Mijn top-5
1. Fleetwood Mac: zal best af en toe een valse noot te horen zijn geweest, maar dit was voor mij gewoon echt genieten. De setlist was ook heel erg fijn. Het enige nummer dat ik echt miste was Songbird. Hoogtepunt was Landslide. Wat een nummer en wat werd het mooi gespeeld.
2. Elbow: hier keek ik vooraf zo ongeveer het meeste naar uit en Elbow heeft die verwachtingen waargemaakt. Mooi plekje vooraan. Ze zijn live zo ontzettend goed dat je eigenlijk geen verschil hoort met een album. Een uur was eigenlijk wel veel te kort.
3. Golden Earring: echt heel knap dat ze nog steeds zo goed zijn op die leeftijd. Cesar Zuidewijk op de drum is echt de puurste vorm van muziek. Daar kan je naar blijven luisteren. Wel heel apart dat ze niet op Mainstage stonden, want daar horen ze gewoon thuis. Elbow ook overigens, maar die muziek komt op een kleiner podium misschien wel beter uit de verf.
4/5 Krezip en Anouk: lastig kiezen wie op welke plek hoort, want ze waren beide heel erg goed. Bij Krezip was het leuk om al die oude nummers weer te horen, maar ook de nieuwe tracks How Would You Feel en Lost Wihtout You zaten goed in elkaar. Anouk is live altijd steengoed en dat was ditmaal ook weer het geval. Niet voor niks dat ze de meeste keer van iedereen op Pinkpop heeft gestaan.
Verder vond ik Bastille, The Cure en Armin erg leuk. George Ezra en Mumford & Sons maken beide prima muziek, nummers die je snel herkent en die je makkelijk meezingt, maar het is niet dat ik er snel een kaartje voor zou kopen. Jack Savoretti was erg sterk in een halflege tent. Ik denk dat we daar in de toekomst nog wel meer van gaan horen.
The Pretenders had ik erg zin in en ze deden ook hun best, maar het was het voor mij net niet. Michael Kiwanuka was goed, maar zijn muziek is nog net een beetje allemaal te veel van hetzelfde. Positieve verassing voor mij was Syml. Die stonden niet op m'n lijstje vooraf, maar maakten er een heel leuk showtje van.
Cage The Elephant, Kraantje Pappie, Lenny Kravitz en Jett Rebbel heb ik zittend achterin gehoord of tijdens het eten, dus daar kan ik niet echt een goed oordeel over vormen.
Voor mij was het de eerste keer Pinkpop. Erg goed bevallen. Eten en drinken halen ging vrijwel altijd heel vlot. Toiletten waren er wel echt te weinig, vooral op zondag was er soms geen doorkomen aan. Qua weer was het zaterdag en zondag top. Maandag helaas wel flink wat buien, waardoor iedereen in de tent ging staan en je er dus heel lastig in kon als je een act wilde zien. Al met al genoten! En zo'n Festitent die klaarstaat op Camping B is toch ook wel heel erg chill.