Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen! Ik ben op Zondag geweest omdat ik de line up van de andere dagen niet genoeg vond voor een weekend. Doordat ik uit noord Nederland moet komen en de treinreis een beetje tegenzat, kwamen we aan op het moment dat White Lies aan het spelen was. Toch ook wel leuk om onderweg naar de ingang te kunnen genieten van Farewell to the fairground
Omdat we White Lies dus eigenlijk al gemist hadden hebben we wat munten gekocht en een leuk plekje opgezocht voor The Kooks. We stonden vrij ver vooraan maar tot mijn verbazing was het redelijk rustig en liep het ook langzaam leeg.
The Kooks was een prima begin van de festivaldag. Na wat eten hebben we weer een plekje vooraan gezocht voor
Krezip. Ik vind het leuke muziek en ze waren erg goed! Ze waren erg enthousiast en ze kregen het publiek goed mee. Van mij mogen ze meer muziek maken en vooral vaker komen! Vervolgens naar
Lenny waar we iets verder naar achteren zijn gaan staan. Het eerste nummer was al meteen een meezingnummer en de sfeer zat er goed in. Man wat kan die vent er een show van maken!
Vervolgens even rondgelopen en gegeten waarbij het een verademing was dat er weinig/korte wachtrijen waren bij de eten/drinken tentjes. (vergeleken met de PJ dag vorig jaar)
Toen een leuke plek gezocht voor
The Cure. Wat een geweldige band en wat spelen ze super! Ondanks dat Robert geen prater is en er vooral als een zoutzak bijstaat, wordt je meegevoerd in de bijna magische muziek. The Cure is een band van ver voor mijn tijd waarvan ik niet veel nummers (goed) ken. Nummers als Pictures of you en Just like heaven ken ik wel goed en heb ik bijvoorbeeld in mijn afspeellijsten zitten. Achteraf had ik vooraf meer naar The Cure moeten luisteren want de liedjes worden live zoveel leuker als je ze al kent! Ik kan me voorstellen dat mensen die helemaal niks van The Cure kennen het een lange zit vinden. Het was een super headliner en ben nu ook echt fan
Van Armin hebben we ook nog een stukje gezien. Ik ben totaal geen fan van die genre en ik vind het ook altijd maar een beetje raar om een DJ live te zien. Dan krijg ik het idee dat er een CD draait en dat hij daar wat staat de zwaaien en dingen als ''hands in the air'' roept... Een heel verschil met het vakwerk van The Cure
Ondanks dat ik geen fan ben is het wel imposant om te zien en kan ik me wel goed voorstellen dat veel mensen het leuk vonden. Het is ook echt wel goede muziek, maar dan op een andere manier. De versie van Jump vond ik niet echt geslaagd en de muziek erna vond ik helemaal niks. Lekker rustig terug naar de trein gelopen en in een bijna lege trein naar de slaapplek. Al met al een zeer geslaagde pinkpopdag met goed weer