Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Clubshows kan je nu ook niet meteen vergelijken met de AFAS.

Nee ok dat snap ik wel maar als de verkoop van de Afas show lekker loopt dan zie ik geen belemmering. Wel 15, 16 en 19 juni optredens.

Tegenwoordig is een Afas show geen reden om niet op PinkPop te staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Jan Akkerman doet in 2018 een "70 Anniversary Tour".
In het kader van Pinkpop-oudgediende wel een "must have" voor Pinkpop in het naderende jubileumjaar.
Akkerman stond op Pinkpop 1971 en 1972, maar ook in 1969 op Pinknick (eigenlijk het 'onofficiele' eerste Pinkpop, jaar 0 zeg maar).
Ik vind dat Pinkpop deze "70 Anniversary Tour" niet zomaar moet laten voorbijgaan, met het eigen jubileum jaar in aantocht.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Jan Akkerman doet in 2018 een “70 Anniversary Tour”.
In het kader van Pinkpop-oudgediende wel een “must have” voor Pinkpop in het naderende jubileumjaar.
Akkerman stond op Pinkpop 1971 en 1972, maar ook in 1969 op Pinknick (eigenlijk het ‘onofficiele’ eerste Pinkpop, jaar 0 zeg maar).
Ik vind dat Pinkpop deze “70 Anniversary Tour” niet zomaar moet laten voorbijgaan, met het eigen jubileum jaar in aantocht.

Alleen is dit niet het eerste jaar dat ie deze tour doet, deed ìe ook in 2016 en jawel, ook afgelopen jaar.
Al ben ik het wel met je eens dat ie er hoort te staan ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Alleen is dit niet het eerste jaar dat ie deze tour doet, deed ìe ook in 2016 en jawel, ook afgelopen jaar.
Al ben ik het wel met je eens dat ie er hoort te staan

Ik denk dat ze er geen rollatorjaargang van gaan maken in 2019. Jan Akkerman is natuurlijk 1 van de beste gitaristen ter wereld maar ik denk niet dat de gemiddelde Pinkpopganger hierop zit te wachten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
Jan Akkerman doet in 2018 een “70 Anniversary Tour”.
In het kader van Pinkpop-oudgediende wel een “must have” voor Pinkpop in het naderende jubileumjaar.
Akkerman stond op Pinkpop 1971 en 1972, maar ook in 1969 op Pinknick (eigenlijk het ‘onofficiele’ eerste Pinkpop, jaar 0 zeg maar).
Ik vind dat Pinkpop deze “70 Anniversary Tour” niet zomaar moet laten voorbijgaan, met het eigen jubileum jaar in aantocht.

Alleen is dit niet het eerste jaar dat ie deze tour doet, deed ìe ook in 2016 en jawel, ook afgelopen jaar.
Al ben ik het wel met je eens dat ie er hoort te staan
1f609.svg
heb je gelijk in....
Maar het zat mij meer in de totale optelsom van zijn 70ste (overigens al 24 december 2016 die leeftijd gehaald) en de nieuwe tour in 2018 met het Pinkpop jubileum jaar. Al zo'n 3 jaar hier mee touren, "70 Anniversary Tour", "Back to Vinyl" en "7.0 Tour".
Zeker met Brainbox en Focus vind ik dat dat niet onopgemerkt moet zijn.
Daarbij lijkt het me zeer gewaardeerd als hij naast zijn band ook gastartiesten mee neemt als Bert Heerink en New Cool Collectieve bijvoorbeeld.
Echt zo'n optreden dat de Brightlands tent kan doen uitpuilen imo....

Ik denk dat ze er geen rollatorjaargang van gaan maken in 2019. Jan Akkerman is natuurlijk 1 van de beste gitaristen ter wereld maar ik denk niet dat de gemiddelde Pinkpopganger hierop zit te wachten.
ik zie niet in waarom Pinkpopgangers niet op 1 van de beste gitaristen in de wereld zitten te wachten, tussen alle 3FM-nieuwigheid. ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
ik zie niet in waarom Pinkpopgangers niet op 1 van de beste gitaristen in de wereld zitten te wachten, tussen alle 3FM-nieuwigheid.

Jan Akkerman is iets voor NSJ niet op Pinkpop....het is niet zo van Jeeee laten we meeklappen met jan Akkerman. Ik zou het zonde vinden van zijn talent. Maar goed dat is mijn mening.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
Als je zijn setlist bekijkt dan zou het best wel eens een aardige toevoeging zijn op Pinkpop. Vrijwel iedereen kent wel een paar nummers (kijk naar zijn covers) en afsluiten met Hokus Pocus is altijd goed. Het feestje is compleet als hij ook nog, een van zijn eerste bandjes the Hunters, het nummer Russian, Spy and I gaat spelen. Denk dat iedereen helemaal los gaat mocht hij in de tent spelen!!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Alleen is dit niet het eerste jaar dat ie deze tour doet, deed ìe ook in 2016 en jawel, ook afgelopen jaar.
Al ben ik het wel met je eens dat ie er hoort te staan

Ik denk dat ze er geen rollatorjaargang van gaan maken in 2019. Jan Akkerman is natuurlijk 1 van de beste gitaristen ter wereld maar ik denk niet dat de gemiddelde Pinkpopganger hierop zit te wachten.

Tja, op Urbanus zat de gemiddelde Pinkpopganager ook niet te wachten, maar het was wel een groot succes. Niet alles moet zo binnen de lijntjes kleuren hé. :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
bcmrmaybe wrote:
Alleen is dit niet het eerste jaar dat ie deze tour doet, deed ìe ook in 2016 en jawel, ook afgelopen jaar.
Al ben ik het wel met je eens dat ie er hoort te staan


Ik denk dat ze er geen rollatorjaargang van gaan maken in 2019. Jan Akkerman is natuurlijk 1 van de beste gitaristen ter wereld maar ik denk niet dat de gemiddelde Pinkpopganger hierop zit te wachten.

Tja, op Urbanus zat de gemiddelde Pinkpopganager ook niet te wachten, maar het was wel een groot succes. Niet alles moet zo binnen de lijntjes kleuren hé.
1f609.svg
nu is cabaretheld Urbanus wel iets heel anders dan gitaarheld Akkerman... maar snap de vergelijking.

het zal vast een mix worden aankomend jaar met jong tegen oud en rock tegen pop, dat is wel een jaarlijks zekerheidje afgelopen jaren...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Als je zijn setlist bekijkt dan zou het best wel eens een aardige toevoeging zijn op Pinkpop. Vrijwel iedereen kent wel een paar nummers (kijk naar zijn covers) en afsluiten met Hokus Pocus is altijd goed. Het feestje is compleet als hij ook nog, een van zijn eerste bandjes the Hunters, het nummer Russian, Spy and I gaat spelen. Denk dat iedereen helemaal los gaat mocht hij in de tent spelen!!

Ik ben er serieus van overtuigd dat Pinkpop dat niet gaat doen. Als je Jan Smeets zijn zin geeft dan komt Neil Young ook nog. Jan is bij de incrowd wel bekend maar algemeen zie ik dit niet gebeuren.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Morgen nog zes weken tot de perspresentatie. Kunnen we tot die tijd nog een aankondiging verwachten? Ik denk zelf hooguit van een band die haar plannen leakt, maar geen aankondiging geïnitieerd door Pinkpop zelf. Komt er overigens geen voorspelspel?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
dan zal Eric binnenkort wel de promo’s en namen gaan inspreken voor de perspresentatie

Hij vond 2017 supergeweldig........dan moet ie over 2018 wel exploderen hoop ik.

Ik ga gewoon met zoveel mogelijk prijsvragen etc mee doen. Ik heb die dag al vrij gepland. Vanaf 2014 altijd a kaartjes gehad. Medio januari zal het wel weer beginnen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
dan zal Eric binnenkort wel de promo’s en namen gaan inspreken voor de perspresentatie

Hij vond 2017 supergeweldig……..dan moet ie over 2018 wel exploderen hoop ik.

Ik ga gewoon met zoveel mogelijk prijsvragen etc mee doen. Ik heb die dag al vrij gepland. Vanaf 2014 altijd a kaartjes gehad. Medio januari zal het wel weer beginnen.
medio januari... ik denk laatste week januari op z'n vroegst en eerste week februari zeker.
Via OOR of 3FM is het voorgaande jaren wel gelukt.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Ik denk dat we nog wel een Nederlandse naam krijgen. Want Vgm weet je meestal van te voren wel al wie ongeveer op de Presentatie speelt. En nu is alleen Walden daarvoor bekend.
Ik hoop zelf op een bandje als Call It Off. Die beginnen ook al redelijk te groeien en 't zou me niet verbazen als die Stage 4 zouden staan. Dus een plekje op de perspresentatie lijkt me ook goed mogelijk.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Ik denk dat we nog wel een Nederlandse naam krijgen. Want Vgm weet je meestal van te voren wel al wie ongeveer op de Presentatie speelt. En nu is alleen Walden daarvoor bekend.
Ik hoop zelf op een bandje als Call It Off. Die beginnen ook al redelijk te groeien en ’t zou me niet verbazen als die Stage 4 zouden staan. Dus een plekje op de perspresentatie lijkt me ook goed mogelijk.
Of ja. Ik verwacht deze paar dagen ervoor ofzo. 2015 had John Coffey 't bijvoorbeeld zelf bekendgemaakt omdat ze gebeld werden voor ze moesten spelen op DWDD. Dus gelijk een primeur maken. Denk dat kleine bandjes zoiets ook wel zouden doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
De namen voor Bonnaroo zijn er.
Zijn afstrepers voor BKS maar ook namen die voor Pinkpop in catagorie 'lastig' kunnen.
Dua Lipa staat er ook, zal dus na de gig in Warshau naar VS terug gaan.
Namen die mij opvallen als mogelijke Pinkpop-afstrepers, Khalid, Alt-J, Paramore, The Killers, Sheryl Crow, Nile Rodgers, First Aid Kit, Tash Sultana...

Nu afwachten waar FireFly mee komt... (*is tijdens Pinkpop)
 

Wilbert

Playlistbediener
19 nov 2014
34
0
Ik denk dat we nog wel een Nederlandse naam krijgen. Want Vgm weet je meestal van te voren wel al wie ongeveer op de Presentatie speelt. En nu is alleen Walden daarvoor bekend.
Ik hoop zelf op een bandje als Call It Off. Die beginnen ook al redelijk te groeien en ’t zou me niet verbazen als die Stage 4 zouden staan. Dus een plekje op de perspresentatie lijkt me ook goed mogelijk.

Ik zag op die poster van Bonnaroo ook Walden staan (onderste regel). Gaat dat dan om hetzelfde bandje als die op de PP perspresentatie staat? Weet jij dat @DennisvdBr ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken