Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Jan is en blijft het gezicht van Pinkpop (zelfs wanneer hij met pensioen gaat).

Dat is toch ook het hele probleem. Er zat gewoon een demente oude man aan de andere kant van de 3voor12-microfoon dit jaar. Zo iemand moet je als festival toch niet meer verantwoording geven over de mediapubliciteit. Beleren van een concurrerend festival (meneer, uh.... [Best Kept Secret?] Oh ja), totale non-argumenten over simpele zaken als early birds (ja, zo'n gedoe, een jaar lang een kaartje bij je houden) en zelfs je headliner van vorig jaar te kijk zetten (grapjas met een grote broek aan die zich keer op keer in zijn kruis tast).

Vind het bijzonder merkwaardig dat de 'Pinkpop-fans' dat hier goed praten. Het lijkt steeds meer een grote sekte, dat hele festival.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik vibd het eigenlijk best een sneu gezicht van Jan. Ik zie meer een man die een ontzettende klap heeft gehad van die hartoperatie en de medicijnen waar die nu nog aan moet zitten. Dat heeft een enorme impact op die leeftijd.

Ik hoop dat hij door zijn omgeving tegen zichzelf in bescherming wordt genomen en met pensioen gaat. Krijgt hij volgend jaar een mooi afscheidsfeest en mogen we hem als een tante Rikki rondsjouwen over het terrein.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Set Abominae wrote:
Jan is en blijft het gezicht van Pinkpop (zelfs wanneer hij met pensioen gaat).

Dat is toch ook het hele probleem. Er zat gewoon een demente oude man aan de andere kant van de 3voor12-microfoon dit jaar. Zo iemand moet je als festival toch niet meer verantwoording geven over de mediapubliciteit. Beleren van een concurrerend festival (meneer, uh…. [Best Kept Secret?] Oh ja), totale non-argumenten over simpele zaken als early birds (ja, zo’n gedoe, een jaar lang een kaartje bij je houden) en zelfs je headliner van vorig jaar te kijk zetten (grapjas met een grote broek aan die zich keer op keer in zijn kruis tast).

Vind het bijzonder merkwaardig dat de ‘Pinkpop-fans’ dat hier goed praten. Het lijkt steeds meer een grote sekte, dat hele festival.
Ten eerste, ik ben geen Pinkpop-fan. Heb al jaren geen kaartje gekocht, en zie me dat ook niet snel meer doen. Ik kies gewoon het festival dat het best bij me past (dit jaar is dat Graspop), en ga daar dan heen. Ik zie dingen alleen niet zo zwart-wit als sommigen hier, dus probeer gewoon wat perspectief en nuance in de discussie te brengen. :)

Ten tweede is de keus aan Mojo en Festivals Limburg BV wie ze voor de camera's plaats willen laten nemen. Als Jan het imago van Pinkpop of de kaartverkoop zou schaden, was hij allang vriendelijk verzocht een stapje terug te doen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Ik vibd het eigenlijk best een sneu gezicht van Jan. Ik zie meer een man die een ontzettende klap heeft gehad van die hartoperatie en de medicijnen waar die nu nog aan moet zitten. Dat heeft een enorme impact op die leeftijd.

Ik hoop dat hij door zijn omgeving tegen zichzelf in bescherming wordt genomen en met pensioen gaat. Krijgt hij volgend jaar een mooi afscheidsfeest en mogen we hem als een tante Rikki rondsjouwen over het terrein.
Dan ga je wel voorbij aan het feit dat Jan het niet anders zou willen. Hem dat afpakken zou pas echt een doodsteek voor hem betekenen.
Maar hijzelf zal ook wel intussen beseffen dat het langzamerhand wel goed is geweest. Ik denk dat hij volgend jaar na een succesvolle 50e met een tevreden gezicht 'afscheid' neemt.
 

Rick1617899562

Playlistbediener
25 jan 2017
20
0
Wow ! Wat heb ik genoten van dit weekend…heb veel meer verrassingsmomenten gehad dit jaar in vergelijking met vorig jaar.
Heel erg jammer dat het zo droevig vannacht heeft moeten eindigen.
Opvallend:
Na Bruno Mars zei Jan Smeets het volgende:
“Jullie hebben vast de 358 borden gezien over het terrein. Deze cijfers staan voor het aantal dagen tot de vijftigste editie van Pinkpop.
Verwacht niet iets heel exclusiefs en leg de verwachtingen niet te hoog bij jezelf op die manier kan je alleen maar verrast worden volgend jaar.”
Voor mijn gevoel leek het er op dat Jan Smeets dus bang is om volgend jaar niet met een ijzersterke line-up te komen?

Inderdaad heel merkwaardig! Ik weet dat dit eigenlijk een Pinkpop 2019 topic is (en dat dat forum er al is) maar omdat het hier in werd gezegd wil ik er even op reageren.

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat Jan ons nu alvast een beetje voorbereid op een misschien toch niet zo'n flitsende editie als dat ons al was beloofd. Ik denk dat Jan in alle euforie van het aankomende 50e jubileum heeft geroepen alles uit de kast te gaan trekken, en dáárna pas even heeft gekeken wat de opties nou eigenlijk zijn. We hebben ons al een paar keer laten vertellen dat een aantal grote namen al 'vast ligt', maar op de eindspeech zei hij daarentegen letterlijk de woorden "verwacht er niet teveel van".

Misschien is dit enkel omdat we natuurlijk allemaal weten dat Jan in het verleden beloftes heeft gemaakt waar vervolgens ook een dikke rode streep doorheen ging. En zal hij nu wel denken, met zo'n opmerking zit ik in in ieder geval save .

Maar ja, wie ben ik om twijfels te trekken bij onze grote festivalbaas. Het valt natuurlijk ook niet mee om in zijn schoenen te staan. We blijven afwachten!
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Volgens mij is meneer Smeets zelf die met die verwachtingen gekomen. En nu krijgt hij ze niet en moeten wij die verwachtingen weer terug nemen. Komt me toch bekend voor. Zeg dan niets, Jan.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
PLUPUNTEN:

1. Greta van Fleet
2. A perfect circle
3. Pearl Jam (ondanks zijn stemproblemen)
4. Triggerfinger
5. Foo fighters
Eervolle vermelding Bruno Mars, topoptreden ondanks dat t niet mijn genre is

3 dagen geen regen.

Er was dus idd met dit blokkenschema een route uit te stippelen waarbij je alle "slechte acts"kon ontwijken.

MINPUNTEN:

Veel te veel kaarten verkocht,dus veel te druk,te lange wachtrijen, ook om het festival terrein af te komen.

Kalm aan laan is op zich heel leuk,maar t is er tussen 17 en 19 zo ongelooflijk druk.

T publiek was bij vrijwel ieder optreden enorm tam.

Lil Kliene, er zullen vast pinkpopgangers zijn die het optreden van Lil Kleine helemaal te gek vonden.
Maar DAT zijn nou juist de bezoekers
A, Waar Pinkpop weinig op verdiend
B, Die de "ouderwetse"pinkpopgangers liever niet op t terrein ziet.

Pinkpop 2018 was weer een editie waar veel over te klagen was,hopelijk wordt de 50e eentje zonder wanklank
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Wat een fantastisch Pinkpop achter de rug.
Aan de drukte te zien is het festival nog springlevend, in tegenstelling tot de berichten die hier af en toe voorbij komen.

Mijn eigen hoogtepunt was Greta, wat gaan die gasten een toekomst tegemoet.

Hoewel ik een giga Pearl Jam nerd ben, was ik een klein tikkeltje teleurgesteld.
Gezien de recensies blijkbaar onterecht.
Ik vond ze in beide concerten in de Ziggo Dome weergaloos ..... waarschijnlijk had ik voor Pinkpop te hoge verwachtingen.

Wat wel duidelijk is geworden dat de mannen zich meer dan verbonden voelen met Nederland, en Pinkpop.
Alleen al de foto die bij Vedder Thuis hangt.

Ook, tot mijn eigen verbazing, kostelijk vermaakt bij Bruno.

Pinkpop tot volgend jaar ....... En de Foo's maar even een paar jaar niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Even terug komen op het zogenaamde 3veur12 "eindinterview" halverwege de laatste dag van Pinkpop alvast napraten, altijd weer nietszeggend door de semi kritische bla bla oninteressante vragen van nietsnut Atze...
Ook slecht geknipt interview, Jan een beetje voor gek zetten dat hij reageert op mensen die ergens backstage niet mogen komen.
Vond trouwens dat Jan nog goed uit zijn woorden kwam zo vlak na een plotselinge hartoperatie en ipv herstellen gewoon volle dagen Pinkpop! Respect!
Dan ook gewoon beginnen in een "eindinterview" over editie 2019? Come on Atze... Voor de jeugd Ed Sheeran, voor de jeugd tjonge jonge, dat heeft er toch niets mee te maken met Ed Sheeran. Ook nog uitwijden over 4 dagen in 2019, allemaal in het "eindinterview" van 2018.
Mooi ook hoe Jan reageert op de vraag van Atze over BKS, als directeur van Pinkpop zou moeten reageren op de concurrent. Ook totaal niets zeggend voor een eindinterview verder. Maar gewoon de hand in eigen borst steken, mooi hoe Jan daar tegenin schopt. Terecht ook, het zal ook vooral een probleem voor BKS zijn, wij hadden hier ook al geconstateerd dat ze uit een andere vijver vissen (qua Friendly Fire vs Mojo)... Verschillend publiek, duidelijk, punt...
Vraag me überhaupt af wat Atze op Pinkpop heeft gedaan, volgens mij meest aandacht voor de grote namen als Lil Kleine, Maan en Ronnie Flex... Daar is 3voor12 nog enigszins positief over, de rest van de reviews zijn behoorlijk zuur te noemen. Wat dat betreft spant 3voor12 zich al goed voor de wagen van meneer Best Kept Secret...

Wie kan er nu tegen de 50ste Pinkpop op, geweldig Jan. Thats the spirit!!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Jan had ook gewoon het interview kunnen weigeren.... dat was misschien het verstandigst geweest

En schaart Oor zich dan ook achter BKS? Die zijn over het algemeen ook niet zo positief over PP2018 geweest.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik denk trouwens dat, met het oog op BKS's early bird en het feit dat Pinkpop hier niet aan meedoe,t het best nog weleens zo kan zijn dat een hoop mensen naar BKS gaan ipv Pinkpop. Het was slimmer geweest gewoon met een early bird te starten. Sowieso. Dat argument van die kaarten lang op de plank snijdt geen hout.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Moet het nu gelijk in kampen verdeeld worden ja? Kamp BKS vs kamp Pinkpop? Wie niet voor ons is, is tegen ons?

Lijkt mij toch beide festivals tekort doen. We waren er allang uit dat beide festivals verschillende doelgroepen bedienen, en ik snap wel dat "muziekcritici" meer in de BKS doelgroep vallen dan de Pinkpop doelgroep. Geen onnodig drama creëren...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Even terug komen op het zogenaamde 3veur12 “eindinterview” halverwege de laatste dag van Pinkpop alvast napraten, altijd weer nietszeggend door de semi kritische bla bla oninteressante vragen van nietsnut Atze…
Ook slecht geknipt interview, Jan een beetje voor gek zetten dat hij reageert op mensen die ergens backstage niet mogen komen.
Vond trouwens dat Jan nog goed uit zijn woorden kwam zo vlak na een plotselinge hartoperatie en ipv herstellen gewoon volle dagen Pinkpop! Respect!
Dan ook gewoon beginnen in een “eindinterview” over editie 2019? Come on Atze… Voor de jeugd Ed Sheeran, voor de jeugd tjonge jonge, dat heeft er toch niets mee te maken met Ed Sheeran. Ook nog uitwijden over 4 dagen in 2019, allemaal in het “eindinterview” van 2018.
Mooi ook hoe Jan reageert op de vraag van Atze over BKS, als directeur van Pinkpop zou moeten reageren op de concurrent. Ook totaal niets zeggend voor een eindinterview verder. Maar gewoon de hand in eigen borst steken, mooi hoe Jan daar tegenin schopt. Terecht ook, het zal ook vooral een probleem voor BKS zijn, wij hadden hier ook al geconstateerd dat ze uit een andere vijver vissen (qua Friendly Fire vs Mojo)… Verschillend publiek, duidelijk, punt…
Vraag me überhaupt af wat Atze op Pinkpop heeft gedaan, volgens mij meest aandacht voor de grote namen als Lil Kleine, Maan en Ronnie Flex… Daar is 3voor12 nog enigszins positief over, de rest van de reviews zijn behoorlijk zuur te noemen. Wat dat betreft spant 3voor12 zich al goed voor de wagen van meneer Best Kept Secret…

Wie kan er nu tegen de 50ste Pinkpop op, geweldig Jan. Thats the spirit!!

Kom op Dennis, zelfs als overduidelijk Pinkpop-fan kan jij vaak nog best een overtuigend verhaal neer pennen. Maar dit stukje gaat nergens over. En als je er een wedstrijd van maakt (wie kan er nou tegen de 50e Pinkpop op!?) : je weet dat Pinkpop zelf die wedstrijd begonnen is.

Het eindinterview met de BKS-directeur leverde een betere kijk op wat mij betreft. Hij wil in hetzelfde weekend blijven zitten om een betere lineup te bolwerken door dichter bij Primavera te zitten. Daar zit tenminste een redenering achter.

Maar goed, de grootste clash zal vermoedelijk voor 3voor12 zelf zijn, die willen beide festivals aandoen. Verder zal Pinkpop een paar stadionbands neerzetten en wat Nederlandse braderiemuziek, terwijl BKS vast een in de breedte kwalitatieve lijst kan opstellen. Hoe de kaarten dan gaan verkopen, hangt ongetwijfeld vooral af van die stadionbands die Pinkpop programmeert.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Even serieus, kan nu niemand begrijpen dat mojo deze man gewoon zijn 50ste editie gunt. Als ze daarna geen afscheid nemen snap ik het niet. Maar hoe ome Jan daar zit, op zijn leeftijd, moet je toch alleen maar waardering voor hebben en van genieten. Ikzelf werk met passie in het onderwijs maar de passie waar mr Pinkpop zijn werk mee doet kan ik alleen maar jaloers op zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ach dat gezeik op Smeets komt toch ook altijd van mensen die al jaren niet meer op Pinkpop aamwezig zijn? Verder loopt volgens mij iedere Pinkpopganger met hem weg.

We gaan een stuk minder te bespreken hebben zonder Jan,en juist dat maakt hem uniek in de festivalscene.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik was er voor de 11e keer op rij, maar Jan zit heel erg in mijn allergiezone. Maar Dennis bewijst maar weer dat ieder standpunt te verdedigen is. Als je maar goed genoeg je best doet.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Ik was er voor de 11e keer op rij, maar Jan zit heel erg in mijn allergiezone. Maar Dennis bewijst maar weer dat ieder standpunt te verdedigen is. Als je maar goed genoeg je best doet.
Dus het probleem ligt dan dus toch grotendeels bij jezelf?
Pollen kunnen er immers ook niks aan doen dat mensen hooikoorts krijgen.. :wink:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
festivalddictsam wrote:
Wow ! Wat heb ik genoten van dit weekend…heb veel meer verrassingsmomenten gehad dit jaar in vergelijking met vorig jaar.
Heel erg jammer dat het zo droevig vannacht heeft moeten eindigen.
Opvallend:
Na Bruno Mars zei Jan Smeets het volgende:
“Jullie hebben vast de 358 borden gezien over het terrein. Deze cijfers staan voor het aantal dagen tot de vijftigste editie van Pinkpop.
Verwacht niet iets heel exclusiefs en leg de verwachtingen niet te hoog bij jezelf op die manier kan je alleen maar verrast worden volgend jaar.”
Voor mijn gevoel leek het er op dat Jan Smeets dus bang is om volgend jaar niet met een ijzersterke line-up te komen?

Inderdaad heel merkwaardig! Ik weet dat dit eigenlijk een Pinkpop 2019 topic is (en dat dat forum er al is) maar omdat het hier in werd gezegd wil ik er even op reageren.

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat Jan ons nu alvast een beetje voorbereid op een misschien toch niet zo’n flitsende editie als dat ons al was beloofd. Ik denk dat Jan in alle euforie van het aankomende 50e jubileum heeft geroepen alles uit de kast te gaan trekken, en dáárna pas even heeft gekeken wat de opties nou eigenlijk zijn. We hebben ons al een paar keer laten vertellen dat een aantal grote namen al ‘vast ligt’, maar op de eindspeech zei hij daarentegen letterlijk de woorden “verwacht er niet teveel van”.

Misschien is dit enkel omdat we natuurlijk allemaal weten dat Jan in het verleden beloftes heeft gemaakt waar vervolgens ook een dikke rode streep doorheen ging. En zal hij nu wel denken, met zo’n opmerking zit ik in in ieder geval save .

Maar ja, wie ben ik om twijfels te trekken bij onze grote festivalbaas. Het valt natuurlijk ook niet mee om in zijn schoenen te staan. We blijven afwachten!

Volgens mij is meneer Smeets zelf die met die verwachtingen gekomen. En nu krijgt hij ze niet en moeten wij die verwachtingen weer terug nemen. Komt me toch bekend voor. Zeg dan niets, Jan.
Gaan we nu serieus al kritiek op Jan geven voor volgend jaar, enkel gebaseerd op vage, persoonlijke speculaties? 8-O
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
DennisvdBr wrote:
Even terug komen op het zogenaamde 3veur12 “eindinterview” halverwege de laatste dag van Pinkpop alvast napraten, altijd weer nietszeggend door de semi kritische bla bla oninteressante vragen van nietsnut Atze…
Ook slecht geknipt interview, Jan een beetje voor gek zetten dat hij reageert op mensen die ergens backstage niet mogen komen.
Vond trouwens dat Jan nog goed uit zijn woorden kwam zo vlak na een plotselinge hartoperatie en ipv herstellen gewoon volle dagen Pinkpop! Respect!
Dan ook gewoon beginnen in een “eindinterview” over editie 2019? Come on Atze… Voor de jeugd Ed Sheeran, voor de jeugd tjonge jonge, dat heeft er toch niets mee te maken met Ed Sheeran. Ook nog uitwijden over 4 dagen in 2019, allemaal in het “eindinterview” van 2018.
Mooi ook hoe Jan reageert op de vraag van Atze over BKS, als directeur van Pinkpop zou moeten reageren op de concurrent. Ook totaal niets zeggend voor een eindinterview verder. Maar gewoon de hand in eigen borst steken, mooi hoe Jan daar tegenin schopt. Terecht ook, het zal ook vooral een probleem voor BKS zijn, wij hadden hier ook al geconstateerd dat ze uit een andere vijver vissen (qua Friendly Fire vs Mojo)… Verschillend publiek, duidelijk, punt…
Vraag me überhaupt af wat Atze op Pinkpop heeft gedaan, volgens mij meest aandacht voor de grote namen als Lil Kleine, Maan en Ronnie Flex… Daar is 3voor12 nog enigszins positief over, de rest van de reviews zijn behoorlijk zuur te noemen. Wat dat betreft spant 3voor12 zich al goed voor de wagen van meneer Best Kept Secret…

Wie kan er nu tegen de 50ste Pinkpop op, geweldig Jan. Thats the spirit!!

Kom op Dennis, zelfs als overduidelijk Pinkpop-fan kan jij vaak nog best een overtuigend verhaal neer pennen. Maar dit stukje gaat nergens over.
Kom op???? What the fuck joh.. Ik ben funcking serieus in mijn mening hier!!! Wie denk jij dat je bent om te bepalen dat ik niet serieus ben in mijn mening! Gaat nergens over? Lees je eigen stukjes onnozele mening over Jan Smeets en het interview eens terug!!!!

. En als je er een wedstrijd van maakt (wie kan er nou tegen de 50e Pinkpop op!?) : je weet dat Pinkpop zelf die wedstrijd begonnen is.
dit is niet mijn tekst... Dit is wat Jan zei in het interview, als je fatsoenlijk naar het interview had gekeken had je dat vast gezien!!!!
Ik heb al vaker aangeven dat er geen strijd is tussen BKS en Pinkpop ivm een andere vijver waar ze uit vissen (Friendly Fire / Mojo) en dat er een heel ander publiek kiest voor BKS. Daar is verder niets mis mee...


Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, jij valt mij persoonlijk aan... there you go!!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken