Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Om 23:45, zie ik net, voor Armin.




Bedoelde eigenlijk om 20.00 zelf. Niet een kwartiertje
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.509
6.183
Pestpokkedrama met die rijen zeg. Je staat echt lang te wachten. Had je niet op moeten besparen Smeets
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
Pestpokkedrama met die rijen zeg. Je staat echt lang te wachten. Had je niet op moeten besparen Smeets

Heb je het nu over de toiletten of over Kalm aan de Laan? Dat laatste is inderdaad een ramp qua rijen. Heb gisteren geen last gehad bij de toiletten. Kon zo doorlopen.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Jack Savoretti en Krezip waren enorm goed vanmiddag! Puur genieten. Ook White Lies vond ik erg leuk. Las regelmatig reacties dat die live niet zo goed zijn, maar ben ik het niet mee eens.

Wel echt te weinig toiletten idd! En dan valt het voor de mannen nog mee.
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Het Nieuwsblad is nog het negatiefst van al… ?
Klopt! Focus Knack lijkt ook eerder negatief, Dansende Beren is dan weer eerder positief.
Het zijn dus inderdaad mixed reviews voor Fleetwood Mac, maar het publiek was alleszins mee en heeft er voor zover ik kan beoordelen van genoten.
Dus Pinkpop bezoekers, niet wanhopen :wink:
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Afgeven op Mumford omdat ze 2 hitjes na elkaar spelen is natuurlijk erg makkelijk. Hun commercieel grootste hit (I Will Wait) zat netjes in de toegift. Ja, ik ben fan. Dus wellicht niet helemaal objectief. Maar The Killers (ook fan) openden in 2013 met Mr. Brightside en daar hoorde je toen niemand over. Dat was destijds zelfs "enorm cool".

Verder over dag 2 (lig nu in het gras):

Lenny Kravitz is een eindbaas. Jezus Christus wat een strakke zanger, gitarist én band. Uitgesponnen solo's. Strakke spijkerbroek. Blazers die snappen wat hun functie is en dat tot in de puntjes verzorgen. En Lenny zelf... in z'n eentje opkomen op een riser en inzetten. Held!

Wel zonde voor Rowwen Hèze dat Lenny er nog na kwam, anders waren zij wel misschien de winnaars van de zondag geweest. Dat was een Limburgs feestje van Stromae achtige taferelen. Een uur lang provinciaalse classics afgewisseld met hele fijne nummers van hun zeer geslaagde laatste album. En dan als voorlaatste Blieve Loepe met beelden uit '92. Ik heb veel mannen in houthakkershemden elkaar toen in de armen zien vallen. Inclusief mezelf. Top!

White Lies trouwens ook bovengemiddeld goed. Harry heeft al een paar jaar zangles en dat werpt duidelijk zijn vruchten af. Die was goed bij stem vandaag.

Nu wachten op The Cure. Gaat vast ook mooi worden.
Armin ga ik overslaan. Verder niks gezien. Behalve bier dan. ;-)


 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Dieptepunt van Pinkpop 2019 is trouwens die field-cam die te pas en te onpas beelden van dronken, aandachtsgeile mensen op de schermen moet projecteren.... Djezus. Doe dat niet.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Nog niet wakker Pinkpop?
1f601.svg

Half :D
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.509
6.183
Trommelen en Smeets hebben Borsato graag terug maar alleen als hij als headliner komt aldus de Limburger en Festileaks. Ughhh!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.509
6.183
Goed vermaakt gisteren.

Te gek
Lenny Kravitz (de eindbaas)
Die Antwoord (Very weird and freaky and I liked it a lot)
The Cure

Voor The Cure even een aparte vermelding. Paar jaar terug in Ziggo gezien en vond er geen bal aan. Na een playlist van Mattman hier gekregen te hebben me meer in de muziek verdiept. Zaten mooie nummers tussen maar nog steeds niet helemaal mijn muziek. Maar gisteren pakte het me enorm. Prachtconcert. Alles viel op zijn plaats ofzo. Ik weet het niet. Het was gewoon briljant mooi. En het bewees des te meer dat Mumford echt een schijtheadliner was.

Goed
Jack Savoretti (wat een strot!!!!)
Miles Kane

Wel ok
Krezip (Nooit mn ding geweest)

Meh
The Kooks (Net als Golden Earring zn beste tijd gehad)

Vreemde gewaarwording om om je heen dansende kinderen en families te zien bij een band als The Cure. Vrij surrealistisch.

Armin niet gezien. Ik geloofde het wel.

Verder was het gisteren echt een rijendrama. Van toiletten tot bar. Niet te doen zeg. Geen goede besparing van ze geweest.
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
De beste act PInkpop 2019
https://www.humanpowernow.com/nieuws/2019/6/10/music-can-heal-the-wounds-that-medicine-cannot-touch-dr-debasish-mridha-tweet-vertalen
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Minder gevulde dag gehad gisteren. Lenny was echt heel goed. The cure niet zo betoverend als ik had gehoopt, wel genoten. Rowwen Hèze een groot feest. Armin van Buuren wel lachen om gezien te hebben. Krezip wel oké.

Vandaag the D!!!!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.509
6.183

professorpint3000

Playlistbediener
10 mrt 2019
39
7

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Zondag, mooie dag met prima weer.

Kraantje Pappie: Groningen represent! Vermakelijke opening met stiekem best wel wat bekende tracks.

The Kooks: viel me erg tegen, vergane glorie. Zelfs de wat oudere tracks konden op weinig bijval rekenen.

Rowwen Heze: leuk Limburgs volksfeest.

Miles Kane wel eens getergder gezien, vind zijn nieuwer werk llminder. Halverwege naar J. Balvin gegaan, geen spijt van: prima feestje.

Lenny Kravitz: heel erg goed! Leuke setlist met vooral ouder (en wat minder bekend) werk.

The Cure: heel goed, maar niet magisch (zoals in 2012). En wat is er met mensen in het voorvak die alleen maar praten, voetbal kijken en elkaar filmen / fotograferen? Irritatiemomentjes.

Armin even aangekeken maar vond het niets (maar dat is smaak, show en visuals wel vet).

Net als al genoemde rijen bij bar, friet & met name wc's niet vijdroegen aan de feestvreugde. Verder wel pluspunten voor het weer & schenken van Brand bier.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Vreemde gewaarwording om om je heen dansende kinderen en families te zien bij een band als The Cure. Vrij surrealistisch.

Ja, dit is ook wat ik bedoelde met die field-cam.
Dat op de schermen tussen een innemende Robert Smith door shots 'van op het veld' worden getoond.
Heel raar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken