Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Hoe fout kun je zitten? Totaal oneens. Beste act van het festival imo!

AD is volgens mij ook de enige die afwijkt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Nee inderdaad. Zag het vanochtend ook bij uitzending gemist. Hij wil ook absoluut niet met pensioen. Maar denk echt dat dat beter is. Want dit is inderdaad sneu. Hij verdient beter.

Erelid maken, bij vergaderingen laten zitten, hem op het terrein mee laten draaien maar hem niet meer interviews laten geven ed lijkt mij iig beter.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Nouja het concept van Pinkpop is ook een beetje uitstervende. De tijd van de grote stadion headliners lijkt een beetje voorbij te zijn. Erg weinig nieuwe acts die dat aankunnen. De laatste is Ed Sheeran misschien geweest, en muzikaal gezien betwijfel ik ook over die jaren nog mee gaat draaien in de headliner scene.

Zou me niet verbazen dat ze die headliners toch een keer moeten minderen en het meer in de breedte moeten zoeken. Want het zal steeds moeilijker worden om een geschikte headliner te vinden volgens mij. Of ze zijn al veel te vaak langs geweet (Muse, Rammstein, Metallica etc.)
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Nouja het concept van Pinkpop is ook een beetje uitstervende. De tijd van de grote stadion headliners lijkt een beetje voorbij te zijn. Erg weinig nieuwe acts die dat aankunnen. De laatste is Ed Sheeran misschien geweest, en muzikaal gezien betwijfel ik ook over die jaren nog mee gaat draaien in de headliner scene.

Zou me niet verbazen dat ze die headliners toch een keer moeten minderen en het meer in de breedte moeten zoeken. Want het zal steeds moeilijker worden om een geschikte headliner te vinden volgens mij. Of ze zijn al veel te vaak langs geweet (Muse, Rammstein, Metallica etc.)

Je hebt gelijk. Er is eigenlijk helemaal geen aanwas van stadion headliners. Het is wel interessant om te zien dat voormalig "alternatieve" acts zoals bv Nick Cave zijn doorgegroeid naar Ziggo Dome niveau, terwijl er van af Ziggo Dome niks lijkt door te groeien naar stadion niveau. De eniige stadion acts die ik zo snel kan bedenken: Muse, Foo Fighters, Rammstein, Beyonce, Metallica, Pearl Jam, Bruce en U2. Misschien dat Kendrick door groeit, maar net als Beyonce lijkt dat geen gelukkige match met PP. En de rest is bijna allemaal al regelmatig geweest. Het huidige PP is gewoon een lastig product.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
Mijn top-5
1. Fleetwood Mac: zal best af en toe een valse noot te horen zijn geweest, maar dit was voor mij gewoon echt genieten. De setlist was ook heel erg fijn. Het enige nummer dat ik echt miste was Songbird. Hoogtepunt was Landslide. Wat een nummer en wat werd het mooi gespeeld.
2. Elbow: hier keek ik vooraf zo ongeveer het meeste naar uit en Elbow heeft die verwachtingen waargemaakt. Mooi plekje vooraan. Ze zijn live zo ontzettend goed dat je eigenlijk geen verschil hoort met een album. Een uur was eigenlijk wel veel te kort.
3. Golden Earring: echt heel knap dat ze nog steeds zo goed zijn op die leeftijd. Cesar Zuidewijk op de drum is echt de puurste vorm van muziek. Daar kan je naar blijven luisteren. Wel heel apart dat ze niet op Mainstage stonden, want daar horen ze gewoon thuis. Elbow ook overigens, maar die muziek komt op een kleiner podium misschien wel beter uit de verf.
4/5 Krezip en Anouk: lastig kiezen wie op welke plek hoort, want ze waren beide heel erg goed. Bij Krezip was het leuk om al die oude nummers weer te horen, maar ook de nieuwe tracks How Would You Feel en Lost Wihtout You zaten goed in elkaar. Anouk is live altijd steengoed en dat was ditmaal ook weer het geval. Niet voor niks dat ze de meeste keer van iedereen op Pinkpop heeft gestaan.

Verder vond ik Bastille, The Cure en Armin erg leuk. George Ezra en Mumford & Sons maken beide prima muziek, nummers die je snel herkent en die je makkelijk meezingt, maar het is niet dat ik er snel een kaartje voor zou kopen. Jack Savoretti was erg sterk in een halflege tent. Ik denk dat we daar in de toekomst nog wel meer van gaan horen.

The Pretenders had ik erg zin in en ze deden ook hun best, maar het was het voor mij net niet. Michael Kiwanuka was goed, maar zijn muziek is nog net een beetje allemaal te veel van hetzelfde. Positieve verassing voor mij was Syml. Die stonden niet op m'n lijstje vooraf, maar maakten er een heel leuk showtje van.
Cage The Elephant, Kraantje Pappie, Lenny Kravitz en Jett Rebbel heb ik zittend achterin gehoord of tijdens het eten, dus daar kan ik niet echt een goed oordeel over vormen.

Voor mij was het de eerste keer Pinkpop. Erg goed bevallen. Eten en drinken halen ging vrijwel altijd heel vlot. Toiletten waren er wel echt te weinig, vooral op zondag was er soms geen doorkomen aan. Qua weer was het zaterdag en zondag top. Maandag helaas wel flink wat buien, waardoor iedereen in de tent ging staan en je er dus heel lastig in kon als je een act wilde zien. Al met al genoten! En zo'n Festitent die klaarstaat op Camping B is toch ook wel heel erg chill.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het wordt tijd om al ons gelul eens inzichtelijk te krijgen. Ik heb alvast weer een top weekend gehad!
Veel leuke dingen gezien maar helaas niet veel echte knallers. Die afsluitende feestjes op de IPA stage zijn wel heel belangrijk voor de sfeer!

1.The Cure
2. The 1975
3. Die Antwoord
4. Elbow
5. Cage The Elephant
6. Fleetwood Mac
7. J Balvin
8. Tenacious D
9. Major Lazer
10. Golden Earring
11. Jamiroquai
12. Mumford & Sons
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Voor The Cure even een aparte vermelding. Paar jaar terug in Ziggo gezien en vond er geen bal aan. Na een playlist van Mattman hier gekregen te hebben me meer in de muziek verdiept. Zaten mooie nummers tussen maar nog steeds niet helemaal mijn muziek. Maar gisteren pakte het me enorm. Prachtconcert. Alles viel op zijn plaats ofzo. Ik weet het niet. Het was gewoon briljant mooi. En het bewees des te meer dat Mumford echt een schijtheadliner was.

De show van zondag viel bij mij ook een stuk beter dan in de Ziggo! Wat een ongekend niveau.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.010
3.696
Het wordt tijd om al ons gelul eens inzichtelijk te krijgen. Ik heb alvast weer een top weekend gehad!
Veel leuke dingen gezien maar helaas niet veel echte knallers. Die afsluitende feestjes op de IPA stage zijn wel heel belangrijk voor de sfeer!

1.The Cure
2. The 1975
3. Die Antwoord
4. Elbow
5. Cage The Elephant
6. Fleetwood Mac
7. J Balvin
8. Tenacious D
9. Major Lazer
10. Golden Earring
11. Jamiroquai
12. Mumford & Sons

Ik zal zometeen even mijn lijstje posten. Maar met de top 2 ben ik het in ieder geval eens. Wat een shows gaven The Cure en The 1975!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.010
3.696
1. The Cure
2. The 1975
3. San Holo
4. Cage the Elephant
5. Jamiroquai
6. Fleetwood Mac
7. Indian Askin
8. Bazart
9. Miles Kane
10. Jett Rebel

Verslag volgt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.325
5.817
Aangezien ik al in de rij sta voor de volgende grote show in Amsterdam en niets te doen heb kom ik maar ff met een review van ’t weekend!

Jij staat nu al uren in de rij voor Metallica en Ghost?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
@Pim! Je zei bij aankondiging FM dat je pa er enorm blij mee was dat die op PP zouden spelen. Heeft hij (als hij geweest is) een beetje kunnen genieten? En wat vond jij van FM?

Veel plezier bij Metallica. Laat even weten hoe het was.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Het slotinterview met 3voor12 is geplaatst. Interessant maar zo nu en dan ook een beetje pijnlijk.

Met als dieptepunt:

Voor het eerst in de vijftigjarige geschiedenis van Pinkpop ging het festival door tot ver na middernacht: Armin van Buuren startte zijn laatste plaat in rond half 2 maandagochtend. Dat gaat niet vaker gebeuren, aldus festivaldirecteur Jan Smeets. Dat vertelt hij in het traditionele slotinterview met Eva Koreman. ‘Ik vond Armin van Buuren heel speciaal, heel mooi. Maar ik ga het niet nog een keer doen. Het verkrijgen van de vergunning kost veel geld, en aan de spoorwegen moet je 50.000 euro betalen voor de treinen. Je moet gewoon op tijd naar bed gaan. En anders kun je op de camping verder.’

Tja. Smeets geeft ook aan vanaf volgend jaar echt minder geld uit te gaan geven.

https://3voor12.vpro.nl/update~04030663-60b6-4589-b434-cff8edb37efa~slotinterview-jan-smeets-pinkpop-zo-laat-afsluiten-dat-gaan-we-niet-meer-doen~.html
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Pim wrote:
Aangezien ik al in de rij sta voor de volgende grote show in Amsterdam en niets te doen heb kom ik maar ff met een review van ’t weekend!


Jij staat nu al uren in de rij voor Metallica en Ghost?

Heb ik vorig jaar ook gedaan, was best leuk, maar ga ik niet nog een keer doen. Concert was wel echt super toen :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Linkse Jan is ouderwets. Zo Een dance afsluiter is gewoon Nice. RW kan het ook. Jan moet met pensioen. Zsm
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
Linkse Jan is ouderwets. Zo Een dance afsluiter is gewoon Nice. RW kan het ook. Jan moet met pensioen. Zsm
Moet daarom zelfs geen dance zijn. Laat die bands gewoon doorspelen tot 1a2uur.

Tool tot 2uur na The Cure, nu al legendarisch.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.325
5.817

Je wilde geen politiek bij je muziek toch? Heb het er dan ook niet meer over...

(Sowieso bijzonder hypocriet om jou te zien schrijven dat je geen politieke propaganda in je smoel gedrukt wilt krijgen, terwijl jij ons hier wekenlang Trump propaganda in onze smoel hebt gedrukt. Of mag propaganda alleen wanneer het overeenkomt met jouw persoonlijke voorkeuren?)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
(Sowieso bijzonder hypocriet om jou te zien schrijven dat je geen politieke propaganda in je smoel gedrukt wilt krijgen, terwijl jij ons hier wekenlang Trump propaganda in onze smoel hebt gedrukt. Of mag propaganda alleen wanneer het overeenkomt met jouw persoonlijke voorkeuren?)

Een ava van Trump vind jij politieke propaganda? Een plaatje? Applaus. Jij ergert je er aan. Ik erger mij niet aan een plaatje. Op het moment dat er zoiets gezegd wordt tijdens een festival is het inderdaad linkse Jan. Dat is een feit. Geen mening. Net zoals ik rechts ben. Dat is ook een feit. Ik hou het vanaf nu wel op ouderwetse fossiel. Dat is wel pc genoeg voor je?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
bcmrmaybe wrote:
Linkse Jan is ouderwets. Zo Een dance afsluiter is gewoon Nice. RW kan het ook. Jan moet met pensioen. Zsm

Moet daarom zelfs geen dance zijn. Laat die bands gewoon doorspelen tot 1a2uur.

Tool tot 2uur na The Cure, nu al legendarisch.
Het hoeft geen dance te zijn idd. 2 headliners gaat denk ik ook wel weer prijzig worden. Maar een bijzondere spot creeëren voor bepaalde acts lijkt me helemaal geen slecht idee. Rock Am Ring heeft ook al jaren een "Late Night Special".

Een Within Temptation in het donker kan denk ik ook erg tof zijn. Denk dat de Nederlandse acts makkelijker te strikken zijn, en misschien ook echt meer kunnen/willen pakken dan dat ze normaal doen. En dan moet het dat jaar ook redelijk exclusief zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken