een bijzonder slechte boeking vinden. Ik snap dat het voor sommige bands niet relevant is of ze iets nieuws doen, maar is Doe Maar volgens jullie echt van dien aard dat zij om de twee jaar een erg hoge positie mogen innemen terwijl ze al eeuwen niets nieuws doen?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ja.
Op het jubileumjaar mogen Doe Maar, Anouk, Krezip en Golden Earring imo zeker niet ontbreken. Boek er dan ook een Jett Rebel en Fresku bij en je hebt een pak sterke nationale bands op het jubileum staan.

Zz Top en Fogerty zou ik dan weer niks vinden. Wordt het wel heel erg grijshaarmaandag van.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Ja, ik heb vooral moeite met de hoge plek die Doe Maar dan gaat krijgen. Alle andere door jou genoemde namen hebben ofwel onlangs iets nieuws gedaan of ze zijn al lang niet geweest (Golden Earring/Krezip). Ik vind niet dat een Doe maar 2 keer in vier jaar de op één na hoogste plek op main stage zou mogen innemen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Zou het wel een mooie vinden om de vrijdag te beginnen met Doe Maar na dat nieuwe nuofnooit bandje.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.904
De andere grote naam naast Fleedwood Mac lijkt mij John Fogerty, kijk naar TW Classic, 1+1 = 2.

Overigens juich ik dit van harte toe, een uur lang hits meebrullen!

Dan hadden ze dat ook meteen bekend kunnen maken, net als bij TW Classic. Geen idee waarom ze dan daar zo lang mee wachten.
Fogerty kan ook kiezen om Bospop te headlinen een dag voor zijn optreden op Werchter. Dat lijkt me ook logischer.....
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Ik kan me de boeking van Doe Maar opzich wel voorstellen voor deze jubileumeditie. Maar weer als sub is een zwaktebod en een teken van ideeënarmoede. Een festival als Pinkpop zou geen genoegen moeten nemen met een Nederlandse band als sub die in de jaren 80 hun laatste album heeft gemaakt. Zet ze op dezelfde spot als Guus Meeuwis en je hebt een prima feestje in de middagzon.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ja, ik heb vooral moeite met de hoge plek die Doe Maar dan gaat krijgen. Alle andere door jou genoemde namen hebben ofwel onlangs iets nieuws gedaan of ze zijn al lang niet geweest (Golden Earring/Krezip). Ik vind niet dat een Doe maar 2 keer in vier jaar de op één na hoogste plek op main stage zou mogen innemen.
Precies hoe ik er dus ook over denk. En dan vind ik zelf Doe Maar wel degelijk een leuke band. Maar de liefhebbers hebben die groep de afgelopen paar jaar toch overal in het land al aan het werk kunnen zien?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Liever Doe Maar dan Famke Louise, Ronnie Flex, Lil Kleine of Kensington. Die allen ongetwijfeld ook weer in het dagprogramma staan.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Liever Doe Maar dan Famke Louise, Ronnie Flex, Lil Kleine of Kensington. Die allen ongetwijfeld ook weer in het dagprogramma staan.

Ik breek liever mijn teen dan mijn rug, maar het liefst beide niet. Als Famke Louise het alternatief is, moeten we ons écht zorgen gaan maken ;).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Foo Fighters naar Europa in 2019. Laten we hopen dat ze ver wegblijven van Pinkpop.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Agree! Toch wel jammer dat ze een beetje een karikatuur van zichzelf aan het worden zijn. Gaan wat mij betreft richting Green Day.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Klinkt wel heel deprimerend. Voor mij mag FF ieder jaar komen, heerlijke band....
Maar verwacht het niet, headliners komen nooit 2 jaar achter mekaar....
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.751
Agree! Toch wel jammer dat ze een beetje een karakteristiek van zichzelf aan het worden zijn. Gaan wat mij betreft richting Green Day.

Ik denk dat je een karikatuur bedoelt.

Valt wat mij betreft nog wel mee hoor. Ik vind die intermezzo's met voorstelrondes, covers en ander gelul ook minder, maar ik denk dat je niet 3 uur lang vocaal kunt uithalen zoals Grohl doet in de meeste nummers, zonder dat je je stem (en dus je tour) finaal naar de klote helpt. En dus is het in ieder geval plausibel dat je even moet pauzeren, alleen mogen ze inderdaad wel eens iets nieuws verzinnen voor de invulling van die 'pauze'.

Green Day mag inderdaad ook weleens wat anders doen dan goodies het veld in lanceren en gitaren weggeven aan kinderen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken