Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Mijn tijdschema is zojuist makkelijker gemaakt. Ik zat te twijfelen tussen Blood Red Shoes en White Lies. Nu maakt de Muziekgieterij in Maastricht net White Lies bekend eind dit jaar. Dus die kan ik mooi overslaan en Blood Red Shoes bekijken!

Toch al wat festivals afgelast vandaag. Hoop voor jullie allemaal dat het niet compleet in het water valt, met slecht weer is dat sportveld toch al vrij snel een koude, natte bedoeling.

Veel plezier en/of sterkte aan iedereen die wel gaat!

Een vriend van mij is erg ziek sinds gisteren en hebben besloten dat het beter is dat hij niet meegaat naar Pinkpop.
Ik verkoop dus een weekendkaart voor 160 euro!
Iemand nog last minute interesse laat het me weten!

Iemand al ervaring met het (naleven van het) tassenbeleid?
Is 30x21x10 echt strikt het maximale dat ze binnenlaten, of zijn ze in de praktijk wat soepeler?
Zijn er (veel) mensen met een gewone rugzak op het terrein?

Dat Cage The Elephant kan me toch niet zo bekoren eigenlijk.. 8-O
Die zanger kan niet echt zingen, en is ook nogal een aansteller. :-|
Sowieso begrijp ik niet goed waarom deze band vaker genoemd werd bij de 'hardere' namen, deze editie..

Aaran wrote:
Zanger van SYML is de surprise act

“Verrassing, hier is iemand die je niet kent! Veel plezier
1f642.svg

Hhaaha ja bijna niemand had door dat hij er al stond

Net de livestream van Halestorm bekeken, ondanks dat ik ze al 5 keer gezien heb verbaasd het me nog steeds hoe energiek hun show is. Zo leek het me nu al een van de hoogtepunten, wat een strot heeft Lzzy toch:)

1 uur en een kwartier Jamiroquay. Godskolere wat retesaai. Plus Jay Kay mag zich nu wel Fatboy slim noemen. Wat een dikke pens.

Beste optreden van de dag... Anouk. Mooie setlist, echt goed gezongen, emotie. Mooie show

JAMIROQUAI!!!

Vond het echt fantastisch, boven verwachting goed. Staat al (ruim) een decennium heel hoog bij mijn must-sees en eindelijk is het daarvan gekomen. Voorste vak, vijfde rij in het midden alles meegekregen. Niet meer de looks van 22 kaar terug, maar bij vlagen zeker nog de moves en showman uit de gloriedagen. Superstrakke band, had er eigenlijk jaren eerder moeten staan. 9 / 10

Elbow = Elbow, geluid op noord was zeker de eerste helft wat matig en een tikkeltje luid. 6.5 / 10

Anouk: droomvrouw (en die geef je geen cijfer)

Mumford & Sons: valt me alles mee, veld ondanks de leegloop toch behoorlijk vol (hoeveel mensen moeten er nog bij voor het uitverkocht is). Niet mijn smaak en wat lang voor anderhalf uur, toch 7.5 / 10.

George Ezra: Inspiratieloos, gezapig, flauw, zaaddodend. 2 / 10.

PS: is Michael nu nog steeds niet gevonden?? ...

Prima eerste dag :)

pluspunten: T weer, Halestorm, mt Atlas en elbow, en slechts 45.000 bezoekers
minpunten, mumford and sons, binnen 4 nummers je 2 bekendste nummers spelen(nog akoestisch ook), dus ik ben maar naar huis gegaan!

Lekker eerste dagje gehad. Mooi rustig op het terrein, je kunt overal nog aanschuiven voor een mooie plek.

Goed: elbow, cage the elepant, Jameriquai.
Redelijk: Golden Earring, Mumford and sons, halestorm, George Ezra
Kleurloos: syml, bazart

Op naar dag 2

Relaxte eerste dag. Weer viel alleszins mee. Tophotel.

Te gek
Jamiroquai (act van de dag)
Elbow (good as always)

Goed
Anouk (geen Nederlandse nummers was jammer)
Jacob Banks (wat een stem)

Redelijk
Golden Earring (wel ok maar lang niet meer zo goed als vroeger)
Cage the Elephant (muziek tof maar die zanger trok ik niet.)

Meh
Syml (saai)!
George Ezra (saai en dezelfde verhaaltjrs tussendoor als 2015)
Mumford and Sons. Niet headlinerwaardig. Wat was dat saai.
Dutch disease. Waarom ouwehoeren mensen zoveel tijdens muziek?

Jamiroquai hoogtepunt ja. Mumford & Sons was prima imo, goed dat ze ook dit doort acts de kans geven (noodgedwongen) om te headlinen, maar het was het misschien nét niet. Jacob Banks ook redelijk. Bazart en SYML zijn namen die gewoon op Pinkpop kunnen staan, niet eens hele slechte optredens. George Ezra was wel echt waanzinnig slecht. San Holo ook niet echt mijn ding.

Kom je ook meevieren op Pinkpop?
Pinkpop kan wellicht je leven verlengen......
https://www.humanpowernow.com/nieuws/2019/6/10/regelmatig-festivals-bezoeken-kan-je-leven-tot-wel-9-jaar-verlengen

http://www.limburger.nl/cnt/dmf20190608_00109290/marco-borsato-als-verrassing-op-pinkpop

Misschien al gemeld hier. Maar... BORSATO!!!

Users who are viewing this thread