Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Het wordt Mumford & Sons en Eminem.

Deels op basis van wat hier allemaal geanalyseerd is.
Deels op basis van wat ik zelf beredeneerd heb.
En deels op basis van wat iemand "die het zou kunnen weten" me deze week vertelde.

Kensington en Borsato co headliners (Ned dag)
Mumford and Sons
Ik ben benieuwd wat mensen hier een Nederlandse dag noemen. Als dit gewoon alleen maar NL artiesten zijn, op alle podia. Dat gaat super slecht verkopen. Ook NL artiesten op enkel de main. Een Nederlandse dag is bijna een Vrienden van Amstel Live, daar zie ik mensen niet snel een Pinkpop kaartje voor kopen. Ik vind zelf sowieso al dat Pinkpop te veel binnenlands op hun podia heeft staan vergeleken met andere festivals van hetzelfde caliber. Ongeveer de helft van de poster bestaat normaal al uit Nederland

Ik dacht echt dat de geruchten over 2019 gingen. Aangezien ze dan 50 jaar bestaan, maar misschien zit ik er wel naast.

Ik droom en hoop toch nog even verder.

Hoop toch wel dat er een grote oude bekende bij zit ☺️ ze gaan ons zeker verrassen.

En Tenacious D en SP mogen sowieso wel komen

(please excuse the English Post, I'm from India, visiting Netherlands and Belgium next year!)

Chances of Knopfler playing at Pinkpop? I am considering buying a ticket to his Luxembourg show (20 Jun) which is a day before Graspop (for which I have tickets). He plays in Ziggo on 23 Jun.

Chuck

In RW topic gerucht vanmorgen namen...
Misschien één bij die Pinkpop deelt?
Anders lijkt me maandag ook wel een mooie aankondiging-dag, toch?

Miles Kane, Yungblud en Paul Kalkbrenner mogen van mij wel doorkomen. Nothing But Thieves lijkt me een beetje overkill als zij weer komen. Kylie Minogue misschien sub voor FM?

Kylie zie ik Nu wel komen

Mag toch hopen dat ze years And years en bring me The horizon niet boeken.

By far de 2 slechtste Live acts die ik op Pinkpop heb gezien.

Bring me the Horizon heeft denk ik nog best een fanschare waardoor zij een vrije hoge spot kunnen krijgen. Ik vind het verschrikkelijk, maar het zou me niet verbazen.
Years and Years heeft de afgelopen jaren al twee keer geluk gehad dat er geen glaswerk op Pinkpop is. Ongekend dat een band met een frontman die zo slecht kan zingen, het toch zo ver heeft geschopt.

Mee eens met Years and Years, wat een bagger was dat...
BMTH integendeel vond ik wel leuk om toen te zien. Ik stond vooraan, maar toen de moshpit groeide stond ik ineens van 3FM podium bijna op mainstage ;-)
Brengen een nieuwe cd uit, dus ik geef ze een goede kans...

Timmetje wrote:
Kylie Minogue. Sub of main?

Dit zal dan wal “de grote naam van Jan” zijn.
Main op maandag, voor Fleetwood Mac. Op de Lionel Richie spot, zeg maar.
Ik kan sommige muziek van Kylie en haar show best waarderen, maar zelfs Jan Smeets is niet zo seniel dat hij haar omschrijft als "wellicht groter dan Fleetwood Mac". Toch?

Of ze plaatsen haar als main op vrijdag.
(al is dat enorm kleine kans natuurlijk maar je weet maar nooit)

Kylie kun je wel verwachten op Pinkpop, maar lijkt mij niet als headliner. Op Werchter is ze bv ook niet aangekondigd als headliner.

Bartjuh1981 wrote:

Timmetje wrote:
Kylie Minogue. Sub of main?

Dit zal dan wal “de grote naam van Jan” zijn.
Main op maandag, voor Fleetwood Mac. Op de Lionel Richie spot, zeg maar.

Ik kan sommige muziek van Kylie en haar show best waarderen, maar zelfs Jan Smeets is niet zo seniel dat hij haar omschrijft als “wellicht groter dan Fleetwood Mac”. Toch?

Ik waag deze uitspraak over Jan Smeets te betwijfelen.

Users who are viewing this thread