Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Nope, pas als de verkoop start gooien ze alle wachtenden digitaal door elkaar in een rij. En dan maar hopen dat je erdoor komt.
F5-en, wat vroeger WEL hielp kan tegenwoordig ook niet meer.
1f641.svg
precies... eigenlijk is het ticketmaster systeem (zeker voor populaire evenementen) een vreselijk köt systeem.
Daar moet echt eens anders naar gekeken worden, die donut snap ik ook niet?
Voor evenementen als festivals, zoals Pinkpop is een vvk als Rock Wercher of met een loyaal-systeem wel een uitkomst. Dat bewijzen andere festivals ook.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Via een VPN zou je met meerdere ip's in de wachtrij staan als je meerdere laptops gebruikt. Bij 1 ip maakt het niet zoveel uit.
Uit ervaring weet ik wel dat (dit klinkt raar) Google Chrome een ontzettende kutbrowser is om door de wachtrij te komen. Internet Explorer werkt bij mij beter.

ik zou niet weten waarom dat is.

Mochten er echt heel goede subs komen dan zou het kunnen zijn dat ik richting bureau Pinkpop ga en voor de deur ga liggen of zitten. De combinatie FF en PJ is wel tricky voor de VVK vind ik zelf.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Google Chrome een ontzettende kutbrowser is om door de wachtrij te komen. Internet Explorer werkt bij mij beter.
oh, misschien 24 feb proberen dan...

iemand hier ervaring met de "Ticketmaster app" ? werkt dat een beetje bij populaire events?
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
1 maal in Paradiso geweest ..... mocht "men" een vraag aan Jan stellen .... ik met mijn puntige ellebogen heen en weer ..... microfoon bemachtigt ..... "Wanneer komt Pearl Jam weer eens naar PP .... waarom lukt het Werchter wel ?" .... G Beelen: Ja Jan das een goeie vraag ..... Jan .... stamelend .... agenda's komen niet overeen .... andere pannen enz enz .... dat jaar op PP .... Jan vraagt mensen om onder een "zwevende" camera te gaan staan met de armen wijd ... net alsof men iemand opvangt .... zou gemaild worden naar het management van PJ ..... Moraal van dit verhaal ? Is er niet echt ..... knijp hem echter gigantisch dat ik geen kaarten bemachtig nu mijn favoriet bandje komt op mijn favoriet festival ...... jaaaaaren heb ik mijn Pinkpop vrienden bestookt met de info dat ze toch echt dat jaren zouden verschijnen ..... werd al niet meer serieus genomen ..... en nu komen ze .... en ik knijp hem als een gek ..... ga ze sowieso al 3 maal zien .... maar mijn "seizoen"zal echt verziekt zijn als ik ze niet op Pinkpop kan zien ..... ...... zo das eruit ..... :lol:
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
Pinkpopgangers!

Waar het uiteindelijk op neer komt: hebben jullie misschien tips voor het kopen van PP tickets? Hoe vroeg moet ik dan ongeveer ticketmaster openen? Ik moet er niet aan denken dat ik Pearl Jam moet missen
1f644.svg


Alvast hartstikke bedankt!

Met vriendelijke groet,

Rick de Vries

Met mijn vriendengroep zitten we op 3 locaties met meerdere laptops. Twee stonden er bij een Primera. Dit was in 2016. Vorig jaar vanwege bieber overgeslagen.
Dat jaar hadden we door een miscommunicatie 3 kaarten teveel. Gelukkig konden we dit binnen onze vriendengroep alsnog doorverkopen. (ja voor de normale prijs natuurlijk)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.250
4.524
Hetgeen min of meer uit de reactie van Mr.Pronk volgt kan ik ook aaanraden: spreid je winkansen. Zorg dat er meerdere laptops/toestellen zijn ingelogd en ga als het kan naar een primera. Niet bij de bekende adressen in Limburg gaan staan! Als je bij een Primera gaat staan, neem dan de moeite om iets verder te rijden. En het is handig de dag ervoor even te bellen of ze bekend zijn met het fenomeen kaartjes voor Pinkpop verkopen.

Oké, volgens mij klink ik vrij panisch, maar dit zijn wel dingetjes waarmee je een grote kans hebt 'gewoon' kaartjes te bemachtigen.
 

Bryan

Playlistbediener
28 okt 2017
14
0
Primera is een optie. Echter hadden ze vorig jaar rond 10.00 een landelijke storing waardoor ze geen kaarten konden verkopen. Een vriendin van mij woont in Eindhoven en daar waren mensen vanuit Limburg gekomen om kaartjes te halen. Sta je er voor niets.

Zelf hebben wij de afgelopen jaren met meerdere personen op verschillende plekken geprobeerd. Daarnaast ook proberen op computer (vaste internetkabel blijft toch altijd het beste en stabielste in mijn ogen), laptop, tablet etc. Ik gebruik al jaren mijn laptop en Firefox en kom er altijd direct door heen. Als je er eenmaal doorheen bent gekomen, komt het vaker voor dat je erna direct weer kaarten kan kopen. Als dat zo is, moet je een account gebruiken van iemand van de groep en het resterende aantal wat jullie nodig hebben kopen.

Ik zou sowieso zelf via de computer proberen en desnoods een familie of vriend vragen die niet in de buurt van Limburg woont. Ik had vorig jaar mijn oom in Rotterdam als back-up staan, mocht ik niet via internet erdoor komen.
 

bassie1978

Campingartiest
10 jan 2018
74
0
Hoi allemaal Al ruim een paar maanden lees ik met alle plezier alle geruchten over Pinkpop en heb zelf de edities van 2001,2002,2008,2010,2014 en 2016 meegemaakt. Hoop dit jaar de persconferentie mee te maken :)

Gooi ik ook maar even een naam erbij als kanshebber: Air Traffic
Treden na 10 jaar weer op en zijn bezig met nieuw materiaal
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Hoi allemaal Al ruim een paar maanden lees ik met alle plezier alle geruchten over Pinkpop en heb zelf de edities van 2001,2002,2008,2010,2014 en 2016 meegemaakt. Hoop dit jaar de persconferentie mee te maken ?

Gooi ik ook maar even een naam erbij als kanshebber: Air Traffic
Treden na 10 jaar weer op en zijn bezig met nieuw materiaal

Welkom bassie1978 ... Air Traffic ooit op Pinkpop 2008...
Na 10 jaar met nieuw werk, mooie vonst!
Zal het eens in de gaten houden.

btw, FireFly om 14 uur met line-up, heel belangrijke om te zien wat er in het Pinkpop-weekend in VS zit!!!
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
Afgelopen jaren bij de primera in de buurt geweest. Stond om 9:30 voor de deur als eerste… Totaal geen paniek
1f64a.svg
1f917.svg

2 jaar geleden vertrouwde ik het niet en toch maar naar de Primera gereden. Kwam daar om 10:00 aan. Alleen het personeel aanwezig. Paar jaar geleden toen de Free Record Shop en daarvoor het postkantoor het nog verkochten stonden we met meer mensen in de rij. Hoewel het niet altijd nodig was, waren de nachten voor het postkantoor zitten wel erg leuk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
vraag me af, welke plaats?
Afgelopen jaren bij de primera in de buurt geweest. Stond om 9:30 voor de deur als eerste… Totaal geen paniek
1f64a.svg
1f917.svg

2 jaar geleden vertrouwde ik het niet en toch maar naar de Primera gereden. Kwam daar om 10:00 aan. Alleen het personeel aanwezig. Paar jaar geleden toen de Free Record Shop en daarvoor het postkantoor het nog verkochten stonden we met meer mensen in de rij. Hoewel het niet altijd nodig was, waren de nachten voor het postkantoor zitten wel erg leuk.

misschien het overwegen waard om een ritje te maken op een zaterdagochtendje?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.250
4.524
In Utrecht is de Primera ook altijd nagenoeg leeg. Alleen vorig jaar dus die landelijke storing.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
ik heb nog even een berichtje richting Bureau Pinkpop verstuurd of de oude vvk adressen nog terugkomen. Nog geen antwoord.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.210
10.599
damn….

Volbeat streep door… gaan naar Zwarte Cross!

Dat is verrassend zeg. Een hele dikke boeking voor Zwarte Cross! Ze zijn daar overigens ook goed op hun plek.

Dan zijn de tweede headliners misschien toch The Script, 30STM, James Bay, Bastille en Sam Smith :)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Ah damn. Dat hebben ze mooi gedaan, de enige dag die nog niet uitverkocht was. Als deze nu niet uitverkoopt weet ik t ook niet meer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
baal echt enorm met het schrappen van Volbeat uit de geruchten....

verdorie, leek zo (eindelijk weer) te passen... maar ook een mooie tegenhanger van Mars die dag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken