Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Leuke band! Ik vraag me alleen wel af hoe 'echt' de Gouden Tip is. Toen Nothing but Thieves de eerste keer op Pinkpop stond, zag ik ze ook wel als headliner van de toekomst. Ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen. Ik probeer ze een beetje te vergelijken met Arctic Monkeys en The Kooks. Beide bands vond ik tien jaar geleden heel erg gaaf (nog steeds overigens). Maar AM heeft zich verder ontwikkeld tot headlineract en The Kooks is een beetje blijven hangen/terug gevallen naar 'bovenaan affiche Paaspop'.

Ook benieuwd naar de plek van NBT.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Leuke band! Ik vraag me alleen wel af hoe ‘echt’ de Gouden Tip is. Toen Nothing but Thieves de eerste keer op Pinkpop stond, zag ik ze ook wel als headliner van de toekomst. Ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen. Ik probeer ze een beetje te vergelijken met Arctic Monkeys en The Kooks. Beide bands vond ik tien jaar geleden heel erg gaaf (nog steeds overigens). Maar AM heeft zich verder ontwikkeld tot headlineract en The Kooks is een beetje blijven hangen/terug gevallen naar ‘bovenaan affiche Paaspop’.

Ook benieuwd naar de plek van NBT.

Mee eens: NBT kan zomaar eens een van de headliners van de toekomst worden. Zelf vond ik het niet meer dan aardig, maar ze hebben absoluut ingrediënten in huis om door te groeien tot formaat Editors op zijn minst.

Daarnaast denk ik ook dat die gouden tip wel een beetje met korreltje zout genomen moet worden. Is vooral een slimme marketingtruc waarmee je het publiek het gevoel geeft mee te kunnen beslissen over de opbouw van het programma. Verder niets mis mee hoor, draagt ook zeker bij aan de voorpret.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ja eens, dat laatste album vond ik ook vrij sterk. De stap naar een headliner status lijkt me nog wat ver. Maar ik vind het voor Pinkpop een prima naam.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Prima naam erbij voor Pinkpop! Staat niet welke dag toch? Ben benieuwd welke positie ze krijgen overigens.

Mee eens met de opmerkingen over de potentie van de band overigens. Als ze dergelijke albums blijven maken met steeds een paar hits erop dan kan het heel snel gaan. Van mij mag het, vind het een prima band. Op RW prima mee vermaakt, ook al stonden ze erg vroeg.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Prima naam erbij voor Pinkpop! Staat niet welke dag toch? Ben benieuwd welke positie ze krijgen overigens.

Mee eens met de opmerkingen over de potentie van de band overigens. Als ze dergelijke albums blijven maken met steeds een paar hits erop dan kan het heel snel gaan. Van mij mag het, vind het een prima band. Op RW prima mee vermaakt, ook al stonden ze erg vroeg.

Op de zaterdag, dus bij de Foo's. Misschien 2de act main of 2de act 3fm?

Ik hoop dat ze geleidelijk groeien naar headliner status en niet na 11 a 2 albums zoals mumford & sons. Laat ze er maar lekker nog 10 jaar over doen, is veel beter voor de ervaring die ze opdoen en daarom meteen voor de live performance.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Joslittel wrote:
Prima naam erbij voor Pinkpop! Staat niet welke dag toch? Ben benieuwd welke positie ze krijgen overigens.

Mee eens met de opmerkingen over de potentie van de band overigens. Als ze dergelijke albums blijven maken met steeds een paar hits erop dan kan het heel snel gaan. Van mij mag het, vind het een prima band. Op RW prima mee vermaakt, ook al stonden ze erg vroeg.

Op de zaterdag, dus bij de Foo’s. Misschien 2de act main of 2de act 3fm?

Ik hoop dat ze geleidelijk groeien naar headliner status en niet na 11 a 2 albums zoals mumford & sons. Laat ze er maar lekker nog 10 jaar over doen, is veel beter voor de ervaring die ze opdoen en daarom meteen voor de live performance.

Ah, op de zaterdag. Niet goed gelezen blijkbaar, dank je.

De posities die je noemt zou kunnen maar daar stonden ze dit jaar eigenlijk ook al. (niet op Pinkpop, wel op Werchter). Met de recente hits en een snel uitverkochte AFAS Live verwacht ik een hogere plek. Ik zie ze liever ook geleidelijk groeien tot headliner maar 3FM afsluiter zou me niet verbazen. Hebben in het verleden al veel gekkere artiesten gestaan (The Thing Things/ Sam Smith schieten gelijk in gedachten).
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
NBT heeft hele goeie nummers, ook wat slow nummers die ikzelf minder leuk vindt. ("Amsterdam" is geweldig !). Ik ga er bij zijn, nummer 25 van Pinkpop komt eraan, een jaar vertraagd door Bieber.
Het is trouwens Ting Tings. Niet Thing Things....
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Heb NBT op Glastonbury gezien/gestreamed en hebben een prima performance. Mag allemaal wat viezer/rauwer maar allá.
Conor is één van de beste zangers van dit moment durf ik wel te zeggen. De uithaal op Amsterdam is de mooiste uithaal van 2017 in mijn beleving. Volgens mij ook nog eens sympathieke gasten, down to earth, niks pretenties. Aan de ene kant zonde dat ze uit de underground komen, vind bands altijd het leukst als ze er nog keihard voor moeten knokken. ?
 

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
137
106
Hey mijn naam is Seth Driessen. Ik ben redelijk nieuw hier. zat een beetje rond te kijken op Spotify/internet. En Zag zo juist dat The wombats een nieuw album uitbrengen. ze hebben ook een tour aangekondigd. Hier hebben ze tijdens pinkpop geen optredens . Dus zouden ze op Pinkpop staan dit jaar?
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
Pink heeft haar tour bekend gemaakt, vanaf juli tot september naar Australië enkel de maand juni heeft ze nog niets opstaan.
of ze in die maand naar Europa gaat komen is denkelijk onwaarschijnlijk.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Pink heeft haar tour bekend gemaakt, vanaf juli tot september naar Australië enkel de maand juni heeft ze nog niets opstaan.
of ze in die maand naar Europa gaat komen is denkelijk onwaarschijnlijk.

Je loopt achter Martin lol. Dit is al lang bekend en ook in het forum besproken. Qua Pink.....het kan...die maand Juni maar echt waarschijnlijk? Ze is met manlief en kids op tour en ze neemt ook de rust wel tussen optredens. We zullen zien.
 

Hammersmith

Campingartiest
6 jan 2017
72
1
Britney Spears op festival in Denemarken.. ? Als zij maar niet de 'guilty pleasure' á la Linonel Riche wordt...!!!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Britney Spears op festival in Denemarken.. Als zij maar niet de ‘guilty pleasure’ á la Linonel Riche wordt…!!!

Nee? ik zou dat echt geweldig vinden..het hele veld....Oops i did it again. Lachen man.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Iedereen een gelukkig en muzikaal 2018! Kom maar op met SnowPatrol!
Uiteraard ook een mooi Pinkpop jaar gewenst ;)

De Amerikaanse festivals beginnen langzaam meet aankondigingen.
Komende weken waarschijnlijk dus afstrepers te zien...
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
Pink heeft haar tour bekend gemaakt, vanaf juli tot september naar Australië enkel de maand juni heeft ze nog niets opstaan.
of ze in die maand naar Europa gaat komen is denkelijk onwaarschijnlijk.

Je loopt achter Martin lol. Dit is al lang bekend en ook in het forum besproken. Qua Pink…..het kan…die maand Juni maar echt waarschijnlijk? Ze is met manlief en kids op tour en ze neemt ook de rust wel tussen optredens. We zullen zien.
Je hebt gelijk, ik zag de post van Pink voorbij komen dat ze in juli en augustus naar Australië ging touren maar hoorde ook pas via insiders dat ze op de lijst stond voor Europese festivals(maar kan dus 2019 zijn), daarmee dat ik dat doorgaf :)
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Jack White in het weekend van 1-3 juni op Governer's Ball in New York, is dus een kanshebber voor Pinkpop als hij in die periode de oversteek maakt naar Europa. Kans is natuurlijk ook groot dat hij pas later in het jaar naar Europa komt, lijkt me dan een goede naam voor Lowlands.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Nothing But Thieves.. Tsja, heel goed in Melkweg een jaar geleden, écht van genoten, maar op Lowlands en Werchter dit jaar viel het me dus echt tegen, vooral omdat ze op respectievelijk de Alpha en Main geprogrammeerd waren, ze vielen helemaal weg in het decor.. Maar als Pinkpop ze in de tent/3FM zet zou dat echt wel wat kunnen worden, maar Main Stage zou ik dus echt niet aanraden..
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Ik zie nu dat Gaslight Anthem weer gaat touren. Staan op Gov'Ball
Lijkt me wel een mooie naam!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik vond Nothing but Thieves geweldig op Rock Werchter. Was ook wel de enige keer dat ik ze gezien heb.

The Gaslight Anthem speelt The '59 Sound in zijn geheel. Fantastisch!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken