Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Jordi

Playlistbediener
31 jan 2015
15
1
Hallo!
Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen maar ik vermoed van wel. Heeft iemand een idee hoe je aan de kaarten voor de perspresentatie kunt komen, dan wel kunt kopen en wat de prijs hiervoor bedraagd? Wil er met een maat dit jaar naar toe gaan mocht het lukken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Hallo!
Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen maar ik vermoed van wel. Heeft iemand een idee hoe je aan de kaarten voor de perspresentatie kunt komen, dan wel kunt kopen en wat de prijs hiervoor bedraagd? Wil er met een maat dit jaar naar toe gaan mocht het lukken.
kopen? Volgens mij zijn die niet te koop...
Zoals ik hierboven zei, ik denk laatste week januari op z’n vroegst en eerste week februari zeker.
Via OOR of 3FM is het voorgaande jaren wel gelukt.
Er is tegen die tijd vast iets op de sociale kanalen te zien, kijk gerust ook hier op het forum want ik (of iemand anders) zal vast een seintje geven hoor ;)
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
Jordi wrote:
Hallo!
Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen maar ik vermoed van wel. Heeft iemand een idee hoe je aan de kaarten voor de perspresentatie kunt komen, dan wel kunt kopen en wat de prijs hiervoor bedraagd? Wil er met een maat dit jaar naar toe gaan mocht het lukken.

kopen? Volgens mij zijn die niet te koop…
Zoals ik hierboven zei, ik denk laatste week januari op z’n vroegst en eerste week februari zeker.
Via OOR of 3FM is het voorgaande jaren wel gelukt.
Er is tegen die tijd vast iets op de sociale kanalen te zien, kijk gerust ook hier op het forum want ik (of iemand anders) zal vast een seintje geven hoor
1f609.svg


Precies. Je kan je ieder jaar wel aanmelden via de pinkpop website. Eigenlijk ieder jaar sinds 2007 wel kunnen gaan. Soms zelfs te veel kaarten ivm vrienden die zich ook aanmelden. Helaas vorig jaar op het laatste moment zelf niet kunnen gaan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Precies. Je kan je ieder jaar wel aanmelden via de pinkpop website. Eigenlijk ieder jaar sinds 2007 wel kunnen gaan. Soms zelfs te veel kaarten ivm vrienden die zich ook aanmelden. Helaas vorig jaar op het laatste moment zelf niet kunnen gaan.

@Jordi Vaak zijn er mensen op het forum die teveel kaarten hebben. Als je dan met ze afspreekt bij Paradiso kun je zo naar binnen. Zo streng is de controle niet. Plus de PP gangers hier zijn tof.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
bcmrmaybe wrote:
Plus de PP gangers hier zijn tof.

misschien aardig om een festileaks meeting in paradiso te doen hé…

en niet te vergeten, samen juichen… bij aankondiging Pearl Jam
1f609.svg
Ik zeg doen, zover ik heb gezien valt de presentatie in mijn vakantie, dus dat is mooi meegenomen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
misschien aardig om een festileaks meeting in paradiso te doen hé…

Eerste kaarten scoren!! hahaha
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Voor hoever Body Count + Ice-T al was afgeschreven. Ze hebben nu naast hun show op Fortarock nog een show in Doornroosje bevestigd. Dus 2x Nijmegen...
Definitief een streep doorheen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Hadden we Weezer al afgeschreven voor Pinkpop, of kunnen ze qua data nog?
Voor de Foo Fighters dag bijvoorbeeld.

just checking
 

Joey16178995531

Campingartiest
21 okt 2015
83
0
Ik zit ook met spanning af te wachten, sinds 2014 ieder jaar aanwezig geweest bij de perspresentatie. Mocht ik er naast pakken en iemand hier heeft er een paar te veel, hou ik me graag aanbevolen ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik zit ook met spanning af te wachten, sinds 2014 ieder jaar aanwezig geweest bij de perspresentatie. Mocht ik er naast pakken en iemand hier heeft er een paar te veel, hou ik me graag aanbevolen
1f917.svg
joh, dat gaat zo'n vaart niet hoor de perspresentatie...
tegen de tijd dat het is worden de uitnodigingen 'bij een pakje boter' weggegeven.
het grote publiek zit er echt nietop te wachten.
alleen geestzieke pinkpopfans als ik :mrgreen: en een hand vol muziek-redacties...

sterker nog, meestal zit bij het grote publiek altijd wel een groep die het niet zo volgt en die pas na de vvk er achter komt dat Pearl Jam en Foo Fighters op Pinkpop staan :p
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Hadden we Weezer al afgeschreven voor Pinkpop, of kunnen ze qua data nog?
Voor de Foo Fighters dag bijvoorbeeld.

just checking
Ze hebben tussen februari en half juni niks opstaan. Lijkt me dat, als ze naar Europa komen, dat ze rond maart/mei komen, misschien eerste 2 weken juni erbij pakken nog. je weet maar nooit.
Ze zijn sws half juni t/m half augustus in Amerika, kan zijn dat ze rond oktober in Europa komen, ipv de zomer
 

Joey16178995531

Campingartiest
21 okt 2015
83
0
Wat denken jullie van Lewis Capaldi?
Staat op Bonaroo en heb m in het voor programma van Rag n Bone man gezien. Mag wat mij betreft wel een uurtje de tent in! ?
 

Rick1617899562

Playlistbediener
25 jan 2017
20
0
Pinkpopgangers!

Even een vraagje tussendoor dat niet over het geruchtencircuit gaat. Ik weet niet of dit het juiste forum daarvoor is, excuseer mij als dit niet het geval is :)

In 2016 ben ik voor het eerst naar Pinkpop geweest en sindsdien heb ik de smaak goed te pakken. Vorig jaar naar Rock Werchter geweest, hier en daar nog wat concertjes meegepikt, enzovoort. Ik heb ook voor komende editie weer genoeg geld bij elkaar gespaard om heen te gaan, maar waar ik 'm toch een beetje voor stress is die beruchte ticketwachtrij (ticketmaster). Ik weet dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten en dat het stressen om je ticket een beroemd fenomeen is en blijft, maar hoe doen jullie het? Jullie lijken elk jaar te gaan. In 2016 heb ik te laat mijn laptop open geklapt waardoor de kaarten al uitverkocht waren toen de donut zijn rondje had gemaakt. Toen zijn we halsoverkop naar Ticketswap gegaan waar het overigens net zo hard ging als op ticketmaster en hebben we na veel zweten en paniek een ticket van iemand over weten te kopen voor 50 euro extra (enorm smerig, maar goed). Vorig jaar wouden we ook weer naar Pinkpop maar omdat de line-up er steeds minder uit ging zien (onze subjectieve mening natuurlijk) en met klap op de vuurpijl Bieber werd aangekondigd hebben we het roer omgegooid en uit impuls besloten voor Rock Werchter te gaan. En wat bleek? Tien minuten later hadden we kaarten, zonder enig probleem, terwijl die ticketsale al begint in november geloof ik.

Waar het uiteindelijk op neer komt: hebben jullie misschien tips voor het kopen van PP tickets? Hoe vroeg moet ik dan ongeveer ticketmaster openen? Ik moet er niet aan denken dat ik Pearl Jam moet missen :roll:

Alvast hartstikke bedankt!

Met vriendelijke groet,

Rick de Vries
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik weet dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten en dat het stressen om je ticket een beroemd fenomeen is en blijft
klopt

Waar het uiteindelijk op neer komt: hebben jullie misschien tips voor het kopen van PP tickets? Hoe vroeg moet ik dan ongeveer ticketmaster openen?
géén tip... maar om 10 uur a 10.01 de wachtrij ingaan is doorgaans wel succesvol.
het geluk afgelopen paar jaar was wel dat de weekend kaarten niet direct uitverkocht waren en ook lange tijd niet uitverkocht bleven.
In het eerste uur zal het moeten lukken.

Al met al... Naar mijn mening niet de aller fijnste manier om aan tickets te komen.
Toch, ik heb niet het vermoeden dat de weekend kaarten zaterdag ochtend 24 februari geheel weg gaan.
Als het wel rap uitverkoopt hoop ik dat er een maand later nog wat kaarten terugvallen in een nieuw verkoop moment bij komt.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Ik wilde jullie vragen of Billy Joel een naam zou kunnen zijn voor Pinkpop (als een soort Lionel Richie 2016).
Hij vond zichzelf te oud om op tournee te gaan maar ik zie dat hij in Juni 2018 toch in Europa is.

https://www.billyjoel.com/tour/

Maar nu ik de prijzen voor hem zie schat ik die kans op nihil. Veel te duur voor erbij.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Ik wilde jullie vragen of Billy Joel een naam zou kunnen zijn voor Pinkpop (als een soort Lionel Richie 2016).
Hij vond zichzelf te oud om op tournee te gaan maar ik zie dat hij in Juni 2018 toch in Europa is.

Tour

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="https://www.billyjoel.com/tour/embed/#?secret=WAkGVXtrRi" data-secret="WAkGVXtrRi" width="600" height="200" title="“Tour” — Billy Joel Official Site" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Maar nu ik de prijzen voor hem zie schat ik die kans op nihil. Veel te duur voor erbij.

Als Billy Joel op een festival staat (eender welk festival), dan is dat als absolute headliner. Bovendien zijn zijn Europese "tours" (voor zover je dat tours kunt noemen) zeer beperkt, zowel in hoeveelheid als in lengte.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Maar nu ik de prijzen voor hem zie schat ik die kans op nihil. Veel te duur voor erbij.
ik vind de datum 16 juni ook niet echt meewerken...
zie ik eerder andere oudjes, die wel al op festivals staan, als opties.
 

Rick1617899562

Playlistbediener
25 jan 2017
20
0
Maar is het niet zo dat je er heel ver van te voren al in de wachtrij moet gaan staan? Voor het wie-het-eerst-komt-wie-het-eerst-maalt beleid?

Laatste vraag :)
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Nope, pas als de verkoop start gooien ze alle wachtenden digitaal door elkaar in een rij. En dan maar hopen dat je erdoor komt.
F5-en, wat vroeger WEL hielp kan tegenwoordig ook niet meer. :(
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken