Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
k zeg niet dat ik het wil, maar ik zeg wel dat het gebeurt. Smeets en 3FM hadden het er dit jaar al over dat Kensington ook wel afsluiter had kunnen zijn. Volgend jaar gebeurt het.

Kensington verkoopt geen dag uit. Mojo weet dat. 3fm en Smeets hebben daar niets over te zeggen. Na dit jaar gaan ze daar echt niet op gokken. 2018 moet knallen.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Helaas horen we haast niks meer van Jack White. Geweldige naam als sub en samen met Meg zelfs headliner…….(ik sla nu een beetje door)

Jack White heeft laten weten dat hij voorlopig niet meer gaat touren, hij zal vooral bezig zijn als producent en met zijn platenlabel (Third Man Records). Ik denk dat we hem de komende 2 jaar zeker niet hoeven te verwachten helaas...
 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0
PP1980 wrote:
Helaas horen we haast niks meer van Jack White. Geweldige naam als sub en samen met Meg zelfs headliner…….(ik sla nu een beetje door)


Jack White heeft laten weten dat hij voorlopig niet meer gaat touren, hij zal vooral bezig zijn als producent en met zijn platenlabel (Third Man Records). Ik denk dat we hem de komende 2 jaar zeker niet hoeven te verwachten helaas…

Misschien maat beter, anders krijg je weer "alle duitsers zijn homo".
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.181
Mijn comment was ineens weg. :?:

Maar ik denk dat volgend jaar gewoon een tussenjaar wordt waarin ze minder uitgeven en dan op het jublieumjaar een geweldig festival programmeren.
 

Molenschot

Playlistbediener
18 dec 2014
32
1
IK WIL IETS NIEUWS!! Niets ten nadelen van bv FF, Metalica of PJ, zijn stuk voor bands waarvoor ik naar PP kom hoor, vergis je niet. Maar er moet nu toch onderhand wel eens wat nieuws komen? Zag BonJovi bv voorbij komen. Weet niet of het reeel is, maar wel eens wat anders.ACDC ook goed! Maar dus wat anders! Ga nu zo'n 10 jaar op een rij het gehele weekend en koop toch wel mijn kaart, maar toch....Graag een verrassing!
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
IK WIL IETS NIEUWS!! Niets ten nadelen van bv FF, Metalica of PJ, zijn stuk voor bands waarvoor ik naar PP kom hoor, vergis je niet. Maar er moet nu toch onderhand wel eens wat nieuws komen? Zag BonJovi bv voorbij komen. Weet niet of het reeel is, maar wel eens wat anders.ACDC ook goed! Maar dus wat anders! Ga nu zo’n 10 jaar op een rij het gehele weekend en koop toch wel mijn kaart, maar toch….Graag een verrassing!

Je wilt iets nieuws en dan kom je af met bands die al op hun retour zijn en af en toe wat best-of concerten komen geven :p Nee snap wel wat je bedoeld, gewoon vreemde woordkeuze. Desondanks denk ik dat de kans voor beide minimaal is, Bon Jovi verkoopt geen dag uit en AC/DC zie ik niet snel meer touren met heel de heisa en Axl Rose nu als frontzanger.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.785
3.735
Altijd maar weer dat 'verkoopt geen dag uit'. Met een goeie sub en goed dagprogramma is toch van alles mogelijk
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.785
3.735
En net of een dag uitverkopen het criterium is voor een headliner (kings of leon, greenday...)
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Altijd maar weer dat ‘verkoopt geen dag uit’. Met een goeie sub en goed dagprogramma is toch van alles mogelijk

Voor Pinkpop is dat echter wel een maatstaf en volgens mij is Bon Jovi zelf zo zwaar gedaald in populariteit dat met een sterk programma ze nog niet meer dan 2000 dagtickets verkopen (lichtjes overdreven misschien, kan iets meer zijn, maar onvoldoende).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Kings Of Leon was de vervangende headliner van de Foo's. Aan Green Day hebben ze zich inderdaad goed mispakt. Vraag me af hoe lang het is geleden dat Bon Jovi nog op een relevant festival stond en of ze daar uberhaupt hebben geheadlinet..
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.785
3.735
Gaat mij niet zo zeer om Bon Jovi hoor, vind ik zelf toch geen reet aan, maar dat wel/niet uitverkopen per artiest zet ik mijn vraagtekens wel eens bij. Beetje irritant soms zelfs
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
nou als ik dan ook even mijn voorspelling/wensen zou mogen doen dan is dat toch GNR-Bon Jovi-Coldplay dat zou fantastisch zijn dan boeit mij de rest van de lineup ook niet meer dan mag dat de hele dag bieber zijn dan koop ik nog steeds een weekendkaart
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.525
3.030
Kings Of Leon was de vervangende headliner van de Foo’s. Aan Green Day hebben ze zich inderdaad goed mispakt. Vraag me af hoe lang het is geleden dat Bon Jovi nog op een relevant festival stond en of ze daar uberhaupt hebben geheadlinet..
Zou daar verandering in komen op het moment Pinkpop Bon Jovi boekt dan?
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Wow. Pinkpop is net afgelopen en ineens schiet dit topic 6 pagina's vooruit hahaha.
Ik heb zelf nog niet nagedacht over wie er volgend jaar mogelijk zou kunnen komen. Wel heb ik al een tijdje een paar op mijn lijstje staan waarvan ik hoop dat ze eens langs gaan komen op bv Pinkpop. Dit is vooral de wat "oudere" meuk. Zoals Duran Duran, Prodigy, Example en Limp Bizkit. Soort van jeugdsentiment :)
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
569
413
Ik zou ook bijna willen gaan klagen dat we zo vroeg al weer over pinkpop 2018 aan het lullen zijn, maar het is gewoon heel leuk om te speculeren. :p

Ff de feitjes op een rij:
-De headliners zijn al geboekt (al weet je het nooit met die uispraken die je hoort)
-Het festival is heel laat dit jaar. Mag wel worden aangenomen dat dit voor één (of twee) headliners is gedaan en pinksteren valt ook heel vroeg natuurlijk
-Iemand kwam met een coldplay gerucht uit het niets? Daar zou ik op zich wel mijn festival voor durven zetten, die kerels verkopen 2x de arena uit binnen no time
-Foo Fighters en Pearl Jam blijven geruchten voor pinkpop tot ze een keer (eindelijk) langs komen, ik denk dat pearl jam moet kunnen volgend jaar. Al is het ook mooi voor de jubileum editie. Foo fighters zie ik volgend jaar eigenlijk niet gebeuren, maar wie weet.
-Het is het jaar voor de jubileum editie. Dit hoeft niet per se slecht te zijn voor de line up, maar ik denk dat ze namen in de klasse van U2, Bruce Springsteen enzo, liever op de jubileum editie zetten.
-Metallica is altijd aannemelijk volgens mij :p
-De trend van één 'pop' headliner zal wel worden voortgezet denk. Ed Sheeran is volgens mij wel prima, die man kan wel echt een show geven.

Mijn gokje:

Pearl Jam- Ed Sheeran- Coldplay

Het is wel een een beetje optimistisch, maar goed he, dromen mag.

Nog maar een negatief gokje:

The killers- Snow patrol- Lady gaga (al zou ik me persoonlijk bij alle 3 wel prima kunnen vermaken :p)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
En net of een dag uitverkopen het criterium is voor een headliner (kings of leon, greenday…)

Ik denk inderdaad dat wel of niet uitverkopen van een dag het enige criterium is voor de organisatie van Pinkpop als het gaat om zoeken van headliners.

Wat zouden andere criteria kunnen zijn dan? Artistieke waarde? Neuh.... Nostalgie? Dat laatste is voor Jan Smeets wel belangrijk denk ik, maar voor degenen die het programma bepalen waarschijnlijk niet. Pinkpop is een headlinerfestival; die headliners moeten op zijn minst op eigen kracht kunnen uitverkopen. Dus logisch dat het daar steeds over gaat hier.

En eerlijk is eerlijk: qua subs en goed dagprogramma laat Pinkpop nog wel eens steken vallen, waar de headliners doorgaans (dit jaar uitgezonderd) wel op orde zijn.

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.536
Bijzonder om te zien dat we alweer bij pagina 7 zitten voor 2018 en dezelfde namen ook alweer voorbij komen voor 2018. Hoop voor iedereen van harte dat het nu wel allemaal uit gaat komen.

Waar ik nou wel benieuwd naar ben. Heeft iemand iets meer inzicht in de opbouw van het budget van een festival als Pinkpop en dan met name het artiestenbudget? Je kunt zonder meer stellen dat 2017 een teleurstellend jaar was qua kaartverkoop en drank omzet. Jan gaf zelf al aan dat dit jaar minder rendabel was. Zal dit effect kunnen hebben op het artiestenbudget? Of zijn er reserves waaruit geput kunnen worden? Van Pukkelpop 2017 gaat immers het verhaal dat er flink gesneden moest worden in het artiestenbudget na de tegenvallende editie van 2016.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.171
4.317
https://decorrespondent.nl/5098/hoe-headliners-het-budget-van-s-werelds-oudste-jaarlijkse-popfestival-opslokken/752245769528-8e2e39e5

Misschien een interessant artikel voor je @joslittel
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Pemberton ging dit jaar ten onder door twee opeenvolgende jaren van slechte verkoopcijfers en zijn failliet. Het kan volgens mij heel rap gaan..
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Erg prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die al bezig is met PP2018.
Wat mijn inziens dit jaar een succes was om een artiest als Martin Garrix te zetten na een headliner.
Ik ben zelf meer van de gitaren maar het leuke aan een festival is ook om eens artiesten te zien waar je normaal nooit naartoe zou gaan.
Oke, na Bieber zou alles fantastisch zijn, maar die show van Garrix werkte wel! Ik heb mensen met Metallica en Slayer shirts compleet uit hun dak zien gaan. Het voelde als een grote afterparty.
Dus ik zou zeggen. Boek een goede gitaar headliner van 20:30 tot 23:00 uur en laat daarna komend jaar Afrojack aansluiten tot 00:30 uur. De contacten voor de vergunningen hebben ze bij de gemeente Landgraaf.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken