Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Zlatan1980

Playlistbediener
17 feb 2016
30
0
De Spotify Playlist is ook flink bijgewerkt…

Zelf overigens ook al gedaan, playlistje voor in de auto.
Met naast Pearl Jam, Foo Fighters en Bruno Mars, ook Editors, Blof, Blaudzun, Walking on Cars, Miss Montreal, Nothing But Thieves, A Perfect Circle, The Script, Greta van Fleet, Brian Fallon en Triggerfinger.
85 nummers en 5:45 aan luistervoer.
Wat hebben jullie zoal er in staan, of zouden jullie aan jullie Pinkpop-playlist toevoegen??

link naar de Officiele Pinkpop 2018 Spotify : https://t.co/nYDKp3Qz3P

Zonder Noel Gallagher in je Playlist kan ik jouw Playlist moeilijk serieus nemen.
Is nou de enige artiest waarvoor ik naar pinkpop ga komende editie, net als liam vorig jaar. Deze 2 heren ademen muziek, ook zonder geluid is liam al een attractie op zich, als je met 25 graden buiten, denk 40 graden op het podium in je leren jasje staat te zingen, maar wel om de minuut het zweet moet afvegen.
Ik geniet van dat soort simpele dingen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
Ik geniet van dat soort simpele dingen.
Helemaal prima toch.
Ik heb dat bij andere artiesten.
Ieder zijn ding hè.
Maar je zal toch wel meer in een playlist zetten, toch?


Joey de hele Festileaks playlist, leuk om te horen! Zal het compliment aan onze redactie doorgeven ;)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Ik heb helaas een Deezer abonnement (kreeg ik korting op via m'n provider, dus mooi meegenomen) dus ik kan de playlist niet downloaden, ik sla hem wel op zodat ik thuis achter m'n pc kan luisteren en ontdekken natuurlijk, maar voor onderweg houd ik het wel op mijn eigen afspeellijst (893 nummers, 60+ uur) :p
 

Zlatan1980

Playlistbediener
17 feb 2016
30
0
Zlatan1980 wrote:
Ik geniet van dat soort simpele dingen.

Helemaal prima toch.
Ik heb dat bij andere artiesten.
Ieder zijn ding hè.
Maar je zal toch wel meer in een playlist zetten, toch?

Joey de hele Festileaks playlist, leuk om te horen! Zal het compliment aan onze redactie doorgeven
1f609.svg

Nee heel eerlijk niet, nu ben ik 1 van die pinkpoppers die ongeacht het programma naar pinkpop gaan.
Voor het programma ga ik al jaren niet meer, vind festivals nou eenmaal te gek.
Buiten Oasis vind ik alleen de peppers nog leuk, daar stond ik dan ook vooraan een paar jaar geleden net als bij liam vorig jaar. De rest hoor ik wel vanaf de renbaan.

Pinkpop is qua festival het minst interessante waar ik ooit ben geweest.
Op Werchter, solar, sziget, exit (Servië) opener (Polen), is overal veel meer te zien en beleven dan alleen muziek.
Maar pinkpop is gewoon een soort traditie wat je niet zo maar opgeeft.

Wij als vaste bezoekers al een jaar of 20 onafgebroken worden wel steeds meer op de proef gesteld. De camping word elk jaar soberder. De prijs gaat 30,- omhoog. Jan wil niet aan de early bird, zodat er jaren zijn dat we 50,- per kaart extra betalen omdat alle kaarten snel weg waren.
Vorig jaar werd onze draadloze speaker bij de camping ingang ingenomen omdat deze te veel duur zou maken, terwijl er snachts mobiele disco's op de camping te vinden zijn.
Om maar wat dingen op te noemen.

Dit jaar vertikken wij als groep het om 230,-pp te betalen, niet voor dit programma, maar wachten tot de prijs onder de 200,- is gezakt op ticketswap. En dat gaat niet meer lang duren.
Als dit al de prijsverhoging is met dit programma vrees ik voor de komende edities en zeker als hij volgend jaar 4 dagen erdoor krijgt gedrukt.

In Polen betaal je voor 4 dagen open'er met een beter programma de helft van de prijs van een 3 daagse pinkpop.
Nu heb ik al eens gehoord dat bands in deze landen minder kunnen ben vragen, omdat er gekeken word naar inkomens in die landen. Maar de helft voor een dag meer.
Maar goed zolang iedereen maar betaald wat er gevraagd wordt zal er weinig veranderen.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
381
222
Gisteren even bij de Killers geweest. Pinkpop heeft dat goed gezien om deze band niet te boeken. Het artikel in AD is treffend en volledig mee eens. Het is gewoon een coverbandje van zichzelf geworden. Wat een arrogantie om niet je grootste hit te spelen omdat meneer Flowers er geen zin in had.....
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Gisteren even bij de Killers geweest. Pinkpop heeft dat goed gezien om deze band niet te boeken. Het artikel in AD is treffend en volledig mee eens. Het is gewoon een coverbandje van zichzelf geworden. Wat een arrogantie om niet je grootste hit te spelen omdat meneer Flowers er geen zin in had…..

Misschien is het je eigen schuld als je een band voor één nummer gaat bezoeken?
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
Oasiss wrote:
Met de creatieve blik – op dat gebied wel – van Pinkpop is dat gewoon uitverkocht, toch?

hoe ironisch ook, ja klopt.
Zit wel een klein verhaal achter….
Volgens de vergunning tot 70.000 bezoekers capaciteit per dag.
Door oganisatie ooit terug gezet tot capaciteit 60.000 bezoekers per dag, waar men nog wel door kan gaan tot een bezoekers aantal van 67.000 bezoekers om het voor beveiliging en voor comfort van bezoekers binnen het toelaatbare te houden.
Met 60.000 spreekt men daarom al over uitverkocht en met bezoekers aantal 60k+ over ‘meer dan uitverkocht’.
Het stempel uitverkocht doelt op het aantal bezoekers op het terrein, niet of er wel of geen kaarten meer te krijgen zijn.

( edit : een snelle rekensom van de beschikbare kaarten dit jaar, 20.000 dagkaarten en 50.000 weekendkaarten beschikbaar is dus echt maximaal hé )

Toch blijft dit raar. Als winkel zeg je toch ook niet wanneer er 80% van je voorraad is verkocht dat je bent uitverkocht en wanneer er 90% is verkocht dat je meer dan uitverkocht bent. Zelf vind ik het een trieste bedoeling om het zo te noemen. Lijkt mij meer op een ontkenning dat je gewoon ruk bezig bent waardoor je niet alle kaarten kunt verkopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
goeie reactie Zlatan1980 !
Ik snap en begrijp je kant van het verhaal helemaal.

Dat bij Pinkpop niet veel meer te beleven is dan muziek, vind ik eigenlijk totaal geen probleem. Is wel een punt dat ik vaker zie langskomen, persoonlijk gaat het mij ook enkel om de muziek en niet om randzaken of fraaie terreinaankleding...

Dat jullie speakers in beslag zijn genomen is wel een kwalijke zaak,
Al staat er wel bij de camping regels, niet toegestaan:
"Geluidsinstallaties en gettoblasters (kleine transistorradio’s zijn wel toegestaan)"
Wellicht dat de persoon bij de ingang je draadloze speakers onder geluidsinstallatie schaalde, wel raar.
Misschien leest er iemand mee van de organisatie die dit als evaluatiepunt mee wil nemen!!!

Dat met die prijsverhoging is ook wel een pijnlijk punt idd. Hoor dat er wel veel twijfelaars daardoor afgehaakt zijn.
Maar dat alsnog zo veel kaarten verkocht zijn, is wat dat betreft een kwalijke zaak, "dat men het toch wel betaald"
Komt natuurlijk ook wel ergens vandaan he. DIk tien jaar terug betaalde je voor drie dagen geen honderd euro.
Koste destijds de headliners nog rond 0,5 miljoen aan gage's, maar je nu al kijkt naar tegen de 2 miljoen per headliner.
Die gage's zijn de laatste jaren ook behoorlijk opgedreven, door artiesten en door venue's die het ook blijven betalen.
Deed Pinkpop het 10 jaar terug nog met 3 podia, ca 40 acts en headliners ca 0,5 miljoen gage's en een programma budget van 2 miljoen.
Moeten ze het tegenwoordig doen met 4 podia, ca 55 acts en headliners ca 2 miljoen gage's en een programma budget van 9 miljoen.
Helaas is het de bezoeker die de kosten op zich neemt, betaal je nu al 2,5 keer zo veel als 10 jaar terug.
Met een snelle rekensom van de nu verkochte kaarten, is er momenteel ca 13 miljoen aan ticketinkomsten.
Zal er e.e.a. aan productie kosten af gaan en zal de 9 miljoen aan programma budget wel enigszins benaderd zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
Misschien wel een heel aardig artiekel over prijsverhoging, budget, gage's, Pinkpop en enkele andere NL-festivals uit 2016 geschreven door Rufus Kain in De Correspondent.


"Hoe headliners het budget van ‘s werelds oudste jaarlijkse popfestival opslokken"


is wel een aanrader om eens door te lezen, ook van toepassing op aankomende Pinkpop editie...
Laatste zin van het artikel is wel pakkend in die kwestie : " ‘Zolang de tickets de deur uitvliegen’, dus de macht ligt bij het publiek."
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
PP1980 wrote:
Gisteren even bij de Killers geweest. Pinkpop heeft dat goed gezien om deze band niet te boeken. Het artikel in AD is treffend en volledig mee eens. Het is gewoon een coverbandje van zichzelf geworden. Wat een arrogantie om niet je grootste hit te spelen omdat meneer Flowers er geen zin in had…..

Misschien is het je eigen schuld als je een band voor één nummer gaat bezoeken?
Hoewel ik het hier mee eens ben en ook niet vind dat een band dit hoeft te doen (ik bedoel Radiohead speelt Creep en Karma Police ook bijna nooit, uitzonderingen daargelaten), vind ik het gebaseerd op de reviews toch wat slordig van the Killers. Het schijnt vals te zijn geweest, Flowers zou de hele avond chaggie hebben lopen doen en er zijn twee nummers van de setlist gedropt (waaronder dus Mr. Brightside, dit is volgens setlist.fm zelfs de eerste keer ooit dat ze deze niet spelen in een full concert).
Tuurlijk ben je achterlijk al ga je een band checken (en dus 60 euro betalen) voor één hitje, maar dat neemt niet weg dat The Killers momenteel een onprofessioneel zooitje dat zijn beste tijd voorbij is is.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
Gisteren even bij de Killers geweest. Pinkpop heeft dat goed gezien om deze band niet te boeken. Het artikel in AD is treffend en volledig mee eens. Het is gewoon een coverbandje van zichzelf geworden. Wat een arrogantie om niet je grootste hit te spelen omdat meneer Flowers er geen zin in had…..
Meneer Flowers heeft inmiddels hun optreden in Luxemburg op doktersadvies moeten annuleren. De reden dat ze de set hebben ingekort lijkt dus wel iets genuanceerder.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
Ik kan die link niet openen Dennis, ik krijg een foutmelding. Weet jij hoe dat kan?

is denk ik iets mis gegaan?
Probeer nu eens?

Misschien wel een heel aardig artiekel over prijsverhoging, budget, gage’s, Pinkpop en enkele andere NL-festivals uit 2016 geschreven door Rufus Kain in De Correspondent.


“Hoe headliners het budget van ‘s werelds oudste jaarlijkse popfestival opslokken”


is wel een aanrader om eens door te lezen, ook van toepassing op aankomende Pinkpop editie…
Laatste zin van het artikel is wel pakkend in die kwestie : “ ‘Zolang de tickets de deur uitvliegen’, dus de macht ligt bij het publiek.
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
759
475
T. Roses wrote:
Ik kan die link niet openen Dennis, ik krijg een foutmelding. Weet jij hoe dat kan?

is denk ik iets mis gegaan?
Probeer nu eens?


DennisvdBr wrote:
Misschien wel een heel aardig artiekel over prijsverhoging, budget, gage’s, Pinkpop en enkele andere NL-festivals uit 2016 geschreven door Rufus Kain in De Correspondent.


“Hoe headliners het budget van ‘s werelds oudste jaarlijkse popfestival opslokken”


is wel een aanrader om eens door te lezen, ook van toepassing op aankomende Pinkpop editie…
Laatste zin van het artikel is wel pakkend in die kwestie : “ ‘Zolang de tickets de deur uitvliegen’, dus de macht ligt bij het publiek.


Thnx, nu doet ie het wel!!
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
goeie reactie Zlatan1980 !
Ik snap en begrijp je kant van het verhaal helemaal.

Dat bij Pinkpop niet veel meer te beleven is dan muziek, vind ik eigenlijk totaal geen probleem. Is wel een punt dat ik vaker zie langskomen, persoonlijk gaat het mij ook enkel om de muziek en niet om randzaken of fraaie terreinaankleding…

Dat jullie speakers in beslag zijn genomen is wel een kwalijke zaak,
Al staat er wel bij de camping regels, niet toegestaan:
“Geluidsinstallaties en gettoblasters (kleine transistorradio’s zijn wel toegestaan)”
Wellicht dat de persoon bij de ingang je draadloze speakers onder geluidsinstallatie schaalde, wel raar.
Misschien leest er iemand mee van de organisatie die dit als evaluatiepunt mee wil nemen!!!

Dat met die prijsverhoging is ook wel een pijnlijk punt idd. Hoor dat er wel veel twijfelaars daardoor afgehaakt zijn.
Maar dat alsnog zo veel kaarten verkocht zijn, is wat dat betreft een kwalijke zaak, “dat men het toch wel betaald”
Komt natuurlijk ook wel ergens vandaan he. DIk tien jaar terug betaalde je voor drie dagen geen honderd euro.
Koste destijds de headliners nog rond 0,5 miljoen aan gage’s, maar je nu al kijkt naar tegen de 2 miljoen per headliner.
Die gage’s zijn de laatste jaren ook behoorlijk opgedreven, door artiesten en door venue’s die het ook blijven betalen.
Deed Pinkpop het 10 jaar terug nog met 3 podia, ca 40 acts en headliners ca 0,5 miljoen gage’s en een programma budget van 2 miljoen.
Moeten ze het tegenwoordig doen met 4 podia, ca 55 acts en headliners ca 2 miljoen gage’s en een programma budget van 9 miljoen.
Helaas is het de bezoeker die de kosten op zich neemt, betaal je nu al 2,5 keer zo veel als 10 jaar terug.
Met een snelle rekensom van de nu verkochte kaarten, is er momenteel ca 13 miljoen aan ticketinkomsten.
Zal er e.e.a. aan productie kosten af gaan en zal de 9 miljoen aan programma budget wel enigszins benaderd zijn.

Dit wordt net als de zwarthandel van kaarten zelf in de hand gehouden. Wanneer je collectief als festival zegt. Leuk en aardig maar wij betalen niet meer dan €xx dan krijg je die band echt wel voor die prijs. Zolang er festivals toe blijven geven aan de hoge prijzen zal dit niet veranderen. Het meest bizarre vind ik nog wel dat acts die de hoofdprijs vragen regelmatig de set afraffelen. Geef mij in dat opzicht maar een jong bandje die nog vol plezier speelt of een band die snapt dat ze het aan hun fans te danken hebben dat ze de mogelijkheid hebben om dit werk te doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
hmmm.... eens kijken naar de headliners qua tijd.
Openingstijden festivalterrein

Vrijdag 15 juni 2018 van 13:00 tot 00:00 uur, aanvang programma om 15:00 uur.
Zaterdag 16 juni 2018 van 11:30 tot 00:00 uur, aanvang programma om 13:30 uur.
Zondag 17 juni 2018 van 11:00 tot 00:00 uur, aanvang programma om 13:00 uur.

Vrijdag start 15:00, dat is een half uur later tov 2017 eerste dag.
Krijgen de eerste 2 tijdvakken vaak 45 minuten, da's Walden en Lil'Kleine/Slydigs (tot 16:30) daarna ca 1 uur per tijdvak.
Dat zal betekenen dat Pearl Jam een tijdslot krijgt van ca. 21:30 tot 23:59... da's 2,5 uur maximaal ongeveer.

Zaterdag start 13:30, ook dat is een half uur later tov 2017 tweede dag. (met 1 tijdvak minder en dus 2 acts minder op de tweede dag tov 2017)
Hier gok ik op de eerste 2 tijdvakken rond 45 minuten, daarna per tijdvak ca 1 uur.
Dan zal Foo Fighters een tijdslot krijgen van ca. 21:00 tot 23:59... ongeveer 3 uur maximaal dus.

Zondag start evenals afgelopen jaar rond 13:00 uur.
Ook zondag gok ik op de eerste 2 tijdvakken rond 45 minuten, daarna per tijdvak ca 1 uur.
Dan zal Bruno Mars een afsluitset krijgen van 21:30 tot 23:59, ca 2,5 uur maximaal dus.

Lijken dat logische tijden?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Bruno Mars speelt op Werchter Boutique 90 minuten, ga er maar vanuit dat dat op Pinkpop zeer gelijklopend zal zijn. Zeker geen 2,5u lijkt me.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
Eigenlijk hoop ik dat er nog minstens 1 rock’act bij komt in Brightlands, gelijk met Milky Chance op North.
Don Diablo zal wel afsluiten, maar zou het niet slim zijn Don Diablo gelijk te zetten met Triggerfinger op North en dan een rockband Brightlands te laten afsluiten gelijktijdig met Oscar op North. Er zit rond die tijd zo’n gat voor het rock-genre, naar mijn mening…

hmm, goh...
Er is zijn wat dit betreft nog wel wat gitaren-bands in aanbod.
Ik zag dat Megadeth niet al te groot op het affiche van NovaRock staat op donderdag.
Staan ze (evenals Triggerfinger) zaterdags op StoneFree in Londen.
Zouden ze op doorreis naar Luxemburg waar ze maandags na Pinkpop staan op zondag op Pinkpop kunnen?
Opvallend ook dat ze nog geen NL-datum hebben.

In theorie bedoel ik dus Don Diablo in Brightlands gelijk met Triggerfinger op North en als afsluiters Oscar op North en Megadeth in Brightlands.
Lijkt niet een nog te verwachten naam toch??
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.355
10.986
Megadeth lijkt me echt wat te extreem voor dit affiche. Zou ik ook een beetje misplaatst vinden. Misschien een wat toegankelijkere rockact zoals Ghost of Shinedown? Die laatste zal alleen niet groot genoeg zijn voor afsluiter van de tent.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
Daar zit de twijfel idd, extreem voor het affiche...
Aan de andere kant, zal het wel wat rockers over de streep kunnen halen voor een weekend kaart.
Die doelgroep heb je min of meer Offspring en Pearl Jam op vrijdag, op zaterdag met A Perfect CIrcle en Foo Fighters, op zondag voeg je dat nog bij Greta van Fleet en Triggerfinger.
Geef je "de rockende weekend bezoeker" ook een reden om iets langer op terrein te blijven, want zoals het nu uitziet houdt dat na Triggerfinger wel zo'n beetje op qua gitaarwerk....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken