Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Eens. Jan is gewoon Jan, en heeft zijn status meer dan verdiend. Het is en blijft zijn festival, en alleen hij bepaalt of en wanneer hij stopt (zelfs zijn eigen vrouw heeft daar geen invloed op).
Het heeft dan ook geen enkele zin om 10.000 x te blijven roepen dat hij moet stoppen, dat gaat toch nooit gebeuren.

AMEN!!!!

Standbeeld, prachtig en dik verdiend. Mooie details, zelfs zijn "klassieke" Nokia in de hand... Mooi vereeuwigd op Megaland.
Ik weet niet hoe het met andere zit, maar ik kan hier best wel kippevel van krijgen...

(ook met het beeld op de foto geweest, gewoon omdat het kan)
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Heb ook weer een geweldig weekend achter de rug!
Veel gezien, bewust gekozen voor artiesten die ik nog nooit of maar 1x heb gezien, dus aardig wat bij stage 4 geweest en minder bij main.

Zaterdag:
gestart bij Grace Carter, wat heeft zij een mooie stem, daarna naar Golden Earring nog nooit gezien en wat waren ze top, helaas stonden we iets te ver naar achteren waardoor het geluid behoorlijk verwaaide. Cage the Elephant was wel geinig, klonk niet altijd even geweldig maar de zanger maakte er wel wat van! Halestorm fantastisch, vond de show nu in de tent beter overkomen dan in 2016 op IBA. Jamiroquai klonk goed maar ik vond het allemaal van hetzelfde dus op tijd naar Elbow en wat was dat weer geweldig! M&S kon me ook niet echt boeien dus op tijd richting de camping gegaan.

Zondag:
Op weg naar White Lies iets van Kraantje meegepikt, maar m'n vrienden waren er (helaas) niet voor in de stemming. White Lies wordt beter met de jaren. daarna gaan dansen bij Confidence Man, wat was dát heerlijk leuk zeg. Kwamen daar oud-bekenden tegen dus helaas Rowwen Heze gemist maar ik ga ze zéker zien op Bospop!!! Barns Courtney was ook erg gaaf, stage 4 is trouwens wel een erg leuk podium vind ik. Toen snel naar J. Balvin, moest foto's maken voor m'n dochter :wink: en stiekem vond ik het zelf ook nog wel leuk, zowat midden vooraan lekker staan dansen tussen de jeugd. Lenny was goed, jammer dat die z'n roze pak niet aan had net zoals op m'n eerste PP. Die Antwoord: geweldig! Toen mij TOPPER van het weekend: the Cure, fantastisch. Armin kan mij niet zo boeien, alhoewel de visuals wel erg mooi waren, dan zie ik liever Martin Garrix nog eens komen...

Maandag:
Vond het erg jammer dat Sam Fender niet kwam maar daardoor een goede show van BMTH gezien! The 1975 kon me niet echt boeien, Tenacious D. was zéker es leuk om mee te maken. Palale Royale was ook niet verkeerd om te "moeten" zien tijdens het schuilen voor de regen, maar bij stage 4 blijven hangen en nog wat van DeWolff meegepikt. Bastille vind ik ook niet bijzonder. Michael Kiwanuka was erg mooi, kippenvel! Fleetwood Mac was wel een waardige afsluiter, mooie setlist maar ik denk dat ze er beter 10 jr eerder hadden kunnen staan, toen ze nog wat beter bij stem waren :wink: , ik vond het ook allemaal wel wat traag en de imo te lange drumsolo en het gepraat tussendoor versterkte dat alleen maar. Maar ik heb er toch zéker van genoten en heerlijk kunnen mee'zingen'.

Vind het lastig om een ranking te maken, dus ik hou het gewoon op wat mij de meeste indruk heeft achtergelaten:
The Cure - Halestorm - Elbow - Die Antwoord - Barns Courtney - Michael Kiwanuka
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Heeft iemand hier iets van meegekregen? Dit is mij totaal niet opgevallen tijdens het optreden van Cage The Elephant.
https://www.1limburg.nl/amerikaanse-band-cancelt-tour-na-ongeluk-op-podium-pinkpop
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Fantastisch leuk maar ook slopend weekend achter de rug. Nu nog aan het bijkomen. Enige min was het vreselijke weer van de maandag. Die heeft achteraf meer roet in het eten gegooid voor ons dan we hadden gewillen, want juist het programma van de maandag was geweldig.

Verslag volgt nog wel. Denk ik. Als ik er een keer zin en tijd voor heb...
 

pinkpop28

Playlistbediener
21 feb 2018
18
0
Had zelf ook moeite om tijdens Fleetwood Mac de aandacht vast te houden, zeker tijdens en na die uitgebreide drumsolo en bandintroductie. En ik was niet de enige getuige de leegloop en het gepraat. Dan is twee uur en een kwartier wel (iets te) lang. En ik kan me voorstellen dat the Cure ook niet voor iedere weekendgast / vaste bezoeker is weggelegd, heb ook best wat mensen gesproken die het niets / te lang / saai vonden. Voor hen is 2 uur en een kwartier ook (iets te) lang, vooral als er niets tegenover staat.

Machtige eightiespop van de donkere treurwilg vind ik trouwens niet direct negatief. Dat is eigenlijk precies wat het was. En saai en braafjes slaat toch ook (meer) op het dagprogramma, of lees ik dat verkeerd?[/quote]


Als je als kop boven je artikel zet: 'Pinkpop was braafjes, op sommige momenten zelfs saai' en dan bedenkt dat het grootste deel van de lezers koppensnellers zijn (die dus enkel de kop lezen), dan vind ik dat je het festival daarmee echt veel te kort doet. Ook al ben ik zelf ook helemaal geen fan van Mumford and sons of the Cure.

Die drumsolo vond ik trouwens juist wel vet bij Fleetwood;)
 

blieveloepe

Nieuw lid
12 jun 2019
1
0
Iemand enig idee of je ergens het hele optreden van Rowwen Heze Pinkpop 2019 terug kunt kijken?
Kan hem wel luisteren via L1 maar wil dr graag ook beeld bij. Was echt een groot feest!
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Ik vond het een prima editie, alleen de headliners geen van drieën volledig gehaald (ben dan ook geen fan van een van de drie, the cure en fleetwood mac waren echt te lang voor mij). Maar toch veel leuke (en wat nieuwe) dingen gezien (confidence man, coldrain, Tenicious D, Lenny, Armin, Anouk (geen NL-talige meuk!), Earring, en ja toch ook Duncan, Indian Askin).

Eten en drinken was makkelijk te krijgen, wc's vond ik minder, veel te druk zeker voor vrouwen terwijl er zo weinig mensen waren (dat heb ik ze ook gemaild zodat het hopelijk volgens jaar bij een volle editie goed gaat). Laatste 10 jaar was het beter geregeld... Op naar volgend jaar (of eigenlijk op naar Bospop!)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik heb weer een supertof weekend gehad, zonder echt optredens die me heel lang zullen bijblijven.

For once ben ik het met Dennis eens, dat ik Mumford & Sons een prima headliner vond. Het feit dat ik ook wat LP's van ze in de kast hebt, maakt me misschien minder objectief, maar ik vind hun muziek goed en ze hebben zich na de banjo ook verder ontwikkeld. Nog een klein pluspuntje vond ik dat ze niet even drie seconden van het podium af gingen om 'we want more' te horen. Gewoon een strak optreden, enthousiast zonder overdreven te willen pleasen, maar tegelijkertijd evenmin de KoL- zoutzak act spelend. Prima ontwikkeling om niet telkens dezelfde headliners te boeken (al dan niet noodgedwongen).

The Cure was muzikaal met afstand de beste act van het weekend, daar kan je niet omheen. Ik snap tegelijkertijd ook wel de kritiek dat het misschien iets te lang duurde. Dat had ik zelfs ook. Na een dag lang bier tanken, is het ook wel zware kost.

Fleetwood Mac was wat mij betreft verspilling van budget. Ik had verwacht dat het niet zo boeiend zou zijn, maar ook dan verwachtte ik blijkbaar nog te veel. Daarnaast klonk het ook gewoon echt vaak niet goed (en dan heb ik lang niet eens de hele show uitgezeten). Leuk dat het vrij exclusief was, maar het deed mij niks. De Golden Earring was wat mij betreft ook een flinke teleurstelling. Had ze helaas nog nooit gezien en had er best zin in, maar Barry Hay kan echt niet meer voor zulke velden spelen, die kan misschien nog in een kleine hal meekomen, maar dit was jammer. Jack Poels liet daarentegen, hoewel ook op leeftijd, wel zien hoe het moet.

Goede shows nog van Lenny Kravitz (verdeurie zonder Let Love Rule) en The 1975. Anouk had er zin in, was leuk om te zien!

Ik vergeet vast nog wel het een en ander in mijn volledig onsamenhangend verhaal ;-).

Verder plusjes voor de silent disco('s) en dirty daddies op de camping; maakt de nacht toch net iets leuker. De nieuwe tent is ook een absolute verbetering.
Minpunten; veel te weinig toiletten, voor mannen vaak al vervelend, laat staan voor dames.

Ik vond Armin, buiten de gastartiesten, best nog wel tof. Wel idioot dat sommige bars en toiletten al werden gesloten. Op zich hoeft dit ook niet als tip, aangezien dit slechts een eenmalig iets was en de tijden verder weer zullen gaan vastroesten.
Overigens, toen Jan na Armin het podium opkwam ontstond er waar ik stond een spontaan "all we ever hear from you is blah blah blah".

 

degrotegeneraal

Playlistbediener
20 feb 2019
49
0
Drie fantastische dagen gehad met teveel goede acts om op te noemen, maar toch maar even per dag een top 5 gemaakt:

Zaterdag:
1. Mumford & Sons
2. Anouk
3. Elbow
4. Grace Carter
5. Yungblud
Tegenvallers: Ezra & Syml

Zondag:
1. White Lies
2. Krezip
3. The Cure
4. Armin
5. Lenny Kravitz
Tegenvaller: The Kooks,

Maandag:
1. Bastille
2. Fleetwood Mac
3. BMTH
4. The Pretenders
5. The 1975
Tegenvaller: -

Hotel voor volgend jaar is al geboekt, dus tot dan!!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Via waar heb je je hotel geboekt als ik vragen mag? Ben ook al aan het rondkijken maar data is nergens nog beschikbaar.
 

degrotegeneraal

Playlistbediener
20 feb 2019
49
0
Slapen altijd bij vdValk Heerlen en toen we incheckten maar meteen voor volgend jaar geboekt. Op hun site is er nu nog genoeg beschikbaar zag ik net.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik heb samen met mijn vrouw altijd een airbnb in de omgeving. Als PP afgelopen is bespreken we deze eigenlijk al tijd gelijk weer. Mocht Pinkpop tegenvallen dan hebben we een lekker weekend in Limburg. Ze hebben nu 2 verdiepingen. Die van ons is 50 pn (ontbijt is optioneel voor 10 pp.) Koffie,thee,fris en wat sterke drank. De 2de verdieping is duurder 100 pn maar groter en luxer. Meer drank hapjes etc. Kwartiertje naar landgraaf met de auto. CS is ook dichtbii max 2 personen per verdieping
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Mooie dagen pinkpop achter de rug. Eerste 2 dagen perfect festivalweer, de derde dag een heel stuk minder. Ik zelf heb geen last gehad als man zijnde bij de toiletten en ook de vrouwelijke metgezellen waren altijd vrij snel terug. Ook geen rijen bij de drink en eet tentjes. Het terrein was makkelijk te belopen en bij veel acts kon je nog makkelijk een goed plekje vinden. De drukte was voor de bezoekers perfect, maar ik kan me voorstellen voor de organisatie een stuk minder. Nog steeds wordt er niet veel gedaan aan het randprogramma en dat vind ik jammer. Het is en blijft een muziekfestival maar hier en daar watt sfeer verhogende dingen kan in mijn optiek nooit kwaad.

Dan de muziek.

Zaterdag begonnen met een beetje over het terrein te lopen. Eigenlijk is er sinds 2014 niet zo veel veranderd (zo ongeveer niks). Op de achtergrond was SYML een menigloze set aan het geven. Na nog even een broodje te hebben gehaald hebben we hetzelfde geconcludeerd over Bazart en zijn we op een goede plek gaan staan om een van de meest besproken bands van deze editie te zien, Golden Earring. Ze stonden op de eerste pinkpop en dat was goed te merken. De leeftijd begint toch wel echt te tellen. De altijd een beetje schorre Barry Hay was nog iets meer schor en moest tussen de nummers door even uitpuffen naast het podium. Deze mogelijkheden werden hem door eerst een tergend langzame bas-solo en daarna door een interessantere drumsolo gegeven. Maar de liedjes gaven de doorslag en daar hebben ze er genoeg mooie van. We kregen een greatest hits collectie voorgeschoteld met oa When the Lady Smiles, Another 45 miles to go, Twilight Zone en natuurlijk Radar Love. Het publiek was opvallend rustig tijdens de show, maar het veld stond ramvol. Een van de vele acts die op het 2de podium stond maar toch echt op de main had moeten staan.

Hierna lekker achter op het veld met een biertje genoten van de zon. Op de achtergrond was de muziek van George Ezra. Vorig jaar gezien op Tuckerville en daar kwam hij beter tot zijn recht op een klein intiem festivalletje waar men geïntresseerd in hem was. Hier op het grote main verzoop hij een beetje. Desalniettemin is het best goed te doen om op te relaxen. Liedje voor het einde richting Cage the Elephant gegaan. De frontman rende meteen over het hele podium en betrok elk gedeelte van het veld bij het optreden. De drukte voor deze band viel mee, zeker vergeleken met een uur terug, maar iedereen die er was had er ongelooflijk zin in. Er werd mee geklapt en waar kon gezongen. Vermaakt om de aanstellerige frontman en de gitaristen waarvan er een met gitaren gooide en de andere tijdens een sprong van het podium naar voren wel heel ambitieus was. Hij ging vol op zijn snufferd maar krabbelde overeind en speelde vrolijk door. Nu bleek hij hierbij zijn been te hebben gebroken. De liedjes die ze hebben zijn sterk met natuurlijk Ain't No Rest for the Wicked die er boven uitsteekt.

Hierna weer even rond gezworven om Anouk te ontwijken. Bij the Garden of Love gekeken waar het al druk was. Toen we hoorden dat SYML de suprise act was maar weer omgedraaid en verder gelopen naar Stage 4 om bij Hippo Campus te kijken. Het was er heel rustig en de band maakt aanstekelijke rockliedjes met als onderscheidend geluid een trompet. Dit deden ze allerminst onaardig maar na een half uurtje ook wel weer gezien. Mooi plekje gezocht voor Halestorm in de tent. Ik ken hier weinig nummers van maar kijk toch altijd graag naar een rockact. Na een goede eerste 20 minuten kwam het een beetje eentonig op me over. Veel dezelfde trucjes en momenten werden gepakt. Als je de muziek minder vindt ga ik me ook eerder ergeren aan wat bijvoorbeeld die drummer allemaal voor dingen uithaalt met het overdreven gooien met stokjes aan een stuk door. Misschien niet helemaal eerlijk als je net van Cage the Elephant af komt, maar daar voelde het meer jeugdig dan ingestudeerd in tegenstelling tot bij Halestorm. Na een half uurtje weg gegaan om een plekje in het voorvak te bemachtigen bij Jamiroquai.

Goh wat was die opkomst lachwekkend. Een professionele band die opkomt en begint te spelen, goed verzorgde visuals en dan zie je een oude man in trainingspak met bierbuik en een ongeschoren gezicht onder een licht gevende helm vandaan het podium opstappen. Alsof hij zo van zijn bank is opgestaan, blikje bier aan de kant zette, pizza punt van zijn schouder afveegt en het podium opstapt. Toen hij begon te zingen was het echter te horen dat dat gedeelte nog prima in orde was. Het publiek had er echter geen zin in. Ik had in het voorvak alle ruimte om te dansen, maar er werd toch veel stil gestaan en gekeken. Veel mensen gingen er alvast staan voor Mumford & sons en veel kenden Jamiroquai niet. Na een paar nummers dacht ik al een paar maal de intro te herkennen van Cosmic Girl, maar het bleek het telkens niet te zijn. Veel muziek leek op elkaar. Na Space Comboy voorvak verlaten en wat eten en bier gekocht. Onderweg naar het optreden waar ik het meest naar uitkeek die dag nog lekker genoten van toen wel eindelijk Cosmic Girl.

Elbow. Wat keek ik uit naar deze band en wat waren ze goed. Goede interactie met het publiek met een verjaardagsliedje voor pinkpop bijvoorbeeld en het fluiten bij Lippy Kids. Mooi nieuw Nummer genaamd Empires. Hier helemaal geen last gehad van pratende mensen door de nummers heen, maar iedereen was stil op de momenten dat de muziek het nodig had. Wat een innemende man is die Guy Garvey en wat weet hij een gemoedelijke en lieve sfeer over te brengen op het veld. De setting met de ondergaande zon op het wat kleinere veld was ook perfect voor deze band. Schitterende hattrick aan het einde. Het aandachtige Lippy Kids, heupwiegend op A Day Like This en knallen met Grounds of Divorce. De muziek plus de live uitvoering raakte me zoals ik iet vaak meemaak bij een optreden.

Mumford & Sons mocht later het dagje afsluiten. Ik vond dat ze ook na hun banjo periode een mooie plaat hebben afgeleverd met Wilder Mind. Van Delta ben ik echter minder fan en vond het jammer dat daar de nadruk op lag, alhoewel het natuurlijk wel logisch is met deze tour. Dat is alsnog geen reden om je 2 grootste hits als nummer 2 en 3 in je set te gaan spelen. Niet handig, want veel festival publiek verlaat dan het terrein al wat de sfeer niet ten goede komt. Ik zelf vond ze zeker vermakelijk en ze konden me dan ook zeker boeien gedurende hun set. Ik had alleen wel het gevoel dat een tijdslot eerder hun meer paste. Een uur en kwartier of uur hun nummers in het vroege avondzonnetje spelen komt de muziek veel beter tot recht. Voor echte headliner missen ze gewoon nog wat goed materiaal, wat zeker nog kan komen. Ze zijn helaas iets te snel en geforceerd tot formaat headliner gegroeid, waardoor die beperkingen nu boven komen drijven. Kortom een mooi en leuk optreden maar ook niet veel meer dan dat.

Nu alweer meer geschreven dan de bedoeling. Ik zal het verslagje van de andere 2 dagen op een ander tijdstip, als ik weer wat tijd heb, hier neer typen.

 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Ook heb ik een super weekend achter de rug!
En jammer dat er op de laatste dag minder weer voorbij kwam.
Ik heb het meeste genoten van The Cure , en dat is dan ook mijn favoriete band dus tja dat was al van te voren bepaald.
Omdat ik deze band al meer dan 32 jaar volg kan ik er geen genoeg van krijgen.
Daarnaast ook blij met Lenny Kravitz, Jamiroquai, White Lies( hij blijft vocaal niet zo sterk helaas), Coldrain ,Dropkick Murphys,Slash.
Ik moest even mee met mijn vrienden uit Limburg naar Rowwen Heze, maar dat trok ik 2 nummer en ben weggegaan.
Golden Earring vond ik zelf niet zo heel erg goed klinken, en dat had ik ook met Feedwood Mac, soms tegen het randje vond ik zelf.
En dat duurde mij weer te lang.
Met Mumford & Sons heb ik dus echt niks mee sorry kon me totaal niet boeien.
The Kooks heb ik geluisterd terwijl ik even languit ben gegaan, de vele uren werken hiervoor zal de oorzaak zijn geweest dat ik even out ging.
Daarnaast nog Anouk , Krezip, San holo, en Armin van Buuren mee gemaakt dit kwam door de vrienden die dit wilden zien, niet mijn ding zeg ik maar.
Verder af en toe wat nummers gezien van Cage the Elephant, Miles Kane, the pretenders, the Wolf, Major Lazer,Micael Kiwanuka, dus ja veel gezien en gehoord dus.
Leuk om Dennis weer even te zien en nu nagenieten en volgende maand naar Bospop!
 

pj1617899902

Playlistbediener
12 nov 2018
25
0
Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen! Ik ben op Zondag geweest omdat ik de line up van de andere dagen niet genoeg vond voor een weekend. Doordat ik uit noord Nederland moet komen en de treinreis een beetje tegenzat, kwamen we aan op het moment dat White Lies aan het spelen was. Toch ook wel leuk om onderweg naar de ingang te kunnen genieten van Farewell to the fairground ;) Omdat we White Lies dus eigenlijk al gemist hadden hebben we wat munten gekocht en een leuk plekje opgezocht voor The Kooks. We stonden vrij ver vooraan maar tot mijn verbazing was het redelijk rustig en liep het ook langzaam leeg. The Kooks was een prima begin van de festivaldag. Na wat eten hebben we weer een plekje vooraan gezocht voor Krezip. Ik vind het leuke muziek en ze waren erg goed! Ze waren erg enthousiast en ze kregen het publiek goed mee. Van mij mogen ze meer muziek maken en vooral vaker komen! Vervolgens naar Lenny waar we iets verder naar achteren zijn gaan staan. Het eerste nummer was al meteen een meezingnummer en de sfeer zat er goed in. Man wat kan die vent er een show van maken!

Vervolgens even rondgelopen en gegeten waarbij het een verademing was dat er weinig/korte wachtrijen waren bij de eten/drinken tentjes. (vergeleken met de PJ dag vorig jaar)
Toen een leuke plek gezocht voor The Cure. Wat een geweldige band en wat spelen ze super! Ondanks dat Robert geen prater is en er vooral als een zoutzak bijstaat, wordt je meegevoerd in de bijna magische muziek. The Cure is een band van ver voor mijn tijd waarvan ik niet veel nummers (goed) ken. Nummers als Pictures of you en Just like heaven ken ik wel goed en heb ik bijvoorbeeld in mijn afspeellijsten zitten. Achteraf had ik vooraf meer naar The Cure moeten luisteren want de liedjes worden live zoveel leuker als je ze al kent! Ik kan me voorstellen dat mensen die helemaal niks van The Cure kennen het een lange zit vinden. Het was een super headliner en ben nu ook echt fan ;)
Van Armin hebben we ook nog een stukje gezien. Ik ben totaal geen fan van die genre en ik vind het ook altijd maar een beetje raar om een DJ live te zien. Dan krijg ik het idee dat er een CD draait en dat hij daar wat staat de zwaaien en dingen als ''hands in the air'' roept... Een heel verschil met het vakwerk van The Cure ;) Ondanks dat ik geen fan ben is het wel imposant om te zien en kan ik me wel goed voorstellen dat veel mensen het leuk vonden. Het is ook echt wel goede muziek, maar dan op een andere manier. De versie van Jump vond ik niet echt geslaagd en de muziek erna vond ik helemaal niks. Lekker rustig terug naar de trein gelopen en in een bijna lege trein naar de slaapplek. Al met al een zeer geslaagde pinkpopdag met goed weer :)
 

pj1617899902

Playlistbediener
12 nov 2018
25
0
Ik zag gisteren dat meerdere mensen de ''The Cure'' uitzending op TV hebben opgenomen en op youtube hebben gezet. Ik wilde het nog even terug bekijken maar vandaag zijn al die filmpjes geblokkeerd :(
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
toch wel even in de enquête laten weten dat er te weinig toiletten waren.

Maar kon het ook niet laten om een comment te geven over eerder voorverkoop of early bird...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.823
Ze zouden een voorbeeld aan Rock am Ring kunnen nemen. Daar zijn de early birds voor de 35e editie al in de verkoop gegaan, zonder dat er een band bekend is. Daar doen ze er fikse korting tegenaan, maar ik weet zeker dat je duizenden mensen erg blij maakt als ze gewoon nu al tickets zouden kunnen kopen tegen het reguliere tarief...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken