Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Dag 1 was alleraardigst.

Golden Earring: prima uurtje meezingen. Barry Hay's stem is overigens niet meer je van het.
George Ezra: lees overal dat het zaaddodend saai was. Ik heb me best vermaakt. Biertjes (misschien al wat veel en daarom niet zaaddodend saai), zonnetje, muziekje.
Anouk: steengoed. Ook voor de 7e keer. Woaw!
Jamiroquai: dat vond ik dus echt verschrikkelijk saai. Niet doorheen te komen. Man oh man.
Elbow: bijna vooraan gestaan... een uur lang emotie. Blijft een prachtige band!
Mumford & Sons: deden het gewoon prima. Niet de grote stadionheadliner (al verkochten ze ooit 60.000 tickets in het Goffertpark) die Pinkpop nodig heeft, maar je kunt ze weinig verwijten. Afwisselende set, hitjes, albumtracks, banjo, geen banjo. In de Ziggo kwamen ze wel wat beter tot hun recht, maar een prima afsluiter van dag 1.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Waren er nou gewoon veel minder wc's dan vorig jaar. Ik stond overal een eeuwigheid te wachten. Vorig jaar....zelfs met die drukte was ik sneller aan de beurt. Iemand zelfde ervaring?
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Waren er nou gewoon veel minder wc’s dan vorig jaar. Ik stond overal een eeuwigheid te wachten. Vorig jaar….zelfs met die drukte was ik sneller aan de beurt. Iemand zelfde ervaring?

Dat idee had ik ook. Met zo weinig bezoekers (zijn er aantallen bekend gemaakt?) zou je verwachten dat overal alles soepel doorliep, maar het was eigenlijk constant vrij tot zeer druk op de wc's.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
bcmrmaybe wrote:
Waren er nou gewoon veel minder wc’s dan vorig jaar. Ik stond overal een eeuwigheid te wachten. Vorig jaar….zelfs met die drukte was ik sneller aan de beurt. Iemand zelfde ervaring?

Dat idee had ik ook. Met zo weinig bezoekers (zijn er aantallen bekend gemaakt?) zou je verwachten dat overal alles soepel doorliep, maar het was eigenlijk constant vrij tot zeer druk op de wc’s.

Zaterdag zijn ongeveer 45.000 mensen op Megaland in Landgraaf aanwezig. Zondag - met onder anderen The Cure, Lenny Kravitz en Armin van Buuren op het podium - wordt de dag waarvoor de meeste toegangskaarten verkocht zijn, 53.000. Maandag als de jubileumeditie met Fleetwood Mac wordt afgesloten zijn opnieuw 45.000 muziekliefhebbers aanwezig. In totaal zijn 32.000 weekendkaarten verkocht. En over drie dagen verdeeld 46.000 dagkaarten.

Bron: Limburger.nl
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
Damn, NRC gaat los op Mumford!!

''De band die dat tijdstip had gekregen, Mumford & Sons, deed helaas weinig moois met hun extra tijd. De groep uit Londen kan best een goed liedje schrijven, het is alleen jammer dat ze anderhalf uur lang datzelfde ene liedje bleven spelen. Werkelijk alles wat ze doen heeft eenzelfde gedachte en opbouw. Het is de vleesgeworden playlist-vulling: frictieloos en voorspelbaar.''

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/06/09/ijzersterke-show-van-anouk-doet-mumford-sons-verbleken-op-pinkpop-dag-1-a3963118
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.612
11.256
Damn, NRC gaat los op Mumford!!

”De band die dat tijdstip had gekregen, Mumford & Sons, deed helaas weinig moois met hun extra tijd. De groep uit Londen kan best een goed liedje schrijven, het is alleen jammer dat ze anderhalf uur lang datzelfde ene liedje bleven spelen. Werkelijk alles wat ze doen heeft eenzelfde gedachte en opbouw. Het is de vleesgeworden playlist-vulling: frictieloos en voorspelbaar.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/06/09/ijzersterke-show-van-anouk-doet-mumford-sons-verbleken-op-pinkpop-dag-1-a3963118

En terecht. Snap echt niet dat mensen het wat vinden.
Mijn verslag van gisteren volgt overigens straks.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.676
Ver wegblijven van Mumford op Werchter dus. En extra hard genieten van Elbow. :)

Heerlijk weer ook, van wat ik ervan heb gehoord. Net zoals vandaag.

Fleetwood Mac op Boutique was gisteren op Boutique trouwens ook prima. :) Snap de zure reacties niet zo, want ze speelden de perfecte setlist. Hits, oud werk, minder bekende nummers, enkele goede covers. Vond Neil Finn uiteindelijk ook wel een aanwinst. Wordt genieten morgen. Maar eerst The Cure! Enjoy mensen!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.733
1.897
Ver wegblijven van Mumford op Werchter dus. En extra hard genieten van Elbow.
1f642.svg


Heerlijk weer ook, van wat ik ervan heb gehoord. Net zoals vandaag.

Fleetwood Mac op Boutique was gisteren op Boutique trouwens ook prima.
1f642.svg
Snap de zure reacties niet zo, want ze speelden de perfecte setlist. Hits, oud werk, minder bekende nummers, enkele goede covers. Vond Neil Finn uiteindelijk ook wel een aanwinst. Wordt genieten morgen. Maar eerst The Cure! Enjoy mensen!

De recensies over Fleetwood Mac in België zijn in de media niet al te best. Ik hoop dat het allemaal meevalt al moet ik eerlijk zeggen dat Lindsey Buckingham gewoon niet vervangen is. Hij is uniek en kenmerkend met zn gitaarspel. Hij wordt niet voor niets vervangen door 2 gitaristen. Ook niet de minste maar t zegt genoeg natuurlijk.....
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Gister helemaal niet aan gedacht om zo'n Pinkpop WML waterzak te halen. Komen we er nu aan, zijn ze er al doorheen. Goed bezig, begin van de 2e dag...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.612
11.256
Dat was 'm dan. Mijn eerste editie van Pinkpop ooit, ook al was het maar voor een dagje.
Er waren hoogtepunten en zeer zeker ook dieptepunten.
Heerlijk weer, ondanks het frisse windje, en de 42.000 man, die aanwezig was, was ook een prima hoeveelheid om je te kunnen verplaatsen over het terrein.

Allereerst, wat een fantastische opening met Mt. Atlas. Ben diep onder de indruk van ze geraakt. Moet wel zeggen dat ik het geluid wel wat minder vond in de tent. Dat doet toch iets af aan het optreden van ze. Keurig gitaarwerk en de zanger was ook goed bij stem.
Ik vond het wel jammer dat ze het publiek niet echt meekregen met hun harde muziek.

Heb ongeveer drie kwart van het optreden van Mt. Atlas gezien, waarna ik nog het laatste stuk van SYML heb mogen aanschouwen. Volgens mij is er nog een reden, naast zijn bekendheid, dat hij onderaan de poster van Pinkpop stond. Ik kwam aan op IBA Parkstad en het was een ontzettend dooie boel, en die zoetsappige liedjes van 'm hielpen daar ook niet bij.

Door naar Bazart. Ik heb nog nooit zoveel mensen Belgen leuk zien vinden. Blijkbaar kenden veel mensen hun nummers, wat ik niet begrijp. De zanger bewoog over het podium alsof hij een of andere paranormale was. Wist niet wat ik meemaakte. Hij kon nog wel goed zingen, anders stond ie ook niet op Pinkpop, maar daar hield het wat mij betreft op.

Golden Earring. Tja, wat kan je daar nog over zeggen? Sfeer zat er echt goed in. Heerlijk om te zien dat iedereen, van jong tot oud, hun nummers kon meezingen. Prachtige drumsolo van Cesar tijdens Radar Love. Ik heb Golden Earring niet zo goed meegemaakt als de meesten van jullie vroeger, maar ik had gedacht dat Barry Hay slechter bij stem was dan dat hij daadwerkelijk was. Al met al een prachtig optreden.

Dan door naar de zoveelste sing- en songwriter: George Ezra. Wat was dit verschrikkelijk saai, zeg. Zaaddodend saai was het zeker wel. Ik heb geen zin om meer woorden aan hem vuil te maken.

Cage The Elephant vond ik ook niet zo. Al dat theatrale gebeuren van die zanger hoeft van mij niet. Al hoewel, zanger? Vond hem qua zang behoorlijk teleurstellen. Ik had er, samen met een vriend, veel meer van verwacht. Helaas zat dat er niet in.

Tijd voor Neerlands grootste trots, Anouk. Leuk om te zien dat zoveel mensen haar haast aanbidden. Begon wel honger te krijgen, dus ik ben halverwege een hapje gaan eten, wat me ook nog een godsvermogen heeft gekost, omdat ik zo knullig was om een halve pizza te laten vallen.

Halestorm, Halestorm, Halestorm... Wat waren jullie goed. Lzzy Hale heeft een strot, niet normaal. Ik had wel verwacht dat het goed zou worden, maar zo goed als gisteren had ik niet verwacht. Heerlijke meezingers, stevige rock. Het was genieten geblazen. Eén van de hoogtepunten van mijn dag.
Begin nu toch te twijfelen om een kaartje te kopen voor hun concert in november.

Toen was het tijd voor Jamiroquai. Natuurlijk had ik me van tevoren ingeluisterd en dat trok me niet. Had dan ook niet zoveel zin in het concert, alleen het alternatief (Jacin Trill & Leafs) was nog slechter, dus toch maar naar Jamiroquai gegaan.
Dat was een feestje, hoor. Alleen spijtig dat dat feestje dan weer niet voor mij was weggelegd. Vond er geen zak aan. Leuke lichtgevende kroon. C'est tout.

Op naar Elbow. Daar heb ik de hele dag naar uit zitten kijken. En het beste is nog dat ze me niet hebben teleurgesteld. Wat mij betreft, het beste concert van de dag.
Guy Garvey heeft ontzettend leuke humor en hij is ook nog eens een enorm goede zanger. Een uur lang heb ik alle nummers meegezongen. Ze hadden van mij part ook anderhalf uur mogen spelen. Daar krijg je toch geen genoeg van?

En de laatste act: een veredeld folkbandje, genaamd Mumford & Sons.
Ik snap er werkelijk waar niks van dat je al twee hits speelt met je eerste vier nummers. Waarom zou je dat doen? Persoonlijk vind ik het logisch dat mensen dan zo snel het veld verlaten.
Ben het overigens ook eens met het NRC Handelsblad. Ieder nummer lijkt op een ander nummer. Dat gaat nergens over.
Mumford & Sons was echt een domper op een voor de rest aardige dag.

Kortom, mijn beste optredens waren Elbow en Halestorm met Golden Earring op een keurige derde plaats.
Bij de slechtste optredens van de dag horen wat mij betreft Mumford & Sons, SYML en George Ezra.

Jammer dat ik niemand van jullie heb gesproken. Wellicht een andere keer.
Uiteindelijk ben ik pas om half vier 's nachts mijn bed ingedoken na een helse trein- en autoreis. Dat gaan we nooit meer doen. Pinkpop is zeker voor herhaling vatbaar, maar dan ga ik wel voor een weekend op de camping.

Geniet er nog van voor de komende twee dagen!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Anouk was gewoon het beste gisteren. Nu de livestream aan het checken met White Lies. Weet iemand toevallig of Die Antwoord nog gestreamed gaat worden?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.134
Anouk was gewoon het beste gisteren. Nu de livestream aan het checken met White Lies. Weet iemand toevallig of Die Antwoord nog gestreamed gaat worden?
Ook net White Lies geluisterd, en het viel me zeker niet tegen.
Het is een band die qua zang steeds op het randje balanceert.
Zolang dat aan de goede kant blijft, is het prima muziek, gaat het er echter overheen, dan is het bijna niet om aan te horen.
Wat mij betreft deden ze vandaag het eerste, klonk lekker.
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
De recensies over Fleetwood Mac in België zijn in de media niet al te best. Ik hoop dat het allemaal meevalt al moet ik eerlijk zeggen dat Lindsey Buckingham gewoon niet vervangen is. Hij is uniek en kenmerkend met zn gitaarspel. Hij wordt niet voor niets vervangen door 2 gitaristen. Ook niet de minste maar t zegt genoeg natuurlijk…..
Ik heb enkel de recensie van Humo/De Morgen gevonden die eerder negatief is (al is dat vooral kritiek op het uitmelken van de naam Fleetwood Mac). De Standaard geeft bv. 5 op 5, het artikel op VRT nieuws is ook vrij positief.

Ik ben het alleszins eens met mattman.
Voor mij was het een goed en leuk optreden en ik ben zelf niet eens de grootste Fleetwood Mac fan.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Waar het gister al wat druk was voelen vandaag de rijen bij bar en toiletten toch wel echt te lang.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.134
Rowwen Hèze klinkt toch wel weer lekker, zeg.
En dan ook nog afsluiten met Blieve loepe.. :cool:

Edit: oeps, iets te snel, komt Bestel maar er (natuurlijk) nog achteraan. :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.676
PJ wrote:
De recensies over Fleetwood Mac in België zijn in de media niet al te best. Ik hoop dat het allemaal meevalt al moet ik eerlijk zeggen dat Lindsey Buckingham gewoon niet vervangen is. Hij is uniek en kenmerkend met zn gitaarspel. Hij wordt niet voor niets vervangen door 2 gitaristen. Ook niet de minste maar t zegt genoeg natuurlijk…..

Ik heb enkel de recensie van Humo/De Morgen gevonden die eerder negatief is (al is dat vooral kritiek op het uitmelken van de naam Fleetwood Mac). De Standaard geeft bv. 5 op 5, het artikel op VRT nieuws is ook vrij positief;

Het Nieuwsblad is nog het negatiefst van al... :-(
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken