Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Ook maar even een account aangemaakt! Gelijk ter zake: Thirty Seconds to Mars een week na Pinkpop aangekondigd op een Mexicaans festival. Kunnen we ze afschrijven of?
Lijkt me niet. Vóór Pinkpop staan ze nog op Rock AM Ring en Rock im Park, dus kan heel goed dat ze na Pinkpop pas weer de sloot oversteken. Ze zullen toch wel met meer Europese data komen in die periode.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Zowel in 2018 als in 2019 een nieuw album. Dat wordt een lange tour........... :wink:

https://www.nu.nl/muziek/5056850/gorillaz-brengen-nieuw-album-in-2018.html

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zowel in 2018 als in 2019 een nieuw album. Dat wordt een lange tour……….. ?

https://www.nu.nl/muziek/5056850/gorillaz-brengen-nieuw-album-in-2018.html
Dat klopt, van begin juni tm eind augustus 2018 op Europese festivals.
Ik heb inmiddels het vermoeden dat Gorillaz een ander NL festival als headliner aandoet.
Volgens mij ontbreekt nog een headliner op BKS, DTRH en nog nieuws van Lowlands, vooral die laatste zie ik als een grote kanshebber.
imo kunnen we Gorillaz doorstrepen voor Pinkpop?

edit, 2019 maar afwachten dan?
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Ik gok op main sub Lenny Kravitz, Snow Patrol, 30STM
3fm A7X, Hollywood Vampires, jimmy eat world, limp bizkit, the script
Tent; Nothing but thieves, Brian Fallon, the hives, Moonkings, Lil Kleine

ik hoop stiekem als guilty pleasure op Joan Jett, Europe
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Jonathan Davis, Shinedown en Halloween toegevoegd aan Firenze op de Iron Maiden dag 16 juni.
Jonathan Davis lijkt me een kans hebber voor Pinkpop, staat in dat weekend op NovaRock en Firenze.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Jonathan Davis, Shinedown en Halloween toegevoegd aan Firenze op de Iron Maiden dag 16 juni.
Jonathan Davis lijkt me een kans hebber voor Pinkpop, staat in dat weekend op NovaRock en Firenze.

Shinedown zou ook nog een mooie 'toegankelijke' hardere naam zijn. Ik hoop ze in ieder geval nog op Werchter of Graspop te treffen.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Belangrijk Pinkpop nieuws!
Wethouder van Landgraaf vertelde me net dat Jan Smeets nog niet helemaal blij is met de momentele headliners.
Smeets vertelde hem dat hij een soort van vierde headliner heeft geboekt die meer dan 100.000 bezoekers zou moeten trekken....
Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd wat daar allemaal in het Pinkpop kamp bezig is........
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Belangrijk Pinkpop nieuws!
Wethouder van Landgraaf vertelde me net dat Jan Smeets nog niet helemaal blij is met de momentele headliners.
Smeets vertelde hem dat hij een soort van vierde headliner heeft geboekt die meer dan 100.000 bezoekers zou moeten trekken….
Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd wat daar allemaal in het Pinkpop kamp bezig is……..
dat is opvallend, sluit wel aan bij de reactie aan Festileaks “We hebben veel mogelijke second-headliners, prachtige second-headliners”, aldus Jan Smeets.
"second-headliners", dat is het nieuwe "co-headline"?
al is nog een headliner die meer dan 100.000 bezoers trekt wel iets overdreven gok ik, laten we meer dan 10.000 reeel noemen...
Ik reken nog altijd op een verrassing als P!nk in juni.
Volbeat op 17 juni past ook in dit profiel.
The Script kan ook in die catagorie vallen.
Weet niet of Oscar & The Wolf voor Nederland in die catagorie zit.
Lenny Kravitz, Gorillaz is toch wel een partij opties.

Blijft een intressant punt vind ik, die second-headliners...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Kan ook gewoon Kensington zijn ;-).

Trekken makkelijk 100000 mensen.
weet je, ik ga serious antwoord geven.
Hoe populair Kensington ook is, staan ze dat weekend in Naaldwijk en stonden ze er dit jaar al.
Het zal niet slim zijn ze kort achter elkaar te blijven boeken, 2019 durf ik ze zo op te schrijven hoor.
Ik denk qua NL-act meer in richting, Anouk, Racoon, Blof, De Dijk al denk ik best dat Borsato voor NL zeker zo'n sub kan zijn waar Jan het over heeft.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Kensington boeken ze niet nog eens.
Denk dat we nog wel aardig verrast kunnen worden door de line-up dit jaar.
OATW weet ik inderdaad niet of we dat in Nederland als een second headliner kunnen zien.
Misschien toch P!nk inderdaad? Volbeat , thirty seconds to mars? Is The Script een second headliner?
Of misschien toch weer iets in de categorie Lionel Ritchie , guilty pleasure. Dan heeft Jan pop, Legends , guilty pleasures, rock , etc....
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik weet wel dat Borsato vorig jaar bij Werchter Boutique sub headliner was van Robbie Williams. En dat was in België ! Dus zou inderdaad kunnen ....dat hij toch zon second headliner is. Denk dat Borsato duurder is dan Meeuwis? Hoop alleen niet op zon constructie : Doe Maar - Rammstein. Beste optie is om Borsato dan voor Bruno Mars te zetten maar ja dat moet dan weer goed uitkomen..
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Zijn The Killers geen optie meer?
Als er al zo'n grote "vierde" headliner is, dan verwacht ik die op de Bruno Mars dag (PJ en FF spelen altijd een behoorlijke lange set, dus ik denk niet dat ze die gaan inkorten om de sub langer dan een uur te laten spelen). Echter, een band die normaal gesproken festivals headlined is misschien wel eerder bereidt om te komen als ze voor Pearl Jam spelen ipv voor Bruno Mars.

Edit: Kensington verkocht 5x de Ziggo Dome uit dit jaar = +- 100.000 man
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Belangrijk Pinkpop nieuws!
Wethouder van Landgraaf vertelde me net dat Jan Smeets nog niet helemaal blij is met de momentele headliners.
Smeets vertelde hem dat hij een soort van vierde headliner heeft geboekt die meer dan 100.000 bezoekers zou moeten trekken….
Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd wat daar allemaal in het Pinkpop kamp bezig is……..

Meer dan 100.000????
Dat is 4 tot 5 keer de Ziggo Dome... Zal Roger Waters wel zijn dan :wink:
Geloof er geen snars van wat Jan weer allemaal uitkraamt. Ik denk gewoon dat ze Snow Patrol nog hebben binnen gehaald.
Die tourdata komen langzaam binnen. Zij zijn/waren ook heel populair in Nederland. Maar doordat ze zo lang zijn weggeweest zullen ze op veel festivals genoegen nemen met een sub spot denk ik...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Jan z'n articulatie kennende zal het wel 'rond de duizend' geweest zijn ipv 'honderd duizend'.

;)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
De naam 'second headliner' of 'co-headliner' is toch slechts een hele goedkope marketingtruc. Althans, als je vervolgens The Script, Oscar and the Wolf of Volbeat die plekken toedicht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zijn The Killers geen optie meer?
Als er al zo’n grote “vierde” headliner is, dan verwacht ik die op de Bruno Mars dag (PJ en FF spelen altijd een behoorlijke lange set, dus ik denk niet dat ze die gaan inkorten om de sub langer dan een uur te laten spelen). Echter, een band die normaal gesproken festivals headlined is misschien wel eerder bereidt om te komen als ze voor Pearl Jam spelen ipv voor Bruno Mars.

Edit: Kensington verkocht 5x de Ziggo Dome uit dit jaar = +- 100.000 man
Zoals ik zei, Kensington opnieuw laten komen is een slecht idee.
btw Borsato verkocht overigens 7x Ziggo uit met concertreeks Symphonica in Rosso ;)
Daarbij deed hij enkele goede inbreng als sub dit jaar, zoals ook op Boutique. Zeker een guilty pleasure voor Buro Pinkpop.
The Killers tja, twijfel over andere NL-festivals maar keep in mind.
Waar ik ook nog aan dacht was MUSE, maar die zie ik niet als sub komen, toch niet reeel zeker?
Ik denk in richting verder Tiësto, Editors, Kravits, Gorillaz, 30STM, Snow Patrol, Script, P!nk, A7X, Hollywood Vampires, Volbeat, Alice in Chains...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
De naam ‘second headliner’ of ‘co-headliner’ is toch slechts een hele goedkope marketingtruc. Althans, als je vervolgens The Script, Oscar and the Wolf of Volbeat die plekken toedicht.

Onzin, wat betreft Volbeat. Ik snap dat de meesten hier ze niet echt volgen, maar die mannen staan toch echt een paar treedjes hoger dan the script.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Oasiss wrote:
De naam ‘second headliner’ of ‘co-headliner’ is toch slechts een hele goedkope marketingtruc. Althans, als je vervolgens The Script, Oscar and the Wolf of Volbeat die plekken toedicht.

Onzin, wat betreft Volbeat. Ik snap dat de meesten hier ze niet echt volgen, maar die mannen staan toch echt een paar treedjes hoger dan the script.
Volbeat, in Nederland op FortaRock '16 met 20k bezoekers, Strijp-S '17 met 15k bezoekers.
Inmiddels in Europa uitgegroeid tot headliner.
Kan met gemak 3FM-stage afsluiten, ik denk dat daar wel ongeveer 20k tot msschien wel 30k bezoekers kunnen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken