Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Wat een geweldige dag heb ik gehad! Tenacious D was het duidelijke hoogtepunt, maar geen een band heeft voor mij onder verwachting gespeeld. Mijn persoonlijke top lijstje van vandaag (van de bands die ik heb gezien natuurlijk)

1. Tenacious D
2. Fleetwood Mac
3. Dropkick Murphys
4. Slash
5. Coldrain
6. Bring me the horizon
7. Bastille
8. Bosshoss

Maar ik vond alle optredens stuk voor stuk geweldig

Armin is mijn ding niet, maar ik zie normaal wel zijn kwaliteiten in zijn genre. Maar dit was gewoon plat en lomp carnavalsvermaak.
Niks mis met carnaval, maar ik snap je punt en was te verwachten. Hij kan idd zoveel beter.

Wel probz voor zijn gast artiesten. Wat je er ook van mag vinden, het zijn grote namen. Meestal hoop je er op en kom je vaak bedrogen uit. Maar Armin heeft op dat gebied wel uitgepakt.

Fleetwood Mac was steengoed. En wat een heerlijke setlist ook. Voor mij het absolute hoogtepunt van het weekend.

Hele interessante Fleetwood Mac recensie van 3voor12. Vernietigend terwijl je doorhebt dat de recensent liever absoluut niet vernietigend had willen zijn.

WAS HET GOED:
Zelfs met de beste wil was het niet goed te noemen. Maar man, wat blijven die nummers op zich nog goed.

"Aan alle kanten rammelt het of voelt het als een dreigend auto-ongeluk. En tóch zit de show vol magische momenten."

Hele artikel: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/pinkpop-2019/FLEETWOODMAC-MAANDAG.html

Benieuwd naar de andere recensies en vooral forumverslagen!

Hoop dat jullie een mooi weekend hebben gehad. Van wat ik ervan online heb gezien was dit niet het gehoopte jubileum, maar was the Cure heel erg goed; Elbow ook gewoon goed (als altijd).
Ik zie dat 3voor12 niet verder is gekomen dan een top 20 (gewoonlijk 25), waarin Fleetwood Mac en Mumford & Sons ondanks die matige recensies zijn opgenomen.

Aangezien ik al in de rij sta voor de volgende grote show in Amsterdam en niets te doen heb kom ik maar ff met een review van 't weekend!
Het begon vrijdag wel lekker. Camping uurtje later open door het noodweer dat op zich liet wachten en vervolgens gewoon niet kwam opdagen. Gezellig in de Silent disco even gefeest als opwarmertje.

Zaterdag begon rustig aan met een lekkere beuker van Mt Atlas! Die jongens hebben wel een stevige show neergezet! Mooi dat ze halverwege zoiets ineens een duo drumsolo gingen doen!
Vervolgens een half uurtje Golden Earring. Wat zijn die mannen nog goed! Geen steekje mis en een heerlijke drumsolo! Mijn vrienden wilden allemaal Yungblud zien, dus daar maar heen gegaan. Niet mijn ding maar hij maakt wel een leuke show ervan. Hierna ff op 't terrein rondgelopen om vervolgens te gaan wachten bij Halestorm. Dit was mijn hoogtepunt van de dag. Spelen lekker strak en weten de tent mee te krijgen.
Verder heb ik alles van een afstandje gekeken. Jamiroquai en San Holo. Mumford & Sons ben ik na 5 nummers weg gegaan, niet mijn ding. Headline waardige band, maar niet voor Pinkpop in mijn ogen. Zet ze op Lowlands, of Best Kept Secret. Meer hun soort festivals.

De zondag was redelijk jammer qua line up vond ik.
Kraantje Pappie als opener. Hij geeft nog wel leuke feestjes, dus wilde wel gaan kijken. Wat humor, meezingers die je overal hoort en gewoon alles lekker fout. Hierna naar de Brightlands tent gegaan voor Blood Red Shoes maar hier was ik toch snel weg. Leek alsof ze er niet veel zin in hadden. Hoorde al een paar slorsigheidsfoutjes dus had nog maar weinig zin erin. Rowwen Heze was dan aan de beurt. Bierdouches door het hele publiek heen! Heerlijk! Daarna naar Die Antwoord. Wist niet helemaal wat ik moest verwachten maar was wel een lekker feestje moet ik zeggen. Krijgen het publiek goed mee!
The Cure waren nog steeds zo goed als oude opnames die ik gezien heb! Je zag aan de gezichten en manier van optreden dat ze er na al die jaren nog steeds veel plezier uithalen!

Zondag was een lekker drukke dag!
Coldrain om mee te beginnen. Jaren geleden een van m'n favoriete bands geweest, maar toen een hele lange tijd ertussenuit geweest. Heel blij ze na n paar jaar weer gezien te hebben! Daarna direct richting Bring Me The Horizon. De show steekt super in elkaar. Dansers met vlammenwerpers, om vervolgens voor de barriers te gaan staan en het publiek motiveren te gaan crowdsurfen. (fuck dat no crowdsurfers beleid)
Tenacious D was toch mijn hoogtepunt van het weekend! Meezinger na meezinger en het hele publiek dat super enthousiast was!
Vooraan blijven wachten op Dropkick Murphys was het daarna ook helemaal waard! Wat een heerlijke show geven die jongens! Paar weken terug ook nog op Paaspop gezien. Dus wist wat ik moest verwachten. Maar deze show was vele malen beter!

1. Tenacious D
2. Dropkick Murphys
3. Coldrain
4. Halestorm.
5. The Cure

Mooie nummer 1. :-)

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/pinkpop-2019/Top-20.html

Mooie nummer 1. 

Volstrekt debiel dat Anouk er niet bij staat. Dat was het beste optreden van de zaterdag. Die had moeiteloos kunnen subben.

Ah, dus geen Trump avatar meer vanwege al die politieke shit?

En bizar dat mensen zoveel geld uitgeven aan een festival en dan daar gewoon voetbal en formule 1 gaan volgen.

Of ik wel of geen Trump ava heb maakt niet zoveel uit. Ik kom voor de muziek en niet om politieke propaganda in mijn smoel gedrukt te krijgen. Het moet over de muziek gaan en geen platform zijn voor zijn linkse fetish.

En 2de punt. Dat is inderdaad debiel. Tussen optredens ff een spelletje doen snap ik nog wel maar als je F1 of voetbal wil kijken doe dat dan thuis. Is ook veel goedkoper. Plus dat praten. Ik geniet van Michel van Anouk. Hou dan gewoon je bek. Je hebt dan geen respect voor de artiest of voor de mensen die het graag willen horen. Ik hoef niet te weten dat Mark niet de boodschappen moet vergeten. Domme doos.

Ah, dus geen Trump avatar meer vanwege al die politieke shit?

En bizar dat mensen zoveel geld uitgeven aan een festival en dan daar gewoon voetbal en formule 1 gaan volgen.

Ik kijk en luister muziek. Ik hoef geen politieke propaganda in mijn smoel gedrukt te krijgen. Jan met zijn Frans Timmermans fetish. Gatverdamme.

En qua F1 en voetbal kijken. Ik vind het ook debiel. Doe dat dan lekker thuis. Kijk een spelletje doen tussen optredens door dat snap ik nog wel. Ook dat gepraat. Hou gvd je bek. Echt respectloos. Bah

Ook veel last van mobieltjes en gepraat gehad?

En eens wat betreft het politiek. Hoort niet op een festival thuis imo

Mooie nummer 1.

Volstrekt debiel dat Anouk er niet bij staat. Dat was het beste optreden van de zaterdag. Die had moeiteloos kunnen subben.

Dit dus. Die had gewoon in de top 3 moeten staan.

Aan de mensen die FM uitzagen: Hoe was de PP celebration?

Dat is voor Pinkpop allemaal niet goed. Vreselijke concurrentie. Er is niks tegen te doen. Er zijn zoveel Jan Smeetsen opgestaan die ook zijn gaan organiseren. Daarbij wordt de vijver waaruit gevist wordt naar goeie groepen steeds leger, omdat er veel te veel festivals zijn. Die popgroepen zijn allemaal kleine fabriekjes die hun waren proberen te slijten en daar is niets tegen te doen. We moeten er in de toekomst op letten. Het programmabudget moet omlaag en de prijs van de kaartjes mag niet verder omhoog."

Smeets in slotinterview NOS over andere festivals.

Ook veel last van mobieltjes en gepraat gehad?

En eens wat betreft het politiek. Hoort niet op een festival thuis imo

bcmrmaybe wrote:
Mooie nummer 1.

Dit dus. Die had gewoon in de top 3 moeten staan.

Aan de mensen die FM uitzagen: Hoe was de PP celebration?

Was best leuk, maar je hebt niks gemist hoor. Door middel van wat korte optredens van de bekendste artiesten gingen ze de 50 jaar langs. Vervolgens kwamen de posters van ieder jaar voorbij begeleidend met wat vuurwerk.

Vreselijke concurrentie

Wat verwacht je dan Jan? Dat iedereen op de rug gaat liggen? Het is geen Noord-Korea hier. Als er iets winstgevend is dan duiken daar mensen op. Op het moment dat de budgetten te hoog zijn vallen de zwakke broeders wel af. Kijk maar naar Hullabaloo. Een ontzettende tamtam en dan is het gewoon een festival in de trant van Parkpop. Kaartjes worden duurder en budgetten worden groter. Grow a pair of stap er uit.

Algemeen Dagblad over the Cure

Misschien had de Pinkpop-editie dan de nu zo gemiste schop onder het achterwerk gekregen. Het was nu allemaal wel erg braafjes. Op sommige momenten zelfs saai. The Cure had als hoofdact van de zondag 2 uur en een kwartier speeltijd toebedeeld gekregen. Het was minstens een uur te veel. De machtige eigthiespop van de donkere treurwilg Robert Smith ging volledig over de hoofden van iedere bezoeker onder de 30 heen. Een slechte zet met het oog op de toekomst.

:roll:
Hoe fout kun je zitten? Totaal oneens. Beste act van het festival imo!

Ontzettend jammer dat Tenacious D niet wordt uitgezonden. Had gehoopt op toestemming van de heren

Die is helemaal uitgezonden. Je moet echt de site in de gaten houden

Kun je dit ook terugkijken? Ik was er bij op de voorste rij en wil graag de ervaring herbeleven :)

Mumford & Sons ben ik na 5 nummers weg gegaan, niet mijn ding. Headline waardige band, maar niet voor Pinkpop in mijn ogen. Zet ze op Lowlands, of Best Kept Secret. Meer hun soort festivals.

M&S is een stadion act met zeer toegankelijke hitparade pop met een licht gitaarrandje. Als ze ergens moeten staan in het PP. Als ze ergens niet (meef) thuishoren is het LL of BKS.

@kobloodflames https://3voor12.vpro.nl/media/collecties/video/festivals/pinkpop/2019.html

Hier kun je ze terugkijken. Ik zie TD er niet bij staan. Ik weet of je het kunt terugkijken via je eigen provider.

Vreselijke concurrentie

Wat verwacht je dan Jan? Dat iedereen op de rug gaat liggen? Het is geen Noord-Korea hier. Als er iets winstgevend is dan duiken daar mensen op. Op het moment dat de budgetten te hoog zijn vallen de zwakke broeders wel af. Kijk maar naar Hullabaloo. Een ontzettende tamtam en dan is het gewoon een festival in de trant van Parkpop. Kaartjes worden duurder en budgetten worden groter. Grow a pair of stap er uit.

Ik zag een eerder op de dag opgenomen gesprek van Eric Corton met Jan. Jan zat erbij als hij voor 12 uur stiekem al 2 jenevertjes en een cognacje op had. Of als een licht dementerende bejaarde die in zijn broek had gepoept en dat niet durfde te zeggen. Het was in ieder geval treurig om dit momument in de festivalwereld zo verward en bozig zichzelf omlaag te zien halen. Dat heeft de man die zo veel voor de Nederlandse festivals heeft betekend niet verdiend.

Users who are viewing this thread