Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
190
52
Oasiss wrote:
De naam ‘second headliner’ of ‘co-headliner’ is toch slechts een hele goedkope marketingtruc. Althans, als je vervolgens The Script, Oscar and the Wolf of Volbeat die plekken toedicht.

Onzin, wat betreft Volbeat. Ik snap dat de meesten hier ze niet echt volgen, maar die mannen staan toch echt een paar treedjes hoger dan the script.

Laat ze toch lullen joh, alleen hun eigen voorkeur doet ertoe. Volbeat is een fantastische band. Weer anderen vinden dat van The Script en sommige promoten andere bandjes. Ieder zijn feestje
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Het gaat mij er niet om of The Script of Volbeat beter/leuker/interessanter is dan de ander. Volgens mij trekke ze beide volle zalen. Maar deze bands zijn voor het formaat Pinkpop niet groot genoeg om een dag te dragen/af te sluiten. Door ze dan de sticker 'second-headliner' te geven, vind ik een goedkoop trucje en een beetje een veer in je eigen achterste steken. Neemt niet weg dat het objectief prima boekingen zouden zijn, maar laten we nu niet doen alsof we met deze twee namen op vijf headlinerwaardige acts zitten (nogmaals, voor Pinkpopbegrippen).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Het gaat mij er niet om of The Script of Volbeat beter/leuker/interessanter is dan de ander. Volgens mij trekke ze beide volle zalen. Maar deze bands zijn voor het formaat Pinkpop niet groot genoeg om een dag te dragen/af te sluiten. Door ze dan de sticker ‘second-headliner’ te geven, vind ik een goedkoop trucje en een beetje een veer in je eigen achterste steken. Neemt niet weg dat het objectief prima boekingen zouden zijn, maar laten we nu niet doen alsof we met deze twee namen op vijf headlinerwaardige acts zitten (nogmaals, voor Pinkpopbegrippen).
ah zo...
Je moet het zien in lijn zoals Arcade Fire 2014 of SOAD 2017 zijn weggezet, in principe als 3FM-stage headliners...
Zoals "second-headliner" volgens mij geinterpreteerd dient te worden, geen nieuw fenomeen of zo.
Maar wel opvallend dat voor editie 2018 echt zo naar buiten uit te spreken hé...
Dan gaat het dus om acts die genoegen nemen met een "headline-spot" als afsluiter 2e podium, denk ik...
( Vergeet dan ook de sub-main niet, want dat is doorgaans een act die bij uitvallen headliner doorgeschoven zal kunnen worden op mainstage. )
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Ja, het is natuurlijk wel zo dat Arcade Fire en SOAD van een andere orde zijn dan Sean Paul. Ik hoop dan ook dat we de opmerkingen zo mogen opvatten dat we namen als Snow Patrol of The Killers mogen verwachten. Al ga ik dan wel in tegen een onlangs in het leven geroepen principe, namelijk niets meer serieus opvatten wat uit de mond van Jan Smeets komt ;-).
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Belangrijk Pinkpop nieuws!
Wethouder van Landgraaf vertelde me net dat Jan Smeets nog niet helemaal blij is met de momentele headliners.
Smeets vertelde hem dat hij een soort van vierde headliner heeft geboekt die meer dan 100.000 bezoekers zou moeten trekken….
Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd wat daar allemaal in het Pinkpop kamp bezig is……..

Als ik dit zo lees is mijn eerste gedachte om nog een headliner boven Bruno Mars te zetten. Met 100.000 bezoekers zal het zelfs The Rolling Stones kunnen zijn, maar ik denk dat dat aantal bezoekers niet goed verstaan is of heel erg overdreven is.
Het zou eigenlijk best kunnen dat het Muse is. Ze werden ook pas laat bij RaR geconfirmed, misschien hebben ze heel laat pas besloten om te gaan touren en wil Pinkpop ze nu nog meepakken. Maar ik denk dat dit ook te optimistisch is.
Het wordt waarschijnlijk gewoon een grote subheadliner.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Waarom moet toch op elke pagina die naam van Borsato worden genoemd?! Hou toch op zeg, jullie brengen ze dadelijk nog op ideeën!
 

Molenschot

Playlistbediener
18 dec 2014
32
1
Ik zie elke jaar weer zulle mooie namen voorbij komen en dan de perspresentatie!!! Helaas niet 1 van die namen. Dit jaar ook weer, Volbeat Yes! Pink Yes! Lenny Kravitz Yes! Snow Patrol Yes!
Hoe reeel is het dat deze namen komen? Des te groter weer de teleurstelling als deze namen niet komen.
Weerhoud me overigens niet om gewoon weer het gehele weekend te gaan hoor.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Voor als je er zeker bij wilt zijn, te veel geld hebt en het goede doel wil steunen:
https://veiling.3fm.nl/vip-pakket-voor-pinkpop-2018-incl-de-allereerste-tickets
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Rapper Sjors? Die valt toch onder de categorie Zanger Rinus? Veel slechter dan dat kan niet, dat is geen muziek wat mensen serieus nemen toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
+ Nothing But Thieves

Via De Limburger: Nothing But Thieves gouden tip Pinkpop 2018
De Britse rockband Nothing But Thieves staat volgend jaar op Pinkpop. Dat is te danken aan de ruim 14.000 mensen die de afgelopen tijd via de website van het festival konden stemmen op de ‘Gouden Tip’.

De Britse band stak daarbij met kop en schouders boven de andere suggesties uit, meldt de Pinkpop-organisatie.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
NBT staat ook al op Paaspop
Zijn die zo groot dan dat ze op 2 festivals zo kort op elkaar kunnen staan?
Die zijn zo groot, die zie ik echt wel 2 festivals doen in Nederland. Twee jaar geleden ben ik een weddenschap aangegaan dat deze band binnen 12 jaar (dus nu 10 jaar) een van de headliners is.
En ze hebben een speciale band met Nederland, dus die staan wel graag op meer plekken.

Alleen rare melding van De Limburger dat ze op PP staan, omdat ze Gouden Tip zijn. Echt niet altijd is de Gouden Tip toegevoegd aan het affiche. Vind er ook nog geen ander bericht over...
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Goed nieuws! Die lagen natuurlijk al vast, ze grijpen nu de gouden tip aan om ze bekend te maken. Laatste jaren noemde Pinkpop alleen de gouden tip als ze de artiest ook hebben, anders hoor je er niks van. Heeft er iemand wel eens de kaarten gewonnen die ze beloven uit ge rijken?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken