Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
(Sowieso bijzonder hypocriet om jou te zien schrijven dat je geen politieke propaganda in je smoel gedrukt wilt krijgen, terwijl jij ons hier wekenlang Trump propaganda in onze smoel hebt gedrukt. Of mag propaganda alleen wanneer het overeenkomt met jouw persoonlijke voorkeuren?)

Een ava van Trump vind jij politieke propaganda? Een plaatje? Applaus. Jij ergert je er aan. Ik erger mij niet aan een plaatje.

Even gezien wat Jan zei op Pinkpop. Op het moment dat er zoiets gezegd wordt tijdens een festival is het inderdaad linkse Jan. Dat is een feit. Geen mening. Net zoals ik rechts ben. Dat is ook een feit. Het hoort niet op een festival. Links lullen of rechts lullen. Dit is een forum. Geen festival.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
(Sowieso bijzonder hypocriet om jou te zien schrijven dat je geen politieke propaganda in je smoel gedrukt wilt krijgen, terwijl jij ons hier wekenlang Trump propaganda in onze smoel hebt gedrukt. Of mag propaganda alleen wanneer het overeenkomt met jouw persoonlijke voorkeuren?)

Een ava van Trump vind jij politieke propaganda? Een plaatje? Applaus. Jij ergert je er aan. Ik erger mij niet aan een plaatje.

Even gezien wat Jan zei op Pinkpop. Op het moment dat er zoiets gezegd wordt tijdens een festival is het inderdaad linkse Jan. Dat is een feit. Geen mening. Net zoals ik rechts ben. Dat is ook een feit. Het hoort niet op een festival. Links lullen of rechts lullen. Dit is een forum. Geen festival.

 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Schrok wel van de bedragen die Jan noemde. € 9 mln voor deze line up. Echt bizar.

Met 32.000 weekendkaarten (a 220 euro, exclusief servicekosten) en 46.000 dagkaarten (a 100 euro) zit je al op 11.64 miljoen euro. En dan was het nog (lang) niet uitverkocht. Neem dan nog inkomsten uit parkeren (10-15 euro per dag per auto) en inkomsten uit consumptie (a 2.80 euro) en sponsoring (?? euro). Dan zou je zeggen (en is mijn gevoel) dat er nog wel meer geld naar de line-up kan. Zeker als je ziet wat er voor dat geld op andere festivals (hallo Werchter) consequent mogelijk is. Heb het idee dat Pinkpop of hogere gages betaalt en / of een grotere overhead (met Mojo en Buro Pinkpop) kent.

Ik vind het geklaag over vervelende concurrentie ook een beetje sneu, want welke headliners (of artiesten) van BKS, DTRH, Lowlands (eventueel bospop, zwarte cross, parkpop, NSJ, concert @ sea) zouden serieuze kandidaten zijn op een sub- of headlinepositie? De echte kandidaten staan met een soloshow in de Arena vanavond, en Rammstein doet een eigen show.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik vind het geklaag over vervelende concurrentie ook een beetje sneu, want welke headliners (of artiesten) van BKS, DTRH, Lowlands (eventueel bospop, zwarte cross, parkpop, NSJ, concert @ sea) zouden serieuze kandidaten zijn op een sub- of headlinepositie? De echte kandidaten staan met een soloshow in de Arena vanavond, en Rammstein doet een eigen show.

Amen.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Vermakelijk weekend met enkele hoge hoogtepunten: de top 5 waren stuk voor stuk heel goed.

1. Jamiroquai
2. The Cure
3. Lenny Kravitz
4. Michael Kiwanuka
5. Anouk
6. J. Balvin
7. Fleetwood Mac
8. Slash & Myles
9. Mumford & Sons
10. Elbow
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Even off topic Die leugenaar van een Dotan staat in Paradiso. Die is toch gewoon af. Dat ze die lul nog een podium bieden. Mag hopen dat Pinkpop die eikel niet meer boekt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Even off topic Die leugenaar van een Dotan staat in Paradiso. Die is toch gewoon af. Dat ze die lul nog een podium bieden. Mag hopen dat Pinkpop die eikel niet meer boekt.

Waarom? Zo erg was dat Twittergedoe toch niet.
Ieder verdient een tweede kans. Helemaal om zoiets onbenulligs.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Waarom? Zo erg was dat Twittergedoe toch niet.
Ieder verdient een tweede kans. Helemaal om zoiets onbenulligs.

Ik ben allergisch voor mensen die kanker voor hun eigen gewin/populariteit gebruiken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Even off topic Die leugenaar van een Dotan staat in Paradiso. Die is toch gewoon af. Dat ze die lul nog een podium bieden. Mag hopen dat Pinkpop die eikel niet meer boekt.

Wat een gezeik. Gun die man een tweede kans.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Waarom? Zo erg was dat Twittergedoe toch niet.
Ieder verdient een tweede kans. Helemaal om zoiets onbenulligs.

Ik ben allergisch voor mensen die kanker voor hun eigen gewin/populariteit gebruiken.

Dan zou ik 'die andere' avatar niet meer bovenhalen, If you know what I mean. ;-)

Verder wel eens: wat Dotan deed was rot, maar om daarom banned for life te zijn... Nee.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.871
6.031
Even off topic Die leugenaar van een Dotan staat in Paradiso. Die is toch gewoon af. Dat ze die lul nog een podium bieden. Mag hopen dat Pinkpop die eikel niet meer boekt.
Alsof er geen ergere figuren in de muziekwereld zijn die nog steeds worden geboekt, gestreamed, platen worden van gekocht en wordt over geschreven.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Shit man, ik sta lekker mooi volop op de foto in een artikel dat Tenacious D afzeikt (van 3voor12). Zet me dan lekker in het artikel van de Limburger die gewoon zegt wat het was: een goed optreden met lekkere humor en goede muziek!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Shit man, ik sta lekker mooi volop op de foto in een artikel dat Tenacious D afzeikt (van 3voor12). Zet me dan lekker in het artikel van de Limburger die gewoon zegt wat het was: een goed optreden met lekkere humor en goede muziek!

Jezus, wat ben je eigenlijk lelijk. Nee, welke knappe kop ben je dan? Die met het prachtige shirtje?
Snap echt geen flikker overigens van 3voor12. Schijnt gewoon een geweldig optreden te zijn geweest, wat ik ook kan opmaken uit jullie rijtjes en verslagen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
nou... deel 1 van mijn Pinkpop 2019

WAT EEN FIJN WEEKEND GEHAD!!!!
elke dag van opening tot sluiting op het terrein geweest.
paar mensen gezien, Pim ( paar keer zoals elk jaar ;) ) , Popijn, PP1980 en Mirjam, paar kennissen en ook nog aangesproken door een meelezer van het forum zaterdag. (Was leuk, mocht ik misschien niet al te spraakzaam zijn geweest, sorry, maar zat dan misschien in mijn 'bubble'....)

Jammer van de regen maandag, maar dat was met poncho goed te overleven.
Verder, helemaal in mijn element geweest!!
Volledige focus op mijn concertjes gehad.
Overal goed vooraan kunnen komen, eten en drinken geen probleem. Wat ik alleen zo ontzettend vreemd vond, de drukte bij de toiletten. Het was alsof er meer mensen veel vaker naar toilet moesten. Het was net zo druk als een "volle" dag, met >60k bezoekers, terwijl het veel minder was... Ik had niet het idee dat er minder toiletten stonden, misschien wel een punt voor organisatie om volgend jaar over meer sanitair na te denken.

Zondag was ik met een klein gezelschap, maar door zelfde intresse, vibe en spoorboekje echt een topdagje samen gehad.
Eigenlijk hele weekend behoorlijk goed in mijn roze-pinkpop-bubble kunnen rondzweven over Megaland tijdens Pinkpop.
Uitgebreid uitschrijven van mijn weekend komt nog.

Wel aardig om te vermelden, heel veel van mijn bekertjes zijn in de prullenbak verdwenen. Stonden veel meer prullenbakken, maar imo nog te weinig. Eerste dag ik netjes al mijn papiertjes in de prullenbak, schieten Mumford einde dag een lading confetti over me heen en volgende ochtend start Kraantje Pappie er mee... Ik heb mij daarna niet meer druk gemaakt om een servetje, maar verder zijn al mijn bakjes netjes in de prullenbak verdwenen.

Zaterdag ranking:
1. Mumford
2. Jamiroquai
3. Golden Earring
4. Jacob Banks
5. Anouk
6. Cage The Elephant
7. George Ezra
8. Mt Atlas

Zondag ranking:
1. The Cure
2. Krezip
3. Rowwen Heze
4. Lenny Kravitz
5. White Lies
6. Kraantje Pappie
7. The Kooks
meh Armin (totaal niet mijn ding, maar nog lekker biertjes gehad en gezelschap vond het dan weer wel leuk)

Maandag ranking :
1. Fleetwood Mac
2. Bastille
3. Slash
4. 1975
5. The Pretenders
6. Bring me the Horizon
7. Jett Rebel
8. Indian Askin

Overall mijn top 10 van Pinkpop 2019 :
1. Fleetwood Mac
2. Mumford and Sons
3. The Cure
4. Bastille
5. Slash
6. The Pretenders
7. Bring Me The Horizon
8. Jacob Banks
9. Rowwen Heze
10. Jamiroquai

Binnenkort meer...
 
1 mei 2017
289
0
(Sowieso bijzonder hypocriet om jou te zien schrijven dat je geen politieke propaganda in je smoel gedrukt wilt krijgen, terwijl jij ons hier wekenlang Trump propaganda in onze smoel hebt gedrukt. Of mag propaganda alleen wanneer het overeenkomt met jouw persoonlijke voorkeuren?)

Een ava van Trump vind jij politieke propaganda? Een plaatje? Applaus. Jij ergert je er aan. Ik erger mij niet aan een plaatje. Op het moment dat er zoiets gezegd wordt tijdens een festival is het inderdaad linkse Jan. Dat is een feit. Geen mening. Net zoals ik rechts ben. Dat is ook een feit. Ik hou het vanaf nu wel op ouderwetse fossiel. Dat is wel pc genoeg voor je?

Propaganda is niet het juiste woord, maar je oude avatar was een plaatje van dat heerschap met zijn middelvinger opgestoken. Dus duidelijk om politiek te provoceren. En nu jank je over politiek op een festival?

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Tenacious D heeft niks met muziek te maken.

Tja, begrijp die act ook niet echt volledig.

Echt veel geweldige songs hebben ze niet (vind ik dan). En voor een comedygroep is hun humor wel heel flauw.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken